verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op welke politieke partij ga jij stemmen 22 november?

VVD
110 (11%)
D66
54 (5%)
Groenlinks/PvdA
179 (18%)
PVV
209 (21%)
CDA
8 (0%)
SP
34 (3%)
FvD
24 (2%)
PvdD
35 (3%)
CU
8 (0%)
Volt
57 (5%)
JA21
2 (0%)
SGP
3 (0%)
DENK
2 (0%)
50Plus
2 (0%)
BBB
116 (11%)
BIJ1
6 (0%)
Piratenpartij
3 (0%)
BVNL
7 (0%)
NSC
66 (6%)
Splinter
11 (1%)
LP
1 (0%)
LEF
Geen stemmen
Samen voor Nederland
Geen stemmen
Andere kleine partij
3 (0%)
Ik stem niet/mag nog niet stemmen/blanco
35 (3%)

Totaal aantal stemmen: 975


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:48

De gekheid gaat wel ver. Las net een bericht dat iemand begonnen is een achterkamer te bouwen om Moslims te kunnen verbergen :').

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:50

Dat lijkt me sarcastisch bedoeld :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:54

8nnemiek schreef:
Dat lijkt me sarcastisch bedoeld :')

Ja, dat denk ik ook :)).

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:46

Jildau schreef:
Och jeetje ik vind het gewoon lachwekkend hoe mensen zich nu aanstellen. Ook al een collega die zijn medewerkers “een hart onder de riem wilde steken”. Stel je alsjeblieft even niet zo aan allemaal.

Als links had gewonnen waren wij als boeren toch ook niet jankend in een hoekje gaan zitten met mede boeren - elkaars handjes vastpakken en een kaarsje branden? Hou op met me. :')


Wat boeren bij verlies zouden doen in deze zullen we nooit weten

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:47

_San87_ schreef:
De gekheid gaat wel ver. Las net een bericht dat iemand begonnen is een achterkamer te bouwen om Moslims te kunnen verbergen :').


:))

Zal toch niet!?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:50

Jis_ schreef:
_San87_ schreef:
De gekheid gaat wel ver. Las net een bericht dat iemand begonnen is een achterkamer te bouwen om Moslims te kunnen verbergen :').


:))

Zal toch niet!?

Nee, denk niet dat t serieus is :)).

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 01:10

Jis_ schreef:
Jildau schreef:
Och jeetje ik vind het gewoon lachwekkend hoe mensen zich nu aanstellen. Ook al een collega die zijn medewerkers “een hart onder de riem wilde steken”. Stel je alsjeblieft even niet zo aan allemaal.

Als links had gewonnen waren wij als boeren toch ook niet jankend in een hoekje gaan zitten met mede boeren - elkaars handjes vastpakken en een kaarsje branden? Hou op met me. :')


Wat boeren bij verlies zouden doen in deze zullen we nooit weten


Ik wilde net zeggen, zo rooskleurig was dat allemaal niet ... :+

Elisa2

Berichten: 37182
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:38


Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:04

Helemaal eens, Elisa2. Ik denk dat zij heel geschikt is, mede ook haar eigen ziekte en dus ook weet waar je tegenaan (kan) lopen/loopt.

Ik hoop oprecht dat ze het gaan redden met formatie en de komende 4 jaar het prima gaan doen. Ze zijn veel meer dan alleen een asielstop.

Zelfs vanuit de Marokkanen veel stemmen gekregen. De grenzen hoeven niet potdicht, maar mag er a.u.b. wel gekeken worden naar wat we naar binnen laten? Als je voor een vakantie een visum nodig hebben, hebben we het daar ook niet over? Nee dit vind ik niet appels met peren vergelijken, want ook voor werk in buitenland zijn er landen waar een visum voor nodig is.

Edit wat betreft wooncrisis. Met minder instroom is de druk ook al minder. Wat links pretendeert tijdelijke woningen zo te kunnen realiseren? Waarom dan niet voor de gewone burger maar wel voor de arbeidsmigranten? Mijn 2 kinderen die nog thuis wonen zie ik voorlopig niet vertrekken terwijl ze daar echt de leeftijd voor hebben. Mogen zij ook nog op zichzelf gaan wonen? Links zet alles maar open van kom maar hier. Heel erg nobel, maar waar laten we iedereen? Bouwen in de natuur? Lekker tegenstrijdig in hun klimaat/stikstofgeleuter. Hulp is goed, maar controle daarop is niet gek.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:52

Bullebeest schreef:
Edit wat betreft wooncrisis. Met minder instroom is de druk ook al minder. Wat links pretendeert tijdelijke woningen zo te kunnen realiseren? Waarom dan niet voor de gewone burger maar wel voor de arbeidsmigranten? Mijn 2 kinderen die nog thuis wonen zie ik voorlopig niet vertrekken terwijl ze daar echt de leeftijd voor hebben. Mogen zij ook nog op zichzelf gaan wonen? Links zet alles maar open van kom maar hier. Heel erg nobel, maar waar laten we iedereen? Bouwen in de natuur? Lekker tegenstrijdig in hun klimaat/stikstofgeleuter. Hulp is goed, maar controle daarop is niet gek.


Ik ben bang dat je niet weet waar links voor staat.
Rechts beleid is geweest: een 'uitstoom van huurwoningen'.
De woningbouwverenigingen/ corporaties moesten die verkopen vanwege beleid (anders gingen ze failliet wegens hoge belastingen).
Want rechts laat de gewone, kleine man of vrouw betalen.
Rechts beleid is pro-bouwen (project ontwikkelaars en zo) - maar dat zijn dure villa's in het groen.
Zelden betaalbare huizen voor starters.

Links zet niet alles maar open. Ik schreef gisteren over een bomaanslag op een PvdA staatssecretaris van vluchtelingenzaken.
Protest tegen te terughoudend beleid.

En de pvv geeft traditioneel de buitenlanders en links overal de schuld van.
En zonder kennis klinkt het nog aannemelijk ook...

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:56


fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:00

Bullebeest schreef:
Helemaal eens, Elisa2. Ik denk dat zij heel geschikt is, mede ook haar eigen ziekte en dus ook weet waar je tegenaan (kan) lopen/loopt.

Ik hoop oprecht dat ze het gaan redden met formatie en de komende 4 jaar het prima gaan doen. Ze zijn veel meer dan alleen een asielstop.

Zelfs vanuit de Marokkanen veel stemmen gekregen. De grenzen hoeven niet potdicht, maar mag er a.u.b. wel gekeken worden naar wat we naar binnen laten? Als je voor een vakantie een visum nodig hebben, hebben we het daar ook niet over? Nee dit vind ik niet appels met peren vergelijken, want ook voor werk in buitenland zijn er landen waar een visum voor nodig is.

Edit wat betreft wooncrisis. Met minder instroom is de druk ook al minder. Wat links pretendeert tijdelijke woningen zo te kunnen realiseren? Waarom dan niet voor de gewone burger maar wel voor de arbeidsmigranten? Mijn 2 kinderen die nog thuis wonen zie ik voorlopig niet vertrekken terwijl ze daar echt de leeftijd voor hebben. Mogen zij ook nog op zichzelf gaan wonen? Links zet alles maar open van kom maar hier. Heel erg nobel, maar waar laten we iedereen? Bouwen in de natuur? Lekker tegenstrijdig in hun klimaat/stikstofgeleuter. Hulp is goed, maar controle daarop is niet gek.



Maar hoe kanlinks de schuld zijn van de problemen? Er is al heel lang geen echt links kabinet geweest.

Elisa2

Berichten: 37182
Geregistreerd: 31-08-04

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:48

Dat schrijft ze niet..alleen tegenstrijdigheden in de plannen dat het niet logisch is om meer voor het klimaat/ de natuur te willen doen en ondertussen erg veel bij willen bouwen. Wat een logisch gevolg is de bevolkingsgroei, waar deze dan ook vandaan komt.

Op de vorige pagina waren er twijfels over wat de PVV voor de zorg kan betekenen omdat ze beticht worden van plagiaat van de SP. Terwijl Agema dus al jaren aan de bel trekt wbt de zorg maar daar zijn veel mensen kennelijk niet van op de hoogte. :-)

In ieder geval lijkt het mij een erg goed plan als bejaardentehuizen en aanleunwoningen weer terug zouden komen. Dan komt er ook meer doorstroming op de woningmarkt omdat ouderen dan niet meer gedwongen in hun grote woning hoeven te blijven wonen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:00

Bejaardentehuis in oude vorm terug gaat hem niet worden, 40 kamertjes met een lange gang, bah. Maar kleine woonvormen met hulp op afroep of met een verzorgingstehuis en daaromheen woon units zou wel een oplossing kunnen zijn.
Nu kom je pas in aanmerking voor een verpleeghuis met een zware indicatie( living dead imo ) er zijn veel te veel ouderen waarbij het alleen wonen niet meer verantwoord is maar door eventuele familie met kunst en vliegwerk wordt gered. Droevig.

Elisa2

Berichten: 37182
Geregistreerd: 31-08-04

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:10

Nou dat dus, hier in de buurt (Biblebelt) doen ze iets heel erg goed vind.

Ze kopen oude boerderijen op en deze worden verbouwd tot kleinschalige verzorgingstehuizen voor ouderen. Dit wordt allemaal gefinancieerd door de kerk waar iedereen aan mee betaald.

Ik heb echt respect voor hoe ze voor hun ouderen zorgen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:20

Er is verschil tussen verzorging en bejaarden woonvorm. In de eerste heb je zorg nodig maar niet van het zware niveau, in de tweede heb je nog geen zorg nodig maar zijn de voorzieningen zo dat je je zelf nog goed kunt redden( alles gelijkvloers /veilige badkamer/ keuken) maar heb je hulp nodig is die op afroep beschikbaar . Bvb je ogen druppelen na een operatie.

Elisa2

Berichten: 37182
Geregistreerd: 31-08-04

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:23

Ja, lijkt me fijn als beide mogelijk gemaakt worden op manieren die dan bij de ouderen passen en waar ze zelf kunnen kiezen wat het beste bij hun past.

Babootje

Berichten: 26276
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 16:45

c_alsemgeest schreef:
Hij heeft gewoon een veel gematigder geluid laten horen de laatste weken. Ook dat hij als grootste partij een andere rol heeft dan een oppositie partij en dat hij dit zal doen voor alle Nederlanders ongeacht achtergrond.

Dat heeft in mijn omgeving een aantal Turkse en Marokkaanse doen stemmen op hem. Omdat ze wel achter de andere punten van de partij staan. Mn het zorg en economisch beleid. (Deze kennissen werken in de zorg).


Ik denk dat Wilders zich heeft gerealiseerd dat hij zijn toon moet matigen om te kunnen gaan regeren.
Feitelijk doen ook andere partijen hetzelfde; hun verkiezingsprogrammas volstoppen met wisselgeld waarvan ze weten dat ze dat toch niet gaan realiseren. Zou mooi zijn als hij echt verbeteringen kan realiseren op de punten migratie, wonen en zorg. Dat is echt al genoeg voor de komende jaren. Ik denk dat dd vvd hier de boot gaat missen.

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 17:05

Elisa2 schreef:
Ja, lijkt me fijn als beide mogelijk gemaakt worden op manieren die dan bij de ouderen passen en waar ze zelf kunnen kiezen wat het beste bij hun past.

Maar als dat dus op deze manier gaat begrijp ik wel dat ouderen daar voor bedanken:
https://www.beideling.com/studio-bei-de-ling

Nog geen 24m voor 900 euro in een studio, zorg zelf inkopen. Wat de appartementen moesten kosten heb ik even niet onthouden.
Geen idee hoeveel ouderen zich dat kunnen permitteren.

Dit complex ligt bij familie in de buurt, is begin dit jaar al opgeleverd en schijnen nu pas 4 mensen in dat hele gebouw te wonen. 52 studio's en 10 appartementen.
Veel te klein en veel te duur voor wat het is.

