Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:48

Ik sprak vandaag een Marokkaanse man die PVV ging stemmen. Heb een tijd met hem gepraat omdat ik heel benieuwd was waarom. Toch heb ik dit meer gehoord, ook op social media zie ik dit regelmatig voorbij komen dat buitenlandse mensen PVV stemmen. Ik vond het erg bijzonder maar toch spreekt Geert Wilders vele mensen aan met zijn standpunten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:18

Wat was zijn reden dan? je zou idd denken dat na 'de' uitspraak dat juist niet het idee zou zijn..

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:32

Suzanne F. schreef:
Ik sprak vandaag een Marokkaanse man die PVV ging stemmen. Heb een tijd met hem gepraat omdat ik heel benieuwd was waarom. Toch heb ik dit meer gehoord, ook op social media zie ik dit regelmatig voorbij komen dat buitenlandse mensen PVV stemmen. Ik vond het erg bijzonder maar toch spreekt Geert Wilders vele mensen aan met zijn standpunten.

Dat klopt, is ook een keer op tv geweest in de schilderswijk.
Omdat daar veel PVV gestemd werd.
Veel Marokkanen en Turken die PVV stemmen, is denk ik wel terug te vinden op YouTube. Volgens mij Powned.


Mijn broer werkt bij een bedrijf met eigenlijk alleen buitenlandse mensen en veel Turkse en Marokkaanse collega's, zij vinden Nederland vol is vol, veel stemmen PVV of de laatste x BBB.
Mijn broer heeft dat toen gevraagd met de provinciale verkiezingen.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:44

Cer schreef:
Wat was zijn reden dan? je zou idd denken dat na 'de' uitspraak dat juist niet het idee zou zijn..


Hij gaf aan dat hij op vele punten achter het verkiezingsprogramma stond, voornamelijk op het gebied van veiligheid, zorg en woningmarkt. Maar ook bestaanszekerheid en pensioen.
Als ik hem volgende keer eens spreek zal ik eens vragen hoe hij dan kijkt naar die minder Marokkanen uitspraak en zijn visie op de Islam.
Ik vond het ook bijzonder maar heb het wel meer gehoord. Ook op social media zie ik weleens reacties van mensen die zeggen dat ze Marokkaans zijn maar toch op Wilders stemmen.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:49

Ik hoorde ook in Zaandam een jaartje of wat geleden dat véél Turkse mensen op de PVV stemmen omdat 'niemand zo'n grote hekel heeft aan (andere) Turken dan Turken'. Veel onderlinge rivaliteit, en dat zorgt er blijkbaar voor dat ook die mensen elkaar weg willen hebben.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:21

De poetsvrouw van mijn oma (is wel al lang geleden) en haar man stemden ook PVV ondanks dat ze als vluchteling naar Nederland waren gekomen. Ze vond de regels te soepel en dat er te veel mensen naar Nederland kwamen. Dat vond ik toen ook al zo apart inderdaad.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:24

Ik denk zomaar dat de PVV nu echt wel meer zetels kan gaan krijgen. Mensen zijn er klaar mee, met die massale asielinstroom en al die miljarden die het kost. Huizen die met voorrang naar statushouders gaan en alle zaken die ze krijgen terwijl de werkende mens maar gepakt wordt en steeds minder boodschappen krijgt voor zijn geld.
Zou me niks verbazen als we een rechts kabinet krijgen dit keer.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:26

Suzanne F. schreef:
Ik denk zomaar dat de PVV nu echt wel meer zetels kan gaan krijgen. Mensen zijn er klaar mee, met die massale asielinstroom en al die miljarden die het kost. Huizen die met voorrang naar statushouders gaan en alle zaken die ze krijgen terwijl de werkende mens maar gepakt wordt en steeds minder boodschappen krijgt voor zijn geld.
Zou me niks verbazen als we een rechts kabinet krijgen dit keer.

Alleen heeft Wilders het islam gebeuren gisteren laten vallen om maar mee te mogen regeren.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:27

Suzanne F. schreef:
Ik denk zomaar dat de PVV nu echt wel meer zetels kan gaan krijgen. Mensen zijn er klaar mee, met die massale asielinstroom en al die miljarden die het kost. Huizen die met voorrang naar statushouders gaan en alle zaken die ze krijgen terwijl de werkende mens maar gepakt wordt en steeds minder boodschappen krijgt voor zijn geld.
Zou me niks verbazen als we een rechts kabinet krijgen dit keer.


Dit keer? Wat hebben we hiervoor gehad dan? :=

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:32

Benzz schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik denk zomaar dat de PVV nu echt wel meer zetels kan gaan krijgen. Mensen zijn er klaar mee, met die massale asielinstroom en al die miljarden die het kost. Huizen die met voorrang naar statushouders gaan en alle zaken die ze krijgen terwijl de werkende mens maar gepakt wordt en steeds minder boodschappen krijgt voor zijn geld.
Zou me niks verbazen als we een rechts kabinet krijgen dit keer.

Alleen heeft Wilders het islam gebeuren gisteren laten vallen om maar mee te mogen regeren.


Hm hij heeft gezegd iets milder te staan tegenover de de-islamisering. Maar zijn asielbeleid en stop op immigratie blijft gewoon staan.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:34

Ik ben benieuwd hoe hij dat wil gaan doen, gezien alle internationale verdragen.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:35

Suzanne F. schreef:
Ik sprak vandaag een Marokkaanse man die PVV ging stemmen. Heb een tijd met hem gepraat omdat ik heel benieuwd was waarom. Toch heb ik dit meer gehoord, ook op social media zie ik dit regelmatig voorbij komen dat buitenlandse mensen PVV stemmen. Ik vond het erg bijzonder maar toch spreekt Geert Wilders vele mensen aan met zijn standpunten.

Oud collegas ook, niet 1 maar meerdere. Van enkele Turken, enkele Marokkanen en ook een Molukker

Ze zijn het stikbeu dat er betuttelt word met van die reljeugd, alles op discriminatie gegooid word.
En ze daarmee wegkomen.
Dat zag je ook met de corona rellen in Den Haag waar oudere mensen werden gefilmd, daar zeiden de "buitenlandse" mensen dingen die wij als oer hollander niet durven uit te spreken...zeker niet op bokt :+
dat ze dit in het land van hun (voor) ouders niet zouden durven te flikken.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:36

prompter schreef:
Ik ben benieuwd hoe hij dat wil gaan doen, gezien alle internationale verdragen.

Hetzelfde als Denemarken..... niet zo moeilijk dus.
Als er maar een wil is.
Ook arbeidsmigranten mogen maar 90 dagen komen en geen recht op ww enz.
Dus geen grote vakantie van de Polen, waar een uwv van weet....

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:37

Suzanne F. schreef:
[

Hm hij heeft gezegd iets milder te staan tegenover de de-islamisering. Maar zijn asielbeleid en stop op immigratie blijft gewoon staan.

Gezien de internationale afspraken ook onmogelijk. Zoals zijn gehele programma.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:38

VuurVleugels schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik denk zomaar dat de PVV nu echt wel meer zetels kan gaan krijgen. Mensen zijn er klaar mee, met die massale asielinstroom en al die miljarden die het kost. Huizen die met voorrang naar statushouders gaan en alle zaken die ze krijgen terwijl de werkende mens maar gepakt wordt en steeds minder boodschappen krijgt voor zijn geld.
Zou me niks verbazen als we een rechts kabinet krijgen dit keer.


Dit keer? Wat hebben we hiervoor gehad dan? :=

Ja dat.. Een echt links kabinet hebben we volgens mij nog nooit gehad.. Rechts daarentegen, dat is niet meer op een hand te tellen.

Wat betreft migratie vind ik dit filmpje van Lubach erg verhelderend:

Het over-overgrote deel van de migranten zijn geen asielzoekers. Die huizen gaan ook voor een groot deel naar mensen die oa hier komen om te werken, te studeren, en dan heb je nog een groot deel dat tijdelijk vanuit Oekraïne komt.
Mensen die denken dat al onze problemen door die kleine groep asielzoekers komen moeten zich er toch eens wat verder in verdiepen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-11-23 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:40

Suzanne F. schreef:
Ik denk zomaar dat de PVV nu echt wel meer zetels kan gaan krijgen. Mensen zijn er klaar mee, met die massale asielinstroom en al die miljarden die het kost. Huizen die met voorrang naar statushouders gaan en alle zaken die ze krijgen terwijl de werkende mens maar gepakt wordt en steeds minder boodschappen krijgt voor zijn geld.
Zou me niks verbazen als we een rechts kabinet krijgen dit keer.


Welke massale instroom...?


Als 'de werkende mens die steeds door rechts wordt gepakt,
steeds meer voor de boodschappen moet betalen
en baalt van de huizenmarkt'
... snap ik niet goed dat iemand pvv stemt.

(Of je moet er headfirst invliegen, dat hij de sociale paragraaf van de SP letterlijk jat en in het verkiezingsprogramma zet,
maar in de Kamer gewoon met de vvd meestemt.)

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:41

DuoPenotti schreef:
dat ze dit in het land van hun (voor) ouders niet zouden durven te flikken.


Nou daar zeg je wel iets... Ik ben zeker niet anti-immigratie en zal de PVV ook nooit overwegen, maar ik vind het wél oprecht heel erg dat Nederland door veel jongeren als speelparadijs wordt gezien en het daardoor voor een ieder ander verpesten (zoals voor landgenoten die wél mee willen draaien in de maatschappij)... Maar dat zal dan wel de oer-Hollandse "gedraag je zoals je je thuis zou gedragen!"-instelling zijn :=

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:43

VuurVleugels schreef:
DuoPenotti schreef:
dat ze dit in het land van hun (voor) ouders niet zouden durven te flikken.


Nou daar zeg je wel iets... Ik ben zeker niet anti-immigratie en zal de PVV ook nooit overwegen, maar ik vind het wél oprecht heel erg dat Nederland door veel jongeren als speelparadijs wordt gezien en het daardoor voor een ieder ander verpesten (zoals voor landgenoten die wél mee willen draaien in de maatschappij)... Maar dat zal dan wel de oer-Hollandse "gedraag je zoals je je thuis zou gedragen!"-instelling zijn :=

Nou, ik woon in een dorp met 70duizend mensen, midden in het centrum. En in een straat met veel afhaal eet bedrijven. En de ettertjes zijn echt van alle kleuren en smaken.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:44

Oh 100% waar hoor. Maar het nare is dat de ons 'bekende' kleuren en smaken met nóg meer wegkomen en de 'onbekende' onder een vergrootglas liggen, wat de cirkel dus in stand houd.

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:11


Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:08

Ik hoop toch dat ondernemers met een bedrijfsbus dit keer slimmer zijn en niet op GroenLinks/PvdA stemmen. Dan mag je straks geen een stad meer in rijden. Nu gaat dat al vanaf volgend jaar voor 20 steden gelden. Lekker handig voor leveranciers, monteurs e.d. Ben ook benieuwd hoe ze dat met de brandweer een de ambulance gaan doen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:18

Voor bepaalde bedrijven mogen ze van mij best een uitzondering maken, maar ik vind het top dat bedrijven die echt veel kilometers maken binnen de stad (denk aan postbedrijven) over moeten op EV.
Dat is trouwens niks nieuws ook.. Dieselauto's worden al in een aantal steden geweerd. En ook daar kun je gewoon ontheffing voor krijgen in bepaalde gevallen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:21

Bloodymary schreef:
Ik hoop toch dat ondernemers met een bedrijfsbus dit keer slimmer zijn en niet op GroenLinks/PvdA stemmen. Dan mag je straks geen een stad meer in rijden. Nu gaat dat al vanaf volgend jaar voor 20 steden gelden. Lekker handig voor leveranciers, monteurs e.d. Ben ook benieuwd hoe ze dat met de brandweer een de ambulance gaan doen.


Wat een onzin. We leven in 2023 en dit is al sinds 'jaar en dag' in gebruik.

Dat wil zeggen: de auto terugdringen uit de binnensteden is GOED voor kleine ondernemers.

Hoe doe je dat?
"Nou, gewoon zoals ze het in Leiden doen." (Klaas heeft daar letterlijk en figuurlijk aan de weg getimmerd...)
We schrijven 1980...

De klant kan makkelijk de binnenstad in. De binnenstad is aantrekkelijk en gezellig en nodigt uit om 'te blijven plakken'.

Hoe komt de klant in de binnenstad?
Idealiter per OV. Dat is redelijk goed geregeld.
Per koekblik kan ook, er zijn op alle hoeken van de binnenstad parkeergarages. (Ze schijnen de helft van de tijd leeg te staan.)
Er zijn allerlei bedrijven die fietsen, brommers en steps verhuren voor gebruik binnen de stad. (Dat was nog niet in 1980 en is een prima aanvulling.)

Bevoorrading van winkels:
vrachtwagens: 's morgens vóór 11 uur of na 18.00' savonds.
Per overslag kan het met wat kunst- en vliegwerk de hele dag.

En er zijn 'overal en nergens' voorzieningen dat noodverkeer ruim baan heeft. (Politie, brandweer, ambulance.)
(Weinig geparkeerde auto's is een groot voordeel voor de brandweer, de ladderwagen hoeft sinds het nieuwe verkeersplan veel minder ingewikkeld te doen omdat een auto slordig /fout geparkeerd staat.)

Monteurs en gehandicapten maken in grote lijnen gebruik van de voorzieningen voor noodverkeer.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:42

Een schilder, timmerman, glazenwasser of loodgieter moet natuurlijk wel bij zijn klanten kunnen komen. Anders krijg je dat deze bedrijven geheel terecht de keuze maken afscheid te nemen van hun klanten in de binnenstad en dat het voor particulieren en bedrijven in de binnenstad heel erg lastig wordt om nog iemand te vinden of tegenover hele hoge meerkosten.

Meestal wordt er wel rekening gehouden met dit soort specifieke situaties.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:54

Loretta schreef:
Een schilder, timmerman, glazenwasser of loodgieter moet natuurlijk wel bij zijn klanten kunnen komen. Anders krijg je dat deze bedrijven geheel terecht de keuze maken afscheid te nemen van hun klanten in de binnenstad en dat het voor particulieren en bedrijven in de binnenstad heel erg lastig wordt om nog iemand te vinden of tegenover hele hoge meerkosten.

Meestal wordt er wel rekening gehouden met dit soort specifieke situaties.

Dat zijn inderdaad de ondernemers waar ik op doel.