Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:06

Ik had niet het idee dat GL/PvdA het hele belastingstelsel binnen vier jaar overhoop kon gooien en ik weet ook niet of de PVV al hun wensen kan uitvoeren..

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:11

Cer schreef:
Ik had niet het idee dat GL/PvdA het hele belastingstelsel binnen vier jaar overhoop kon gooien en ik weet ook niet of de PVV al hun wensen kan uitvoeren..


Ik mag hopen van niet want de grondwet vind ik belangrijk. Hoewel ik me in een aantal punten van de pvv best kan vinden heb ik erg veel moeite met hoe moslims weggezet worden. Ik ben echt in shock dat dit normaal gevonden wordt in Nederland.

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:11

juval schreef:
ik denk dat BBB voornamelijk interessant is door het zetelaantal in de 1e kamer (die wilders zou willen afschaffen??).


Over dat 1e deel: ja. Over het afschaffen van de 1e Kamer: Meh. Overpeinzingen/proefballonnen. Ik ben geen politicus maar ik heb op dit forum bij de zoveelste idiote oneliner ook wel eens verzucht: "Misschien is een oligarchie of meritocratie zo gek nog niet. Verliezen we een stuk minder tijd aan dit soort onzin." Maar dat wil nog lang niet zeggen dat ik dat concept echt zou willen of steunen.

juval schreef:
Yesilgoz zal flink op haar woorden terug moeten komen als ze wil meeregeren. Maar zonder vvd lukt linksom of rechtsom ook helemaal niets, dus die is denk ik toch alvast zeker van vak k.


Dat denk ik ook.

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:12

Cer schreef:
Ik had niet het idee dat GL/PvdA het hele belastingstelsel binnen vier jaar overhoop kon gooien en ik weet ook niet of de PVV al hun wensen kan uitvoeren..


Ik weet wel zeker van niet.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:13

Machie schreef:
Ik mag hopen van niet want de grondwet vind ik belangrijk. Hoewel ik me in een aantal punten van de pvv best kan vinden heb ik erg veel moeite met hoe moslims weggezet worden. Ik ben echt in shock dat dit normaal gevonden wordt in Nederland.


Hij is daar ook al half op teruggekomen:
Hij is bereid concessies te doen, mocht het zover komen, ook wat betreft zijn standpunten over de islam. "Er zijn belangrijkere prioriteiten."

Ik weet niet wat zijn overige standpunten betreffende moslims zijn/waren trouwens hoor

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:18

Ik haal even een quote uit het vorige deel naar boven

journee schreef:
Cer schreef:
ja als je nu al ziet hoe boos sommige "linkse" zijn..
dat helpt inderdaad niet..
in mijn vriendengroep zijn er echt een paar woest.. en dat steken ze niet onder stoelen of banken.. ik denk dan 'daar los je ook niks mee op, anderen uitschelden en vuisten heffen"


Helemaal mee eens. Links stemmers zouden toch sociaal moeten zijn? Blijkbaar toch moeilijk om respectvol naar een ander te blijven als hun rechtse denkbeelden je niet aan staan... Maar angst en woede heeft nu de boventoon.

Mogen mensen dan geen mening tonen over de uitslag?? Iedereen mag toch wel uiten wat ze ervan vinden? Het is logisch dat bepaalde groepen bang zijn, kijk naar wilders zijn standpunten. Daarmee pakt hij zo'n beetje alle minderheidsgroepen. Als iemand persoonlijk keihard geraakt wordt voor iets gaan ze toch niet blij zijn voor de mensen die daarvoor hebben gestemd?? Nee persoonlijk in de aanval gaan is niet oké, maar ik heb dat hier niet echt voorbij zien komen gisteravond.

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:23

Cer schreef:
Machie schreef:
Ik mag hopen van niet want de grondwet vind ik belangrijk. Hoewel ik me in een aantal punten van de pvv best kan vinden heb ik erg veel moeite met hoe moslims weggezet worden. Ik ben echt in shock dat dit normaal gevonden wordt in Nederland.


