Kassa's verdwijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:49

purny schreef:
Marjo schreef:
AH heeft wel Starbucks koffie ook inderdaad ;) De verwarring is dus wel begrijpelijk. Daarom vraag ik indd altijd om bonnetjes als ik nog meer winkels in moet :j

Dan nog kan je als persoon vragen: Mevrouw heeft u deze van hier gepakt? Ipv: Die is van hier.
Dat komt ook wat socialer over


Maar zo'n vraag kun je gemakkelijk met 'nee' beantwoorden en dan wat? Iedereen die zo'n pak koffie wilt stelen zal namelijk zeggen dat 'ie hem ergens anders gekocht heeft.

Als je er zoveel moeite mee hebt, dien een klacht in bij AH. Anders vraag ik me werkelijk af waar je je druk om maakt :=

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:52

Ergens snap ik purny wel, die christmasblend koffiebonen heeft de AH idd niet in het assortiment, dus om dan aangesproken te worden met "die komt hier weg" terwijl het niet eens in het assortiment zit steekt wel.

Ik vraag ook altijd als klanten iets hebben wat wij verkopen. Als ze nee zeggen vraag ik om het bonnetje of bewijs dat ze het ergens anders gehaald hebben.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:56

Polarize schreef:
Ergens snap ik purny wel, die christmasblend koffiebonen heeft de AH idd niet in het assortiment, dus om dan aangesproken te worden met "die komt hier weg" terwijl het niet eens in het assortiment zit steekt wel.

Ik vraag ook altijd als klanten iets hebben wat wij verkopen. Als ze nee zeggen vraag ik om het bonnetje of bewijs dat ze het ergens anders gehaald hebben.


Maar AH verkoopt wel Starbucks koffie, en ik denk dat het begrijpelijk is dat een kassa medewerker niet precies weet welke versies wel of niet. Daarbij, wordt de Holiday blend wel verkocht als bonen bij AH ;)

Ik zou me er werkelijk niet druk om kunnen maken, gewoon een klein misverstand wat gemakkelijk op te lossen is.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:04

Marjo schreef:
Maar AH verkoopt wel Starbucks koffie, en ik denk dat het begrijpelijk is dat een kassa medewerker niet precies weet welke versies wel of niet. Daarbij, wordt de Holiday blend wel verkocht als bonen bij AH ;)
.


Deze zak was rood van kleur. De zakken die AH verkoopt zijn groenig.
Maar dan nog heeft een caissiére gewoon netjes te vragen of ik hem uit de winkel heb gepakt en ben vergeten te scannen, ipv te zeggen dat die koffie van hun was. Ik betaal wel hun salaris en winstdeling.

Menselijkheid is blijkbaar ver te zoeken tegenwoordig.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:06

purny schreef:
Marjo schreef:
Maar AH verkoopt wel Starbucks koffie, en ik denk dat het begrijpelijk is dat een kassa medewerker niet precies weet welke versies wel of niet. Daarbij, wordt de Holiday blend wel verkocht als bonen bij AH ;)
.


Deze zak was rood van kleur. De zakken die AH verkoopt zijn groenig.
Maar dan nog heeft een caissiére gewoon netjes te vragen of ik hem uit de winkel heb gepakt en ben vergeten te scannen, ipv te zeggen dat die koffie van hun was. Ik betaal wel hun salaris en winstdeling.

Menselijkheid is blijkbaar ver te zoeken tegenwoordig.


https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... oast-bonen
Rode zak, holiday blend, wordt dus gewoon bij AH verkocht.

Ik quote mijzelf even, mogelijk heb je er overheen gelezen:

Marjo schreef:
Maar zo'n vraag kun je gemakkelijk met 'nee' beantwoorden en dan wat? Iedereen die zo'n pak koffie wilt stelen zal namelijk zeggen dat 'ie hem ergens anders gekocht heeft.

