Kassa's verdwijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:44

Pff als ik dat lees is het echt vermoeiend. Ik wil juist niet zo moeten nadenken als ik boodschappen doe.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:09

Ik vind boodschappen doen in een winkel sowieso een verschrikking.
Hier komt AH elke vrijdagavond alles brengen. Voor kleine dingen wil ik nog wel naar een supermarkt maar niet voor een volle kar.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:17

Fitzroy schreef:
Bestaat er een regel dat je met een volle kar niet naar de zelfscan mag :? Heb ik nog nergens gelezen. Ik ga juist naar de zelfscan omdat ik alles op mijn gemak wil doen. Dus ook met volle kar.


Ik vind het aso en niet efficiënt, scan het direct in de winkel, dan ben je zo klaar.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:49

rien10 schreef:
Fitzroy schreef:
Bestaat er een regel dat je met een volle kar niet naar de zelfscan mag :? Heb ik nog nergens gelezen. Ik ga juist naar de zelfscan omdat ik alles op mijn gemak wil doen. Dus ook met volle kar.

Dan pak je toch eerst een hand scanner? Dat is nou de hele grap van t systeem: eerst scannen, dan meteen in je tas/krat. Dan hand scanner afrekenen.


Nee, want ik wil de zware dingen onderop hebben :P en niet in volgorde vd winkel.

Wat ben jij haatdragend, nielojram. Laat ieder lekker boodschappen doen zoals diegene wil.

Ik ga van dit topic nog langzamer scannen :D

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:01

Fitzroy schreef:
Ik ga van dit topic nog langzamer scannen :D


Stoer!

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 00:04

Nielojram schreef:
rien10 schreef:
Laatste een stel bij de zelfscan kassa. Hele kar vol boodschappen, geen handscanner om af te rekenen, maar een voor een in een slakkentempo de boodschappen scannen (waar zit de bar code, oh, hier. Even proberen, nee lukt niet, omkeren maar, oh dan lukt het wel. oh, dit artikel heb ik 2 keer gescand, dat is niet goed.....) dan snap je het principe toch echt niet. Ergerlijk.

Dat soort mensen gaan branden in hel.
Net zoals de mensen die hun typ-geluid nog aan hebben op hun gsm.

Geloof mij, ergernis voor ons nu, voor hen eeuwen }:)

_/-\o_

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 00:20

Marjo schreef:
Fitzroy schreef:
Ik ga van dit topic nog langzamer scannen :D


Stoer!


Een mens moet een hobby hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:48

Ach, laat toch een ieder doen wat hij/zij zelf fijn vindt.

Er is altijd een andere scankassa sneller vrij dan die waar Fitzroy op het gemak staat te scannen.

Ik vind het gemak van de handscanner juist dat alles al gescand in mijn tas zit en er niet meer uit hoeft, ik ga zelf echt niet staan hannesen met een volle kar aan het zelfscanportaal ok dan alles te scannen, dan heb ik alsnog alles 3x in mijn handen, ipv 1, hooguit 2x als ik het uit het schap pak, de streepjescode scan en het product in mijn tas stop.
En ik pas mijn ronde door de winkel er wel eens op aan. Met veel emballage loop ik sowieso eerst naar de inname lege flessen en blikjes, dan zijn daarna mijn tassen nl leeg.
En dan eerst even langs het bier en de zuivel, dan ligt dat idd onderin mijn tas.
Of ik leg een gescande tros bananen en pak crackers apart, zodat, als ik de zware dingen onderin heb gelegd, ik de iets kwetsbaardere dingen daarna bovenop kan leggen.

Maar er zijn bij de supermarkten waar ik boodschappen doe, zoveel scankassa's, dat die incidentele volle-kar-aan-de-betaalpaal-scanner mij geen ergernis oplevert, ik neem wel een andere en ben in 30 seconden klaar en weg.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:59

Ik vroeg me net af, zijn dat dan winkels met maar 1 of 2 zelfscanners ofzo :?

hier staan er minimaal 10 ...

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:59

Toen ik nog zelf boodschappen deed en ik had veel dan pakte ik ook de handscanner. Nu laat ik het 1 keer per week bezorgen. Ben ik in 1 keer klaar en ik haal geen andere dingen zoals snoepjes en chips :')

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:50

Bij de Plus hier om de hoek zit de emballage naast de poortjes, buiten het winkelgedeelte zegmaar dus hier is het eerst emballage, dan handscanner pakken (zit tussen de poortjes en emballage) en dan door de poortjes heen.
Als ik de buggy mee heb dan zet ik een paar tassen neer, grofweg verdeeld in groente&fruit, kwetsbare producten en zwaarder/niet kwetsbaar spul.
Is de hond ook mee dan gaat er 1 tas aan het stuur, soms 2, 1 in de buggy en evt 1 op de kap vd buggy.
En onderin de buggy en/of naast de tassen leg ik flessen spa/frisdrank, wasmiddel, allesreiniger en vergelijkbare dingen.
Zo voorkom je ook dat je brood geplet wordt tijdens tassencontrole om maar even wat te noemen. :)
En als ik eerst naar de Lidl ben geweest hou ik dat zoveel mogelijk in aparte tassen en heb de bon (zowel papier als digitaal) bij de hand.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:17

Fitzroy schreef:
Wat ben jij haatdragend, nielojram. Laat ieder lekker boodschappen doen zoals diegene wil.

Zoet van je <3 , dat je mijn reactie serieus neemt.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:52

Brainless schreef:
huppelz schreef:
Wat ze eigenlijk willen is 1 kaart voor alles met een puntensysteem
Dus je identiteitskaart, ziektenkostenverzekering, bankkaart, rijbewijs, etc en je punten bepalen wat je kunt doen of niet.

Ik lees blijkbaar heel wat anders dan jouw conclusie....

Daarnaast kun je bij veel winkels (en het worden er steeds meer) winkels met de zelfscan alsnog contact betalen.



Dit is in China al jaren de norm.
Je hebt gezien in de corona periode hoe snel een situatie kan veranderen. Het is ook logisch dat dit systeem er komt. De nieuwe wereldleider zal nl de hele wereldbevolking van een merkteken willen voorzien. Wie dat teken niet heeft, zal niet kunnen kopen of verkopen.
De opbouw van dit systeem is nu in opkomst.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:48

Dat is wel lekker overzichtelijk :j
Is dat zo’n reptiel persoon waar Thierry het over heeft? Best leuk een wereldleider met schubben.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:53

Mars schreef:
Dat is wel lekker overzichtelijk :j
Is dat zo’n reptiel persoon waar Thierry het over heeft? Best leuk een wereldleider met schubben.

Zolang het de Holiday Armadillo is vind ik het best :D

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:35

huppelz schreef:
Brainless schreef:
Ik lees blijkbaar heel wat anders dan jouw conclusie....

Daarnaast kun je bij veel winkels (en het worden er steeds meer) winkels met de zelfscan alsnog contact betalen.



Dit is in China al jaren de norm.
Je hebt gezien in de corona periode hoe snel een situatie kan veranderen. Het is ook logisch dat dit systeem er komt. De nieuwe wereldleider zal nl de hele wereldbevolking van een merkteken willen voorzien. Wie dat teken niet heeft, zal niet kunnen kopen of verkopen.
De opbouw van dit systeem is nu in opkomst.


Heb je het nu over het teken van het beest, vanuit de openbaringen van Johannes?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:42

Ik ben het aan het googlen want ik weet dat ik er wel eens iets over gelezen heb, maar het is momenteel lastig te vinden...
Nou ja, het is iig iets met de great reset en 1 wereldeconomie ofzo..
verder klinkt het als dat digitale ID ding gekoppeld aan een puntensysteem (geen idee of dat in China al gebruikt wordt, maar dan kan je bijv geen verzekering afsluiten als je creditscore te laag is.. zoiets, maar het is een beetje klok klepel)

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_Credit_System

penalties for dog owners, en niet met het OV mogen reizen, onder andere

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:54

Maar dragen alle gevaccineerden al niet het teken dan? In hun DNA? :)*

Maarre… het ging over zelfscankassa’s toch? :')

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:03

Was dat geen chip?

