Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:28

Ik persoonlijk ben vooral benieuwd wat er mbt de immigratie gaat gebeuren. VVD is pro expats. BBB pro arbeidsmigranten, mn natuurlijk in de agro. NSC wil alles beperken binnen EU regelgeving en verdragen en PVV wil de grenzen dicht.

Heel eerlijk: mij zal het persoonlijk niet treffen, tenzij we echt ons niet meer aan de EU regelgeving zouden houden. De kans daarop lijkt me enorm klein met VVD en NSC in de coalitie.

Daarom ben ik enorm benieuwd wat ze nou precies gaan afspreken.

Mbt Israël ik ben denk ik ook enorm pro Israël opgegroeid. Maar wat er nu gebeurd keur ik enorm af. Ik weet er niet heel veel van, maar heb me een tijd geleden wat meer ingelezen.

Ik vraag me wel nog steeds af waarom de Palestijnse kant de eerste aanval heeft ingezet.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:34

Citaat:
Vier mensen klommen het podium op en riepen pro-Palestijnse leuzen als ‘from the river to the sea, Palestine will be free’.


Ik kom nog even terug op mijn eerdere post waarin ik het antisemitisme noemde als het gaat om Lenny Kuhr.
Dat heeft met dikgedrukte te maken dat een strijdkreet is van Hamas die in de statuten heeft staan de vernietiging van Israël. Veel mensen zullen die beladenheid niet beseffen
https://www.nporadio1.nl/nieuws/buitenl ... amas-zeker

Tango inderdaad daar ben ik ook benieuwd naar.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:51

... ik ben niet direct een veelheid :D en ik wist het wel.

Ik snap dat het beladen is.
Maar ik wil graag naar voor brengen dat in elk geval El Fatah al vele jaren geleden dit akelige gedoe
(vernietigen - brrr - van de staat Israël |()
verwijderd heeft uit haar statuten en is gaan onderhandelen.
(Met helaas weinig resultaat.)

Dus hoe beladen ook, het zou zo fijn zijn als de beweging en de consessies aan de Palestijnse zijde werden erkend.

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:06

996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


Politici zijn soms net mensen.. :)
Ze veranderen niet alleen van denkbeelden, maar ook van partij. Zo komt Wilders bij de VVD vandaan en begonnen zowel Caroline v/d Plas als Pieter Omtzigt bij CDA. Dilan is ooit bij SP begonnen en deed vrijwilligerswerk voor GroenLinks. En zo zullen er best nog wel meer politici zijn die van partij wisselden of er zelf één begonnen omdat hun ideeën veranderden.

Ik heb zelf overigens wel het idee dat mensen uit het midden en rechtse kader minder vasthoudend zijn aan hun ideeën en een bepaalde partij dan mensen uit de linkerkant. Die lijken vaker bij hun standpunten en eigen partij te blijven. Dus misschien is het zo dat mensen die zelf midden of rechts stemmen ook meer begrip hebben voor verschuivende denkbeelden bij politici, terwijl mensen die links stemmen en juist heel trouw zijn aan hun partij dit vaker onbegrijpelijk vinden?

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:38

journee schreef:
996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


Politici zijn soms net mensen.. :)
Ze veranderen niet alleen van denkbeelden, maar ook van partij. Zo komt Wilders bij de VVD vandaan en begonnen zowel Caroline v/d Plas als Pieter Omtzigt bij CDA. Dilan is ooit bij SP begonnen en deed vrijwilligerswerk voor GroenLinks. En zo zullen er best nog wel meer politici zijn die van partij wisselden of er zelf één begonnen omdat hun ideeën veranderden.

Ik heb zelf overigens wel het idee dat mensen uit het midden en rechtse kader minder vasthoudend zijn aan hun ideeën en een bepaalde partij dan mensen uit de linkerkant. Die lijken vaker bij hun standpunten en eigen partij te blijven. Dus misschien is het zo dat mensen die zelf midden of rechts stemmen ook meer begrip hebben voor verschuivende denkbeelden bij politici, terwijl mensen die links stemmen en juist heel trouw zijn aan hun partij dit vaker onbegrijpelijk vinden?


Daar zit mss best wat in Journee. Ik stem eigenlijk vanaf mijn 18e al hetzelfde, gebaseerd op bepaalde overtuigingen. Bijvoorbeeld inkomensongelijkheid en milieu zijn voor mij een altijd al de belangrijkste zaken geweest.