Als je er zoveel moeite mee hebt, dien een klacht in bij AH. Anders vraag ik me werkelijk af waar je je druk om maakt :=


En menselijkheid? Pittige belediging voor een simpel misverstand. Misschien moet je eens een dagje op de zelfscan gaan staan. Dan zul je wel doorhebben wat voor 'menselijkheid' er allemaal voorbij komt -O-

[edit] De AH zal er geen traan om laten als jij niet meer meebetaald aan hun salaris/winst hoor. Wat een walgelijke opmerking is dat eigenlijk :r . De manier waarop je hier erover praat, doet mij vermoeden dat je tegen die medewerkster ook niet al te vriendelijk was := .

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:12

Laatste een stel bij de zelfscan kassa. Hele kar vol boodschappen, geen handscanner om af te rekenen, maar een voor een in een slakkentempo de boodschappen scannen (waar zit de bar code, oh, hier. Even proberen, nee lukt niet, omkeren maar, oh dan lukt het wel. oh, dit artikel heb ik 2 keer gescand, dat is niet goed.....) dan snap je het principe toch echt niet. Ergerlijk.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:14

@marjo: Fijn dat je er van uit gaat dat ik niet vriendelijk ben geweest...
Ik ben altijd vriendelijk. Zelf ook bij de ap gewerkt dus ik weet wat voor s*tload er over de mensen heen komt.
Maar vind je ook dan niet dat er een verschil is tussen:
Deze is van hier of
Goedenmiddag, heeft u deze van hier gepakt?
Bent u deze vergeten te scannen?

Wat komt er in jouw ogen klantvriendelijker over?

Hetzelfde in mijn baan. Ook al heb ik een k*tdag dan nog kan ik niet tegen klanten zeggen:
Naam?

Het is de toon die de muziek maakt.
En het is wel degelijk waar. Als ik minder tot niks koop bij de ah dan zal de winstdeling voor de managers en winkelpersoneel minder zijn.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:16

Ook bij de Lidl, Plus en Jumbo is het zo Purny; geen klanten, geen omzet, geen winst.
Dat is niet Ah exclusief.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:18

purny schreef:
@marjo: Fijn dat je er van uit gaat dat ik niet vriendelijk ben geweest...
Ik ben altijd vriendelijk. Zelf ook bij de ap gewerkt dus ik weet wat voor s*tload er over de mensen heen komt.
Maar vind je ook dan niet dat er een verschil is tussen:
Deze is van hier of
Goedenmiddag, heeft u deze van hier gepakt?
Bent u deze vergeten te scannen?

Wat komt er in jouw ogen klantvriendelijker over?

Hetzelfde in mijn baan. Ook al heb ik een k*tdag dan nog kan ik niet tegen klanten zeggen:
Naam?

Het is de toon die de muziek maakt.
En het is wel degelijk waar. Als ik minder tot niks koop bij de ah dan zal de winstdeling voor de managers en winkelpersoneel minder zijn.


Ik heb zelf ook 11jr in een AH gewerkt. En zo'n vraag stel je niet. Daarbij, gaat het mij meer om het feit dat jij er zo'n enorme kudde olifanten van maakt, terwijl het (nogmaals) een simpel misverstand is.

Want op het moment dat de klant zegt "nee die is niet van hier" dan heb je de poppen aan het dansen. Want dan moet je als klant bewijs gaan tonen, en dan wordt het een welles-nietes verhaal ("ZEG JE NU DAT IK LIEG?!"). En die tweede vraag, díe is pas beschuldigend.

Kortom: medewerker kan het niet goed doen.

Maar wat had jíj kunnen doen? Reageren met; nee hoor, die heb ik bij Starbucks zelf gekocht. Hier is het bonnetje ervan.

Opgelost. Klaar, geen gezeur en geen probleem.