Hij is daar ook al half op teruggekomen:
Hij is bereid concessies te doen, mocht het zover komen, ook wat betreft zijn standpunten over de islam. "Er zijn belangrijkere prioriteiten."

Ik weet niet wat zijn overige standpunten betreffende moslims zijn/waren trouwens hoor


Verbieden in NL, moslimscholen sluiten, 'haatpredikanten' (whatever that is) het land uit, volgens mij zelfs de Koran verbieden. Allemaal ongrondwettelijk dus oninteressant.

Paardjes83
Berichten: 206
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:26

Ik denk dat pvv vvd nsc en bbb zorgen voor een goede balans in elkaars standpunten. Voordeel van Nederland dat 1 partij alleen niet kan regeren.

En inderdaad BBB voor hun aandeel in de 1e kamer. Voor de zetels zijn ze niet nodig. Wat betreft hun standpunten zeker een welkome aanvulling overigens.

In elk geval iets totaal anders dan de politiek die we gewend zijn. Ik vond ook duidelijk dat er een flinke aardverschuiving heeft plaatsgevonden in Den Haag. Het lijkt in eerste instantie positief.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:26

Polarize schreef:
Mogen mensen dan geen mening tonen over de uitslag?? Iedereen mag toch wel uiten wat ze ervan vinden? Het is logisch dat bepaalde groepen bang zijn, kijk naar wilders zijn standpunten. Daarmee pakt hij zo'n beetje alle minderheidsgroepen. Als iemand persoonlijk keihard geraakt wordt voor iets gaan ze toch niet blij zijn voor de mensen die daarvoor hebben gestemd?? Nee persoonlijk in de aanval gaan is niet oké, maar ik heb dat hier niet echt voorbij zien komen gisteravond.

ik heb op bokt wel een paar fikse beledigingen gelezen in de periode hiervoor.. en dat VVD-ers af en toe op het matje geroepen werden "leggen jullie dit en dat dan maar eens uit!!" :')
maar goed, dat hoort er misschien een beetje bij..

Tuurlijk mag men een mening hebben over een uitslag, maar "de nederlanders" zijn een poedersuiker (die las ik prive ergens) vond ik wel een beetje overdreven bijvoorbeeld.. ('je woont er zelf ook sjaak..' denk ik dan)

Citaat:
Allemaal ongrondwettelijk dus oninteressant.

ja, daar kan ie dan verder niet veel mee, neem ik aan? Plus dat andere partijen daar ook nog wat van kunnen vinden, toch?

Loretta
Berichten: 8778
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:31

princequillo schreef:
Was Rutte maar zo vroeg afgestraft, amai :=


Dat heb ik ook nooit begrepen om eerlijk te zijn.

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:32

karrij schreef:
Ik ben ook "maar " MBO 4 opgeleid :+


Ik ben MBO4 en HBO opgeleid, valt dat ook onder laag opgeleid? Mijn man heeft ooit het gymnasium gedaan en is daarna het leger ik gegaan. Die heeft dus op hoog niveau geen opleiding gevolgd verder, dus die zal ook wel onder laag opgeleid vallen.

Ik vind de uitspraken van dhr. Wilders erg radicaal tot regelmatig racistisch. Toch zit daar een ander verhaal ook aan vast, hij is zelf getrouwd met een buitenlandse dame en is dus niet tegen buitenlanders. Wel is hij tegen de gigantische migratie stroom en weet dat heel ‘pakkend’ te vertellen en verkondigen naar zijn kiezers.

Hij zal gelukkig niet alleen regeren, en grondwetten en EU wetten hebben we ook nog!

