Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:55

Bloodymary schreef:
Loretta schreef:
Een schilder, timmerman, glazenwasser of loodgieter moet natuurlijk wel bij zijn klanten kunnen komen. Anders krijg je dat deze bedrijven geheel terecht de keuze maken afscheid te nemen van hun klanten in de binnenstad en dat het voor particulieren en bedrijven in de binnenstad heel erg lastig wordt om nog iemand te vinden of tegenover hele hoge meerkosten.

Meestal wordt er wel rekening gehouden met dit soort specifieke situaties.

Dat zijn inderdaad de ondernemers waar ik op doel.


Ja.
Natuurlijk.
En dat kan uitstekend zonder hoge meerkosten voor bedrijf of overheid.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:59

Hoe dan? Ik krijg nu al vragen van klanten hoe ze dat moeten gaan doen. Die kunnen niet zo maar een andere bus kopen.

En die voorbeelden uit het verleden dat is toch wel andere koek dan dat voorgestelde zero-emissiebeleid dat twintig steden vanaf volgend jaar al in gaat voeren.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:12

Er geldt een behoorlijk nette overgangsregel:
Afbeelding
Komt er in principe op neer dat vervuilende busjes eerder vervangen moeten worden, en de schonere, nieuwere busjes wat meer tijd krijgen.
En er gelden best wat ontheffingen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:22

Bloodymary schreef:
Hoe dan? Ik krijg nu al vragen van klanten hoe ze dat moeten gaan doen. Die kunnen niet zo maar een andere bus kopen.

Één en ander is uiteraard maatwerk.
Die andere bus is waarschijnlijk niet de oplossing - en men doet er (sorry) goed aan om op het stadhuis te gaan praten: wat zijn exact de plannen...?
Gesteld dat je timmerbedrijf in een gepland wandelgebied komt: kan een ontheffing...? Of kun je iets aanpassen aan je 'achterom'...?
Citaat:
En die voorbeelden uit het verleden dat is toch wel andere koek dan dat voorgestelde zero-emissiebeleid dat twintig steden vanaf volgend jaar al in gaat voeren.

?
Welk verleden..?
Dit is al sinds de jaren 1980 gaande.

Zero emissie is een uitstekend streven en dat is ook gewoon hard nodig.
Iedereen weet dat het er aan zit te komen, dus een beetje ondernemer maakt er beleid op.

Mijn overbuurman heeft zijn huis laten schilderen door een schilder die per luxe bakfiets kwam.
Grote bak, te vergelijken met een busje.
En fiets met elektrische motor.
Zelfs de ladders zaten in de bakfiets.
(Het ding zal niet goedkoop zijn, maar vast goedkoper dan een busje. Denk ook aan diesel en wegenbelasting.)

anjali
Berichten: 15091
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:32

Eerlijk gezegd, ik kan heel slecht tegen zware uitlaatgassen. Als ik iemand\een bedrijf inhuur en ik heb keuze, dan neem ik niet die die met een vreselijk stinkend vervoermiddel komt. Ik let daar altijd op als ik werkbusjes etc . zie. Ook hoveniers- voorkeur voor die die met elektrisch gereedschap komen.