Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirrandaJarig

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:41

Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 22:43

En hoe kom je daarbij?

mysa

Berichten: 10505
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:47

Oh oh, hoe later op de avond..

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:51

Mirranda schreef:
Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))


Hoe kun je het geloven :D

Renee, heel veel sterkte! Vreselijk om te zien dat iemand doe geliefd is zo in een fuik gelooft.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:52

Mirranda schreef:
Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))


Ach welnee, Youri Plate is niet wijs :n
Enige die hij bij de ballen heeft is zichzelf :=

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:03

Mirranda schreef:
Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))

Na dit verhaal snap ik het helemaal, bedankt :j :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:08

Mirranda schreef:
Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))

Heb je meer informatie voor mij?

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:08

Ik sprak laatst iemand die zichzelf een andere titel wou geven dan autonoom, was een moeilijk woord uit 1600 ergens.
Blijkt dat toen een regel was dat de koning je het land schonk als deze zoveel jaar/generaties in je bezit was waardoor je dus geen belasting meer over dat land en alles erop hoefde te betalen.
Ik was te verbaasd om echt te onthouden wat die man zei maar blijkbaar zijn er dus meer mensen die zo denken.

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:10

verootjoo schreef:
Ach welnee, Youri Plate is niet wijs :n
Enige die hij bij de ballen heeft is zichzelf :=

Ff gegoogled, daar krijg je echt de slappe lach van. Naast dat spelling niet zijn ding is, spreekt hij zichzelf ook nog de hele tijd tegen. Warrig? Nee gewoon oliedom!

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:12

Ik kwam op een website terecht ( Jeanette Lohuis dacht ik) en die bood ook diensten aan waar je dik voor moet betalen.

En ik moet ze meegeven dat ze wel slim zijn , eigenlijk gewoon oplichters maar het waren geen kleine bedragen. Dat steken ze mooi in eigen zak en kruipen er zo tussenuit.

Ze verdienen eigenlijk op dat andere in de schulden komen en geld kwijt raken voor iets wat niet 100% bewezen waar is. Is dat met andere worden oplichting?

( ik las op die fb pagina ook al dat die Jeanette er straks tussenuit kruipt om naar Spanje te gaan met het geld wat zij gekregen heeft van mensen , Willem engel had toch dezelfde plannen :+ )

fohadie
Berichten: 4308
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:13

Ik volg in stilte dit topic, maar begrijp ik nu goed dat de moeder van Renee in het nieuws is geweest dat ze schulden had/heeft en dat Mirranda doodleuk zegt dat dit niet waar is?


Zooooowwww, das lef hebben.. Ik zou mijn excuses aanbieden aan Renee, Mirranda. Dit kan echt niet!!

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:20

Mirranda schreef:
Citaat:
Hier in Limburg zit zo iemand, die mocht gisteren in de Rechtbank verschijnen, gedaagd door de Staat der Nederlanden, wegens verspreiding van nep-informatie.
Over 2 tot 4 weken is de uitspraak, ben benieuwd.


Denk dat je Youri PLate bedoeld, maar die gaat wat blootleggen waar de honden geen brood van lusten. Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.

De Staat der Nederlanden bestaat namelijk niet, is slechts ingeschreven in het buitenland als bedrijf. Dat is de basis voor alles wat hij heeft uitgezocht. Heeft meer dan 70 aangiftes lopen en meer dan 100 bandopnames van/bij Kvk/politie/rechtbank enz.

Hij lijkt een beetje warrig, maar hij heeft onze overheid bij de ballen zeg maar :))

Hey, ook van plan om soeverein te worden of ben je het al? Zou maar opletten dan want geen rekeningen betalen betekent op den duur inbeslagname. Ook je paarden worden dan geveild om schulden te voldoen. Jouw vriend denkt net zo als jij doet?

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:21

Net Youri Plate gegoogled en die man steunt met zijn gerook wel de tabaksindustrie, dat zijn pas boeven :')

Lijkt mij een hele domme man.

Renee, heel veel sterkte, jij zit echt in een rotsituatie.

Als Mirranda naar jouw moeder refereert mag ze inderdaad wel haar excuses aanbieden.

Janneke2

Berichten: 22803
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:26

Ania schreef:
Ik sprak laatst iemand die zichzelf een andere titel wou geven dan autonoom, was een moeilijk woord uit 1600 ergens.
Blijkt dat toen een regel was dat de koning je het land schonk als deze zoveel jaar/generaties in je bezit was waardoor je dus geen belasting meer over dat land en alles erop hoefde te betalen.
Ik was te verbaasd om echt te onthouden wat die man zei maar blijkbaar zijn er dus meer mensen die zo denken.


.... exempt?

Maar ja, dat moet je dus krijgen van een koning - dat wordt lastig als je de staat der Nederlanden niet erkent.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:44

Er zit een verschil tussen bewind en curatele. Beschermingsbewind gaat alleen over financiële zaken, curatele ook over persoonlijke.

