verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op welke politieke partij ga jij stemmen 22 november?

VVD
110 (11%)
D66
54 (5%)
Groenlinks/PvdA
179 (18%)
PVV
209 (21%)
CDA
8 (0%)
SP
34 (3%)
FvD
24 (2%)
PvdD
35 (3%)
CU
8 (0%)
Volt
57 (5%)
JA21
2 (0%)
SGP
3 (0%)
DENK
2 (0%)
50Plus
2 (0%)
BBB
116 (11%)
BIJ1
6 (0%)
Piratenpartij
3 (0%)
BVNL
7 (0%)
NSC
66 (6%)
Splinter
11 (1%)
LP
1 (0%)
LEF
Geen stemmen
Samen voor Nederland
Geen stemmen
Andere kleine partij
3 (0%)
Ik stem niet/mag nog niet stemmen/blanco
35 (3%)

Totaal aantal stemmen: 975


Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:03

Janneke2 schreef:
Bullebeest schreef:
Geeft niks. Ik geef ook korte voorbeelden. Met wat meer uitleg was het wat handiger geweest voor jou en wellicht anderen.

Dat denk ik persoonlijk dan weer niet

'Alles openzetten' is inderdaad kort, maar ook onjuist.
Minder vluchtelingen toelaten is zelden een kwestie die in Den Haag wordt besloten, gewoon omdat wij het niet in de hand hebben als elders een noodsituatie uitbreekt.
(Dus daar kun je links ook moeilijk de schuld van geven.)
Etc.


Met alles openzetten heb ik het over de totale migratie:
Vluchtelingen
Arbeidsmigranten
Gelukzoekers
En ja helaas ook schorem.

Die laatste hebben we zelf hier al genoeg.

Oorlog elders kunnen wij inderdaad niks aan doen. Wel kunnen we kijken hoe hulp geboden kan worden. Dat kan op diverse manieren.

Als hier oorlog uitbreekt, hopen we ook op een veilige plek elders. Daar zijn we het overeens.
Asielbeleid moet beter en duidelijker.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Met sommige mensen zal ik nooit over bepaalde onderwerpen eens worden. Dat is prima.

Elisa2

Berichten: 37178
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:20

Sansevieria schreef:
Elisa2 schreef:
Ja, lijkt me fijn als beide mogelijk gemaakt worden op manieren die dan bij de ouderen passen en waar ze zelf kunnen kiezen wat het beste bij hun past.

Maar als dat dus op deze manier gaat begrijp ik wel dat ouderen daar voor bedanken:
https://www.beideling.com/studio-bei-de-ling

Nog geen 24m voor 900 euro in een studio, zorg zelf inkopen. Wat de appartementen moesten kosten heb ik even niet onthouden.
Geen idee hoeveel ouderen zich dat kunnen permitteren.

Dit complex ligt bij familie in de buurt, is begin dit jaar al opgeleverd en schijnen nu pas 4 mensen in dat hele gebouw te wonen. 52 studio's en 10 appartementen.
Veel te klein en veel te duur voor wat het is.

Hadden ze er nu een aparte slaapkamer in gemaakt, maar nee, zoveel mogelijk studio's op de vierkante meters maken.
Helemaal niks van voorzieningen in de buurt, tenminste niet voor iemand die slecht ter been is, openbaar vervoer vergeet dat maar.

Voor mijn gevoel de plank totaal misgeslagen.


Mee eens, dit lijkt best op de verzorgingstehuizen van vroeger. Zelfde soort kamers waren dat maar dan zonder douche en toilet.

Ik denk ook dat dit veel te duur is, e900,- en dan nog zorg moeten inkopen is gewoon onbetaalbaar. Ik denk ook dat dit komt omdat het particulier is.

Eigenlijk zou iedere oudere gewoon recht op zorg moeten hebben/ krijgen als ze in een zorg woonvorm zouden gaan wonen vind ik. Gewoon standaard in de zorgverzekering ofzoiets.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:37

Zorg wordt ingekocht via een PGB, denk ik?