Ben ik het eens met het radicale gebeuren? Nee. Wat vindt ik van het LHBTQ gebeuren (zijn uitspraken). Zover ik het begrepen heb is hij niet tegen deze mensen an sich (ik ben biseksueel), maar het propageren hiervan op o.a. basisscholen. En ja ook ik vind daar wat van. Mijn zoontje van 4 hoeft daar geen lessen over te krijgen, de seksuele voorlichting zoals deze in mijn tijd was, vond ik prima.
Daarin werd ook alles benoemd, alles is prima, iedereen is gelijk en soms worden jongens verliefd op jongens en soms zijn meisje geboren in het verkeerde lichaam.
Daar hadden we een televisie programma voor in groep 7 en 8. Daar hoefde verder geen hele lessen aan besteedt te worden.

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:35

Misschien ben ik gister dan daarna in het topic gekomen, het ging even zo snel dat ik ook niet alles heb meegekregen. En ja ik heb zelf ook wel gevraagd van "waarom pvv? Als andere partijen gelijke standpunten hebben op bepaalde gebieden, maar zonder de racistische en homophobische standpunten erbij, waarom heb je dan niet op die gestemd?" Want ik wil gewoon enorm graag weten waarom die specifieke dingen geen dealbreaker zijn. Enorm veel mensen hun hele bestaan is getroffen door deze uitslag, dus angst en woede is begrijpelijk.

Door deze uitslag gaat de discriminatie in de samenleving gewoon omhoog. Punt. Heb het eerder gezien. Er wordt misschien niks van zijn ideeën op dat gebied doorgevoerd, maar als het aan Wilders ligt gaat ie zeker niks aan die discriminatie doen die gaat gebeuren. Aangezien hij wil dat de national coördinator racisme en discriminatie een nieuwe baan gaat zoeken.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:37

Waarom is het onwettelijk om een moslimschool te sluiten? Ik vind het echt te ver gaan dat er overal maar zulke "speciale" scholen gebouwd worden. Zij willen toch in Nederland wonen? Dan kunnen ze toch gewoon naar normaal Nederlands onderwijs? Als wij naar het buitenland verkassen gaan ze toch ook geen scholen speciaal voor ons bouwen? Wij hebben ons maar aan te passen, want wij kiezen er dan toch voor om naar een ander land te verkassen? En daar ben ik het echt wel mee eens. Verdere haatdingen niet, het is leven en laten leven. Overigens vind ik het zelf wel meevallen hoe haatdragend PVV overkomt, vind het meer realistisch. Nederland ís vol, Nederland blijft maar geld in anderen steken, Nederland wórdt ondertussen onbetaalbaar. Maar Nederland is ook écht te tolerant naar buitenlanders. En daar bedoel ik ook gewoon de Duitser, Zuid-Afrikaner of Zweed mee die naar NL emigreert, dus zéker niet kleurgerelateerd.

Ik was gister te laat thuis om te stemmen, maar ben wel blij met de uitslag.

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:40

Yv_ schreef:
Waarom is het onwettelijk om een moslimschool te sluiten? Ik vind het echt te ver gaan dat er overal maar zulke "speciale" scholen gebouwd worden. Zij willen toch in Nederland wonen? Dan kunnen ze toch gewoon naar normaal Nederlands onderwijs? Als wij naar het buitenland verkassen gaan ze toch ook geen scholen speciaal voor ons bouwen? Wij hebben ons maar aan te passen, want wij kiezen er dan toch voor om naar een ander land te verkassen? En daar ben ik het echt wel mee eens. Verdere haatdingen niet, het is leven en laten leven. Overigens vind ik het zelf wel meevallen hoe haatdragend PVV overkomt, vind het meer realistisch. Nederland ís vol, Nederland blijft maar geld in anderen steken, Nederland wórdt ondertussen onbetaalbaar. Maar Nederland is ook écht te tolerant naar buitenlanders. En daar bedoel ik ook gewoon de Duitser, Zuid-Afrikaner of Zweed mee die naar NL emigreert, dus zéker niet kleurgerelateerd.

Ik was gister te laat thuis om te stemmen, maar ben wel blij met de uitslag.