Bewind (definitie Rijksoverheid): "Beschermingsbewind is voor mensen die hun financiële zaken niet zelf kunnen regelen. Beschermingsbewind kan worden ingesteld als de lichamelijke of geestelijke toestand van de betrokkene daar aanleiding toe geeft. Beschermingsbewind kan ook worden ingesteld bij overmatig geld uitgeven of bij problematische schulden."

MirrandaJarig

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:51

Citaat:
Ik volg in stilte dit topic, maar begrijp ik nu goed dat de moeder van Renee in het nieuws is geweest dat ze schulden had/heeft en dat Mirranda doodleuk zegt dat dit niet waar is?


Zooooowwww, das lef hebben.. Ik zou mijn excuses aanbieden aan Renee, Mirranda. Dit kan echt niet!!


Ik weet niet waar jij leest dat ik zeg dat ze geen schulden zou hebben????
Dus welke excuses :n

Daar waar het onze overheid te heet onder de voeten wordt worden mensen geframed, belachelijk gemaakt, als complotdenker weggezet of gepolariseerd. Misschien dat je dat nog niet in de gaten hebt. Het hele mediacircus wordt daarvoor ingezet.
En nee, ik ben heb mij niet soeverein verklaard of wat dan ook.

YP wordt bedreigd door onze overheid en ze proberen hem de mond te snoeren. Als hij werkelijk een simpele gek zou zijn, dan lacht de overheid daar toch om en besteden ze er geen aandacht aan.
Dus ja, ik volg dit met interesse.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:56

Deze meneer zet mensen op het verkeerde been.
Niet iedereen is even slim of handig en daar maakt hij gebruik van.
Net als het ontkennen van Covid.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 23:57

Wat bedoel je dan met dat het verhaal geframed is?

En nee, ze lachen er niet om. Hij brengt mensen die hem geloven serieus in de problemen. Natuurlijk moet je er aandacht aan besteden dan.

fohadie
Berichten: 4308
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:59

Citaat:
.Het verhaal van de Soevereine dame met schulden is een geframed verhaal om vooral mensen te ontmoedigen zelf onderzoek te doen.


Hieruit maak ik op dat jij denkt dat het verhaal niet (helemaal) waar is. En ik vroeg me af of ik het goed begreep. De dochter van deze mevrouw heeft vandaag gereageerd in dit topic. Aan haar mag je excuses aanbieden dat je vind dat het verhaal geframed wordt. Hoe zou jij het vinden als iemand dat over jouw moeder verteld?

Dit is voor Mirranda bedoelt.

Bienotje

Berichten: 10876
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:06

Het lastige van iemand die zo overtuigd is, dat rationele argumenten geen invloed meer hebben.

Dat maakt 'simpele gekken' zeker niet minder gevaarlijk tov dan anderen.

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:06

Ania schreef:
Ik sprak laatst iemand die zichzelf een andere titel wou geven dan autonoom, was een moeilijk woord uit 1600 ergens.
Blijkt dat toen een regel was dat de koning je het land schonk als deze zoveel jaar/generaties in je bezit was waardoor je dus geen belasting meer over dat land en alles erop hoefde te betalen.
Ik was te verbaasd om echt te onthouden wat die man zei maar blijkbaar zijn er dus meer mensen die zo denken.

Dat is een heel oud iets en er staat mij iets bij van inderdaad zo'n overerfbaar belastingvrij landbezit wat ergens na WOII vervolgens juridisch heel ingewikkeld werd toen ze dat stukje wilden onteigenen ivm aanleg weg. Maar dat zijn van die enkele uit een ver verleden dingen die het zo lang volgehouden hebben, inmiddels is de wet wel wat anders geworden en dus dat nieuw hebben nu kan je vergeten. Koning is niet meer degene die belastingen heft en int.

MirrandaJarig

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:20

@ fohadie: Jij begrijpt niet dat ik het vooral kwalijk vond dat de mevrouw dus belachelijk werd gemaakt op tv?!

Ik beweer helemaal nergens dat ze geen schulden heeft, maar ik kots vooral op de media!
Dus hoezo excuses.

fohadie
Berichten: 4308
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:21

Mirranda schreef:
@ fohadie: Jij begrijpt niet dat ik het vooral kwalijk vond dat de mevrouw dus belachelijk werd gemaakt op tv?!

Ik beweer helemaal nergens dat ze geen schulden heeft, maar ik kots vooral op de media!
Dus hoezo excuses.



Jij begrijpt niet dat je het over een moeder van een Bokker hebt?!

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 00:25

Maar wat bedoel je nou met geframed om mensen te ontmoedigen om zelf onderzoek te doen?

Want dat heeft deze dame dus gedaan en nu zit ze financieel in de penarie en maakt haar familie zich vreselijk zorgen.

Ik vind het nogal wat om zo het topic in te denderen met een uitspraak, notabene over de moeder van een bezorgde Bokker, zonder enige toelichting.

GabberGill

Berichten: 5823
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:28

Autonoom of Soeverein


Je zou bijna niets meer durven zeggen hier over het hoe wat en waarom. ..


Ik ken er zat namelijk. Alleen hoe er hier over gepraat wordt vind ik het niet heel erg nodig er wat over te melden.