En die laatste zin, kom op. Laat me niet lachen :')
Wil jij werkelijk denken dat al jouw aankopen een verschil maken bij AH? Dan heb je wel last van grootheidswaanzin hoor :')
Laatst bijgewerkt door Marjo op 08-01-24 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:19

rien10 schreef:
Ook bij de Lidl, Plus en Jumbo is het zo Purny; geen klanten, geen omzet, geen winst.
Dat is niet Ah exclusief.


Maar het is wel een aparte vorm van arrogantie om dat argument te gebruiken, puur en alleen om je gelijk te halen.

Ik heb er genoeg gehad toen ik bij de AH werkte. Kregen ze hun zin niet "Nou! Ik betaal wel je salaris hoor! Ik ga in het vervolg wel naar de Jumbo!"

Joe, veel plezier bij de kanarie, ik ga je niet missen hoor :') En als je werkelijk denkt dat jij als individu een verschil kan maken daarin... Grootheidswaanzin noem ik dat :)

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:30

Een ding wat ik voortaan ga mijden. De zelfscan.
Ik ga wel liever naar een kassa waar een persoon achter zit. Krijg ik tenminste ook nog een goedenmorgen toegewenst.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:36

je kunt ook een probleem maken van iets wat geen probleem is
ik ben blij dat in het durpie hier vlakbij men gewoon aardig is, zowel klant als personeel. Voordeel van op het platteland wonen misschien :D
Laatst bijgewerkt door Kinke op 08-01-24 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:36

rien10 schreef:
Laatste een stel bij de zelfscan kassa. Hele kar vol boodschappen, geen handscanner om af te rekenen, maar een voor een in een slakkentempo de boodschappen scannen (waar zit de bar code, oh, hier. Even proberen, nee lukt niet, omkeren maar, oh dan lukt het wel. oh, dit artikel heb ik 2 keer gescand, dat is niet goed.....) dan snap je het principe toch echt niet. Ergerlijk.

_O- dat is gewoon irritant gedrag.

Ik had laatst wel een overvol mandje, dus braaf naar de kassa. Stukken makkelijker. Staat er een dame achter mij te zuchten en te doen met een 5tal producten in haar hand. Is ze aan de beurt, pint ze alsnog... Vervolgens duwt ze mij bij het inpakken het liefst zo ver mogelijk in het hoekje (daar lagen mijn spullen niet, maar oke) en werpt mij nog eens een boze blik toe. ga dan lekker naar de zelfscan _O-

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:25

Bestaat er een regel dat je met een volle kar niet naar de zelfscan mag :? Heb ik nog nergens gelezen. Ik ga juist naar de zelfscan omdat ik alles op mijn gemak wil doen. Dus ook met volle kar.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:31

Meer een ongeschreven regel dan denk ik :')

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:34

Is meer een ongeschreven regel ja. Met de volle kar en dan alles met de hand scannen maakt dat het voor de medewerkers ook lastiger in de gaten te houden is, en je houdt vrij lang een plek in bezet terwijl de bedoeling juist is dat het snel doorloopt. Er wordt vaak aanbevolen om met een volle kar de handscanner te gebruiken en dan onderweg al alles te scannen.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:41

Nou ja, zolang er geen maximum aantal artikelen vermeld staat, blijf ik toch de zelfscan pakken. Ik heb geen zin in dat gehijg in mijn nek en caissières die het presteren om je brood te vernaggelen.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:47

Krijg je controle, doen ze het alsnog :')
De medewerkers vernaggelen mijn brood niet hoor. Dat leg ik altijd achteraan en mocht ik merken dat iemand een beetje lomp is vraag ik of het iets voorzichtiger kan en zeker met mijn brood en eventueel een zak chips. Gaat dan gewoon goed.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:47