Als moslimscholen moeten sluiten, waarom mogen christelijke scholen dan wel openblijven? Waarom alleen specifiek moslimscholen? Wat is het verschil tussen de 2? Zijn allebei scholen die draaien om een specifiek geloof.

LoveBodin

Berichten: 4364
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:40

Winged schreef:
Goedemorgen allen.

Ik ben eerst maar gaan slapen voordat ik enig nuttige conclusie kon trekken. Hier d66 gestemd, gisteren tot 10 uur op t gemeentehuis geweest. (Ambtenaar, hele dag gisteren druk en vandaag weer).

Laat PVV het maar doen. Den Haag is duidelijk de connectie kwijt met grote groepen inwoners mbt werkenden, woningbouw en asielbeleid. Geen verrassing. Het is nu zaak om zo snel mogelijk door te gaan. Persoonlijk verwacht ik niet dat het mij veel raakt. Wel ben ik bang voor deze verharding in de maatschappij. Ik hoop dat de gewone mens in het dagelijkse leven liever tegen elkaar is dan waar de PVV allemaal voor staat.


Precies dit. Behalve dan geen d66 gestemd en tot 1.30 bezig geweest op het stembureau :+ .
Het raakt mij noch mijn vriend hoogstwaarschijnlijk, maar ik hoop ook heel erg dat de verharding verminderd, en dat er internationaal geen gekke dingen zullen gebeuren, of ongrondwettelijke dingen zoals enkel moslimscholen sluiten maar geen protestantse, katholieke of joodse scholen

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:43

Polarize schreef:
Yv_ schreef:
Waarom is het onwettelijk om een moslimschool te sluiten? Ik vind het echt te ver gaan dat er overal maar zulke "speciale" scholen gebouwd worden. Zij willen toch in Nederland wonen? Dan kunnen ze toch gewoon naar normaal Nederlands onderwijs? Als wij naar het buitenland verkassen gaan ze toch ook geen scholen speciaal voor ons bouwen? Wij hebben ons maar aan te passen, want wij kiezen er dan toch voor om naar een ander land te verkassen? En daar ben ik het echt wel mee eens. Verdere haatdingen niet, het is leven en laten leven. Overigens vind ik het zelf wel meevallen hoe haatdragend PVV overkomt, vind het meer realistisch. Nederland ís vol, Nederland blijft maar geld in anderen steken, Nederland wórdt ondertussen onbetaalbaar. Maar Nederland is ook écht te tolerant naar buitenlanders. En daar bedoel ik ook gewoon de Duitser, Zuid-Afrikaner of Zweed mee die naar NL emigreert, dus zéker niet kleurgerelateerd.

Ik was gister te laat thuis om te stemmen, maar ben wel blij met de uitslag.

Als moslimscholen moeten sluiten, waarom mogen christelijke scholen dan wel openblijven? Waarom alleen specifiek moslimscholen? Wat is het verschil tussen de 2? Zijn allebei scholen die draaien om een specifiek geloof.

Ik heb het niet over sluiten, ik heb het over bouwen en openen. En ik heb het ook niet specifiek over moslimscholen, ik stel alleen de vraag waarom dat ongrondwettelijk is. Wat er is hoeft van mij niet dicht. Maar waarom konden alle voorgaande jaren de moslims het wel gewoon op elke willekeurige school doen en moeten er nu ineens allemaal aparte scholen gebouwd worden? Ik zou zeggen gooi alles dicht en maak er openbare scholen van. Geloof lekker buiten schooltijden uitoefenen.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 23-11-23 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:43

Yv_ schreef:
Waarom is het onwettelijk om een moslimschool te sluiten? Ik vind het echt te ver gaan dat er overal maar zulke "speciale" scholen gebouwd worden. Zij willen toch in Nederland wonen? Dan kunnen ze toch gewoon naar normaal Nederlands onderwijs?


