Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:24

Veronica2 schreef:
Janneke2 schreef:
Ik heb geen idee wat het precieze standpunt van Lenny Kuhr is.

Ze wil graag dat haar familie veilig is en vooral dat haar kleinkind veilig thuis komt.

Janneke2 schreef:
En ik weet niet exact wat er tijdens de verstoring is geroepen.

Er zijn beelden van te vinden. Enerzijds persoonlijke aantijgingen richting mevrouw Kuhr en ook leuzen voor de bevrijding van Palestina. Dat roept de vraag op, waar begint jodenhaat precies?


Ik kan het heus allemaal opzoeken.

... maar het gaat mij om de enorme polarisatie.
Stopzetten van de bezetting, bevrijding van de Palestijnen - in principe alleen maar goed.
Maar in no time voelt het als Jodenhaat.

En die nuance mis ik enorm.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:41

Daarbij denk ik vooral: waarom moet dat tijdens een theatervoorstelling? Demonstratie is je goed recht in Nederland, maar bij een theatervoorstelling ben je zoveel mensen tot last. Als ik daarbij was geweest, had het me waarschijnlijk best een angstig gevoel gegeven.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:21

Nou ja dat, maar ook waarom moet het zo persoonlijk. Ik denk niet dat Lenny Kuhr het beleid in Israël bepaald. En als ze er volledig achter staat, dan maakt dat op mij geen sympathieke indruk, maar ik voel dan toch niet de behoefte om juist in háár voorstelling kenbaar te maken hoe ík er over denk.
Daarbij wéét je, dat je weer in een negatief daglicht komt te staan, en dat er eigenlijk opnieuw voorbij gegaan wordt aan waar het werkelijk over gaat.

Maar tegelijkertijd vind ik óók dat er een hoop onnodige ophef over wordt gemaakt en er altijd wel heel snel met "antisemitisme" wordt geschermd.

Het wordt pas antisemitisme als je iemand veroordeeld of anders behandeld vanwége zijn Joodse afkomst. Niet als je kritiek uit op iemand die toevallig ook Joods is.

Maar ik merk dat ik ook opgevoed ben in de pro Israël tijd, en dat het heel gevoelig ligt.
Ik had als kind geen idee wat er speelde. Ik wist alleen dat de Joden natuurlijk recht hadden op een eigen land, en natuurlijk het slachtoffer waren van die rare snuiter met theedoek op zijn kop. Je zag op tv altijd open auto's met jonge mannen die in de lucht schoten, en die vlaggen verbrandden. Dat waren criminele antisemitische mensen, begreep ik.
Ik vroeg me later wel vaag af waarom er altijd een man met een Palestijnse vlag voor de rechtbank stond. Elke dag.
Hij kreeg ruzie met een bekende advocaat van Joodse afkomst.
Ik vind het jammer, en een beetje beschamend, dat ik toen niet beter wist.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 27-03-24 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:28

Ik las ergens dat ze 'moordenaar' en 'terrorist' naar haar riepen?
Erg fout maar toch een incident. Er zijn zoveel antisemitische incidenten geweest de afgelopen jaren. Had dan een beknopte opsomming daarvan gepubliceerd bij dat statement. Nu lijkt het weer allemaal om een bekende artiest te draaien.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:29

Erg fout, maar geen antisemitisme.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:38

Nou ja, er kleeft toch wel een zweem van antisemitisme aan. Stel dat een willekeurige niet-joodse artiest dezelfde mening als Kuhr had geventileerd, zou er dan ook tijdens zijn/haar voorstelling moordenaar en terrorist zijn geroepen?

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:48

nps schreef:
Loretta schreef:

Daar ben ik ook niet blij mee. Dat gaat heel wat mensen in grote moeilijkheden brengen.

Alleen hoe wil je je daar tegen blijven verzetten. Kijkend naar de onderhandelingstafel zie ik de BBB die enkel maar geintereseerd is in de belangen van de agrarische sector. De VVD die wel open staat voor samenwerking met de PVV. Enkel NSC probeert Wilders bij de les te houden op het gebied van de rechtsstaat. Dat wordt ze echter niet in dank afgenomen als je kijkt naar de peilingen.


Dit is wat het volk wil, ofzo. Afbraak van democratie, rechtsstaat, eigen belang op 1, intolerantie als belangrijkste onderdeel van onze cultuur...