Economisch gezien is het rechtse beleid prima voor mij. Nivellering is niet iets wat ik persoonlijk nodig heb. Nivellering/solidariteit in de samenleving is wel iets wat ik uit principe enorm belangrijk vind.

Ik stem dus vrij principieel en niet perse wat in mijn eigen voordeel is.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:40

996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


Hij komt er niet op terug.
Hij parkeert voorlopig zijn gruwelijke ideeën tot een later tijdstip.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:03

Electra63 schreef:
996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


Hij komt er niet op terug.
Hij parkeert voorlopig zijn gruwelijke ideeën tot een later tijdstip.

Nee hoor, op Twitter gaat hij vrolijk door.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:17

journee schreef:
996981 schreef:
Ik vind het vooral bijzonder hoe je als politicus niet terug lijkt mogen te komen op uitspraken en inzichten. In de burgermaatschappij waarderen we het als iemand standpunten heroverweegt naar aanleiding van verandering van inzicht. Politica worden als onbetrouwbaar bestempeld.


Politici zijn soms net mensen.. :)
Ze veranderen niet alleen van denkbeelden, maar ook van partij. Zo komt Wilders bij de VVD vandaan en begonnen zowel Caroline v/d Plas als Pieter Omtzigt bij CDA. Dilan is ooit bij SP begonnen en deed vrijwilligerswerk voor GroenLinks. En zo zullen er best nog wel meer politici zijn die van partij wisselden of er zelf één begonnen omdat hun ideeën veranderden.

Ik heb zelf overigens wel het idee dat mensen uit het midden en rechtse kader minder vasthoudend zijn aan hun ideeën en een bepaalde partij dan mensen uit de linkerkant. Die lijken vaker bij hun standpunten en eigen partij te blijven. Dus misschien is het zo dat mensen die zelf midden of rechts stemmen ook meer begrip hebben voor verschuivende denkbeelden bij politici, terwijl mensen die links stemmen en juist heel trouw zijn aan hun partij dit vaker onbegrijpelijk vinden?


Voor mij ook herkenbaar. Ik heb in mijn leven 2x D66 (1ste keer toen ik mocht stemmen en het onderwijs programma tof vond, en Kaag wilde ik steunen ivm mijn bewondering voor haar internationale carrière) , 1x PvdA ( ik vond dat Samsung onterecht afgestraft was door regeren met VVD en wilde hem steunen) en verder altijd groen links. Maar in mijn hart ben ik groen, hoort bij wie ik ben en vertel ik ook gemakkelijk bij nieuwe contacten .

Nivellering heb ik zelf niet nodig maar vind ik belangrijk. Eigen verantwoordelijkheid vind ik ook belangrijk met een vangnet voor diegene die pech hebben. Concurrentie is prima maar niet als het om eerste/ belangrijke behoeften gaat (wonen, electriciteit, water, openbaar vervoer etc zodat dit ook op het platteland kan blijven waar verlies wordt gedraaid).

Zorg voor de aarde is het belangrijkste. Zonder aarde geen toekomst. Simpel zat. Dus ben tot in mijn haarvaten groen ook al heb ik net als iedereen ook mijn voetprint. Dat is inherent aan mens zijn. Kan niet anders.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:47

Natuurlijk kunnen standpunten veranderen, zeker door voortschrijdend inzicht.
Immers vroeger rookte iedereen op het werk, in de woonkamer en zelfs in het ziekenhuis.

Maar de standpunten van Wilders m.b.t. immigratie, media, rechtelijke macht en de islam, die zijn zeker niet veranderd.
Zoals BigOne al zei, volg hem op SM en zeker op X, dan weet je genoeg.

Maar wat zegt dat over de VVD, BBB en NSC ? Die weten dat immers ook.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:04

Tja, denk dat dat af gaat hangen hoe de overleggen tussen die vier gaan. Ze moeten allemaal water bij de wijn doen en het is maar net wat daar uit komt rollen.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:13

BigOne schreef:
Tja, denk dat dat af gaat hangen hoe de overleggen tussen die vier gaan. Ze moeten allemaal water bij de wijn doen en het is maar net wat daar uit komt rollen.


