Kassa's verdwijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:36

Nielojram schreef:
verootjoo schreef:
Laatste keer dat er pinstoring was bij AH thuisbezorgd zou het bedrag van mijn rekening afgeschreven worden en dat is nog steeds niet gebeurd na 2 maanden :=

Doe mij maar vaker wat pinstoringen :+

Dat is dan toch gewoon diefstal?

Dat is wat kort door de bocht. Het afschrijven gebeurt in zo'n geval via automatische incasso volgens mij, dat regelt AH dan. Ik zou het nog wel een keer bij de klantenservice algeven als het na een paar weken nog niet afgeschreven is (als ik dat überhaupt zou zien), maar er niet continu achteraan gaan. Vergelijk het met de kassa, als een caissière iets niet scant zeg ik het ook, maar als ze het vervolgens niet fixen of het ontkennen, ook prima.

Nielojram

Berichten: 7815
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:53

Als je na 2 maanden nog steeds weet dat het niet afgeschreven is, ben je er wel mee bezig..
Gelukkig een vrome bokker, als ik haar berichten zo lees.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:27

Nielojram schreef:
Als je na 2 maanden nog steeds weet dat het niet afgeschreven is, ben je er wel mee bezig..
Gelukkig een vrome bokker, als ik haar berichten zo lees.


Ik heb het ook aangegeven hoor, wees maar niet bang :+

Vanwaar deze beschuldigingen van diefstal? Het is mijn fout niet dat ze niet afschrijven :?
Hoe is je laatste bericht bedoeld??

Bezorger brengt mijn boodschappen, zegt betalen kan nu niet, het wordt later afgeschreven van de rekening. Daar zet ik een handtekening voor.
Maand later blijkt mijn boekhouding niet te kloppen en heb ik dus dat bedrag over.
Dat heb ik gemeld, maar als ze het nog niet afschrijven, is mijn verantwoordelijkheid klaar vind ik :)

Ze hadden er ook voor kunnen kiezen de boodschappen dan niet te leveren, dat is ook al eens gebeurd.
Ga dat geld niet persoonlijk bij de AH brengen ofzo, dat kan trouwens ook niet eens.

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:53

Ik vind dit ook geen diefstal. Zij kozen ervoor om de boodschappen te leveren. Ik zou er voor een laatste keer achteraan gaan. Is het dan niet afgeschreven dan is het hun probleem

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:06

Ik durf best toe te geven dat ik er überhaupt niet achteraan was gegaan := Of idd hoogstens 1x. Als ik teken dat ze t later af mogen schrijven dan moeten ze dat zelf ook daadwerkelijk maar regelen.

Wat dat betreft vind ik picnic heel fijn, gewoon vooraf betalen en geen geneuzel met pinnen aan de deur. Statiegeld en niet geleverde producten betalen ze ook heel snel terug.
Ik heb nooit contant geld, als er storing is bij de kassa’s in de winkel ga ik weer naar huis en kom ik later wel terug, of ik bestel online.

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:16

Bij AH kun je ook gewoon vooraf/met bestellen online betalen tegenwoordig. Die keus heb je ook, om meteen met iDeal te betalen. Maar een tijd terug was er inderdaad een storing, wij hadden die storing ook met leveren. Bij ons werd het erna gewoon netjes afgeschreven wel. En ik bestel al online bij AH sinds ze thuis bezorgen (sowieso 1x per week, sommige periodes ook 2x) en ik heb echt maar een enkele keer een probleem als dit gehad - volgens mij is dit nu 2x gebeurd in al die jaren. Verder is er nooit iets fout gegaan wat dat betreft, dus het is an zich gewoon een vrij betrouwbaar systeem wel. Maar ik vind pinnen aan de deur dan ook echt 0 issue. Het is zo betaald. Maar de keus is er iig wel om gewoon met iDeal meteen te betalen hoor als je besteld online/in de app :j Flessen e.d. lever ik bij de chauffeur in en dat statiegeld word aan de deur meteen verrekend ook en gaat dan van m'n totaalbedrag af en dan betaal ik.

Picnic een enkele keer besteld, en dat werkt an zich ook prima ja :j
Jammer genoeg kom ik echt niet met hun assortiment eruit, ik mis te veel producten die wij graag kopen :=

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:53

Ik weet nog een keer dat er pinstoring was, en ik stond op zelfscanplein -O-
We hebben een geldmaat in onze winkel staan, dus daar stond een enorme rij, enorm geluk dat ze die ochtend waren gekomen om bij te vullen, en iedereen naar de kassa :')
Mensen die een handscanner hadden gebruikt konden de bon laten parkeren en contant bij de balie betalen, maar wat een drama was dat. Bij die storingen ligt alles plat, we hadden geluk dat de geldmaat het nog deed. Maar het is als cassière dan ook geen pretje om te werken, wat een gescheld krijg je dan over je heen over iets wat compleet buiten je controle om is :')

Maargoed, ik zag ergens ook iets op dat het banen weghaalt. En eerlijk? We hebben op de rustige dagen nog steeds standaard 5 cassières ingepland overdag. Er zijn meer taken in een winkel dan alleen kassa, en zelfs met 5 cassières ingepland moeten we alsnog de vulploeg af en toe vragen om bij te springen omdat we het te druk hebben.
Ik kan je zeggen dat we straks met de feestdagen naast de 8 zelfscan kassa's ook echt wel alle 4 gewone kassa's open moeten hebben en een constante stroom van klanten hebben.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:56

cursebreaker schreef:
Bij AH kun je ook gewoon vooraf/met bestellen online betalen tegenwoordig. Die keus heb je ook, om meteen met iDeal te betalen. Maar een tijd terug was er inderdaad een storing, wij hadden die storing ook met leveren. Bij ons werd het erna gewoon netjes afgeschreven wel. En ik bestel al online bij AH sinds ze thuis bezorgen (sowieso 1x per week, sommige periodes ook 2x) en ik heb echt maar een enkele keer een probleem als dit gehad - volgens mij is dit nu 2x gebeurd in al die jaren. Verder is er nooit iets fout gegaan wat dat betreft, dus het is an zich gewoon een vrij betrouwbaar systeem wel. Maar ik vind pinnen aan de deur dan ook echt 0 issue. Het is zo betaald. Maar de keus is er iig wel om gewoon met iDeal meteen te betalen hoor als je besteld online/in de app :j Flessen e.d. lever ik bij de chauffeur in en dat statiegeld word aan de deur meteen verrekend ook en gaat dan van m'n totaalbedrag af en dan betaal ik.

Picnic een enkele keer besteld, en dat werkt an zich ook prima ja :j
Jammer genoeg kom ik echt niet met hun assortiment eruit, ik mis te veel producten die wij graag kopen :=


Ik heb die IDeal keuze niet hoor :?
Wel dat het van je rekening afgeschreven wordt maar dat kan alleen bij Rabo of ING en dat hebben wij niet.

FrNo
Berichten: 3671
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:30

Net naar de Jumbo geweest. 10 zelfscan kassa's die allemaal bezet waren. (Zonder een rij ervoor, dus net genoeg)
1 bemande kassa, waar het niet druk was.
Duidelijk dat de zelfscan kassa's meer in trek waren.

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:38

Tink89 schreef:
Ik vind zelfscannen juist ideaal. Ik maak een boodschappenlijst gesorteerd op categorie (doet de AH app automatisch voor me), scan terwijl ik alles logisch inpak en hoef alleen nog te betalen. Zoooo veel sneller dan alles in de kar, op de band, van de band af in de tas en dan nog betalen.


Hier ook. En ook gewoon een volle kar met vers spul.

Het zware bulkspul dat een stootje kan hebben (melk, wijn, bier, frisdrank, kattevoer en -bakvulling) wordt aan huis geleverd.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-11-23 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:53

verootjoo schreef:
cursebreaker schreef:
Bij AH kun je ook gewoon vooraf/met bestellen online betalen tegenwoordig. Die keus heb je ook, om meteen met iDeal te betalen. Maar een tijd terug was er inderdaad een storing, wij hadden die storing ook met leveren. Bij ons werd het erna gewoon netjes afgeschreven wel. En ik bestel al online bij AH sinds ze thuis bezorgen (sowieso 1x per week, sommige periodes ook 2x) en ik heb echt maar een enkele keer een probleem als dit gehad - volgens mij is dit nu 2x gebeurd in al die jaren. Verder is er nooit iets fout gegaan wat dat betreft, dus het is an zich gewoon een vrij betrouwbaar systeem wel. Maar ik vind pinnen aan de deur dan ook echt 0 issue. Het is zo betaald. Maar de keus is er iig wel om gewoon met iDeal meteen te betalen hoor als je besteld online/in de app :j Flessen e.d. lever ik bij de chauffeur in en dat statiegeld word aan de deur meteen verrekend ook en gaat dan van m'n totaalbedrag af en dan betaal ik.

Picnic een enkele keer besteld, en dat werkt an zich ook prima ja :j
Jammer genoeg kom ik echt niet met hun assortiment eruit, ik mis te veel producten die wij graag kopen :=


Ik heb die IDeal keuze niet hoor :?
Wel dat het van je rekening afgeschreven wordt maar dat kan alleen bij Rabo of ING en dat hebben wij niet.


Oh da's apart. Geen idee hoe het kan dan dat het bij de een wel kan en de ander niet.
Wij hebben de keus tussen iDeal, afschrijven of betalen bij bezorging.
Nu doen wij altijd het laatste, maar we hebben de optie iDeal dus wel gewoon. :j
Bestel je via de website of de app? Misschien dat het bij de 1 wel kan en de ander niet, dat kan misschien ook nog.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:22

De app en ik heb een jaar abonnement :)
Anders had ik NL liever iDeal of afschrijven gedaan, dan kunnen ze het gewoon voor de deur zetten :=

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:33

verootjoo schreef:
De app en ik heb een jaar abonnement :)
Anders had ik NL liever iDeal of afschrijven gedaan, dan kunnen ze het gewoon voor de deur zetten :=


Ik zie het inderdaad nergens meer staan. Ik zweer erbij dat dit een tijdje terug wel kon. Misschien dan toch weer aangepast :') Nu zie ik inderdaad ook alleen met de telefoon, afschrijven (automatisch incasso) of betalen aan de deur. Als je voor afschrijven (achteraf automatisch incasso) kiest, kunnen ze het als het goed is ook gewoon voor de deur zetten en klaar :j

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:41

cursebreaker schreef:
verootjoo schreef:
De app en ik heb een jaar abonnement :)
Anders had ik NL liever iDeal of afschrijven gedaan, dan kunnen ze het gewoon voor de deur zetten :=


Ik zie het inderdaad nergens meer staan. Ik zweer erbij dat dit een tijdje terug wel kon. Misschien dan toch weer aangepast :') Nu zie ik inderdaad ook alleen met de telefoon, afschrijven (automatisch incasso) of betalen aan de deur. Als je voor afschrijven (achteraf automatisch incasso) kiest, kunnen ze het als het goed is ook gewoon voor de deur zetten en klaar :j


Ja maar dat afschrijven vanuit de app kan alleen met Rabo of ing .

Zoolgangster

Berichten: 9677
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 01:55

Popstra schreef:
Ja dan heeft cash willen betalen ook geen zin meer nee.


Ik heb meegemaakt dat er wel cash betaald kon worden, en niet per pin. Dat is dan wat anders dan een stroomstoring, uiteraard. Ddos aanvallen zijn wat dat betreft berucht.

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:26

In de show van Roué verveer was er ook een stukje over zelfscannen.
Super grappig.
Het was in de trant van dat Roué nu over de 50 is en in de tijd zoveel is veranderd maar dat hij niet overal aan mee wilt doen if niet begrijpt waarom?

Het ging over de klant is koning en heb jij weleens een koning zien scannen?
Daar heeft hij onderdanen voor.

En dat iedereen een baan heeft maar jouw baan is niet in de supermarkt.

Dus het is niet je baan, je gaat wel scannen dus aan het werk, kom je bij de kassa wordt je toch nog gecheckt.
Dus je werk niet goed gedaan dat je dan ter verantwoording wordt geroepen enz enz

Hij moet het natuurlijk vertellen _O-

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:50

Ik vraag me vooral af of de mensen in dit topic die het hebben over ‘de cassieres hun baan niet afpakken’ zich realiseren dat deze cassieres op enig punt met pensioen gaan en dat er simpelweg niet genoeg arbeidsmarktpotentieel is om die vrij gekomen banen in te vullen. Ik vind het juist een fijne gedachte dat zelfscannen dan al gemeengoed is geworden en een toekomstig probleem hiermee wordt voorkomen.

FrNo
Berichten: 3671
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:57

Overal staan ze nu om personeel te springen, ook in de supermarkten, dus ze zullen niet werkloos worden.

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:58

Vroeger had je ook omroepsters op tv. Die kondigden aan wat er op tv kwam, wat de programmering was voor dat tijdsblok. Dat kan je je nu niet meer indenken. Wie weet verdwijnt de caissière ook wel over een hele tijd.

Rivendell

Berichten: 6827
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:17

Hier in het dorp worden zelfscans weinig gebruikt. Ook pin kassa's hebben minder lange rijen dan de gewone. Ik betaal altijd contant, dus als een winkel dar niet meer aanneemt, kom ik er niet meer

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:25

Ik moet zeggen dat nu ik gewend ben aan de zelfscan bij ons op het werk, ik er heel blij mee ben.

Wij staan overdag maar met 2 in de winkel. Dus als het druk was moesten we eerder altijd beiden kassa draaien en liep er niemand meer in de winkel om klanten te kunnen helpen.
Nu met de zelfscan hebben wij weer iemand die klanten kan helpen en vragen beantwoorden :)

Kleine edit:
Ik ben zeker voor contact betalen. Maar er is bij ons een groep die het nu aan het verspreiden is dat er weer alleen contant betaald moet worden.
Alleen is er bij ons de laatste keer wat fout gegaan met de levering van het wisselgeld en hebben wij niks gekregen. het het zo 123 opnieuw laten lever gaat niet.

Personeel heeft hun spaarpotten leeg getrokken, maar het helpt niet veel.
Ik ben de hele week mensen aan het terug betalen met 20 en 10 centjes, want groter heb ik niet meer.. (Ja, briefjes van 10...)

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:49

Biebz schreef:
Ik moet zeggen dat nu ik gewend ben aan de zelfscan bij ons op het werk, ik er heel blij mee ben.

Wij staan overdag maar met 2 in de winkel. Dus als het druk was moesten we eerder altijd beiden kassa draaien en liep er niemand meer in de winkel om klanten te kunnen helpen.
Nu met de zelfscan hebben wij weer iemand die klanten kan helpen en vragen beantwoorden :)

Kleine edit:
Ik ben zeker voor contact betalen. Maar er is bij ons een groep die het nu aan het verspreiden is dat er weer alleen contant betaald moet worden.
Alleen is er bij ons de laatste keer wat fout gegaan met de levering van het wisselgeld en hebben wij niks gekregen. het het zo 123 opnieuw laten lever gaat niet.

Personeel heeft hun spaarpotten leeg getrokken, maar het helpt niet veel.
Ik ben de hele week mensen aan het terug betalen met 20 en 10 centjes, want groter heb ik niet meer.. (Ja, briefjes van 10...)

Denk dat je dat vast wel al doet maar kleingeld erbij vragen aan de klant?
Ik heb zelf eigenlijk geen contant geld meer op zak, een enkele keer. wel.

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:55

purny schreef:
Biebz schreef:
Ik moet zeggen dat nu ik gewend ben aan de zelfscan bij ons op het werk, ik er heel blij mee ben.

Wij staan overdag maar met 2 in de winkel. Dus als het druk was moesten we eerder altijd beiden kassa draaien en liep er niemand meer in de winkel om klanten te kunnen helpen.
Nu met de zelfscan hebben wij weer iemand die klanten kan helpen en vragen beantwoorden :)

Kleine edit:
Ik ben zeker voor contact betalen. Maar er is bij ons een groep die het nu aan het verspreiden is dat er weer alleen contant betaald moet worden.
Alleen is er bij ons de laatste keer wat fout gegaan met de levering van het wisselgeld en hebben wij niks gekregen. het het zo 123 opnieuw laten lever gaat niet.

Personeel heeft hun spaarpotten leeg getrokken, maar het helpt niet veel.
Ik ben de hele week mensen aan het terug betalen met 20 en 10 centjes, want groter heb ik niet meer.. (Ja, briefjes van 10...)

Denk dat je dat vast wel al doet maar kleingeld erbij vragen aan de klant?
Ik heb zelf eigenlijk geen contant geld meer op zak, een enkele keer. wel.


Ja doen we al idd, vaak vragen we of ze gepast, wat klein hebben of evt kunnen pinnen.
Maar heb me toch een gezeik over me heen gehad -O- Ja sorry, ik vraag het niet voor de lol.

Hele discussies dat hun wettig betaalmiddel hebben en ik het moet accepteren. Ja sorry, maar als iedereen met briefjes van 50 aan komt voor iets van 1,zoveel dan houd het ergens op.

Gelukkig zijn er ook mensen die er begrip voor hebben! Maar het wordt nu wel erg frustrerend.

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:03

Ik had dat ook hoor, dan vroegen mensen aan mij of ik een biljet van 50 kon wisselen. Maar eigenlijk omdat ik altijd laat bezorgen heb ik geen contant geld meer op zak. Zou ik eigenlijk wel moeten hebben

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:15

Ik denk dat ik een jaar of twee geleden voor het laatst iets contant betaald heb. Had het er pas met m'n moeder over en ik dacht dat ik ook nauwelijks nog contant geld bij me had, maar toen ik in m'n portemonnee keek zat daar nog ruim € 60 in :+

Biebz schreef:
Hele discussies dat hun wettig betaalmiddel hebben en ik het moet accepteren. Ja sorry, maar als iedereen met briefjes van 50 aan komt voor iets van 1,zoveel dan houd het ergens op.

Weet niet of jullie bij de ingang al een briefje hebben hangen dat er problemen zijn en jullie wegens gebrek aan wisselgeld niet altijd voldoende cash wisselgeld in huis hebben? Zo nee, dan zou ik dat doen, scheelt weer een deel van de discussie :)

De opmerking slaat sowieso nergens op, winkels zijn niet verplicht contant geld te accepteren, maar in zo'n geval moet het wel aangegeven staan. Dat gaat meer over winkels die standaard een betaalwijze niet accepteren (contant, creditcard, etc), bij jullie is de situatie iets anders natuurlijk omdat het door een storing komt