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:39

Nou het begin al weer lekker deze keer: van Strien, de verkenner, stopt vanwege de onrust die ontstaan toen bekend werd dat hij verdacht wordt van fraude.
Je wéét toch dat je als verkenner binnenstebuiten zal worden gekeerd? Waarom zeg je dan zelf niet 'Joh, dit gaat gedoe opleveren, pak maar iemand anders' wanneer je gevraagd wordt?

https://www.nu.nl/formatie-2023/6291494 ... leden.html

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:43

julius_juut schreef:
Nou het begin al weer lekker deze keer: van Strien, de verkenner, stopt vanwege de onrust die ontstaan toen bekend werd dat hij verdacht wordt van fraude.
Je wéét toch dat je als verkenner binnenstebuiten zal worden gekeerd? Waarom zeg je dan zelf niet 'Joh, dit gaat gedoe opleveren, pak maar iemand anders' wanneer je gevraagd wordt?

https://www.nu.nl/formatie-2023/6291494 ... leden.html


En waarom vraag je niet 10x naar als (in dit geval) PVV?!

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:00

Als je iemand wil die in zijn hele lange leven nog nooit iets heeft gedaan waar iemand (van een tegenpartij) iets op zou kunnen zeggen, dan vind je niemand. Voor een geheel onschuldig en blanco iemand moet je bij een wieg gaan staan. Zelfs als je iemand uit de permafrost zou trekken en ontdooien, dan zullen er nog klachten komen van wat iemand miljarden jaren geleden in de prehistorie misdaan heeft. :+ Van een andere dinosaurier.

Elisa2

Berichten: 37178
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:19

anjali schreef:
Als je iemand wil die in zijn hele lange leven nog nooit iets heeft gedaan waar iemand (van een tegenpartij) iets op zou kunnen zeggen, dan vind je niemand. Voor een geheel onschuldig en blanco iemand moet je bij een wieg gaan staan. Zelfs als je iemand uit de permafrost zou trekken en ontdooien, dan zullen er nog klachten komen van wat iemand miljarden jaren geleden in de prehistorie misdaan heeft. :+ Van een andere dinosaurier.


_O- _O- _O-

Ik moet hier even smakelijk om lachen hahaha. :D

Fransje, ja dat denk ik ook..maar dan is dat plus e900,- huur wel erg veel van het goede denk ik. Dat is duurder dan de gemiddelde huurwoning dus waarom zouden mensen dan verhuizen?

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:32

anjali schreef:
Als je iemand wil die in zijn hele lange leven nog nooit iets heeft gedaan waar iemand (van een tegenpartij) iets op zou kunnen zeggen, dan vind je niemand. Voor een geheel onschuldig en blanco iemand moet je bij een wieg gaan staan. Zelfs als je iemand uit de permafrost zou trekken en ontdooien, dan zullen er nog klachten komen van wat iemand miljarden jaren geleden in de prehistorie misdaan heeft. :+ Van een andere dinosaurier.


Nee, maar er is misdaan en misdaan. Je kunt bijvoorbeeld bevriend zijn (geweest?) met de (ex)vrouw van Volkert van der G. en toch burgemeester van Amsterdam worden.

Maar aan een klus beginnen terwijl je weet dat er NU een zaak tegen je loopt (of op het punt staat te gaan lopen) en dan toch die job aanpakken namens nota bene de PVV is niet handig.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:34

Cowboy55 schreef:
anjali schreef:
Als je iemand wil die in zijn hele lange leven nog nooit iets heeft gedaan waar iemand (van een tegenpartij) iets op zou kunnen zeggen, dan vind je niemand. Voor een geheel onschuldig en blanco iemand moet je bij een wieg gaan staan. Zelfs als je iemand uit de permafrost zou trekken en ontdooien, dan zullen er nog klachten komen van wat iemand miljarden jaren geleden in de prehistorie misdaan heeft. :+ Van een andere dinosaurier.


Nee, maar er is misdaan en misdaan. Je kunt bijvoorbeeld bevriend zijn (geweest?) met de (ex)vrouw van Volkert van der G. en toch burgemeester van Amsterdam worden.

Maar aan een klus beginnen terwijl je weet dat er NU een zaak tegen je loopt (of op het punt staat te gaan lopen) en dan toch die job aanpakken namens nota bene de PVV is niet handig.

Wel uitkijken dan met wie je bevriend gaat worden. Als het gedrag van die personen ook aan jou aangerekend kan worden. Dat gaat misschien wel wat ver . Een (huwelijks)partner die echt helemaal niet past in het gewenste profiel dat is weer wat anders omdat iemands partner meestal toch flink invloed op iemand heeft.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:15

Nounounou,
bevriend zijn met (of misschien zelfs 'geweest')
de ex-vrouw
van iemand die een moord heeft gepleegd.