Ander leuk nieuws:
https://nos.nl/artikel/2514347-2023-sle ... -het-armoe

We hebben vlinders gesloopt, en

https://nos.nl/artikel/2514256-mazelen- ... elfde-bron

Dankzij hippe vaccinweigeraars zijn voorkombare ziektes weer terug van weggeweest! Er zijn al 4 kindjes overleden aan kinkhoest.



'Het volk' wil ècht geen afbraak van de democratie hoor! Dat wil jijzelf ook niet toch, of reken jij jezelf niet tot het volk? Dat NSC bij de laatste peiling laag scoorde, had bij mijn weten vooral te maken met het feit dat hij zich terug trok van de onderhandelingstafel. Dat werd door zijn stemmers niet gewaardeerd.

Ik denk dat dit ook de boodschap is die veel kiezers mee wilde gegeven. Toen de VVD vlak na de verkiezingen zei niet mee te willen regeren, werd dit door hun achterban ook niet gewaardeerd. Uiteindelijk zitten de 4 partijen nu toch samen om de tafel, omdat 'het volk' (ook na de verkiezingen) heeft laten weten dat men vind dat ze er samen uit moeten komen. En naar mijn mening is dat ook juist democratie: het volk kiest en als partij ga jij je beste beentje voorzetten om met andere partijen, die ook een deel van de bevolking representeert, samen te werken.

De grootste tegenvaller voor links, nu de PVV niet meer in de oppositie zit, is naar mijn idee ook het verlies van een medestander. (ja, PVV heeft op sommige punten ook overeenkomstige ideeën met links) Dit zag je bijvoorbeeld al door het niet voor stemmen van PVV op thema's eigenrisico zorg en de gevraagde wetgeving voor meer leefruimte voor vee. Thema's waar hij voorheen als oppositiepartij volledig en fanatiek in meegestemd zou hebben.

Na aandringen door PvdD gaf Wilder in een debat toe dat dit inderdaad te maken had met de lopende onderhandelingen. Wilders verklaarde dat leefruimte voor vee nu op een andere manier geregeld werd, en dat dit weliswaar een kleinere stap vooruit is dan hij had gewild, maar dat ook een kleine stap voorwaarts nog steeds een verbetering is.

Misschien is dit wel voor het eerst in zijn carrière dat Wilders bij alle keuzes die hij maakt, daadwerkelijk ook de mening van andere partijen (VVD, NSC en BBB) moet meewegen en respecteren! Het feit dat hij ook daadwerkelijk deze keuzes maakt, zegt mij dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over de democratie of de rechtstaat. Daar zouden de andere partijen namelijk nooit mee akkoord gaan!


Dat vlinders het zwaar hebben zal ook zeker te maken hebben met het weer. De lange periode van droogte tijdens de zomermaanden zal voor veel planten zwaar zijn en dat merken de vlinders natuurlijk ook. Maar inderdaad heel zonde als veel soorten verdwijnen!


De problemen rond het kinkhoest vaccin liggen wel wat genuanceerder, daar zijn vaccin weigeraars echt niet de oorzaak van. Al jaren werkt het vaccin niet naar behoren (sinds 1996), omdat de bacterie die kinkhoest veroorzaakt gemuteerd is.

Het vaccin is al verschillende malen aangepast, maar dit lijkt nog steeds niet voldoende. Daarnaast is het kinkhoest vaccin in vergelijking met vaccins voor andere ziekten maar relatief kort werkzaam. Dus om de ziekte echt uit te bannen, zou de hele bevolking misschien wel elke 5 tot 10 jaar gevaccineerd moeten worden, met een vaccin wat ook nog eens goed werkt. Omdat kinkhoest veroorzaakt wordt door een bacterie, is deze in de beginfase ook behandelbaar met antibiotica. Probleem is alleen dat de beginfase op een gewone verkoudheid lijkt en kinkhoest door veel huisartsen dus niet als zodanig herkent wordt. Misschien zou hier ook nog winst te behalen zijn, als huisartsen in gebieden met een uitbraak hier extra attent op worden gemaakt.

https://www.rivm.nl/nieuws/zorgen-over-kinkhoest-ondanks-aanpassingen-vaccinatie

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/kinkhoest#:~:text=Sinds%201996%20komt%20kinkhoest%20weer,(Gemeentelijke/gewestelijke%20gezondheidsdienst).