Hadden ze er nu een aparte slaapkamer in gemaakt, maar nee, zoveel mogelijk studio's op de vierkante meters maken.
Helemaal niks van voorzieningen in de buurt, tenminste niet voor iemand die slecht ter been is, openbaar vervoer vergeet dat maar.

Voor mijn gevoel de plank totaal misgeslagen.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:44

Janneke2 schreef:
Bullebeest schreef:
Edit wat betreft wooncrisis. Met minder instroom is de druk ook al minder. Wat links pretendeert tijdelijke woningen zo te kunnen realiseren? Waarom dan niet voor de gewone burger maar wel voor de arbeidsmigranten? Mijn 2 kinderen die nog thuis wonen zie ik voorlopig niet vertrekken terwijl ze daar echt de leeftijd voor hebben. Mogen zij ook nog op zichzelf gaan wonen? Links zet alles maar open van kom maar hier. Heel erg nobel, maar waar laten we iedereen? Bouwen in de natuur? Lekker tegenstrijdig in hun klimaat/stikstofgeleuter. Hulp is goed, maar controle daarop is niet gek.


Ik ben bang dat je niet weet waar links voor staat.
Rechts beleid is geweest: een 'uitstoom van huurwoningen'.
De woningbouwverenigingen/ corporaties moesten die verkopen vanwege beleid (anders gingen ze failliet wegens hoge belastingen).
Want rechts laat de gewone, kleine man of vrouw betalen.
Rechts beleid is pro-bouwen (project ontwikkelaars en zo) - maar dat zijn dure villa's in het groen.
Zelden betaalbare huizen voor starters.

Links zet niet alles maar open. Ik schreef gisteren over een bomaanslag op een PvdA staatssecretaris van vluchtelingenzaken.
Protest tegen te terughoudend beleid.
Mooi
En de pvv geeft traditioneel de buitenlanders en links overal de schuld van.
En zonder kennis klinkt het nog aannemelijk ook...


Ik weet heel goed wat links en rechts is. In mijn vriendengroep veel vrienden die politiek zeer actief bezig zijn en een partner idem dito.
Oftewel ik ontkom niet aan politieke discussies ongeacht aan welke kant je staat.
Afgelopen jaren is er veel verkeerd gegaan. Dat bedoel ik dan niet laatste 2-3 jaar eerder richting de 10+ jaren.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:50

Het spijt me dat ik een andere indruk kreeg.
Van 'alles openzetten' en het starters onmogelijk maken enzo.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:17

Geeft niks. Ik geef ook korte voorbeelden. Met wat meer uitleg was het wat handiger geweest voor jou en wellicht anderen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:35

Bullebeest schreef:
Geeft niks. Ik geef ook korte voorbeelden. Met wat meer uitleg was het wat handiger geweest voor jou en wellicht anderen.

Dat denk ik persoonlijk dan weer niet

'Alles openzetten' is inderdaad kort, maar ook onjuist.
Minder vluchtelingen toelaten is zelden een kwestie die in Den Haag wordt besloten, gewoon omdat wij het niet in de hand hebben als elders een noodsituatie uitbreekt.
(Dus daar kun je links ook moeilijk de schuld van geven.)
Etc.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:01

Elisa2 schreef:
Op de vorige pagina waren er twijfels over wat de PVV voor de zorg kan betekenen omdat ze beticht worden van plagiaat van de SP. Terwijl Agema dus al jaren aan de bel trekt wbt de zorg maar daar zijn veel mensen kennelijk niet van op de hoogte. :-)
.


Je trekt te snel een conclusie.
De PVV kan prima iets voor de zorg betekenen maar wel het programma van de SP kopiëren. Het een sluit het andere niet uit.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:42

Op 12-09-2023 werd er gestemd in de Tweede Kamer over mondzorg,
en om die beter toegankelijk te maken.
SP stemt voor,
pvv stemt tegen.

Bron: www.partijgedrag.nl

De pvv zet al die SP dingen wel in hun verkiezingsprogramma,
maar ze handelen er niet naar.