Kassa's verdwijnen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:30

Ik vind het niks. Doe al het werk zelf en krijg geen korting voor mijn braaf gedrag. Dan gun ik de caissières liever hun baan. Vraag me ook echt af of het zin heeft met al dat gejat. Hoe vaak ik ze bij de action niet weg zie rennen dat is niet bij te houden. 1 artikel scannen en dan klauwen vol met spul en rennen maar.

Ik snap de voorstanders voor de zelfscan echt niet. Dan bestel ik nog liever online heb ik er ook echt voordeel van (tijdswinst overzichtelijk en geen gesleur).

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:32

Al het werk zelf? Ehm... ik loop in de winkel met m'n telefoon, scan m'n producten en doe ze in m'n tas, scan m'n bonuskaart en reken af. Dat is toch veel minder werk dan eerst alles op de band laden en dan weer in m'n tas knallen?

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:38

Ik krijg wel korting voor mijn goed gedrag: ik ben veel sneller klaar bij de kassa, zowel kwa wachtrij als het niet meer uit de kar op de band van de band in mijn tas stoppen.

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:52

Zal wel aan mij liggen maar ben nooit sneller tenzij 2 artikelen ofzo. Tot nu toe altijd een steekproef bij een volle kar plus het gepruts dat je spullen dan niet kwijt kan op dat kleine stukje.

Nogmaals bestel dan online het voordeel zie ik echt niet

Tink89
Berichten: 2968
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:54

Ik vind zelfscannen juist ideaal. Ik maak een boodschappenlijst gesorteerd op categorie (doet de AH app automatisch voor me), scan terwijl ik alles logisch inpak en hoef alleen nog te betalen. Zoooo veel sneller dan alles in de kar, op de band, van de band af in de tas en dan nog betalen.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:56

https://www.dnb.nl/innovatie-in-betalen ... om-en-hoe/

Wat ze eigenlijk willen is 1 kaart voor alles met een puntensysteem
Dus je identiteitskaart, ziektenkostenverzekering, bankkaart, rijbewijs, etc en je punten bepalen wat je kunt doen of niet.
Eet jij graag vlees? Dan maar geen vliegvakantie. Dat soort dingen.
Verder weten ze daarna alles van je. Wat je eet, wat je uitgeeft en waar, welke medicatie je gekregen hebt, of je ingeent bent, waar je heen gaat, Het zal dus volkomen gedaan zijn met de privacy.
Die ene regendeken verkopen via marktplaats? De belastingdienst weet je te vinden binnenkort.
Om die reden maak ik geen gebruik van een zelfscan en wil ik graag contant blijven betalen.

Denk aan de toekomst en kijk wat je morgen zult stemmen!!!

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:56

Paardjes83 schreef:
* plus het gepruts dat je spullen dan niet kwijt kan op dat kleine stukje.

Nogmaals bestel dan online het voordeel zie ik echt niet

Je kan toch scannen in de winkel en je boodschappen in je tas doen<
Dan hoef je niet je hele wagen te scannen bij de zelfscan.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:57

Paardjes83 schreef:
Zal wel aan mij liggen maar ben nooit sneller tenzij 2 artikelen ofzo. Tot nu toe altijd een steekproef bij een volle kar plus het gepruts dat je spullen dan niet kwijt kan op dat kleine stukje.

Nogmaals bestel dan online het voordeel zie ik echt niet

Ik pak een product, scan het, stop het in mijn tas (die in mijn kar staat, bij veel boodschappen).
Aan het einde van mijn lijstje loop ik naar de kassa, hang dr scanner weg, scan mijn bonuskaart (of scan de code op de betaalzuil en hang daarna de scanner weg, afhankelijk van in welke winkel ik ben), betaal en loop de winkel uit, met ingepakte tassen en al.
Ik hoef dus niks kwijt op dat plateautje, ik laat de kar met tassen naast of achter me staan.

Dus ja, dit is echt veel sneller voor mij.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 21-11-23 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:59

huppelz schreef:
Wat ze eigenlijk willen is 1 kaart voor alles met een puntensysteem
Dus je identiteitskaart, ziektenkostenverzekering, bankkaart, rijbewijs, etc en je punten bepalen wat je kunt doen of niet.

Ik lees blijkbaar heel wat anders dan jouw conclusie....

Daarnaast kun je bij veel winkels (en het worden er steeds meer) winkels met de zelfscan alsnog contact betalen.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:02

Bij mij ook een vraagteken hoe de link en de post van huppelz tesamen gelezen moeten worden.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:04

Paardjes83 schreef:
Zal wel aan mij liggen maar ben nooit sneller tenzij 2 artikelen ofzo. Tot nu toe altijd een steekproef bij een volle kar plus het gepruts dat je spullen dan niet kwijt kan op dat kleine stukje.

