Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:36

verootjoo schreef:
Oh sorry, ik begreep even dat dat de bedoeling was in dit topic.


Er worden wel meer zaken anders begrepen, zowel door mij, als door anderen. Geeft niets!

Janneke2

Berichten: 22973
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:36

Hermelijnhof schreef:
Koper schreef:
Heb je echt nog steeds niet door dat het er niet om gaat dat je een mening hebt maar om hoe je die verwoordt? Denk je niet dat je heel andere reacties zou krijgen als je zou proberen om wat subtieler te verwoorden wat je vindt, en om jouw mening ook als mening te presenteren?


Ik heb dat zeker door, maar ik ben niet bereid iemand anders te spelen dan mezelf om een ander te behagen. Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen. Niet iemand die me met een handschoentje aanpakt. Gewoon zeggen wat je vindt lijkt me prima.


Mijn oog viel even op
'ik ga niet iemand anders spelen dan mijzelf'.

Speel jij jezelf...?

(Zo ja: moet kunnen...)

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:37

herr_balou schreef:
Hermelijnhof schreef:
Uhm, nee; ik wil dat mensen hun verantwoordelijk nemen voor hun eigen kinderen. Als mensen kiezen voor kinderen is dat hun eigen keuze (godzijdank). Op dit moment verplicht de overheid mij om mee te betalen aan de bloedjes van de buren. En die buren kunnen dat heel goed zelf betalen. Dan zouden ze misschien niet twee keer per jaar op vakantie kunnen, of een iets minder dikke auto moeten rijden.

Ik ken ook een gezin in de sanering dat nu in verwachting is van hun derde. Dat vind ik onverantwoord en heel erg zuur van mijn centjes, die ik liever gestoken zie worden in ouderen die nu maar eens per week gewassen kunnen worden, niet vanwege te weinig personeel, maar vanwege te weinig financiele middelen. Of 1 van de 1000 andere betere bestedingen van mijn belastinggeld.

Zoals? Fossiele brandstof (ruim 45 miljard)? Landbouw (geen idee wat het totaal is maar boer hier in de buurt ontvangt ruim 2x modaal alleen aan subsidies)? Enzovoort.
Je hebt nu je pijlen gericht op belastinggeld dat naar kinderen gaat maar er zijn nog wel wat bestedingen van de overheid waar je meer vraagtekens bij kunt zetten.


Zeker, en dat doe ik ook! Alleen daar heb ik meer duidelijkheid over kunnen vinden betreffende welke partijen door voor en tegen zijn, en op dit onderwerp niet, vandaar de vraag in mijn OP.

Brainless

Berichten: 29783
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:37

Janneke2 schreef:
Mijn oog viel even op
'ik ga niet iemand anders spelen dan mijzelf'.

Speel jij jezelf...?

(Zo ja: moet kunnen...)

Het woordje "met" mist, denk ik. :j

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:38

Janneke2 schreef:
Mijn oog viel even op
'ik ga niet iemand anders spelen dan mijzelf'.

Speel jij jezelf...?

(Zo ja: moet kunnen...)


Je hebt gelijk; dat is zeer onjuist Nederlands! Ik bedoelde natuurlijk;
Citaat:
ik wil niet iemand spelen die fijngevoelig is, om een ander te behagen, ik ben en blijf gewoon mezelf.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:40

Hermelijnhof schreef:
Ik heb dat zeker door, maar ik ben niet bereid iemand anders te spelen dan mezelf om een ander te behagen. Ik discusseer graag met mensen die niet teergevoelig zijn en gewoon keihard terug blaffen. Niet iemand die me met een handschoentje aanpakt. Gewoon zeggen wat je vindt lijkt me prima.


Bij paardrijden is grofheid meestal onkunde. Dat zal bij mensen niet anders zijn. Als je niet op een andere manier kunt communiceren of luisteren dan heel grof, wie mist er dan wat?

Janneke2

Berichten: 22973
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:40

Hermelijnhof schreef:
Alleen jammer dat NIEMAND geantwoord heeft op mijn vraag wat ze stemmen. Want dat antwoord vinden was waar dit topic eigenlijk voor bedoeld was. :-).

Misschien ben ik dat wel misgelopen door mijn manier van vraagstelling. Daar zou je best een punt kunnen hebben!


Oude regel: één onderwerp per (in dit geval) topic werkt het beste.

