Paard sterft na botsing met trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Paard sterft na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 21:55

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 30-11-23 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:57

Wat een afschuwelijk ongeval :n

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4380195/paard-dood-en-automobilist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:59

Och wat ontzettend erg. :(
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Wat moet die man toch paniek gehad hebben. Ik hoop echt zo hard dat hij het gaat overleven. Ik steek er een kaarsje voor op.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4380195/paard-dood-en-automobilist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:02

Ik zag het ook net, verschrikkelijk. (ik wilde ook net de NR tippen.)

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:05

Verschrikkelijk! Hopelijk komt de man er weer helemaal bovenop

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:09

|( Wat een afschuwelijk ongeluk...!

En dan je dieren zo snel mogelijk uit de trailer krijgen - en dan gaan opeens de bellen rinkelen.
|( |( |(

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:19

Ik las het net op AD.nl. zag er ook een foto bij. Wat ik me dan afvraag: waarom is de spoorboom niet naar beneden? En als de trailer al op het spoor stond voordat de bomen naar beneden gingen, waarom reed de trein dan niet met aanwijzingen? Of waarom werkte de treinbeveiliging niet? Of is dat genegeerd? Zoveel vragen. Neemt niet weg dat het een afschuwelijk ongeluk is met alleen maar verliezers. Zowel voor de man en zijn nabestaanden, de paarden maar ook het treinpersoneel en de reizigers in de trein.

Heel veel sterkte.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:29

fohadie schreef:
Ik las het net op AD.nl. zag er ook een foto bij. Wat ik me dan afvraag: waarom is de spoorboom niet naar beneden? En als de trailer al op het spoor stond voordat de bomen naar beneden gingen, waarom reed de trein dan niet met aanwijzingen? Of waarom werkte de treinbeveiliging niet? Of is dat genegeerd? Zoveel vragen. Neemt niet weg dat het een afschuwelijk ongeluk is met alleen maar verliezers. Zowel voor de man en zijn nabestaanden, de paarden maar ook het treinpersoneel en de reizigers in de trein.

Heel veel sterkte.


De knipperende verlichting deed het en de boom hangt wat schuin. Ik denk dat ze deze na het ongeluk omhoog geplaatst hebben om meer ruimte te creƫren rondom de slachtoffers en trailer.

Echt een verschrikkelijk ongeval. Krijg er helemaal
kippenvel van. Wat een paniek moet die arme man gevoeld hebben. Ik hoop dat hij zal herstellen en het paard dat het overleefd heeft geen noemenswaardige verwondingen heeft. Wat een drama dit..

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:30

Ik werd er op geattendeerd door mijn man.

Vreselijk, wat een naar ongeluk. Ik hoop dat de bestuurder er weer bovenop komt. Wat zul je dan in paniek zijn als je ziet wat er gaat gebeuren.

En veel sterkte voor de eigenaren van het paard.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Paard sterft na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:42

De grootste nachtmerrie, gewoon geen woorden voor ..
Wat een paniek zal daar geweest zijn , niet voor te stellen.
Hoop dat de bestuurder hier goed doorheen komt en het paard geen al te zware verwondingen heeft

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:43


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:43

Bah afschuwelijk ;(

esje01

Berichten: 4898
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Paard sterft na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:08

Wat een nachtmerrie
Sterkte voor een ieder die hier bij betrokken is
Hopelijk komt de eigenaar hier goed doorheen

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Paard sterft na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:13

Afschuwelijk. Grootste nachtmerrie dit.
Wat een paniek moet dat zijn geweest. Word er naar van!

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:40

fohadie schreef:
Ik las het net op AD.nl. zag er ook een foto bij. Wat ik me dan afvraag: waarom is de spoorboom niet naar beneden? En als de trailer al op het spoor stond voordat de bomen naar beneden gingen, waarom reed de trein dan niet met aanwijzingen? Of waarom werkte de treinbeveiliging niet? Of is dat genegeerd? Zoveel vragen. Neemt niet weg dat het een afschuwelijk ongeluk is met alleen maar verliezers. Zowel voor de man en zijn nabestaanden, de paarden maar ook het treinpersoneel en de reizigers in de trein.

Heel veel sterkte.


Omdat het systeem zo niet werkt. Op het moment dat de trein de aankondigingssectie van een overweg in rijdt, gaan de bomen dicht. De remweg van een trein is langer dan die aankondigingssectie.

Aanwijzing voor de machinst of een alarmoproep voor alle treinen in een gebied moet ergens vandaan komen. Een alarmoproep via de 112 meldkamer ben je ook al snel een paar minuten verder. Situatie als dit kan binnen 30sec zo'n afloop hebben ;(

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Paard sterft na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:48

Bahbahbah -O-

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Paard sterft na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:04

Kippenvel..


Wat betreft de spoorbomen etc. Er zal ongetwijfeld onderzoek worden gedaan naar de toedracht. Al... Hier zijn alleen maar verliezers.

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:10

Kookaburra schreef:
Kippenvel..


Wat betreft de spoorbomen etc. Er zal ongetwijfeld onderzoek worden gedaan naar de toedracht. Al... Hier zijn alleen maar verliezers.

Spoorboom is niets geks mee. Die zijn zo gemaakt dat ze makkelijk afbreken en hebben een contragewicht zodat ze eenvoudig met de hand weer omhoog geduwd kunnen worden.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:16

Floortje_NL schreef:
fohadie schreef:
Ik las het net op AD.nl. zag er ook een foto bij. Wat ik me dan afvraag: waarom is de spoorboom niet naar beneden? En als de trailer al op het spoor stond voordat de bomen naar beneden gingen, waarom reed de trein dan niet met aanwijzingen? Of waarom werkte de treinbeveiliging niet? Of is dat genegeerd? Zoveel vragen. Neemt niet weg dat het een afschuwelijk ongeluk is met alleen maar verliezers. Zowel voor de man en zijn nabestaanden, de paarden maar ook het treinpersoneel en de reizigers in de trein.

Heel veel sterkte.


Omdat het systeem zo niet werkt. Op het moment dat de trein de aankondigingssectie van een overweg in rijdt, gaan de bomen dicht. De remweg van een trein is langer dan die aankondigingssectie.

Aanwijzing voor de machinst of een alarmoproep voor alle treinen in een gebied moet ergens vandaan komen. Een alarmoproep via de 112 meldkamer ben je ook al snel een paar minuten verder. Situatie als dit kan binnen 30sec zo'n afloop hebben ;(


Ik weet hoe het systeem werkt. Ik weet ook wie er onderzoek naar gaat doen en zal de uitkomst wellicht binnenkort horen.

Ik begreep dat de auto er al even stond. (Aan de foto te zien.) Daarna gingen blijkbaar de slagbomen naar beneden. Zou kunnen dat de slagbomen meteen naar beneden gingen en de trein er al aankwam, dan snap ik het idd. Maar mocht de man er al een paar minuten staan, toen de trein er nog niet aankwam, dan klopt er iets niet.

Maar goed, speculeren heeft weinig zin, onderzoek zal het uitwijzen en met speculeren helpen we de man, paarden en overige slachtoffers niet.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:21

Fohadie, als die meneer geen 112 belt en eerst zijn paarden wil redden, komt er geen alarmoproep bij de mcn terecht.

Trein heeft ook een behoorlijke remweg.

Speculeren heeft geen nut. Onderzoek afwachten.

Veel sterkte voor alle betrokkenen!