Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:22

Hermelijnhof schreef:
Nee, inderdaad. Als we allemaal 1000,00 ontvangen (ik noem maar iets) kun jij dat lekker uitgeven aan je kind(eren) en ik aan boodschappen doen voor minima. En een ander koopt er lekker Lemieux-dekjes van, of gaat minder werken om voor zijn of haar oude moeder te zorgen. :-)


Van wie gaan we dit krijgen dan :? Iemand moet dit betalen natuurlijk…

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:22

Janneke2 schreef:
Lieverd, ik denk inmiddels met Koper dat je ergens mee zit er en dat praten met een te vertrouwen iemand meer helpt dan een topic hier.

Je bent aan de ene kant erg precies geweest in je woordgebruik,
dus probeer me nou niet om de tuin te leiden (een man een condoom in handen drukken is net niet je eigen verantwoordelijkheid nemen, laat staan 'ik zorg er wel voor dat ik niet zwanger word').


Nooit van een vrouwencondoom gehoord? Alsjeblieft zeg.....

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:23

verootjoo schreef:
Hermelijnhof schreef:
Nee, inderdaad. Als we allemaal 1000,00 ontvangen (ik noem maar iets) kun jij dat lekker uitgeven aan je kind(eren) en ik aan boodschappen doen voor minima. En een ander koopt er lekker Lemieux-dekjes van, of gaat minder werken om voor zijn of haar oude moeder te zorgen. :-)


Van wie gaan we dit krijgen dan :? Iemand moet dit betalen natuurlijk…

Exact, dan betalen we allemaal en krijgen we allemaal. Zou dat niet eerlijker verdeeld zijn dan nu? Oprechte vraag, geen bash!

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:23

Benzz schreef:
Tango1979 schreef:
Met een inkomen van laten we zeggen 60k, niks geen kinderbijslag of kinderopvangtoeslag meer.

Maar die betalen al fors meer belasting.

Miljardairs in elk geval niet met al hun trucjes om belastingem te ontduiken.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:23

Hermelijnhof schreef:
Nee, inderdaad. Als we allemaal 1000,00 ontvangen (ik noem maar iets) kun jij dat lekker uitgeven aan je kind(eren) en ik aan boodschappen doen voor minima. En een ander koopt er lekker Lemieux-dekjes van, of gaat minder werken om voor zijn of haar oude moeder te zorgen. :-)


Voor een basisinkomen van €1000 hebben we te maken met een gat in de begroting van €82 miljard euro. Dat lijkt me een probleem. Daarnaast is een van de verwachte nadelen dat mensen wat minder zullen gaan werken. Dat leidt tot twee issues:
1) waarschijnlijk zijn het vooral vrouwen met een deeltijd baan die minder gaan werken (moet ik de nadelige gevolgen daarvan op een rijtje zetten, of heb je die in beeld?)

2) Medio 2023 stonden er 427.000 vacatures open. 55.000 daarvan in de zorg, 12.000 in het onderwijs. In de zorgsector is 80% vrouw, in het primair onderwijs is 87% vrouw.

Zie je hoe bovenstaande samen een probleem vormt?

Doorgaand op het 2e issue: de vraag naar zorg gaat in de periode tussen nu en 2040 toenemen én deze wordt complexer (dankzij de vergrijzing). Die sector en die doelgroep zijn er dus enorm bij gebaat als er meer personeel komt dat beter opgeleid is en fulltime wil werken. Maar ja… waar blijven die kinderen van dat personeel? Want het loont niet om fulltime te werken en de kids naar de opvang te doen…

Ik ben heel benieuwd naar jouw visie hierop :)
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 13-11-23 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:23

Hermelijnhof schreef:
Dit voor een ieder die denkt dat je een SA nodig hebt om een stevige mening te hebben. :-)

Heb je echt nog steeds niet door dat het er niet om gaat dat je een mening hebt maar om hoe je die verwoordt? Denk je niet dat je heel andere reacties zou krijgen als je zou proberen om wat subtieler te verwoorden wat je vindt, en om jouw mening ook als mening te presenteren?

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:24

Hermelijnhof schreef:
Nooit van een vrouwencondoom gehoord? Alsjeblieft zeg.....

Zeker wel. Wat een herrie maken die dingen!

