Kassa's verdwijnen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:02

Ik ben heel blij dat er nog gewone kassa's zijn, omdat het heel soms nog eens voor wilt komen dat ik een stukje maand aan het eind van mijn salaris overhoudt en ik altijd wat contant geld thuis heb, om de laatste dagen/week door te komen.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:32

Laatste keer dat er pinstoring was bij AH thuisbezorgd zou het bedrag van mijn rekening afgeschreven worden en dat is nog steeds niet gebeurd na 2 maanden :=

Doe mij maar vaker wat pinstoringen :+

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:36

purny schreef:
VillaNeusjes schreef:
Ik zit in een rolstoel en heb oa last van mijn gewrichten. Ik vind zelfscan fijn mits het er eentje is waar ik niet bij de kassa alles weer moet uit pakken. Dus wel met app of met handscanner. Dan kunnen mn boodschappen gelijk in de tas achterop. Als ik naar een gewone kassa moet dan moet ik weer hulp vragen om alles ip de band te leggen en weer terug te stoppen. Op zich niet erg maar ik doe t liever zelf en de mensen achter mij vinden het vaak vervelend want duurt langer etc. (Persoonlijk trek ik er dan weer niets van aan als ze mij lastig vinden steun en kreun je nog maar een keer.) ik wordt overigens altijd gecheckt met steekproeven. De rolstoel triggert waarschijnlijk omdat ik langer er over doe oid. Zelfs de AH medewerkers lopen al mee als ik in de rij sta omdat ze gegarandeerd mogen checken dus dat hele : het is echt random is banketstaaf. Het systeem heeft wel degelijk redenen om te flaggen

Heb je al eens aangegeven dat je je daar niet fijn bij voelt? Misschien lopen ze wel mee om als je hulp nodig hebt je te helpen.




Ik denk dat je het verkeerd leest ? De medewerkers van de AH waar ik achter woon lopen al mee naar de zelfscan omdat ik gegarandeerd een steekproef heb

Trust me , ik weet heel goed hoe ik aan moet geven als ik iets niet fijn vind.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:24

Ik vind de zelfscan wel prettig, mits ze niet letterlijk alles moeten controleren :')

Laatst had ik mijn hele tas volgestouwd (alles paste er net in) en ik moest hem helemaal weer leeg halen, volgens mij moesten ze wel 12 items ofzo controleren %)

Maar van de lopende band kassa kreeg ik vaak wat stress, maar vooral die bij de Aldi of Lidl :') Daar 'gooien' ze zo hard de boodschappen over de band dat je het zelf niet kan bijhouden met inpakken.

Of als je maar één product hebt en mensen laten je niet voor..

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:28

Ik houd erg van de zelfscan functie, maar baal er wel van dat dat bij de AH niet zonder bonuskaart kan. Zou fijn zijn als het gewoon net als bij de jumbo werkte.
Zijn er meer die dit irritant vinden?

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:36

F_Orumster schreef:
Ik houd erg van de zelfscan functie, maar baal er wel van dat dat bij de AH niet zonder bonuskaart kan. Zou fijn zijn als het gewoon net als bij de jumbo werkte.
Zijn er meer die dit irritant vinden?


Je hoeft de bonuskaart toch niet te scannen om te kunnen betalen? Of wel?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:58

Fearn schreef:
F_Orumster schreef:
Ik houd erg van de zelfscan functie, maar baal er wel van dat dat bij de AH niet zonder bonuskaart kan. Zou fijn zijn als het gewoon net als bij de jumbo werkte.
Zijn er meer die dit irritant vinden?


Je hoeft de bonuskaart toch niet te scannen om te kunnen betalen? Of wel?


Voor een handscanner wel.

Maar die bonuskaart ga je wel nodig hebben als er dingen in de aanbieding zijn :D

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 07:09

Ik heb nog steeds een anonieme bonuskaart en die zit in het hoesje van mijn telefoon. Ik heb mijn bonuskaart nooit geregistreerd omdat ik geen zin heb in nog meer apps en mails en weet ik niet wat allemaal aan die kaart gekoppeld zit.
Maar heb er wel altijd 1 bij me.