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:58

Dit staat ook op de onderste link :
Sterfte door kinkhoest in Nederland
Voor de invoering van een vaccinatie tegen kinkhoest in 1957 stierven jaarlijks ongeveer 200 kinderen aan de ziekte. Tegenwoordig sterft nog gemiddeld 1 kind per jaar aan kinkhoest. Dat zijn vrijwel uitsluitend ongevaccineerde jonge zuigelingen.

Behandeling van kinkhoest
Kinkhoest kan behandeld worden met antibiotica, maar vaak is de bacterie al niet meer aanwezig als duidelijk is dat je kinkhoest hebt. Behandeling met antibiotica heeft dan geen zin meer. Daarom is bescherming door vaccinatie belangrijk.


Dat er nu al vier baby’s zijn overleden heeft echt met minder vaccineren te maken. Vooral zwangere vrouwen zouden er goed aan doen om die prik te halen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:02

Sowieso is er op dit moment een tekort aan antibiotica en zijn soms ook mensen resident.

Het is gewoon algemeen bekend, dat door o.a. influencers, bepaalde politici en misinformatie er minder gevaccineerd wordt.
Daarom ook bijvoorbeeld de mazelenuitbraak rond Eindhoven.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:04

En antibiotica werkt vaak niet meer wanneer er kinkhoest is geconstateerd. Dan is de bacterie al weg.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:09

Journee uiteraard moet je compromissen sluiten wil je regeren. Maar Wilders levert gewoon zijn principes in voor deelname aan een regering, en dat gaat mij te ver.
Stem je op een partij vanwege een bepaalde overtuiging, blijkt dat als puntje bij paaltje komt die overtuiging ondergeschikt is aan het pluche -O-

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:34

journee schreef:
'Het volk' wil ècht geen afbraak van de democratie hoor!


En toch echt is een partij waarvan een gedeelte van de punten in strijd is met de rechsttaat, die drijft op haat en uitstluiting en de publieke omroep wil verbieden de grootste in Nederland.

journee schreef:
Dat wil jijzelf ook niet toch, of reken jij jezelf niet tot het volk? Dat NSC bij de laatste peiling laag scoorde, had bij mijn weten vooral te maken met het feit dat hij zich terug trok van de onderhandelingstafel. Dat werd door zijn stemmers niet gewaardeerd.


Ik voel me absoluut niet gerepresenteerd door de huidige coalitiepartners nee. Deze partijen zeggen dat ze spreken namens het volk, maar ik wil echt hele andere dingen en ben daar dus kennelijk geen onderdeel van.

journee schreef:
Misschien is dit wel voor het eerst in zijn carrière dat Wilders bij alle keuzes die hij maakt, daadwerkelijk ook de mening van andere partijen (VVD, NSC en BBB) moet meewegen en respecteren! Het feit dat hij ook daadwerkelijk deze keuzes maakt, zegt mij dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over de democratie of de rechtstaat. Daar zouden de andere partijen namelijk nooit mee akkoord gaan!


Nee, het is voor het eerst dat hij niet meer schaamteloos kan roepen vanaf de zijlijn en in een keer echt een beetje zijn best moet gaan doen. Ik maak me wel zorgen om dat zo'n groot gedeelte van Nederland niet lijkt te beseffen waar deze partij voor staat en dat het men echt geen reet lijkt te boeien. Dat racisme weer zo oké is. Wat er in andere landen is gebeurd waarin rechstpopulisme aan de macht kwam is wel degelijk reden tot zorgen (amerika, engeland, polen, hongarije). Want daar gaat het meestal echt niet zo goed met de onafhankelijke pers. Maar, je hebt gelijk - wij hebben een veel beter werkende democratie waarin een partij nooit alleenheerser kan worden. Thank god.

journee schreef:
Dat vlinders het zwaar hebben zal ook zeker te maken hebben met het weer. De lange periode van droogte tijdens de zomermaanden zal voor veel planten zwaar zijn en dat merken de vlinders natuurlijk ook. Maar inderdaad heel zonde als veel soorten verdwijnen!


En waardoor verandert het weer? Juist. En, je hoeft niet te gissen waarmee het te maken heeft, het staat gewoon in het artikel:

nos schreef:
Fluctuaties van jaar op jaar hangen sterk af van weersomstandigheden. De dalende trend komt door veranderingen in het landschap, zoals ruilverkaveling, verdroging en overbemesting, waardoor wilde bloemen grotendeels zijn verdwenen uit weilanden. Hardst getroffen zijn dan ook de graslandvlinders. Veel van die soorten zijn afhankelijk geworden van de randjes van ons landschap: wegbermen.