Nogmaals bestel dan online het voordeel zie ik echt niet


Logisch dat je niet sneller bent wanneer je daar pas gaat scannen, dan moet je dus in de winkel al doen en inpakken. Dan is het echt een kwestie van bonuskaart scannen en afrekenen. Hoe is dat niet sneller dan eerst alles weer uit de kar, op de band, betalen en dan weer alles in een tas gaan inpakken?

Ik ben blij met de verschillende opties. Bestel altijd bij Ah, heb premium en ga tussendoor naar de Ah XL wanneer ik nog wat nodig heb of een week niet heb besteld. Meestal de handscanner en dus vast inpakken. Met maar 2 dingen dan idd achteraf pas scannen en weer door.

Enkele keer bij de kassa wanneer ik contant wil betalen of met koopzegels, maar die kan je sinds kort ook bij het zelfscannen inwisselen.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:08

Ik laat trouwens bewust niet thuisbezorgen.
Ik haal veel vers producten niet bij de supermarkt, maar bij de bakker, de slager, de groenteboer en de boerderijwinkel.

En als ik toch al onderweg ben, kan die supermarkt er ook wel in 1 moeite door bij.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:00

Ik vind zelfscankassa's een geweldige uitvinding! Inderdaad in de winkel scannen, gelijk de tas en en dan hoef je enkel af te rekenen. Mensen die met een volle kar pas bij de kassa gaan scannen houden de boel op.

Bij nieuwe dingen zijn en altijd mensen die in het begin klagen, die vinden het in eerste instantie eng, raar, lastig. Het is gewoon onbekend, maar ik zou zeggen probeer het eens uit. Het is zo'n uitkomst!

Ook als je een budget hebt, dan kun je toch bepalen per week voor hoeveel je pint? Ik vind juist dat door in de winkel te scannen je veel beter overzicht hebt hoeveel je bij de kassa kwijt gaat zijn.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:03

Urbanus schreef:
Al het werk zelf? Ehm... ik loop in de winkel met m'n telefoon, scan m'n producten en doe ze in m'n tas, scan m'n bonuskaart en reken af. Dat is toch veel minder werk dan eerst alles op de band laden en dan weer in m'n tas knallen?


Met een rugzak heb je dat voordeel eigenlijk niet, omdat het onhandig is om dingen al lopend in je rugzak te doen, en omdat ik meestal niet weet hoe ik mijn rugzak inpak tot het moment dat ik de boodschappen ook werkelijk heb gedaan.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:09

Ik heb een budget en heb een aparte rekening waar wekelijks mijn budget en op aanvraag extra geld gestort wordt.
Ik kan dus gewoon pinnen en via de app vd bank zien wat ik heb uitgegeven en hoeveel er nog op de rekening staat.
De prijzen op de schappen willen weleens nét een paar cent afwijken, vooral bij Lidl kloppen de bedragen op de rekenmachine niet met die op de kassa en wanneer je wat krap gerekend hebt betekend dat weleens dat je weer wat moet terugleggen. :roll:
Met zelfscannen (handscanner) zie je gelijk wat de werkelijke prijs is en kun je ter plekke nog een andere keuze maken indien nodig.
Plus geen geklooi met contant geld, tigduuzend muntjes etc. :+

Shadow0 schreef:
Urbanus schreef:
Al het werk zelf? Ehm... ik loop in de winkel met m'n telefoon, scan m'n producten en doe ze in m'n tas, scan m'n bonuskaart en reken af. Dat is toch veel minder werk dan eerst alles op de band laden en dan weer in m'n tas knallen?


Met een rugzak heb je dat voordeel eigenlijk niet, omdat het onhandig is om dingen al lopend in je rugzak te doen, en omdat ik meestal niet weet hoe ik mijn rugzak inpak tot het moment dat ik de boodschappen ook werkelijk heb gedaan.

Ik pak standaard een karretje mee en zet mijn rugtas en/of boodschappentas(sen) erin.
Zo'n rolmandje werkt dat ook prima bij als je maar 1-2 tassen hebt. :)
Scheelt een hoop geklooi met omdoen/afdoen etc.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:17

Shadow0 schreef:
Urbanus schreef:
Al het werk zelf? Ehm... ik loop in de winkel met m'n telefoon, scan m'n producten en doe ze in m'n tas, scan m'n bonuskaart en reken af. Dat is toch veel minder werk dan eerst alles op de band laden en dan weer in m'n tas knallen?


Met een rugzak heb je dat voordeel eigenlijk niet, omdat het onhandig is om dingen al lopend in je rugzak te doen, en omdat ik meestal niet weet hoe ik mijn rugzak inpak tot het moment dat ik de boodschappen ook werkelijk heb gedaan.


Ja maar daarom zet ik mijn (rug)tas of krat in een karretje.