Polarize
Berichten: 723
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:02

Marjo schreef:
Fearn schreef:


Je hoeft de bonuskaart toch niet te scannen om te kunnen betalen? Of wel?


Voor een handscanner wel.

Maar die bonuskaart ga je wel nodig hebben als er dingen in de aanbieding zijn :D

Je kan de cassière bij de zelfscan vragen om hun bonuskaart te scannen als je zelf niet eentje hebt! In ons scan ding staat een qr code van de master bonuskaart, zo loop je geen acties mis. Zo is het bij onze winkel in ieder geval, ga er vanuit dan andere ah's dat ook hebben

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:38

Nouja als je geen geregistreerde bonuskaart hebt en de app van AH niet gebruikt loop je wel degelijk acties en bonus mis :')

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:02

Alleen persoonlijke bonus, niet de gewone bonusaanbiedingen. Dus dat zijn 5 aanbiedingen op gemiddeld tegen de 1000 producten in de bonus.

Overigens ontvang ik eens per jaar een mail van de ah en enkel omdat mijn premium verloopt. Dat kan je namelijk prima uitzetten.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:25

Er hangen soms bonuskaarten in de buurt van de zelfscan kassa's of ik vraag het aan een medewerker. Ik verkies en vergeet stelselmatig bonuskaarten, is gewoon geen succes voor mij. Tot registratie komt het ook nooit, hoe vaak ik ook een bonuskaart nee naar huis neem.

Tink89
Berichten: 2968
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:40

Ik heb gewoon een fotootje van de bonuskaart op m'n telefoon. Net als van alle andere klantenkaarten. Niks bij me, maar gewoon een fotoalbumpje.

Polarize
Berichten: 723
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:43

Je kan een bonuskaart ook gebruiken zonder te registreren^^ zodra ze m bij de kassa of balie aan je geven werkt ie al. Dan krijg je alleen de algemene aanbiedingen en geen bonus box of digitaal sparen.

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:51

Ik heb op mijn telefoon de app stocard. Dit is een barcode-app. Het doet niets anders dan de barcode tonen voor de pasjes die je ingevoerd hebt. Daar heb ik bijvoorbeeld het pasje van de freebees, airmiles,, totalenergy, hoogvliet, Hema, gamma en nog meer in staan. Daardoor heb ik geen stapel pasjes en ook geen stapel apps op mijn telefoon. Voor de ah heb ik wel de app, maar je kan ook die bonuskaart in stocard zetten.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:55

Als ik contant wil betalen of drank heb, wil ik bij de kassa afrekenen. Geen zin in leeftijdscontrole bij alcoholische dranken. Dus voor mij geldt, meestal blij met de zelfscan, maar vind dat de keuze er altijd moet blijven. Het moet mogelijk blijven om met contant geld te betalen.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:57

Mizora schreef:
Ik heb op mijn telefoon de app stocard. Dit is een barcode-app. Het doet niets anders dan de barcode tonen voor de pasjes die je ingevoerd hebt. Daar heb ik bijvoorbeeld het pasje van de freebees, airmiles,, totalenergy, hoogvliet, Hema, gamma en nog meer in staan. Daardoor heb ik geen stapel pasjes en ook geen stapel apps op mijn telefoon. Voor de ah heb ik wel de app, maar je kan ook die bonuskaart in stocard zetten.

Die heb ik indd ook, bleek ook handig met huurauto afhalen. Kaarten van winkels koppelen is er nog nooit van gekomen :+ Zal dat toch echt eens proberen.

Polarize
Berichten: 723
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:01

crow schreef:
Als ik contant wil betalen of drank heb, wil ik bij de kassa afrekenen. Geen zin in leeftijdscontrole bij alcoholische dranken. Dus voor mij geldt, meestal blij met de zelfscan, maar vind dat de keuze er altijd moet blijven. Het moet mogelijk blijven om met contant geld te betalen.

Bij de kassa is er ook gewoon leeftijdscontrole := ik weet alleen van ah hoe het werkt, maar op alcoholhoudende dranken zit altijd een leeftijdsblokkade, de cassière moet dan bevestigen of de klant oud genoeg is om door te kunnen scannen (bij 25+ voeren we 123 PLU in, op zelfscan is het een ja/nee vraag. Drukken we op ja dan gaat de melding weg, nee wordt een ID-controle).
Dus je zal wel altijd die pop-up melding krijgen met zelfscan, maar als je duidelijk ouder dan 25 bent zal je geen ID controle krijgen

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:15

De Jumbo hier in het dorp is recent overgegaan op zelfscanners. Er zijn nog 2 normale kassa's over. Ik pin altijd bijna alles, maar zelfscannen, nee. Ik ga uit principe altijd naar de gewone kassa. Als ik graag zelf zou scannen was ik wel kassière geworden :+

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:21

Die leeftijdscontrole bij de zelfscan is niet anders dan bij een gewone kassa.
Het enigste nadeel is dat er even een medewerker moet komen om het goed te keuren (als je duidelijk oud genoeg bent)

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:25

F_Orumster schreef:
Ik houd erg van de zelfscan functie, maar baal er wel van dat dat bij de AH niet zonder bonuskaart kan. Zou fijn zijn als het gewoon net als bij de jumbo werkte.
Zijn er meer die dit irritant vinden?

Daar kwam ik ook achter. Domme winkel.
Sinds kort zit er 1 in de buurt, aanbiedingen gaat niet, zelfscan gaat niet.

oke dan niet: Jumbo ligt er naast

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:31

FrNo schreef:
Die leeftijdscontrole bij de zelfscan is niet anders dan bij een gewone kassa.
Het enigste nadeel is dat er even een medewerker moet komen om het goed te keuren (als je duidelijk oud genoeg bent)

Als je duidelijk oud genoeg bent kunnen ze dat (in ieder geval waar ik kwam) ook op afstand. Vaak genoeg gehad dat het scherm controle aangaf en dat ze dat vanaf de servicebalie binnen een paar seconden accordeerden :)

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:45

Het scheelt dat ik nooit meer alcohol koop, dus niet leeftijdscontrole heb ik ook niet meer.

En ik zal best koopjes bij de AH mislopen omdat ik mijn bonuskaart niet gepersonaliseerd heb, maar de gewone standaard bonusproducten en 35%kortingsproducten werken wel op de anonieme bonuskaart.

Maar hwt systeem van Plus, Lidl of Jumbo, gewoon op start drukken en een handscanner krijgen, vind ik op zich wel handiger.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:48

Ik vind dus juist de app + persoonlijke bonuskaart en alles eraan gekoppeld super handig. Ik spaar koopzegels bij AH, al die zegels zie je direct in de app. Je krijgt gepersonaliseerde aanbiedingen waar ik elke week wel gebruik van maak. Ik heb momenteel ook premium en daarmee spaar ik nog sneller en krijg je echt goede aanbiedingen bij de persoonlijke bonus.

In de app maak je vast de boodschappenlijst, en door je geregistreerde bonuskaart krijg je die lijst ook in je handscanner te zien. Ideaal.

Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik er 11jr gewerkt heb, maar ik vind het systeem van AH zoveel beter dan Jumbo/Lidl of welke andere winkel dan ook.

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:55

Bij de Jumbo werkt het fijn, je kunt inderdaad gewoon een scanner krijgen of door middel van je extra pas gelijk te scannen.

Bij de AH kon ik maar zelden.

Leeftijdscontrole op afstand heb ik nog niet mee gemaakt, maar bij mijn vaste jumbo staat er iemand bij de zelfscan kassa's. Vanuit de service balie is er geen zicht op.

Ik heb trouwens ook alle pasjes in een app daarvoor zitten.
Fijn als de internet verbinding eens slecht is, of storing in de app van de desbetreffende winkel (en je hoeft geen losse pasjes me te nemen)