En fel inzetten op crèches terwijl je eigenlijk iets anders wilde weten - tja...

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:41

Brainless schreef:
Ik denk dat ik SGP ga stemmen.. die is voor thuisblijvende moeders en grote gezinnen.
}:0


Oeh, ik had geloof ik in mijn OP moeten vermelden dat ik nooit zal stemmen op een partij die door geloof/religie gedreven is. Ik vind dat kerk en staat ALTIJD gescheiden moeten blijven. Desalniettemin; dank voor je antwoord, je bent de eerste :-).

Janneke2

Berichten: 22973
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:42

Brainless schreef:
Janneke2 schreef:
Mijn oog viel even op
'ik ga niet iemand anders spelen dan mijzelf'.

Speel jij jezelf...?

(Zo ja: moet kunnen...)

Het woordje "met" mist, denk ik. :j



_/-\o_
:o
... gevalletje
Spoiler:
a dirty mind is a joy forever

...?

scrabbel

Berichten: 959
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:42

Dubbel. Ik snap ts haar mening.

Echter krijgen Nederlanders gemiddeld te weinig kinderen om de populatie in Nederland in stand te houden. De populatie groeit alleen door alle import. Overbevolking voorkomen zal het beste kunnen door de grenzen meer te sluiten. Echter is dit bijna onmogelijk.

Daarnaast kiest een kind er niet voor om geboren te worden. Vaak kiezen mensen met lage inkomens voor meer kinderen. Bij veel geld, drukke baan, druk sociaal leven etc denken veel mensen eerst goed na. Wil ik dit opofferen, mijn leven omgooien, wil ik niet eerst van mijn vrijheid genieten? Waar veel mensen die werkloos thuis zitten zich eenzaam voelen, die drukte niet hebben, niet op vakantie kunnen en hierdoor veel sneller voor kinderen kiezen. Ik denk dat het belangrijk is dat er voldoende geld is voor deze kinderen. (Eten, kleding etc) dit gaat ondanks alle tegemoetkomingen nog steeds vaak mis. Bijvoorbeeld een ouder die zn rookverslaving belangrijker vind.

Ik denk dat sommige tegemoetkomingen beter in de vorm kunnen van waarde bonnen voor kleding en voedsel.

Ook voor kinderopvang. Dat dit voordelig kan als je bewijst dat je aan het werk bent.

Dus ik deel de mening van waarom iemand geld toe stoppen voor iets wat hij of zij wil.
De keerzijde, waarom moet een kind de dupe worden van de keuzes van zijn ouders.

Popstra
Berichten: 13876
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:42

Ik wil eigenlijk ook wel een dikke beloning voor het hebben van geen kinderen.
Vind dat geeneens zo een gek idee.

Sterker nog, vind het ronduit asociaal als men nu nog meer dan 2 kinderen wil!!
En die dan nog het hardst roepen we allen aan het klimaat moeten denken voor de toekomstige generatie 8)7

En voor wie denkt dat die generaties voor ons als ouderen gaan zorgen die zal ik ook uit de droom helpen.
Tegen die tijd komt er een robot aan je bed! ;)

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:43

Janneke2 schreef:
Oude regel: één onderwerp per (in dit geval) topic werkt het beste.

En fel inzetten op crèches terwijl je eigenlijk iets anders wilde weten - tja...


Dank voor de tip betreffende 1 onderwerp.
Maar:
Het ging er nu juist om dat als je dezelfde mening hebt als ik betreffende de TOESLAG op kinderopvang (en dus niet zoals je suggereert op de opvang an sich), welke partij je dan stemt. Dus zonder daar fel op in te zetten was de hele context van de vraag weg, lijkt me.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:44

Popstra schreef:
Ik wil eigenlijk ook wel een dikke beloning voor het hebben van geen kinderen.
Vind dat geeneens zo een gek idee.

Sterker nog, vind het ronduit asociaal als men nu nog meer dan 2 kinderen wil!!
En die dan nog het hardst roepen we allen aan het klimaat moeten denken voor de toekomstige generatie 8)7

En voor wie denkt dat die generaties voor ons als ouderen gaan zorgen die zal ik ook uit de droom helpen.
Tegen die tijd komt er een robot aan je bed! ;)


Inderdaad; alsof de mensen die nu baren dat doen om later gewassen billen te garanderen. Zo een kul-argument...