Je realiseert je dat Katholieke, protestantse en Joodse scholen ook 'speciale' scholen zijn?


Yv_ schreef:
Als wij naar het buitenland verkassen gaan ze toch ook geen scholen speciaal voor ons bouwen?


Je bent bekend met het verschijnsel 'Internationale School'?

Yv_ schreef:
Wij hebben ons maar aan te passen, want wij kiezen er dan toch voor om naar een ander land te verkassen? En daar ben ik het echt wel mee eens. Verdere haatdingen niet, het is leven en laten leven. Overigens vind ik het zelf wel meevallen hoe haatdragend PVV overkomt, vind het meer realistisch. Nederland ís vol, Nederland blijft maar geld in anderen steken, Nederland wórdt ondertussen onbetaalbaar. Maar Nederland is ook écht te tolerant naar buitenlanders. En daar bedoel ik ook gewoon de Duitser, Zuid-Afrikaner of Zweed mee die naar NL emigreert, dus zéker niet kleurgerelateerd.

Ik was gister te laat thuis om te stemmen, maar ben wel blij met de uitslag.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:44

AppleSter schreef:
karrij schreef:

een korte , maar juiste analyse!


Omdat?
Het is heel makkelijk (en logisch) dat NPO een beetje zuur is nu, maar mensen zomaar wegzetten als “gemiddeld lager opgeleid” is wel een beetje vals.


Nee hoor, dat is gewoon een feit. StukRoodVlees (onderzoeksblog van politicologen) hebben onderzoek gedaan naar de achterban van een aantal partijen en daaruit blijkt wel degelijk dat PVV stemmers traditioneel vaker lager opgeleid zijn met minder te besteden, een minder goede gezondheid dan gemiddeld en een stuk minder vertrouwen in de overheid dan gemiddeld. Al zullen ze deze verkiezingen waarschijnlijk wel een breder deel hebben aangesproken.

https://stukroodvlees.nl/plaatjes-van-d ... 23-de-pvv/

PVV, VVD, NSC en BBB is qua zetels best plausibel, maar ik ben erg benieuwd hoe het formeren zal gaan. Er zitten maar liefst 3 partijen bij die hun programma niet hebben laten doorrekenen, dus begrotingstechnisch zal dat vermoedelijk best nog ingewikkeld gaan worden. Rutte was koning begrotingsakkoord dichttimmeren, de potentiele coalitiepartners zijn politiek gezien een stuk minder gepokt en gemazeld plús dat ze hun achterban enorme (en soms vrij onrealistische, niet uitvoerbare) bergen hebben beloofd. Ik ben dus erg benieuwd naar hoe dat samenwerken in de praktijk zal gaan.

Ik ben alweer een beetje bijgekomen maar deze uitslag stemt mij ook verdrietig. Frits Wester zei het vanmorgen nog maar een keertje in RTL nieuws - relatief gezien is Nederland echt niet zo’n slecht land als men ons graag doet geloven. We zijn super rijk, worden erg oud, inkomensongelijkheid is relatief erg klein, gemiddeld gezien geven we ons leven een vrij goed cijfer. Waarom zijn we dan toch zo ontevreden? Ik blijf het lastig vinden om te begrijpen. Is de politiek nou zo slecht, of de burger zo verwend (en slecht geinformeerd). Ik neig toch naar het laatste.

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:46

Over dat 'slecht geinformeed' is het wel vaker gegaan.. en telkens als er een verrassende verkiezingsuitslag is, zijn er mensen verbaast.. :+

Je hebt toch ook altijd zo'n plaatje van waar voor welke partij gestemd is.. is PVV dan vnl randstad bijvoorbeeld, of rondom de azc ofzo?