Tjonge.
Doet echt reuze ter zake.

V. van der G. is schuldig aan de moord op die akelige Pim F.
Verder niemand.
Aldus de rechter.

Dus alle 'vrienden en maghen' hebben er verder heu-le-gaar niks mee te schaften.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:31

Janneke2 schreef:
Nounounou,
bevriend zijn met (of misschien zelfs 'geweest')
de ex-vrouw
van iemand die een moord heeft gepleegd.

Tjonge.
Doet echt reuze ter zake.

V. van der G. is schuldig aan de moord op die akelige Pim F.
Verder niemand.
Aldus de rechter.

Dus alle 'vrienden en maghen' hebben er verder heu-le-gaar niks mee te schaften.

Ik vind het niet nodig om een politicus die vermoord is nog even na te schelden.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:31

Was Pim F. er nog maar geweest dan had het niet zo’n zooitje geworden als nu.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:35

Misschien niet.

Ik heb vanaf de seconde dat ik hoorde'Heb je het al gehoord...?'
'Eh, wat gehoord...?
'Er is een aanslag op PF gepleegd. En waarschijnlijk is hij ook overleden... '
een jaar of twintig mijn mond gehouden over hoe naar ik de man vond.

Als dan een bokker het nodig vindt om politicus X door de blubber te halen met de insinuatie van bevriend met de ex van V. vd G. -
dan zeg ik in de geest van de vermoorde persoon ook maar eens wat ik denk.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:39

Janneke2 schreef:
Misschien niet.

Ik heb vanaf de seconde dat ik hoorde'Heb je het al gehoord...?'
'Eh, wat gehoord...?
'Er is een aanslag op PF gepleegd. En waarschijnlijk is hij ook overleden... '
een jaar of twintig mijn mond gehouden over hoe naar ik de man vond.

Als dan een bokker het nodig vindt om politicus X door de blubber te halen met de insinuatie van bevriend met de ex van V. vd G. -
dan zeg ik in de geest van de vermoorde persoon ook maar eens wat ik denk.

Of je iemand nou leuk vindt of niet, zo'n reactie is niet passend.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:41

Volgens mij kun je die opmerking prima maken. Hoezo niet passend?

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:02

Ik kan ook gewoon eerlijk en zonder schaamte zeggen dat ik Pim een akelige man vond. Hij kon wel dishen maar niet incasseren.

Dat maakt toch niet dat ik vind dat hij vermoord moest worden? Natuurlijk niet, dat veroordeel ik 1000%

Waarom zou je dat niet mogen zeggen?

Zolang je aangeeft dat dat je mening is en het niet presenteert als de waarheid, is daar imo weinig mis mee.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:08

Indien Pim had kunnen regeren was er nooit nu zo’n uitslag geweest. Waren FvD en pvv nooit zo groot geweest ( oke FvD is alweer af) .

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:35

Janneke2 schreef:
Misschien niet.

Ik heb vanaf de seconde dat ik hoorde'Heb je het al gehoord...?'
'Eh, wat gehoord...?
'Er is een aanslag op PF gepleegd. En waarschijnlijk is hij ook overleden... '
een jaar of twintig mijn mond gehouden over hoe naar ik de man vond.

Als dan een bokker het nodig vindt om politicus X door de blubber te halen met de insinuatie van bevriend met de ex van V. vd G. -
dan zeg ik in de geest van de vermoorde persoon ook maar eens wat ik denk.


Ik haal niemand door de blubber, ik stel slechts vast. Hoef je niet van uit je plaat te gaan.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:39

Ik ga niet uit mijn plaat.

Maar ik vond de opmerking over de mogelijkheid van vriendschappelijke banden van de burgemeester van 020 met etc etc volstrekt irrelevant.
En daarmee insinuerend.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:43

Janneke2 schreef:
Ik ga niet uit mijn plaat.

Maar ik vond de opmerking over de mogelijkheid van vriendschappelijke banden van de burgemeester van 020 met etc etc volstrekt irrelevant.
En daarmee insinuerend.


Irrelevant is niet insinuerend. In jouw hoofd wellicht wel, maar jouw hoofd is niet de bepalende factor in deze. Buiten voor jou uiteraard. En jouw hoofd.