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:24

Hermelijnhof schreef:
Exact, dan betalen we allemaal en krijgen we allemaal. Zou dat niet eerlijker verdeeld zijn dan nu? Oprechte vraag, geen bash!

Hoezo betalen we allemaal?

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:25

Hermelijnhof schreef:
verootjoo schreef:

Van wie gaan we dit krijgen dan :? Iemand moet dit betalen natuurlijk…

Exact, dan betalen we allemaal en krijgen we allemaal. Zou dat niet eerlijker verdeeld zijn dan nu? Oprechte vraag, geen bash!


Wat betalen we dan allemaal? Dan moeten er dus toch nog allemaal mensen werken om voor de mensen die daar geen zin in hebben 1000€ per maand te betalen :?

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:25

Doubtless schreef:
Hermelijnhof schreef:
Nee, inderdaad. Als we allemaal 1000,00 ontvangen (ik noem maar iets) kun jij dat lekker uitgeven aan je kind(eren) en ik aan boodschappen doen voor minima. En een ander koopt er lekker Lemieux-dekjes van, of gaat minder werken om voor zijn of haar oude moeder te zorgen. :-)


Voor een basisinkomen van €1000 hebben we te maken met een gat in de begroting van €82 miljard euro. Dat lijkt me een probleem. Daarnaast is een van de verwachte nadelen dat mensen wat minder zullen gaan werken. Dat leidt tot twee issues:
1) waarschijnlijk zijn het vooral vrouwen met een deeltijd baan die minder gaan werken (moet ik de nadelige gevolgen daarvan op een rijtje zetten, of heb je die in beeld?)

2) Medio 2023 stonden er 427.000 vacatures open. 55.000 daarvan in de zorg, 12.000 in het onderwijs. In de zorgsector is 80% vrouw, in het primair onderwijs is 87% vrouw.

Zie je hoe bovenstaande samen een probleem vormt?

Doorgaand op het 2e issue: de vraag naar zorg gaat in de periode tussen nu en 2040 toenemen én deze wordt complexer (dankzij de vergrijzing). Die sector en die doelgroep zijn er dus enorm bij gebaat als er meer personeel komt dat beter opgeleid is en fulltime wil werken. Maar ja… waar blijven die kinderen van dat personeel? Want het loont niet om fulltime te werken en de kids naar de opvang te doen…

Ik ben heel benieuwd naar jouw visie hierop :)


Dank je wel voor deze uitgebreide post, inderdaad eens iets om goed over na te denken en precies waar ik naar zocht; genuanceerde meningen, ookal zijn ze anders dan die van mij, om een tijdje op te knagen. Dank!

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:25

Koper schreef:
Hermelijnhof schreef:
Nooit van een vrouwencondoom gehoord? Alsjeblieft zeg.....

Zeker wel. Wat een herrie maken die dingen!

En zo onbetrouwbaar.. 1 op de 5 wordt alsnog zwanger bij gebruik ervan. :(:)

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:26

Hermelijnhof schreef:
Dit voor een ieder die denkt dat je een SA nodig hebt om een stevige mening te hebben. :-)


Neuh maar tekeer gaan zoals jij doet is iets anders dan een mening hebben. Je mening deel ik overigens gedeeltelijk maar dit is wel enigzins over the top. Deed me aan vertrokken/gebande bokker denken.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:26

Koper schreef:
Heb je echt nog steeds niet door dat het er niet om gaat dat je een mening hebt maar om hoe je die verwoordt? Denk je niet dat je heel andere reacties zou krijgen als je zou proberen om wat subtieler te verwoorden wat je vindt, en om jouw mening ook als mening te presenteren?


Ik heb dat zeker door, maar ik ben niet bereid iemand anders te spelen dan mezelf om een ander te behagen. Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen. Niet iemand die me met een handschoentje aanpakt. Gewoon zeggen wat je vindt lijkt me prima.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:27

Hermelijnhof schreef:
Doubtless schreef:

Voor een basisinkomen van €1000 hebben we te maken met een gat in de begroting van €82 miljard euro. Dat lijkt me een probleem. Daarnaast is een van de verwachte nadelen dat mensen wat minder zullen gaan werken. Dat leidt tot twee issues:
1) waarschijnlijk zijn het vooral vrouwen met een deeltijd baan die minder gaan werken (moet ik de nadelige gevolgen daarvan op een rijtje zetten, of heb je die in beeld?)