Het probleem is in mijn ogen, dat "het volk" alle partijen keihard gaat afstraffen behalve de PVV als er geen coalitie komt tussen die vier partijen.
Dat is volgens mij de reden.
Want Wilders zal zeker de schuld bij de anderen leggen.
En laat hem nu maar eens aan zijn kiezers laten zien dat hij het beter doet als almdie mensen die hij de afgelopen 10 jaar zo geschoffeerd heeft etc onder het mom van oppositie voeren ( denk aan heks, Marokkanen en ontelbare andere ontoelaatbare uitspraken in de tweede kamer, waar hij mee weg kwam en komt en de ander enorm mee beschadigde zelfs zo dat zijn kiezers er van smulden, of in elk geval het geen reden vonden om niet op hem te stemmen).

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:49

pien_2010 schreef:
Citaat:
Vier mensen klommen het podium op en riepen pro-Palestijnse leuzen als ‘from the river to the sea, Palestine will be free’.


Ik kom nog even terug op mijn eerdere post waarin ik het antisemitisme noemde als het gaat om Lenny Kuhr.
Dat heeft met dikgedrukte te maken dat een strijdkreet is van Hamas die in de statuten heeft staan de vernietiging van Israël. Veel mensen zullen die beladenheid niet beseffen
https://www.nporadio1.nl/nieuws/buitenl ... amas-zeker

Tango inderdaad daar ben ik ook benieuwd naar.

Hamas is een verzetsgroep. Ik denk ook dat je het in die context moet zien. Natuurlijk is het een beladen zin. Maar het conflict gaat bijna een eeuw terug.
https://historiek.net/israelisch-palest ... el/159526/
Ik heb geprobeerd een zo neutraal mogelijke bron te vinden.

En op het moment dat je steden continu gebombardeerd worden, je kinderen uitgehongerd, je ziekenhuizen plat gebulldozerd snap ik wel dat mensen wat roepen, zeg maar. Plus, als iemand opeens mijn huis inpikte omdat die daar als kind gewoond heeft, en het nu gewoon tot zijn eigen huis verklaart, zou ik daar ook een probleem mee hebben.

De andere kant is dat na WW2 het antisemitisme niet opeens verdwenen was, en Joden in grote delen van de wereld niet welkom waren, maar wel een eigen plek nodig hadden. Zwaar getraumatiseerde mensen, geen Joden meer te vinden in heel Polen of Oekraïne, heel weinig nog in West Europa. We wisten nog niet wat PTSS was, en hadden de tools niet om ermee om te gaan. Mensen waarvan de wereld letterlijk onder hun voeten verging.

Ik denk dat de complexiteit van het verhaal tekort wordt gedaan door het simpelweg terug te brengen tot antisemitisme, of Hamas de schuld te geven van wat er nu gebeurt. Tegelijk heeft Israel wel dingen gedaan in Libanon en Palestina die onmogelijk goed te praten zijn. En dat mensen daar wat van vinden..... ik heb daar begrip voor.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:06

Citaat:
Ik denk dat de complexiteit van het verhaal tekort wordt gedaan door het simpelweg terug te brengen tot antisemitisme, of Hamas de schuld te geven van wat er nu gebeurt. Tegelijk heeft Israel wel dingen gedaan in Libanon en Palestina die onmogelijk goed te praten zijn. En dat mensen daar wat van vinden..... ik heb daar begrip voor.



Hoooooooo ik ga even vol op de rem. In deze discussie spraken we over de ordeverstoring van Lenny Kuhr. Daar vond antisemitisme plaats.

Jij praat over iets totaal anders. Namelijk de situatie in de Gazastrook. Laat ik daar heel helder mijn mening over verwoorden. Hamas is krapuul.
Israël heeft de Palestijnen al jarenlang geen toekomst gegeven. Schande!! En een voedingsbodem voor Hamas die zijn eigen bevolking gebruikt!

Hamas heeft een afschuwelijke daad verricht in oktober. Zelden zijn mensen zo verminkt, vermoord en verkracht. Ongelooflijk wat zich daar heeft afgespeeld.

De reactie van Israël is enorm en buitenproportioneel en teveel onschuldige burgers zijn gedood, off gaan dood (hongersnood) of zijn gewond. Afschuwelijk wat zich daar afspeelt en ik ben ervoor in Brussel tegen gaan demonstreren.
Kunnen in Oekraïne vrouwen, kinderen en bejaarden nog vluchten, In Gaza is no escape. En de hele wereld kijkt toe. Schande schande schande.