Maar idd zelfscan kassa naar dit..

Wij hadden van de week nog mazzel bij de controle. Hadden fout gescand. Dus rood op haar scanner.
Artikel was met korting ivm houdbaarheid. Hadden we per ongeluk de dure prijs gescand.

Heeft de winkelmedewer mooi veranderd :j

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:14

Ja dat weet ik allemaal niet hoor :')
Sowieso is contant geld handig, want aanvallen van Rusland..

Maar, kan dat ook bij de zelfscanner, cash? Dat wist ik niet? Ik ga opletten de volgende keer.. :D

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:26

DuoPenotti schreef:
Was dat geen chip?

Ik hoop dat er bij de volgende vaccinatieronde een keuzeformulier komt waarbij ik kan aangeven dat ik een chip krijg waarin ik 30 kilo lichter word.
Kan ik eindelijk weer op een paard kruipen.. :')

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:40

Globalisering is juist op zijn retour.
China gebruikt idd een social credits systeem en dan kan je bv geen treinkaartje kopen als je kritiek hebt op de overheid.
Hier staan daar nogal wat wetten tussen, niet te vergeten een heel stuk andere cultuur qua acceptatie en ook een heel ander onderwijssysteem dat meer kritiek en creativiteit (hacken) mogelijk maakt die dat soort systemen lastiger te implementeren maken.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:43

purny schreef:
DuoPenotti schreef:
Was dat geen chip?

Ik hoop dat er bij de volgende vaccinatieronde een keuzeformulier komt waarbij ik kan aangeven dat ik een chip krijg waarin ik 30 kilo lichter word.
Kan ik eindelijk weer op een paard kruipen.. :')

Ik doe mee :j
30 hoeft niet. Maar 15 mag wel.
Wanneer mogen we? :D

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:32

Dit is in China al jaren de norm.
Je hebt gezien in de corona periode hoe snel een situatie kan veranderen. Het is ook logisch dat dit systeem er komt. De nieuwe wereldleider zal nl de hele wereldbevolking van een merkteken willen voorzien. Wie dat teken niet heeft, zal niet kunnen kopen of verkopen.
De opbouw van dit systeem is nu in opkomst.[/quote]

Heb je het nu over het teken van het beest, vanuit de openbaringen van Johannes?[/quote]

jazeker. Heb je weleens gehoord van El Shaddai ministries? Je kunt ze vinden op YouTube. Als je ze nog niet kent: je zult dingen horen die je nog nooit gehoord hebt.
Dat er oorlog zou komen in Israel wisten ze lang van tevoren n.a.v. de Joodse kalender. Heel bijzonder allemaal.......
Wie wist er al dat onze schrijfwijzes richting Jeruzalem zijn? Wij schrijven van links naar rechts en de mensen die aan de andere kant van Jeruzalem wonen schrijven van rechts naar links. Grappig detail, niet waar?
In de Hebreeuwse versie van de bijbel staat het vol van feiten die we in het Engels nooit zullen snappen.
De voorganger van El Shaddai vertelde dat de aardbeving in Turkije- Syrie ook was in het jaar dat de WOI begon en ook in het jaar dat de WOII begon. Afgelopen jaar was de aardbeving er weer.
Just saying. Kan toeval zijn natuurlijk.
Het jaar begint bij de Joden in september trouwens. Allemaal dingen die mij vroeger niet zo bezig hielden eerlijk gezegd.

https://www.youtube.com/watch?v=1QdUhNY6DnY deze man vertelt ook heel interessante feiten.

https://www.youtube.com/watch?v=qh7z6henGhA El Shaddai ministries over Amalek The coming war

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:34

Is het echt nodig om zo ver te gaan?