Ik doe de grote boodschappen ook met zelfscan.
Ideaal.
Maar dan idd wel de handscanner erbij en alles al rustig aan inpakken zodat ik hooguit wat producten die de scanner niet pakt apart hoef af te rekenen. :)
Krijg ik tassencontrole terwijl ik eerst de handscanner afreken dan geef ik ook aan dat die producten niet gescand werden en dat ik ze bewust apart heb gelegd om ter plekke te scannen en af te rekenen.
Soms helpen ze me dan om het op dezelfde bon te zetten, soms kijken ze even of het apart scannen goed gaat.
En omdat ik het ook gelijk aangeef zodra ze controleren weten ze ook wel dat dat wel snor zit, 99 vd 100x dat ze me controleren is alles keurig in orde nl. :)

Wb merkproducten die bij de ene winkel gekocht worden maar ook bij de andere winkel in het assortiment zitten, die leg ik bewust bovenop met de bon vd betreffende winkel erbij.
Heb hetzelfde weleens gehad met Napoleon zwartwit kogels nl en kon toen door de bon te tonen laten zien dat ze bij de Lidl vandaan kwamen.
Betreffende caissière zei gelijk dat ze na haar shift ook maar even naar de Lidl zou gaan, scheelde nl bijna een halve euro per zakje. :')
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 08-01-24 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:48

Fitzroy schreef:
Bestaat er een regel dat je met een volle kar niet naar de zelfscan mag :? Heb ik nog nergens gelezen. Ik ga juist naar de zelfscan omdat ik alles op mijn gemak wil doen. Dus ook met volle kar.

Dan pak je toch eerst een hand scanner? Dat is nou de hele grap van t systeem: eerst scannen, dan meteen in je tas/krat. Dan hand scanner afrekenen.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:07

Wat een topic :')

Ik vind de zelfscan ideaal. Scanner, boodschappentas en 9 van de 10 keer supersnel klaar. Die ene keer dat ik een controle krijg duurt het net zolang als wanneer ik aan de kassa ga staan :)

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:55

rien10 schreef:
Laatste een stel bij de zelfscan kassa. Hele kar vol boodschappen, geen handscanner om af te rekenen, maar een voor een in een slakkentempo de boodschappen scannen (waar zit de bar code, oh, hier. Even proberen, nee lukt niet, omkeren maar, oh dan lukt het wel. oh, dit artikel heb ik 2 keer gescand, dat is niet goed.....) dan snap je het principe toch echt niet. Ergerlijk.

Dat soort mensen gaan branden in hel.
Net zoals de mensen die hun typ-geluid nog aan hebben op hun gsm.

Geloof mij, ergernis voor ons nu, voor hen eeuwen }:)

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:00

verootjoo schreef:
Politiepersoneel is net zo moeilijk, zo niet moeilijker te vinden dan supermarktpersoneel :=


Dat ging Geertje toch oplossen? Hij heeft er alleen niet bijgezegd van welk geld.

@Lor1: kun je dan niet kiezen voor 'vraag een medewerker om hulp', zodat ze meteen die niet gelukte producten kunnen scannen?

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:19

Kan, maar ik vind het een kleine moeite om dat even apart te doen.
Gaat vaak om hooguit 3 producten nl. :)
Maar wanneer je tassencontrole krijgt voor je de betreffende producten gescand hebt is het wel handig om dat ff aan te geven zodat de controle niet op die producten gedaan wordt. :+

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:29

ik weet niet of het overal zo is maar als je het bij de AH aangeeft voordat je de handscanner terugzet kunnen we het idd gewoon op dezelfde bon zetten^^ Doe ik nog wel vaak met producten uit de afprijshoek waarvan de nieuwe prijs niet goed in het systeem staat. Maar apart houden en bij de zelfscan aangeven voordat je betaald is idd wel de beste manier voor ons hoor, al helemaal met dingen waarvan de prijs niet goed scant. Als je het gewoon gescant hebt en je scanner etc al terug hebt gezet wordt het toch echt een tripje servicebalie om het product terug te ruilen en voor de juiste prijs mee te geven :')