2) Medio 2023 stonden er 427.000 vacatures open. 55.000 daarvan in de zorg, 12.000 in het onderwijs. In de zorgsector is 80% vrouw, in het primair onderwijs is 87% vrouw.

Zie je hoe bovenstaande samen een probleem vormt?

Doorgaand op het 2e issue: de vraag naar zorg gaat in de periode tussen nu en 2040 toenemen én deze wordt complexer (dankzij de vergrijzing). Die sector en die doelgroep zijn er dus enorm bij gebaat als er meer personeel komt dat beter opgeleid is en fulltime wil werken. Maar ja… waar blijven die kinderen van dat personeel? Want het loont niet om fulltime te werken en de kids naar de opvang te doen…

Ik ben heel benieuwd naar jouw visie hierop :)


Dank je wel voor deze uitgebreide post, inderdaad eens iets om goed over na te denken en precies waar ik naar zocht; genuanceerde meningen, ookal zijn ze anders dan die van mij, om een tijdje op te knagen. Dank!



Maar echt… dit kun je toch zelf gewoon bedenken… := dat gratis €1000 pm voor iedereen geen haalbaar plan is?
Hebben we het cpb niet voor nodig.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:28

Hermelijnhof schreef:
Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen.

Niet iedereen is gelukkig zo; er is een verschil tussen een stevige discussie en gewoonweg heel grof en bot zijn.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:29

Mars schreef:
Hermelijnhof schreef:
Dit voor een ieder die denkt dat je een SA nodig hebt om een stevige mening te hebben. :-)


Neuh maar tekeer gaan zoals jij doet is iets anders dan een mening hebben. Je mening deel ik overigens gedeeltelijk maar dit is wel enigzins over the top. Deed me aan vertrokken/gebande bokker denken.


Ja maar die is het niet want deze houdt wel van asielzoekers.

Maar ik heb nog maar weinig van dit kaliber ongenuanceerdheid gelezen hier dus was ook even in de war.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:29

verootjoo schreef:
Maar echt… dit kun je toch zelf gewoon bedenken… := dat gratis €1000 pm voor iedereen geen haalbaar plan is?
Hebben we het cpb niet voor nodig.

Eigelijk wel lekker..
Hier 2 ouders en 3 volwassen kinderen thuis, samen 5000 netto.
Dat betekend niet meer hoeven werken *\o/*

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:30

Brainless schreef:
Hermelijnhof schreef:
Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen.

Niet iedereen is gelukkig zo; er is een verschil tussen een stevige discussie en gewoonweg heel grof en bot zijn.


Nee gelukkig zijn we allemaal anders, en daarbij hoeft niemand die mij grof of bot vindt, met me te discusseren. Je kunt gewoon het forum sluiten, je stipje uitzetten en verder gaan met fijngevoeliger onderwerpen waar je je meer thuis voelt. :-) Oprecht net zo prima voor mij.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:30

verootjoo schreef:
Ja maar die is het niet want deze houdt wel van asielzoekers.

Maar ik heb nog maar weinig van dit kaliber ongenuanceerdheid gelezen hier dus was ook even in de war.


Zeggen dat ik van asielzoekers houdt omdat ik ze niet haat is ongenuanceerder dan mijn mening, geloof ik. Maar dat kan, natuurlijk, helemaal aan mij liggen :-).

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:31

tiwi1969 schreef:
Die kinderen zijn hard nodig om als jij oud en grijs bent jouw zorg te garanderen en jouw AOW te betalen.
We hebben nu al last van vergrijzing en enorme tekorten aan personeel, zonder kinderen wordt dat probleem alleen maar groter.


In Japan is zelfs een demografische ramp aan het gebeuren: er zijn nauwelijks nog mensen die kinderen krijgen, of zelfs een langdurige relatie beginnen (trouwen). De Japanse regering moedigt daten aan, en gezinsvorming, maar het lijkt tevergeefs... de jongeren kunnen zich prima als alleenstaande vermaken, en hoe dat later moet als zij zelf oud geworden zijn...Dus hoezo teveel kinderen...

Er zijn zelfs alleenstaande Japanse bejaarden, die iets crimineels uithalen in de hoop dat het ze gevangenisstraf oplevert, want dan hebben ze tenminste onderdak en verzorging.