Alleen , ga dat niet in de schoenen schuiven van een Nederlandse vrouw die na deze oorlog zich positief uitgesproken heeft over deze inval.
Dat vind ik niet ok. Om haar een terrorist, moordenaar en erger te noemen.

Richt je tot de regering van Israël. Dat is ook absoluut krapuul. Afschuwelijk wat daar gebeurt en daar hebben we (mijn man en ik) geen goed woord voor over. Maar laat het conflict daar. Demonstreer hier tegen die praktijken, maar laat individuen die daar niet wonen met rust. Want anders krijg je dat Palestijnen en mensen. die Joodse zijn overal ter wereld tegen elkaar komen te staan.

Dat vond ik ook mooi in Brussel. Geen sprake van antisemitisch. Er waren zelfs een groepje mensen met de Israëlische vlag die zich uitspraken tegen wat er nu in Gaza gebeurt en die mensen waren absoluut veilig en werden warm onthaald.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:14

Daar ben ik het volledig mee eens, hoor. Ik heb een Joodse vriendin. Ik ken haar al heel lang, en ik weet dat ze pro-Israel is. Ik ken ook de historie. En haar verwijten wat daar gebeurt is belachelijk, daar heeft zij geen keuze in of macht over, net zo min als ik dat heb.

Verder volledig eens met wat je zegt.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:15

Antisemitisme in Europa is zo oud als de Bijbel, Antisemitisme in het Midden-Oosten zo oud als de Koran. Beide hebben conflicten & ellende tot gevolg gehad gedurende het hele bestaan van deze 2 boeken.
Hier hebben beide partijen een conflict doorgezet op basis van de boeken waarmee zij zijn opgevoed.
Beide partijen hebben schuld.
Maar hoewel de Palestijnen zeker klem zitten, zitten de Joden in Israel dat ook. Beide willen niet weg naar elders, maar of de Joden zouden kunnen verhuizen is nog een veel grotere vraag. Sec is er geen plek meer te maken voor een nieuw land zonder claims van een heilig boek nog afgezien van de vraag of daar steun voor zou zijn EN of zo'n winst gezien het andere heilige boek niet tot een wereldwijde vervolging gaat leiden.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:35

tamary schreef:
Antisemitisme in Europa is zo oud als de Bijbel, Antisemitisme in het Midden-Oosten zo oud als de Koran.

Nounou, dat is me nogal een generalisatie.
Dat beide boeken, laten wij duidelijk zijn: het nieuwe testament en de koran, qua uitleg hiervoor gebruikt zijn is zonneklaar.
Maar spaar me dit soort malle uitspraken.

Citaat:
Beide hebben conflicten & ellende tot gevolg gehad gedurende het hele bestaan van deze 2 boeken.

Generalisatie.
Beide boeken hebben ook zeer mooie en goede dingen teweeg gebracht.
(Niet dat ik de ellende ontken, maar jij doet alsof het DE oorzaak is, en nooit of te nimmer iets anders.)
Citaat:
Hier hebben beide partijen een conflict doorgezet op basis van de boeken waarmee zij zijn opgevoed.

.... dat zal best wel eens aan de orde zijn geweest, maar is nu niet ter zake.
Het conflict is BEGONNEN met Europees antisemitisme plus zaken als de Balfourdeclaratie - en op gegeven moment werd er in New York besloten dat Palestina maar Israël moest worden.
Wat ik na de Shoa terecht vond en vind - maar het is wel erg westers-arrogant gegaan.
... dat het om Palestina ging heeft wortels in bijbel EN koran.

Verzet tegen het inpikken van Palestina is volstrekt logisch, geef liever onszelf in het westen de schuld, want de koran zegt daar echt niets over.
Citaat:
Maar hoewel de Palestijnen zeker klem zitten, zitten de Joden in Israel dat ook. Beide willen niet weg naar elders
:j
De ene groep is 2000 jaar geleden verdreven, de andere 75 jaar geleden.