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:50

Cer schreef:
Over dat 'slecht geinformeed' is het wel vaker gegaan.. en telkens als er een verrassende verkiezingsuitslag is, zijn er mensen verbaast.. :+

Je hebt toch ook altijd zo'n plaatje van waar voor welke partij gestemd is.. is PVV dan vnl randstad bijvoorbeeld, of rondom de azc ofzo?


https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:51

@Cowboy55
Zeker, ik denk dat jullie mijn antwoord gewoon verkeerd begrijpen, of dat ik het niet duidelijk heb gezegd. Het enige dat ik namelijk over een moslimschool aankaart, is mijn VRAAG waarom het ongrondwettelijk is om die te sluiten. Niets meer en niets minder. Waarom ik die specifiek aanhaal is omdat voorgangers boven mij het over die school hebben en ik me dus afvraag waarom het ongrondwettelijk is. Maar mijn vraag wordt met een vraag beantwoord, heel verhelderend.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:52

In het laatste topic had iemand gereageerd diens broertje zich zorgen maakte ivm transgender te zijn.
Dat is niet nodig. Geert zijn standpunt is dat hij vind dat een 16 jarig kind niet zomaar ondoordacht van geslacht moet kunnen veranderen. Hij noemde verder nog de transgender die daar wel een lange tijd goed over na heeft gedacht, met artsen gesproken heeft, etc… en dat hij daar respect voor had. Het filmpje is vast nog wel te vinden. Hij wordt heus niet overal uitgesloten omdat hij transgender is :)

Jessix

Berichten: 16464
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:53

Goedemorgen allemaal! Ruitje bedankt voor het nieuwe topic. Ook hier een nieuw begin. Goed ook om te zien dat de PVV stemmers zich uitspreken.

Hopelijk kunnen we de mooie discussies met elkaar voortzetten.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:54

germie schreef:
https://www.ad.nl/politiek/waar-staat-d ... ~aab8e9c8/

Als je dit zo leest, dan heeft de PVV echt volledig gelijk. Ze zijn duidelijk niet tegen asielzoekers, maar tegen gelukszoekers. Ze willen het huidige beleid goed aanpakken, en zijn er echt voor de burger. Ook hebben ze volledig gelijk met het klimaat. Ik lees hier niets over een Nexit, maar alleen over minder betalen. En daar ben ik het dan ook wel mee eens. Een Nexit komt er toch niet.
Mensen willen weer betaalbaar wonen en leven en een toekomst hebben. Je wilt de kinderen weer een woning gunnen zodat ze niet oneindig bij jou thuis blijven wonen, betaalbaar de woning verwarmen, betaalbare zorg, betaalbaar vervoer, gewoon alles wat onder de eerste levensbehoeften valt. Alles wat Rutte heeft afgebroken.
De keuze van de Nederlander voor de PVV snap ik dus echt wel als ik dit lees.


Je bedoelt dat jij vindt dat de pvv gelijk heeft :)

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2468
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:57

Yv_ schreef:
Waarom is het onwettelijk om een moslimschool te sluiten? Ik vind het echt te ver gaan dat er overal maar zulke "speciale" scholen gebouwd worden. Zij willen toch in Nederland wonen? Dan kunnen ze toch gewoon naar normaal Nederlands onderwijs? Als wij naar het buitenland verkassen gaan ze toch ook geen scholen speciaal voor ons bouwen? Wij hebben ons maar aan te passen, want wij kiezen er dan toch voor om naar een ander land te verkassen? En daar ben ik het echt wel mee eens. Verdere haatdingen niet, het is leven en laten leven. Overigens vind ik het zelf wel meevallen hoe haatdragend PVV overkomt, vind het meer realistisch. Nederland ís vol, Nederland blijft maar geld in anderen steken, Nederland wórdt ondertussen onbetaalbaar. Maar Nederland is ook écht te tolerant naar buitenlanders. En daar bedoel ik ook gewoon de Duitser, Zuid-Afrikaner of Zweed mee die naar NL emigreert, dus zéker niet kleurgerelateerd.

Ik was gister te laat thuis om te stemmen, maar ben wel blij met de uitslag.

Christelijke scholen ook maar sluiten dan?