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:32

Hermelijnhof schreef:
Koper schreef:
Heb je echt nog steeds niet door dat het er niet om gaat dat je een mening hebt maar om hoe je die verwoordt? Denk je niet dat je heel andere reacties zou krijgen als je zou proberen om wat subtieler te verwoorden wat je vindt, en om jouw mening ook als mening te presenteren?


Ik heb dat zeker door, maar ik ben niet bereid iemand anders te spelen dan mezelf om een ander te behagen. Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen. Niet iemand die me met een handschoentje aanpakt. Gewoon zeggen wat je vindt lijkt me prima.

Je hoeft niemand te behagen hoor. Je zou het voor jezelf kunnen doen.

Maar als jij graag iemand wil zijn die ongenuanceerd, veroordelend, bot en grof is dan is dat uiteraard helemaal aan jou. Aan jou de keus. Alleen zijn de gevolgen dan ook voor jou. En daar loop jij steeds in je topics tegenaan.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:34

Hermelijnhof schreef:
verootjoo schreef:
Ja maar die is het niet want deze houdt wel van asielzoekers.

Maar ik heb nog maar weinig van dit kaliber ongenuanceerdheid gelezen hier dus was ook even in de war.


Zeggen dat ik van asielzoekers houdt omdat ik ze niet haat is ongenuanceerder dan mijn mening, geloof ik. Maar dat kan, natuurlijk, helemaal aan mij liggen :-).


Oh sorry, ik begreep even dat dat de bedoeling was in dit topic.

Hermelijnhof schreef:
Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen. Niet iemand die me met een handschoentje aanpakt. Gewoon zeggen wat je vindt lijkt me prima.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:35

Koper schreef:
Je hoeft niemand te behagen hoor. Je zou het voor jezelf kunnen doen.

Maar als jij graag iemand wil zijn die ongenuanceerd, veroordelend, bot en grof is dan is dat uiteraard helemaal aan jou. Aan jou de keus. Alleen zijn de gevolgen dan ook voor jou. En daar loop jij steeds in je topics tegenaan.


Ik begrijp wat je zegt, maar ik loop er niet tegenaan. Ik vind het prima als mensen zo reageren, dat zijn simpelweg niet mijn discussiepartners. Ik vind het helemaal niet onplezierig dat mensen mij ongenuanceerd, veroordelend, bot en grof vinden. Dat mag. We zijn allemaal anders. Dus nee, geen behoefte aan. Alleen jammer dat NIEMAND geantwoord heeft op mijn vraag wat ze stemmen. Want dat antwoord vinden was waar dit topic eigenlijk voor bedoeld was. :-). Misschien ben ik dat wel misgelopen door mijn manier van vraagstelling. Daar zou je best een punt kunnen hebben!

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:35

Hermelijnhof schreef:
Uhm, nee; ik wil dat mensen hun verantwoordelijk nemen voor hun eigen kinderen. Als mensen kiezen voor kinderen is dat hun eigen keuze (godzijdank). Op dit moment verplicht de overheid mij om mee te betalen aan de bloedjes van de buren. En die buren kunnen dat heel goed zelf betalen. Dan zouden ze misschien niet twee keer per jaar op vakantie kunnen, of een iets minder dikke auto moeten rijden.

Ik ken ook een gezin in de sanering dat nu in verwachting is van hun derde. Dat vind ik onverantwoord en heel erg zuur van mijn centjes, die ik liever gestoken zie worden in ouderen die nu maar eens per week gewassen kunnen worden, niet vanwege te weinig personeel, maar vanwege te weinig financiele middelen. Of 1 van de 1000 andere betere bestedingen van mijn belastinggeld.

Zoals? Fossiele brandstof (ruim 45 miljard)? Landbouw (geen idee wat het totaal is maar boer hier in de buurt ontvangt ruim 2x modaal alleen aan subsidies)? Enzovoort.
Je hebt nu je pijlen gericht op belastinggeld dat naar kinderen gaat maar er zijn nog wel wat bestedingen van de overheid waar je meer vraagtekens bij kunt zetten.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:36

Ik denk dat ik SGP ga stemmen.. die is voor thuisblijvende moeders en grote gezinnen.
}:0