Ik word heel af en toe gecontroleerd, eigenlijk nooit.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:44

Maar is het zelfs scannen bedoeld voor een paar booschappen ipv een hele volle kar?
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bomvolle kar bij de zelfscan. En hier in de dorpen met de grote christelijke gezinnen puilen die karren best wel uit! Vooral bij de Hoogvliet verderop.

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:50

Zelf scan is voor beiden bedoeld. Of producten scannen aan de zuil zelf wanneer je niet zoveel hebt, maar Ook om die volle kar af te rekenen die je met je mobiel of hand scanner hebt gescand. Ik ga juist met die bomvolle kar naar de zelf scan. Alles op die kl*te band leggen word ik echt chagrijnig van, zeker als je ook nog in de rij moet staan en slome mensen voor je hebt- sorry, heb daar gewoon geen zin in :'). Voor mij moet boodschappen doen gewoon snel en efficiënt kunnen en dit is echt een perfecte oplossing. Nu kom ik bij de betaal zuil met m'n volle kar, scan m'n bonuskaart, betaal en loop met m'n kar - en producten die al uitgesorteerd in de tassen in de kar zitten - naar buiten en laad het zo meteen de auto in. Dat kost me een minuut met betalen, waar ik bij de kassa toch heel wat langer nodig heb met een volle kar.

Ik zou bv. ook echt heel heel blij gaan zijn als winkels als Action enz dit zouden doen :j _/-\o_

edit:
In veel andere landen is dit ook echt doodnormaal. In Engeland in de steden bv kun je ook overal contant betalen bij de zelf scan kassa's enz (maar in de steden zijn er wel minder mensen die met volle wagens daar door de winkels lopen haha daar hebben veel winkels geen wagens überhaupt), dat zouden ze hier idd ook nog wel meer kunnen doorvoeren :j Bij ons in de regio kan dat dan inderdaad nog nergens bij de zelf scan kassa's, maar snap wel dat dat weer pittige investeringen zijn voor de winkels.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:15

Popstra schreef:
Maar is het zelfs scannen bedoeld voor een paar booschappen ipv een hele volle kar?
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bomvolle kar bij de zelfscan. En hier in de dorpen met de grote christelijke gezinnen puilen die karren best wel uit! Vooral bij de Hoogvliet verderop.


Ik denk gewoon voor wie het wil? Als je alles stuk voor stuk aan de zelfscankassa nog moet bliepen is het een hoop gedoe maar als je alles scant voordat je het in de kar legt kun je het aan de kassa gewoon laten liggen.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:07

Popstra schreef:
Maar is het zelfs scannen bedoeld voor een paar booschappen ipv een hele volle kar?
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bomvolle kar bij de zelfscan. En hier in de dorpen met de grote christelijke gezinnen puilen die karren best wel uit! Vooral bij de Hoogvliet verderop.

Ik deed het altijd met de weekboodschappen

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:18

Ik deed het ook met de weekboodschappen toen ik nog bij AH kwam. Ik vind het gewoon super fijn om in mijn eigen tempo (en dat is niet zo snel :o ) de boodschappen in te pakken zonder dat er mensen in je nek staan te hijgen. En diegenen die evt moeten wachten, moeten maar geduld hebben. Moesten ze bij de gewone kassa ook.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:30

Popstra schreef:
Maar is het zelfs scannen bedoeld voor een paar booschappen ipv een hele volle kar?
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bomvolle kar bij de zelfscan. En hier in de dorpen met de grote christelijke gezinnen puilen die karren best wel uit! Vooral bij de Hoogvliet verderop.


Beiden.
Voor weekboodschappen pak ik een kar, zet mijn tassen erin en met de handscanner of telefoon gelijk scannen, inpakken en de winkel uit. En voor wat losse dingetjes loop ik gewoon met mijn tas rond.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:16

verootjoo schreef:
Laatste keer dat er pinstoring was bij AH thuisbezorgd zou het bedrag van mijn rekening afgeschreven worden en dat is nog steeds niet gebeurd na 2 maanden :=

Doe mij maar vaker wat pinstoringen :+

Dat is dan toch gewoon diefstal?

nimbletje
Berichten: 787
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:24

Popstra schreef:
Maar is het zelfs scannen bedoeld voor een paar booschappen ipv een hele volle kar?
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bomvolle kar bij de zelfscan. En hier in de dorpen met de grote christelijke gezinnen puilen die karren best wel uit! Vooral bij de Hoogvliet verderop.


Bij ons in het dorp mag je maximaal 15 producten afrekenen bij de zelfscan, bij meer moet je naar de gewone kassa.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:31

Volle kar ga ik idd niet frutten op de zelfscan.
Maar dan met de hand scan en snel afrekenen bij de zelfscan die ook de hand scan leest.
Heerlijk.