Citaat:
maar of de Joden zouden kunnen verhuizen is nog een veel grotere vraag. Sec is er geen plek meer te maken voor een nieuw land zonder claims van een heilig boek

De laatste jaren zijn er heel veel Joden van Israël naar nota bene Duitsland geëmigreerd.
'Weg kunnen' is dus (voor velen) een optie.
Een ander stuk land ergens krijgen 'waar nog niemand woont' is idd lastig. Stalin heeft ooit een Joods staatje gesticht ergens in de Sovjet Unie (als ik mij goed herinner ver weg, in de buurt van Wladiwostok).
Citaat:
nog afgezien van de vraag of daar steun voor zou zijn

Als gezegd: er is weinig land waar geen claim op rust, dus dat wordt idd lastig.
Citaat:
EN of zo'n winst gezien het andere heilige boek niet tot een wereldwijde vervolging gaat leiden.
(... wat een verdachtmaking)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-03-24 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:38

Janneke2 schreef:
... ik ben niet direct een veelheid :D en ik wist het wel.

Ik snap dat het beladen is.
Maar ik wil graag naar voor brengen dat in elk geval El Fatah al vele jaren geleden dit akelige gedoe
(vernietigen - brrr - van de staat Israël |()
verwijderd heeft uit haar statuten en is gaan onderhandelen.
(Met helaas weinig resultaat.)

Dus hoe beladen ook, het zou zo fijn zijn als de beweging en de consessies aan de Palestijnse zijde werden erkend.


_/-\o_
Zonet Job Cohen gezien bij Sophie en Jeroen; heel prettig mens, die het heel goed weet te verwoorden!
De moeite om dat korte stukje tv even op te zoeken als je het gemist hebt.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:04

Nikass schreef:
Janneke2 schreef:
... ik ben niet direct een veelheid :D en ik wist het wel.

Ik snap dat het beladen is.
Maar ik wil graag naar voor brengen dat in elk geval El Fatah al vele jaren geleden dit akelige gedoe
(vernietigen - brrr - van de staat Israël |()
verwijderd heeft uit haar statuten en is gaan onderhandelen.
(Met helaas weinig resultaat.)

Dus hoe beladen ook, het zou zo fijn zijn als de beweging en de consessies aan de Palestijnse zijde werden erkend.


_/-\o_
Zonet Job Cohen gezien bij Sophie en Jeroen; heel prettig mens, die het heel goed weet te verwoorden!
De moeite om dat korte stukje tv even op te zoeken als je het gemist hebt.



Ik zag het ook !
Zoals Job zei: antisemitisme bestaat al 2000 jaar en is niet nu opeens.
Het is een illusie dat de staatssecretaris hier een oplossing voor kunt geven.
Ik vond Job Cohen altijd een fijne, fatsoenlijke vent, jammer dat hij het niet gered heeft toen met de PvdA.

Dat lijkt een trend:
Fatsoenlijke mensen redden het niet meer in de politiek; je moet vooral geslepen en rap van de tong zijn en goed liggen bij figuren als Johan Derksen (hij heeft zeker bijgedragen aan de populariteit van Baudet, daarna Van der Plas en toen Omtzigt) en populair zijn op SM, zoals Insta en X.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:10

Rutte is in China. Ik ben benieuwd. Heel bijzonder om te zien, een demissionair (Nederlandse) premier die bij de president op bezoek gaat. Heeft alles te maken met eventueel toekomstige baan NAVO.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:38

Volgens mij is dit gewoon een Nederlandse handelsmissie.
De minister voor buitenlandse handel is ook mee.
Ik begreep dat wij 1 van de grootste exportlanden voor China zijn.
Tevens wil China over ASML praten.

Rutte zal er wel zijn voordeel mee willen doen voor zijn verkiezing.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:02

Ik hoor net op het nieuws dat Baudet Klaver "op zijn bek zou slaan als hij bleef vragen om de jaarstukken" na een debat? Wat zijn dat voor omgangsvormen als dat echt waar is?!??!

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:28


pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:30

De Kamervoorzitter heeft een brief geschreven naar Baudet en uitgenodigd voor gesprek daar dit echt niet kan in de kamer. Als ik het goed begrepen heb.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:32

nps schreef:
journee schreef:
'Het volk' wil ècht geen afbraak van de democratie hoor!


En toch echt is een partij waarvan een gedeelte van de punten in strijd is met de rechsttaat, die drijft op haat en uitstluiting en de publieke omroep wil verbieden de grootste in Nederland.

De mensen die stemmen op populistische partijen beseffen dit helemaal niet, ze kunnen het niet overzien. De nuance mist volledig en ze stemmen vooral op basis van het welbekende onderbuikgevoel.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:44