Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:46

Loretta schreef:
Ik ben ook geen fan van Timmermans en vind ook wel dat hij wel iets meer een goed voorbeeld zou mogen geven. En dat hoge wachtgeld, tja het is inderdaad wel heel erg veel.

Maar waar het uiteindelijk om gaat. Wat is jouw verwachting hoe hij het land gaat besturen. En wat voor beleid hij gaat voeren mocht hij premier worden.


Ik verwacht dat zijn beleid net zo gaat als toen hij commissaris was; allerlei regels maken waar het volk (dus niet hijzelf) zich aan moet houden “om het klimaat te redden”. Boeren krijgen het steeds moeilijker met alle regels mbt landbouw en veehouderij, de landbouwgrond wordt steeds schraler (dat hoor ik nu al van boeren en tuinders) etc. Bedrijven moeten per 2024 verplicht de CO2 uitstoot van alle werknemers en grondstoffen bijhouden, dat wordt verder uitgebouwd naar mensen privé. We betalen nog meer belastingen op belastingen en worden armer. En ik vrees dat dit land nog voller en voller wordt qua asielinstroom.

Dat vrees ik trouwens bij meerdere politici, maar op een of andere manier ligt die mening gevoelig mbt Timmermans

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:55

8nnemiek schreef:
Ik snap dat gezeur over de zonnepanelen bij Timmermans niet.. Niet elk huis is daar nu eenmaal geschikt voor. Ik heb er even op gegoogled en zag dat zijn huis een aantal kleine dakkapellen heeft. Daar kun je een paar panelen tussen frotten wellicht, maar daar heb je nauwelijks iets aan.

En ik kan helemaal niks vinden over al die binnenlandse vluchten.. dus als je daar een bron van hebt, graag!


Waar een wil is is een weg he; zonnepanelen kunnen ook op zijn landgoed geplaatst worden. Ze hoeven niet perse op daken. Als je die transitie zó belangrijk vindt (mevrouw van der wal natuurlijk ook, die heeft net als wij een buitenzwembad maar geen zonnepanelen) dan doe je wat je kan toch?

Ik heb al wat bronnen geplaatst, maar hier komen ze:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... liegtuigen

https://www.businessinsider.nl/kabinet- ... -vluchten/

https://www.upinthesky.nl/2023/10/12/je ... groningen/

Er is ook nog iets met Brussel, dat daar vaste korte lijndiensten zijn speciaal voor euro parlementariërs. Die vliegtuigen gaan vaak bijna leeg heen en weer maar dat moet perse in stand gehouden worden.
Ik weet zo gauw dat artikel niet, wellicht kom ik ‘m nog eens tegen.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 01:50

Misschien is het te laat op de avond en hussel ik mijn antwoorden, maar ik heb volgens mij 4 kieswijzers ingevuld en ze vertellen allemaal wat anders :+

Ik heb stemwijzer, die van het AD, volgens mij Kieskompas en nog eentje gedaan. Meer opties behalve uitpluizen van programmas? Zou fijn zijn als ik er max 5 zou moeten door Akkeren :')

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 07:54

Dat Timmermans geen zonnepanelen op zijn dak kan leggen wil niet zeggen dat hij geen groene energie gebruikt natuurlijk. Jij zegt nu, dan moet hij ze in de tuin leggen. Maar ben je dan ook voorstander van zonneweides? Ik niet; zonnepanelen in de tuin, of op de akker, gaat weer ten koste van biodiversiteit en groen.

In de links zie ik ook helemaal niks staan over Timmermans. Dat gaat over het regeringsvliegtuig, waar hij dus waarschijnlijk nooit in heeft gezeten.

Overigens ben ik het ermee eens dat zo’n vliegtuig onzin is. Ik snap dat het soms leeg moet vliegen.. maar als je perse binnen Nederland moet vliegen, gebruik dan een klein elektrisch vliegtuigje. Die bestaan gewoon.
Maar dat hele vliegen binnen Nederland heeft dus helemaal niks te maken met Timmermans of met ‘practise what you preache’.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:00

Dat wilde ik ook zeggen. Hij kan best groen doen ook zonder panelen op zijn dak. Wie weet heeft hij wel mede geïnvesteerd in een windmolen, of panelen op een dak van een grote schuur.

Ik heb me trouwens gisteravond dood geërgerd bij Nieuwsuur. Ze hadden daar de lijsttrekker van Volt, en de manier van vragen stellen van de interviewers is daar zo vooringenomen. Ze proberen iedereen te betrappen op fouten en onjuistheden in hun programma's. En je dan maar afvragen waarom niemand meer vertrouwen heeft in de politiek. Kritisch zijn is goed. Maar kritisch zijn omdat je weet dat je heel kritisch kan zijn vind ik erg overdreven. Die beste man kreeg niet eens de tijd om een goed antwoord te formuleren.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:04

AppleSter schreef:
Ik verwacht dat zijn beleid net zo gaat als toen hij commissaris was; allerlei regels maken waar het volk (dus niet hijzelf) zich aan moet houden “om het klimaat te redden”.


Horen politici niet ook gewoon bij het volk?
Volgens mij doen ze niet wat wettelijk niet mag? Wel dingen waar je moreel/ethisch gezien vraagtekens bij kunt zetten.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:53

Ik heb de aflevering van Nieuwsuur niet gezien, maar mijn vriend was wel aan het kijken. Die was wel vol lof over de lijsttrekker van Volt, over hoe hij ondanks de lastige interviewer toch telkens precies de juiste antwoorden wist te geven en zich niet in een hoek liet drijven.
Als ik tijd heb kijk ik em straks even terug. Ik houd er inderdaad ook niet van om alléén maar het negatieve in lijsttrekkers en partijprogramma's te zoeken. Zoals je zegt; kritisch zijn is prima, maar iets meer focus op de positieve punten lijkt me beter.

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:56

Ja, dat constant zoeken naar negativiteit vind ik ook vervelend, voer gewoon een goed gesprek en probeer niet het slimste jongetje van de klas te zijn als interviewer.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:06

8nnemiek schreef:
Dat Timmermans geen zonnepanelen op zijn dak kan leggen wil niet zeggen dat hij geen groene energie gebruikt natuurlijk. Jij zegt nu, dan moet hij ze in de tuin leggen. Maar ben je dan ook voorstander van zonneweides? Ik niet; zonnepanelen in de tuin, of op de akker, gaat weer ten koste van biodiversiteit en groen.


Veel mensen die zonnepanelen op het dak niet zien zitten (er blijft altijd een brandgevaar) of niet kunnen plaatsen zetten ze in de tuin. Alles om maar mee te gaan in die transitie en/of geld (enorme belastingen op energie) te besparen. Kan prima, ook op een tuinhuis. Het is maar net hoe belangrijk je die transitie vind.
Voor het geld van zonnepanelen hoeven Timmermans en V/D Wal het zeker niet te laten. Maar blijkbaar vinden ze dat anderen ze maar moeten leggen en zijzelf niet? Geloven ze er niet in?

Helaas is links wel erg bezig geweest met zonnepanelen ik weilanden, wat ten koste gaat aan weilanden en bouwgrond. Blij als dat klaar is! Nu de windmolens nog

8nnemiek schreef:
In de links zie ik ook helemaal niks staan over Timmermans. Dat gaat over het regeringsvliegtuig, waar hij dus waarschijnlijk nooit in heeft gezeten.

Overigens ben ik het ermee eens dat zo’n vliegtuig onzin is. Ik snap dat het soms leeg moet vliegen.. maar als je perse binnen Nederland moet vliegen, gebruik dan een klein elektrisch vliegtuigje. Die bestaan gewoon.
Maar dat hele vliegen binnen Nederland heeft dus helemaal niks te maken met Timmermans of met ‘practise what you preache’.


Waarom zou je in dit mini landje überhaupt moeten vliegen? Politici hebben al de beschikking over een grote auto met chauffeur

Als je meer wil weten over Timmermans’ decadente bestaan kun je even Google raadplegen. Het zal even zoeken zijn, maar er is vast een hoop te vinden

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:10

Ik vind het een beetje vreemd om voor iemand in te vullen waarom ze bijv. geen zonnepanelen hebben. Weet jij veel?

Want inderdaad: misschien zijn zonnepanelen niet handig in deze situatie om de een of andere reden, maar doet hij op andere manieren zijn bijdrage aan een duurzamere wereld.

Meestal geeft degene die eea claimt ook de bronnen van die claims, dus als jij claimt dat Timmermans zo'n decadent bestaan heeft stel ik voor dat jij de linkjes deelt?

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:10

fransje23 schreef:
AppleSter schreef:
Ik verwacht dat zijn beleid net zo gaat als toen hij commissaris was; allerlei regels maken waar het volk (dus niet hijzelf) zich aan moet houden “om het klimaat te redden”.


Horen politici niet ook gewoon bij het volk?
Volgens mij doen ze niet wat wettelijk niet mag? Wel dingen waar je moreel/ethisch gezien vraagtekens bij kunt zetten.


Uiteraard horen ze bij het volk, ze vertegenwoordigen ons zelfs. Dat gezegd hebbende, ze zouden zich er wel wat meer naar mogen gedragen. Nu leggen zij ons beperkingen en extra belastingen op (elk jaar moet ook meer uitgegeven worden, dus meer belasting worden opgehaald. Dat is al vreemd op zich. Als ons huishoudboekje niet uitkomt kunnen we ook niet meer salaris gaan innen bij onze werkgever) terwijl ze zelf (bijna/helemaal) het tegenovergestelde doen.
Hoe moeilijk is het om jezelf dezelfde regels op te leggen als je oplegt aan het volk?
Ik heb niets tegen politici persoonlijk, maar de regels zijn er voor iedereen, ook voor onze volksvertegenwoordigers

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:12

Ik snap dat het een discussieforum is, maar je bent nu al meerdere berichten hetzelfde riedeltje aan het herhalen. Misschien gewoon over iets anders gaan hebben met z'n allen? Want dit wordt een broken record zo.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:15

Laten we niet zo oordelen over hoe ‘groen’ iemand is. Veel mensen dragen op hen eigen manier heus wel bij, dat hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:15

IMANDRA schreef:
Ik vind het een beetje vreemd om voor iemand in te vullen waarom ze bijv. geen zonnepanelen hebben. Weet jij veel?

Want inderdaad: misschien zijn zonnepanelen niet handig in deze situatie om de een of andere reden, maar doet hij op andere manieren zijn bijdrage aan een duurzamere wereld.

Meestal geeft degene die eea claimt ook de bronnen van die claims, dus als jij claimt dat Timmermans zo'n decadent bestaan heeft stel ik voor dat jij de linkjes deelt?


Timmermans en Van Der Wal hebben een groot huis (oké, die van V/D Wal is net verkocht) met voldoende grond of dak om ze te plaatsen. Voor het geld hoeven ze het niet te laten. Waarom geven ze dan niet het juiste voorbeeld?

Het is feitelijk net als met een klimaatexpert die ons waarschuwt voor een stijgende zeespiegel, die zelf aan zee is gaan wonen.

Hoe moeilijk is het nu om zelf het juiste voorbeeld te geven? Als je zonnepanelen predikt, leg ze dan zelf op je dak of grond. Dan ziet iedereen hoe belangrijk je dat werkelijk vindt.
Als je roept dat we “allemaal wat kleiner moeten gaan wonen” (Kaag) hou dan niet zelf 3 woningen tegelijk aan.
Als je ervan overtuigd bent dat de zeespiegel extreem gaat stijgen, dan koop je toch geen huis aan zee?

Je krijgt veel meer mensen op je hand als je daadwerkelijk laat zien waarvoor je staat.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:17

AppleSter schreef:
8nnemiek schreef:
Dat Timmermans geen zonnepanelen op zijn dak kan leggen wil niet zeggen dat hij geen groene energie gebruikt natuurlijk. Jij zegt nu, dan moet hij ze in de tuin leggen. Maar ben je dan ook voorstander van zonneweides? Ik niet; zonnepanelen in de tuin, of op de akker, gaat weer ten koste van biodiversiteit en groen.


Veel mensen die zonnepanelen op het dak niet zien zitten (er blijft altijd een brandgevaar) of niet kunnen plaatsen zetten ze in de tuin. Alles om maar mee te gaan in die transitie en/of geld (enorme belastingen op energie) te besparen. Kan prima, ook op een tuinhuis. Het is maar net hoe belangrijk je die transitie vind.
Voor het geld van zonnepanelen hoeven Timmermans en V/D Wal het zeker niet te laten. Maar blijkbaar vinden ze dat anderen ze maar moeten leggen en zijzelf niet? Geloven ze er niet in?

Helaas is links wel erg bezig geweest met zonnepanelen ik weilanden, wat ten koste gaat aan weilanden en bouwgrond. Blij als dat klaar is! Nu de windmolens nog

8nnemiek schreef:
In de links zie ik ook helemaal niks staan over Timmermans. Dat gaat over het regeringsvliegtuig, waar hij dus waarschijnlijk nooit in heeft gezeten.

Overigens ben ik het ermee eens dat zo’n vliegtuig onzin is. Ik snap dat het soms leeg moet vliegen.. maar als je perse binnen Nederland moet vliegen, gebruik dan een klein elektrisch vliegtuigje. Die bestaan gewoon.
Maar dat hele vliegen binnen Nederland heeft dus helemaal niks te maken met Timmermans of met ‘practise what you preache’.


Waarom zou je in dit mini landje überhaupt moeten vliegen? Politici hebben al de beschikking over een grote auto met chauffeur

Als je meer wil weten over Timmermans’ decadente bestaan kun je even Google raadplegen. Het zal even zoeken zijn, maar er is vast een hoop te vinden

Ik baseer mijn stem niet op iemands privé leven (of ze moeten al echt dingen doen die niet door de beugel kunnen natuurlijk).
Ik heb het idee dat bepaalde media echt héél hard op zoek zijn naar negatief nieuws over Timmermans, maar blijkbaar niks beters kunnen vinden dan dit?

Wat betreft zonnepanelen in weilanden; linkse partijen zijn juist heel hard bezig geweest met het sturen naar zonnepanelen op daken in plaats van weilanden. Staat ook in hun partijprogramma's.
Een paar zonnepanelen op een tuinhuisje doet natuurlijk veel te weinig, daar zou ik zelf ook niet aan beginnen ondanks dat ik groot voorstander ben van zonne-energie. Zelfde geldt voor groene ruimte in de tuin opgeven voor panelen. Dan liever investeren in projecten voor zonnepanelen bij huurhuizen, op bedrijfspanden of in windparken.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:21

Jessix schreef:
Laten we niet zo oordelen over hoe ‘groen’ iemand is. Veel mensen dragen op hen eigen manier heus wel bij, dat hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.


Van mij hoeft dat niet hoor, het gaat mij om transparantie en eerlijkheid van politici. Het feit dat we nu zo lang over Timmermans discussie voeren is doordat een paar mensen op dit forum hem van alle kanten in bescherming nemen. Heel bijzonder.

Ik val Timmermans of z’n stemmers niet aan of af, maar dit is een open discussie en ik probeer uit te leggen waarom ik door z’n klimaatbeleid en plannen voor de gewone mens heen prik. En ik heb het net zo goed over andere politici, maar Timmermans heeft blijkbaar erg trouwe fans hier, want alleen daar slaan een paar mensen zo op aan dat de discussie niet eindigt.

Voor mij geen probleem, al is het een hoop typen steeds :D , maar het begint een beetje saai te worden zo :+

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:22

Ja Timmermans wordt hier goed vertegenwoordigd! :D

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:23

Ho ho, jij bent toch echt zelf degene die Timmermans maar steeds erbij blijft halen, en ook nog claims maakt die nergens terug te vinden zijn.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:25

Precies. En dan nu doen alsof het alleen maar aan anderen ligt. Hou op hoor.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:25

AppleSter schreef:
Uiteraard horen ze bij het volk, ze vertegenwoordigen ons zelfs. Dat gezegd hebbende, ze zouden zich er wel wat meer naar mogen gedragen. Nu leggen zij ons beperkingen en extra belastingen op (elk jaar moet ook meer uitgegeven worden, dus meer belasting worden opgehaald. Dat is al vreemd op zich. Als ons huishoudboekje niet uitkomt kunnen we ook niet meer salaris gaan innen bij onze werkgever) terwijl ze zelf (bijna/helemaal) het tegenovergestelde doen.
Hoe moeilijk is het om jezelf dezelfde regels op te leggen als je oplegt aan het volk?
Ik heb niets tegen politici persoonlijk, maar de regels zijn er voor iedereen, ook voor onze volksvertegenwoordigers


Maar ook de politici betalen gewoon belasting en hebben te maken en zich te houden aan hun eigen wetten.
Ik krijg bij het lezen van je tekst het idee alsof je het over mensen heb die zichzelf boven de wet plaatsen.

De energietransitie zou veel efficiënter gaan door te richten op meer besparen, minder verbruik.
Dan zijn er ook minder alternatieve bronnen noodzakelijk.

Het zou daarbij ook fijn zijn als je de discussie wat breder zou trekken.
:)

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:26

Ik heb tot heden nooit specifiek over Timmermans nagedacht maar dankzij Applester wel :))

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:31

8nnemiek schreef:
Wat betreft zonnepanelen in weilanden; linkse partijen zijn juist heel hard bezig geweest met het sturen naar zonnepanelen op daken in plaats van weilanden. Staat ook in hun partijprogramma's.
Een paar zonnepanelen op een tuinhuisje doet natuurlijk veel te weinig, daar zou ik zelf ook niet aan beginnen ondanks dat ik groot voorstander ben van zonne-energie. Zelfde geldt voor groene ruimte in de tuin opgeven voor panelen. Dan liever investeren in projecten voor zonnepanelen bij huurhuizen, op bedrijfspanden of in windparken.


Met het landgoed a la Timmermans is het niet zo moeilijk een hoekje vrij te maken voor die belangrijke zonnepanelen. Nogmaals; Practice what you preach. Als je er zelf niet aan wilt/ niet in geloofd, roep het dan niet en dring het zeker niet op aan anderen.

Heb je wel eens nagedacht waar die zonnepanelen eigenlijk vandaan komen? Wie ze maakt daar ver weg, mogelijk onder dwang? Wat voor gevaarlijke stoffen erin zitten? Waar we over x jaar met het afval heen moeten? Hoe ze CO2 en stikstof vrij (niet dus) hier naartoe komen met dieselboten?
Hoe groen zij ze nu werkelijk? En wanneer hebben we ze echt nodig? In de winter, als ze bijna niets doen.

Zoals eerder uitgelegd hebben wij ze op ons dak, om kosten te besparen, maar niet omdat we er in geloven dat ze zo groen en goed zijn.

Windmolens hetzelfde laken een pak. Ze draaien vooral op subsidie, roofvogels en insecten gaan erdoor dood (bijnaam; gehaktmolens), ze hebben bakken olie nodig (hoe duurzaam is dat?) en alleen het onderhoud per windmolen is al zo’n €200.000 per jaar. En hoeveel % van de Nederlandse huishoudens kan erop draaien in de winter, als je energie nodig hebt? Minimaal.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:32

8nnemiek schreef:
Ho ho, jij bent toch echt zelf degene die Timmermans maar steeds erbij blijft halen, en ook nog claims maakt die nergens terug te vinden zijn.


Ik heb inmiddels heel wat voorbeelden gegeven, ik zou zeggen; Google er even op los. Mede bokkers hebben al wel gezien dat er bij Timmermans geen zonnepaneel te bekennen is

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:33

fransje23 schreef:
Ik heb tot heden nooit specifiek over Timmermans nagedacht maar dankzij Applester wel :))


Haha! Dan heeft deze discussie toch iets zin. Of je nu wel of niet op hem gaat stemmen, helemaal goed dat je serieus nadenkt over welke volksvertegenwoordiger je je stem geeft!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:43

AppleSter schreef:
8nnemiek schreef:
Wat betreft zonnepanelen in weilanden; linkse partijen zijn juist heel hard bezig geweest met het sturen naar zonnepanelen op daken in plaats van weilanden. Staat ook in hun partijprogramma's.
Een paar zonnepanelen op een tuinhuisje doet natuurlijk veel te weinig, daar zou ik zelf ook niet aan beginnen ondanks dat ik groot voorstander ben van zonne-energie. Zelfde geldt voor groene ruimte in de tuin opgeven voor panelen. Dan liever investeren in projecten voor zonnepanelen bij huurhuizen, op bedrijfspanden of in windparken.


Met het landgoed a la Timmermans is het niet zo moeilijk een hoekje vrij te maken voor die belangrijke zonnepanelen. Nogmaals; Practice what you preach. Als je er zelf niet aan wilt/ niet in geloofd, roep het dan niet en dring het zeker niet op aan anderen.

Heb je wel eens nagedacht waar die zonnepanelen eigenlijk vandaan komen? Wie ze maakt daar ver weg, mogelijk onder dwang? Wat voor gevaarlijke stoffen erin zitten? Waar we over x jaar met het afval heen moeten? Hoe ze CO2 en stikstof vrij (niet dus) hier naartoe komen met dieselboten?
Hoe groen zij ze nu werkelijk? En wanneer hebben we ze echt nodig? In de winter, als ze bijna niets doen.

Zoals eerder uitgelegd hebben wij ze op ons dak, om kosten te besparen, maar niet omdat we er in geloven dat ze zo groen en goed zijn.

Windmolens hetzelfde laken een pak. Ze draaien vooral op subsidie, roofvogels en insecten gaan erdoor dood (bijnaam; gehaktmolens), ze hebben bakken olie nodig (hoe duurzaam is dat?) en alleen het onderhoud per windmolen is al zo’n €200.000 per jaar. En hoeveel % van de Nederlandse huishoudens kan erop draaien in de winter, als je energie nodig hebt? Minimaal.


Zijn zonnepanelen of windmolens perfect? Nee, maar wel een stuk beter alternatief dan steenkolen, dan olie, dan… noem maar op. Ook bij de ontwikkeling van zulke dingen worden grote stappen gemaakt om ze duurzamer te produceren, en er zit ook nog veel potentie in wat dat betreft.

Of wil je eigenlijk stellen; ze zijn niet perfect dus laten we geen moeite doen en lekker met z’n allen blijven vervuilen met onze steenkolenmijnen en benzine en olie etc?

AppleSter schreef:
8nnemiek schreef:
Ho ho, jij bent toch echt zelf degene die Timmermans maar steeds erbij blijft halen, en ook nog claims maakt die nergens terug te vinden zijn.


Ik heb inmiddels heel wat voorbeelden gegeven, ik zou zeggen; Google er even op los. Mede bokkers hebben al wel gezien dat er bij Timmermans geen zonnepaneel te bekennen is

Nogmaals: zou fijn zijn als je daadwerkelijk bronnen geeft voor wat je beweert.