Oftewel, landbouw. Geldt ook voor weidevogels. Neemt niet weg dat er heel veel goede initiatieven zijn en dat er ook echt wel boeren zijn die rekening houden met. Ondanks dat dalen de aantallen.


journee schreef:
De problemen rond het kinkhoest vaccin liggen wel wat genuanceerder, daar zijn vaccin weigeraars echt niet de oorzaak van. Al jaren werkt het vaccin niet naar behoren (sinds 1996), omdat de bacterie die kinkhoest veroorzaakt gemuteerd is.
[/quote]

Je klinkt alsof je heel veel weet van kinkhoest en hoe het werkt, maar ik moet je teleurstellen - de dalende vaccinatiegraad is de grootste oorzaak van de overlijdens. Zo zijn er ook weer mazelen uitgebroken in regio eindhoven. Waar ik dichtbij woon met mijn dochter van 3 maanden die de vaccinatie dus nog niet heeft gehad. Ik zou er dus echt gruwelijk van balen als zij ziek wordt door de keuze van anderen. Het risico dat het misgaat is klein, maar het is gewoon niet nodig (en waarom zou ik in willen dat mijn kindjes stikt van het hoesten?)

https://nos.nl/artikel/2512863-vier-bab ... natiegraad

Wat anderen trouwens zeggen, dank :). Ik kan me net als pien verdrietig blijven maken over deze dingen... al heb je er niks aan.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:44

Nikass schreef:
Journee uiteraard moet je compromissen sluiten wil je regeren. Maar Wilders levert gewoon zijn principes in voor deelname aan een regering, en dat gaat mij te ver.
Stem je op een partij vanwege een bepaalde overtuiging, blijkt dat als puntje bij paaltje komt die overtuiging ondergeschikt is aan het pluche -O-


De PVV doet precies wat ze andere partijen hebben verweten. Wel ironisch.

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:47

Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:59

996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten dat niet zou mogen. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


De toekomst gaat het uitwijzen. Mijn probleem is niet wat jij schetst, nl het terugkomen op uitspraken en inzichten. Mijn probleem is dat ik hem niet vertrouw vanwege alle uitspraken van de afgelopen 10 jaar. Iets met een vos haren en streken.

Ik vind je opmerking dus vooral erg naïef 99...

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:06

pien_2010 schreef:
996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten dat niet zou mogen. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


De toekomst gaat het uitwijzen. Mijn probleem is niet wat jij schetst, nl het terugkomen op uitspraken en inzichten. Mijn probleem is dat ik hem niet vertrouw vanwege alle uitspraken van de afgelopen 10 jaar. Iets met een vos haren en streken.

Ik vind je opmerking dus vooral erg naïef 99...

In het geval van Wilders snap ik hem hoor. Het is echter niet enkel bij Wilders aan de orde.

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:21

Wat ik denk te zien bij de BBB is dat ze het "Faust thema" doen nl "dansen met de duivel" , zolang de agrarische sector er maar voordeel bij kan hebben.
De toekomst gaat uitwijzen wat dit uiteindelijk de boeren gaat brengen en breder bekeken.........Nederland.
Mijn voorbeeld van der Faust moge duidelijk zijn dat ik daar wat zorgen bij heb.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:25

pien_2010 schreef:
Wat ik denk te zien bij de BBB is dat ze het "Faust thema" doen nl "dansen met de duivel" , zolang de agrarische sector er maar voordeel bij kan hebben.
De toekomst gaat uitwijzen wat dit uiteindelijk de boeren gaat brengen en breder bekeken.........Nederland.
Mijn voorbeeld van der Faust moge duidelijk zijn dat ik daar wat zorgen bij heb.


Pecunia non olet

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:29

pien_2010 schreef:
996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten dat niet zou mogen. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


De toekomst gaat het uitwijzen. Mijn probleem is niet wat jij schetst, nl het terugkomen op uitspraken en inzichten. Mijn probleem is dat ik hem niet vertrouw vanwege alle uitspraken van de afgelopen 10 jaar. Iets met een vos haren en streken.

Ik vind je opmerking dus vooral erg naïef 99...


Dat. En andere partijen worden met de grond gelijk gemaakt want “ze hebben gelogen”. Waarom is het dan geen probleem dat PVV zn halve programma in de kliko flikkert?

