Belasting op frisdrank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 07:39

Achterom schreef:
Ja, speel lekker de vermoorde onschuld :j

…ik heb even zitten zoeken maar ik ken jou helemaal niet volgens mij :?
Het zal aan mijn leeftijd liggen dat ik dat allemaal vergeet denk…

Tem gerust .. :j ik laat het er weer een poosje bij

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:44

Ik zag vorige week dat de sojadrink bij ah € 0,10 duurder was geworden, da's meer dan 11%! Dus toch maar even over gechat hoe dat zit. Het valt immers niet onder de verbruiksbelasting, dus dit is vreemd.

Plantaardige melk dus verbruiksbelasting dus duurder was het standpunt van de juffrouw van de chat. Ik heb eindeloos geprobeerd duidelijk te maken (zelfs link naar wetsartikel) dat sojadrink daar niet onder valt maar ze was onvermurwbaar. Het is plantaardige melk en daarom is dat!

Even laten bezinken en toen toch ook maar een poging via de telefoon. Dat ging een stuk beter en warempel, deze week een mailtje:

"Onlangs heb je contact opgenomen omtrent de AH Terra Sojadrink ongezoet.

Hierbij wil ik je informeren dat de sojadrinks inderdaad mee zijn gegaan met de mutatie op verbruiksbelasting. Soja is een uitzondering op deze wetgeving en dus zullen wij weer een verlaging inzetten.

Hopende je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Voor nu nog een fijne dag toegewenst!"

Hoe leuk is dat! Nu nog even in de gaten houden of ze het werkelijk in prijs verlagen.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:59

Wauw ik ben heel benieuwd!!

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:21

Ik zou het wel in de gaten houden, want vaak verlagen ze het nooit meer. Die sup is er ook nog nergens af, terwijl dat dus pure winst is.

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:02

Baloedebeer schreef:
Wauw ik ben heel benieuwd!!
En jawel: écht terug naar de oude prijs :)

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:45

Goed zeg +:)+

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 19:14

Haha goed gedaan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:24

De enorme verhogingen waardoor ik in duitsland soms tot bijna twee euro per pak aan havermelk goedkoper uit ben bij de dekamarkt zag ik 2,85 voor een pak havermelk, in duitsland heb ik 95 cent betaald voor exact hetzelfde pak 8)7 )

kennelijk krijgt het nog een staartje door een maas in de wet. En een ellende voor de niet melk/zuivelverdragers onder ons. -O-

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... r-druppels

Oa appelsientje maar ook coolbest en dubbelfris gaan iets aan zuivel toevoegen aan hun fruitsappen zodat ze de wet kunnen ontduiken. -O- Daarmee schiet die zogenaamde kies gezonder hierdoor "dwang" zijn doel voorbij maar moet je als lactose intollerante of erger nog meer gaan lezen en kun je zelfs fruitsap niet meer vertrouwen, dat geldt natuurlijk ook voor veganisten al worden die er meest niet ziek van als ze het wel binnenkrijgen.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:00

Je verwacht het niet hè :Y)

Ongelooflijk. Haal gewoon de belasting van gezond eten ipv deze idiote suikertaks waardoor er nog meer rommel toegevoegd wordt aan spul dat toch al niet gezond is.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 17:47


Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:50

Naar Duitsland gaan voor het drinken en alcohol

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:08

Supervixen schreef:
Kabinet wil belasting op dranken met veel suiker verhogen https://www.nu.nl/economie/6310667/kabi ... hogen.html

Nou.. weer een verhoging dus. Maar deze keer een wel wat 'eerlijkere'.


En dan wordt de suiker straks nog vaker vervangen door zoetstof, waar ook veel mensen niet tegen kunnen. :n

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze komen met koekjes, snoepjes, chips en pizza belasting..

Als het echt om de gezondere keuze gaat, moeten juist gezondere producten voordeliger worden. Dat zie ik zo één, twee, drie, nog niet gebeuren...

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 18:24

Nee zeker niet, want dan komt er geen geld in de schatkist.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:33

Supervixen schreef:
Nee zeker niet, want dan komt er geen geld in de schatkist.

Precies dat gaat echt niet gebeuren. Of heeeel minimaal om te paaien zodat ze voor de rest verder kunnen graaien.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:45

Benieuwd hoe en wat moestuinders gaan aanpakken, want die zorgen ook voor minder inkomsten schatkist.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:12

Kaufland Coca-Cola 69 cent per liter.
Benzine gemiddeld 30 cent per liter goedkoper. Diesel 20 cent. En kom er veel verder mee.
Kost me 3 uur in de maand en bespaard heel veel....

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:37

Anne_GTI schreef:
Kaufland Coca-Cola 69 cent per liter.
Benzine gemiddeld 30 cent per liter goedkoper. Diesel 20 cent. En kom er veel verder mee.
Kost me 3 uur in de maand en bespaard heel veel....

Op dit moment is het grensverschil in bezine niet zo groot hoor. Diesel is even duur en benzine scheelt 12 cent.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:30

Kan zo'n 300 km per tank verder op Duitse diesel.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:37

De Duitse diesel brengt mijn auto niet verder hoor. Ik rij er niet zuiniger op.

Vorige week wel cola e.d. in Duitsland gehaald, dat scheelde inderdaad enorm. 99 cent voor 1.5 liter cola zero. En de diesel net over de grens in Nederland getankt. Ik houd dan vanaf Winschoten de prijzen bij, en in Bellingwolde was de diesel het goedkoopst. Het tankstation net voor de grens was weer 1 cent duurder en in Duitsland was het weer 1 cent duurder. Het tankstation bij Spiek in Rhede was zelfs 2 cent duurder. Maar zo plan ik het tanken dus. Bijhouden wat het kost en dan tanken waar het het beste uitkomt.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Anne_GTI schreef:
Kan zo'n 300 km per tank verder op Duitse diesel.

Heel bijzonder. Dat lukt hier niemand. Ik woon aan de grens dus veel tanken in Duitsland maar je rijdt er geen kilometer verder mee.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Toch heb ik dit weleens gehad met benzine vroeger. Als ik benzine tankte bij het ene tankstation was mijn tank zo leeg. Daar reed ik veel minder lang op dan op benzine van andere tankstations.

Dus Anne, misschien denk je langer te rijden op Duitse diesel omdat de diesel in de buurt van mindere kwaliteit is? Heb je al eens ander tankstation geprobeerd?

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Zou idd goed kunnen Suzanne. Hier in de buurt zit een tankstation wat goedkoper is, maar daar doe ik 2 dagen met een volle tank en bij het duurdere tankstation 4 dagen. Geen idee of ze zo’n mengsel kunnen verdunnen ofzo?