Janneke2

Berichten: 22973
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:46

Hermelijnhof schreef:
Oeh, ik had geloof ik in mijn OP moeten vermelden dat ik nooit zal stemmen op een partij die door geloof/religie gedreven is. Ik vind dat kerk en staat ALTIJD gescheiden moeten blijven.


For your information:
de scheiding tussen kerk en staat
is iets totaal anders dan een partij die zich op een godsdienst baseert.

(Uiteraard staat het je vrij om niet op zo'n partij te willen stemmen.)

Koper

Berichten: 30431
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:46

Hermelijnhof schreef:
Koper schreef:
Je hoeft niemand te behagen hoor. Je zou het voor jezelf kunnen doen.

Maar als jij graag iemand wil zijn die ongenuanceerd, veroordelend, bot en grof is dan is dat uiteraard helemaal aan jou. Aan jou de keus. Alleen zijn de gevolgen dan ook voor jou. En daar loop jij steeds in je topics tegenaan.


Ik begrijp wat je zegt, maar ik loop er niet tegenaan. Ik vind het prima als mensen zo reageren, dat zijn simpelweg niet mijn discussiepartners. Ik vind het helemaal niet onplezierig dat mensen mij ongenuanceerd, veroordelend, bot en grof vinden. Dat mag. We zijn allemaal anders. Dus nee, geen behoefte aan. Alleen jammer dat NIEMAND geantwoord heeft op mijn vraag wat ze stemmen. Want dat antwoord vinden was waar dit topic eigenlijk voor bedoeld was. :-). Misschien ben ik dat wel misgelopen door mijn manier van vraagstelling. Daar zou je best een punt kunnen hebben!


Hehe, daar hebben we eindelijk de echte vraag te pakken.

En dan zijn hier wat antwoorden:
- neem gerust eens een kijkje in één van de vele politieke/wat ga jij stemmen/waarom ga jij niet stemmen/enz topics in plaats van er nog eentje bij te openen. Tem je zelf even voor dubbel topic of moet iemand anders dat voor je doen?

- dat het JOUW voorkeur is dat mensen jou flink tegengas geven en dat dat JOUW type discussiepartner is betekent natuurlijk niet dat mensen die niet zo reageren niet geschikt zouden zijn om mee in discussie te gaan :') Jij kunt niet veranderen hoe mensen een discussie voeren. En blijkbaar wil je niet inzien dat jij keer op keer, in ieder topic wat je opent, mensen afstoot. Waardoor er meer discussie is over de vorm van hoe jij discussieert dan over de inhoud van de discussie die je wil voeren (nog afgezien van dat je pas op pagina 6 met je eigenlijke vraag komt :+ )
Laatst bijgewerkt door Koper op 13-11-23 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20479
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:47

Tango1979 schreef:
Ik ben het voor een groot deels met je eens. De enige nuance die ik aan wil brengen, is dat ik kinderen op laten groeien in armoede, echt heel erg vind.

Ik ben dan ook voorstander van inkomensafhankelijke kinderbijslag.

Met een inkomen van laten we zeggen 60k, niks geen kinderbijslag of kinderopvangtoeslag meer.


Kinderbijslag of kindgebonden budget niet nee, kinderopvangtoeslag wel degelijk.

verootjoo
Berichten: 35680
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:48

Hermelijnhof schreef:
Brainless schreef:
Ik denk dat ik SGP ga stemmen.. die is voor thuisblijvende moeders en grote gezinnen.
}:0


Oeh, ik had geloof ik in mijn OP moeten vermelden dat ik nooit zal stemmen op een partij die door geloof/religie gedreven is. Ik vind dat kerk en staat ALTIJD gescheiden moeten blijven. Desalniettemin; dank voor je antwoord, je bent de eerste :-).


Kerk en staat ZIJN ook gescheiden in NL.

Hier kan je lezen wat het eigenlijk is:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Scheidi ... k_en_staat

Ik stem trouwens op VOLT of iets anders groens.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-11-23 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:48

Janneke2 schreef:
For your information:
de scheiding tussen kerk en staat
is iets totaal anders dan een partij die zich op een godsdienst baseert.

(Uiteraard staat het je vrij om niet op zo'n partij te willen stemmen.)


Uiteraard is dat iets anders, ik heb het niet over de scheiding van kerk en staat, waarbij de kerk regeert. Ik heb het erover dat de kerk en de staat gescheiden moeten zijn, en geen invloed op elkaar mogen uitoefenen. Nooit.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:48

Zou het zin hebben om Partij voor de Dieren te stemmen, zodat mijn later bejaarde billen met melk en honing gewassen kunnen worden door de kinderen die nu in gesubsidieerde gezinnen geboren worden, en een carrière in mijn persoonlijke thuiszorg ambiëren?

Het voortbestaan van melk en honing is daarvoor best cruciaal.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:49

verootjoo schreef:
Kerk en staat ZIJN ook gescheiden in NL.

Hier kan je lezen wat het eigenlijk is:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Scheidi ... k_en_staat


Ik heb het nergens over de scheiding van kerk en staat. Ik heb het erover dat de kerk en de staat gescheiden moeten zijn.

Janneke2

Berichten: 22973
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:50

Hoe later op de avond,
hoe schoner het volk
(nu ja - het wordt steeds een beetje duidelijker)
Hermelijnhof schreef:
Het ging er nu juist om dat als je dezelfde mening hebt als ik betreffende de TOESLAG op kinderopvang (... ), welke partij je dan stemt.

Dus zonder daar fel op in te zetten was de hele context van de vraag weg, lijkt me.


(De uitsnijding en de witregels zijn van mijn hand, J2)

Mij lijkt van niet.

Een mens kan prima de vraag stellen 'zijn er meer mensen die X vinden en zo ja, wat stem jij?'

verootjoo
Berichten: 35680
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:50

Hermelijnhof schreef:
Janneke2 schreef:
For your information:
de scheiding tussen kerk en staat
is iets totaal anders dan een partij die zich op een godsdienst baseert.

(Uiteraard staat het je vrij om niet op zo'n partij te willen stemmen.)


Uiteraard is dat iets anders, ik heb het niet over de scheiding van kerk en staat, waarbij de kerk regeert. Ik heb het erover dat de kerk en de staat gescheiden moeten zijn, en geen invloed op elkaar mogen uitoefenen. Nooit.


Je bedoelt scheiding van geloof en politiek.
En hoe zie je dat voor je? Dat alleen atheïsten in de politiek mogen?
In een democratie wil je juist iedereen vertegenwoordigen in de kamer. Zou raar zijn als alleen mensen zonder geloof dat mogen.
Scheiding van kerk en staat betekent nl ook vrijheid in godsdienst. Dus of je wel of niet gelooft.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:50

verootjoo schreef:
Ik stem trouwens op VOLT of iets anders groens.


Fijn dat je gaat stemmen, er zijn genoeg mensen die hard schreeuwen en niet stemmen. :-). Echter; de vrag was; voor wie het met me eens is, wat stem je. Volgens mij ben jij het niet met me eens, en gelukkig zijn er zoveel mensen zoveel meningen, maar dan is dat dus niet de partij voor mij (op dat specifieke gebied).

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:50

scrabbel schreef:
Ik denk dat sommige tegemoetkomingen beter in de vorm kunnen van waarde bonnen voor kleding en voedsel.

Ook voor kinderopvang. Dat dit voordelig kan als je bewijst dat je aan het werk bent.


Dit klinkt als de armoedekampen en tewerkstellingen en de vele pogingen die we al eerder deden, en het werkt eigenlijk nooit. Want als je de ouders benadert vanuit het standpunt dat ze zich moeten bewijzen, krijg je gezinnen zonder eigenwaarde. En dat geeft altijd problemen. Geen van die pogingen hielp echt. Terwijl het beschikbaar maken van goede voorzieningen wel helpt. Goed onderwijs, behoorlijke woningen, bestaanszekerheid zijn allemaal dingen die helpen. Mensen verplichten om vanuit een vernederende positie steeds te bewijzen dat ze de moeite waard zijn maakt ze vooral kapot.

Koper

Berichten: 30431
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:52

Snadrem schreef:
Zou het zin hebben om Partij voor de Dieren te stemmen, zodat mijn later bejaarde billen met melk en honing gewassen kunnen worden door de kinderen die nu in gesubsidieerde gezinnen geboren worden, en een carrière in mijn persoonlijke thuiszorg ambiëren?

Het voortbestaan van melk en honing is daarvoor best cruciaal.

Oeh, ik denk dat bejaarde rimpelbillen daar best eens een stuk gladder van zouden kunnen worden!