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:31

mysa schreef:
pien_2010 schreef:
Wat ik denk te zien bij de BBB is dat ze het "Faust thema" doen nl "dansen met de duivel" , zolang de agrarische sector er maar voordeel bij kan hebben.
De toekomst gaat uitwijzen wat dit uiteindelijk de boeren gaat brengen en breder bekeken.........Nederland.
Mijn voorbeeld van der Faust moge duidelijk zijn dat ik daar wat zorgen bij heb.


Pecunia non olet



_O- _O- ik mis een Smiley van een grote zak geld....

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:34

nps schreef:
pien_2010 schreef:


De toekomst gaat het uitwijzen. Mijn probleem is niet wat jij schetst, nl het terugkomen op uitspraken en inzichten. Mijn probleem is dat ik hem niet vertrouw vanwege alle uitspraken van de afgelopen 10 jaar. Iets met een vos haren en streken.

Ik vind je opmerking dus vooral erg naïef 99...


Dat. En andere partijen worden met de grond gelijk gemaakt want “ze hebben gelogen”. Waarom is het dan geen probleem dat PVV zn halve programma in de kliko flikkert?

Dat bedoel ik juist... dat het idee is dat je als politicus blijkbaar de rest van je leven dezelfde denkbeelden zou moeten hebben en niet mag terugkomen op iets dat je geroepen hebt. Of dat nou om Wilders, Rutte of iedere andere politicus gaat maakt wat mij betreft niks uit. Een politicus die op basis van voortschrijdend inzicht andere standpunten inneemt is niet per definitie onbetrouwbaar, maar wordt wel steevast zo afgeschilderd.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:48

journee schreef:
'Het volk' wil ècht geen afbraak van de democratie hoor!

Ha, kom je weer gezellig "meestribbelen"...?

De opmerking zelf vind ik wel hoopvol.
Maar ook een beetje 'glazen bol'...
Citaat:
Dat NSC bij de laatste peiling laag scoorde, had bij mijn weten vooral te maken met het feit dat hij zich terug trok van de onderhandelingstafel.



Citaat:
Uiteindelijk zitten de 4 partijen nu toch samen om de tafel, omdat 'het volk' (ook na de verkiezingen) heeft laten weten dat men vind dat ze er samen uit moeten komen.

Wim Kan zei ooit
'Nederland is een democratie, elke dag lees ik stomverbaasd in de krant wat ik nou weer wil'.
(Wij, het volk, willen dit kabinet-dat - niet - naar - Wilders - heet.)

Op de rest ga ik niet meer in.
(Geen zin in meegestribbel.)

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:04

Citaat:
Dat bedoel ik juist... dat het idee is dat je als politicus blijkbaar de rest van je leven dezelfde denkbeelden zou moeten hebben en niet mag terugkomen op iets dat je geroepen hebt. Of dat nou om Wilders, Rutte of iedere andere politicus gaat maakt wat mij betreft niks uit. Een politicus die op basis van voortschrijdend inzicht andere standpunten inneemt is niet per definitie onbetrouwbaar, maar wordt wel steevast zo afgeschilderd.


Over bepaalde zaken denk ik ook totaal anders als vroeger. Maar daar zit wel meer tijd tussen. En soms is de tijd kort en had ik bepaalde info gemist waarvan ik ook openlijk toegeef dat ik van mening veranderd ben en waarom.
Al die dingen mis ik bij Wilders.

Ik denk zomaar eens dat hij op dit moment een wolf in schaapskleren zou kunnen zijn. Daarmee zorgt hij dat de PVV in het kabinet komt en dan kan hij gaan voor zijn trikkie standpunten.

Dus je post vind ik echt opmerkelijk. Maar we gaan het zien wie gelijk gaat krijgen.

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:10

Nogmaals: het gaat me niet enkel om Wilders… daarbij gaat het me helemaal niet om gelijk krijgen. Ik zeg notabene dat ik je zorgen begrijp met betrekking tot Wilders

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:27

996981 schreef:
Nogmaals: het gaat me niet enkel om Wilders… daarbij gaat het me helemaal niet om gelijk krijgen. Ik zeg notabene dat ik je zorgen begrijp met betrekking tot Wilders


Klopt en omdat je later dezelfde opmerking herhaalde in de context (imo) dat het om Wilders ging kon ik je even niet volgen. Vandaar dat ik erop terug kwam.

Je reageerde nl met dezelfde opmerking op

Citaat:
Dat. En andere partijen worden met de grond gelijk gemaakt want “ze hebben gelogen”. Waarom is het dan geen probleem dat PVV zn halve programma in de kliko flikkert?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-03-24 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt