Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:13

Cer: tot 5 jaar geleden leefde ik van het minimum van het minimum. Mijn werk lag volledig plat. Ook toen was ik gelukkig dat ik in een land als Nl leefde.

We overconsumeren en willen alles. Gaat gewoon niet!

Janneke2

Berichten: 22804
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:14

Citaat:
Oh Janneke2, wil nou een onsje meer of minder meel in de mond?

Een onsje meer respect
en een onsje minder meel in de mond.

Bijvoorbeeld 'dat linkse milieumaatregelen onbetaalbaar zouden zijn voor de gewone burger'.
Dit is gewoon nepnieuws.
Rechtse milieu maatregelen zijn dingen als Tesla subsidie.

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:16

Benzz schreef:
Cer: tot 5 jaar geleden leefde ik van het minimum van het minimum. Mijn werk lag volledig plat. Ook toen was ik gelukkig dat ik in een land als Nl leefde.

We overconsumeren en willen alles. Gaat gewoon niet!


Een heel groot deel kan amper consumeren echter, laat staan overconsumeren.
Ik vind dat jij andermans problemen wel heel simpel weg wuift, omdat je je het niet voor kan stellen.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:16

_San87_ schreef:
Ik denk dat dat relatief is. Best veel mensen die op of onder de armoedegrens leven, zorg moeten mijden vanwege de kosten, niet minder kunnen werken ondanks dat ze lichamelijk kapot gaan/zijn, die in de bijstand zitten terwijl ze chronisch ziek zijn, enorm in de schulden zijn geholpen doorfalend overheidsbeleid, geen huis kunnen huren/kopen. Ik kan me best voorstellen dat je dan ontevreden bent/wordt.


Zeker, maar veel van de PVV-stemmers zitten helemaal niet in de positie en hebben er ook niets mee te maken, en omgekeerd stemmen veel mensen in die positie helemaal geen PVV.

Oh, en de PVV wil helemaal niets doen voor mensen in de bijstand of mensen in een uitkering en heeft ook nog nooit iets gedaan daarvoor.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:17

Wintu schreef:
mysa schreef:
Je noemt daar toch wel extremen hoor. Sneu genoeg maar op de gehele populatie is dat een heel klein clubje dat in dergelijke ellende zit.

Ik vind juist de grote middenmoot zo ontevreden. En ik snap niet zo goed waarom.

Omdat de grote middenmoot ook steeds meer moeite heeft om rond te komen? Misschien balen ze dat ze een investering hebben gedaan in zonnepanelen of een electrische auto en nu terugleververgoeding moeten betalen of dat de electrische auto aardig wat gaat kosten in de wegenbelasting. Men wordt in de portemonnee geraakt en dan is men al gauw ontevreden en wat dacht je van de gehele agrarische sector? Om maar wat zijstraten te noemen.

Electrische auto is nog steeds gratis in de wegenbelasting, ik betaal geen terugleververgoeding voor mijn PV stroom hoor, dus waar die verhalen vandan komen weet ik niet.
De algehele agrarische sector leeft al heel lang op het randje van de afgrond maar verdomt het zelf om te zoeken naar een goed verdienmodel (enkelen daargelaten) en blijft als een stel schapen achter de verkeerde profeten aanlopen. Hoe moet de politiek daar naar luisteren? Had de politiek maar eerder besloten daar niet naar te luisteren dan zaten ze nu waarschijnlijk niet tot over hun oren in de schulden en de problemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41710
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:19

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat dat relatief is. Best veel mensen die op of onder de armoedegrens leven, zorg moeten mijden vanwege de kosten, niet minder kunnen werken ondanks dat ze lichamelijk kapot gaan/zijn, die in de bijstand zitten terwijl ze chronisch ziek zijn, enorm in de schulden zijn geholpen doorfalend overheidsbeleid, geen huis kunnen huren/kopen. Ik kan me best voorstellen dat je dan ontevreden bent/wordt.


Zeker, maar veel van de PVV-stemmers zitten helemaal niet in de positie en hebben er ook niets mee te maken, en omgekeerd stemmen veel mensen in die positie helemaal geen PVV.

Oh, en de PVV wil helemaal niets doen voor mensen in de bijstand of mensen in een uitkering en heeft ook nog nooit iets gedaan daarvoor.

Dat was ook niet waarom ik op Benzz reageerde.

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:21

irmaz schreef:
Wintu schreef:

Omdat de grote middenmoot ook steeds meer moeite heeft om rond te komen? Misschien balen ze dat ze een investering hebben gedaan in zonnepanelen of een electrische auto en nu terugleververgoeding moeten betalen of dat de electrische auto aardig wat gaat kosten in de wegenbelasting. Men wordt in de portemonnee geraakt en dan is men al gauw ontevreden en wat dacht je van de gehele agrarische sector? Om maar wat zijstraten te noemen.

Electrische auto is nog steeds gratis in de wegenbelasting, ik betaal geen terugleververgoeding voor mijn PV stroom hoor, dus waar die verhalen vandan komen weet ik niet.
De algehele agrarische sector leeft al heel lang op het randje van de afgrond maar verdomt het zelf om te zoeken naar een goed verdienmodel (enkelen daargelaten) en blijft als een stel schapen achter de verkeerde profeten aanlopen. Hoe moet de politiek daar naar luisteren? Had de politiek maar eerder besloten daar niet naar te luisteren dan zaten ze nu waarschijnlijk niet tot over hun oren in de schulden en de problemen.


Zo nou, misschien eerst eens het nieuws lezen. De electrische auto gaat belast worden en genoeg mensen die een terugleververgoeding gaan betalen of geen langdurige contracten meer kunnen afsluiten vanwege zonnepanelen op het dak.

De rest ga ik maar niet op in, maar tegen de boeren zeggen eigen schuld dikke bult gaat me veel te ver.

Sommigen meten wel erg langs hun eigen persoonlijke meetlat.

mysa

Berichten: 10510
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 22:29

Maar.. Een elektrische auto is toch überhaupt nog niet echt weggelegd voor Jan Modaal? Die auto's zijn toch heel duur?

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:29

Wintu schreef:
Een heel groot deel kan amper consumeren echter, laat staan overconsumeren.
Ik vind dat jij andermans problemen wel heel simpel weg wuift, omdat je je het niet voor kan stellen.

Met uit het seizoen eten, niet mee doen aan iedere hype, enz enz kom je een heel eind. 8nnemiek kan je daar alles over vertellen.

Ik wuif de problemen niet weg, maar probeer wel realistisch te zijn over de " problemen ".

Janneke2

Berichten: 22804
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:29

... ik heb inmiddels zo'n achttien jaar zonnepanelen onder andere op mijn eigen dak. (Daken, want verhuisd.)

Ik produceer meer dan ik verbruik.
Ik verdien aan terugleveren.
Dat ik daarvoor moet betalen vind ik geen ramp.


En als gezegd, ik baal van een hele serie zaken in de politiek, maar deze nou net niet.
(Mensen die om wat voor reden dan ook nu geen zonnepanelen hebben betalen nu mee aan mijn 'winst'... Dat hoeft nu ook weer niet.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-01-24 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:30

mysa schreef:
Maar.. Een elektrische auto is toch überhaupt nog niet echt weggelegd voor Jan Modaal? Die auto's zijn toch heel duur?

Nee al een tijdje niet meer.

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:32

Benzz schreef:
Wintu schreef:
Een heel groot deel kan amper consumeren echter, laat staan overconsumeren.
Ik vind dat jij andermans problemen wel heel simpel weg wuift, omdat je je het niet voor kan stellen.

Met uit het seizoen eten, niet mee doen aan iedere hype, enz enz kom je een heel eind. 8nnemiek kan je daar alles over vertellen.

Ik wuif de problemen niet weg, maar probeer wel realistisch te zijn over de " problemen ".


Ik vind je juist helemaal niet realistisch en je bekijkt het nogal vanuit je eigen perspectief en zonder enig compassie voor een ander. Denk je nu werkelijk dat sommige problemen op te lossen zijn door uit het seizoen te eten en niet met elke hype mee te doen, vind je dat zelf niet een beetje naïef?

En waarom moet ik het daar met Annemiek over hebben, omdat je denkt dat ik voor mezelf spreek?
Laatst bijgewerkt door Wintu op 22-01-24 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22804
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:32

Blijft staan dat Tesla's niet echt de oplossing zijn,
doe mij maar goed openbaar vervoer per e-bus. (In Drenthe wordt dit per eind '25 gerealiseerd.)
De NS rijdt al jaren op windenergie.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-01-24 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:32

Wintu schreef:
irmaz schreef:
Electrische auto is nog steeds gratis in de wegenbelasting, ik betaal geen terugleververgoeding voor mijn PV stroom hoor, dus waar die verhalen vandan komen weet ik niet.
De algehele agrarische sector leeft al heel lang op het randje van de afgrond maar verdomt het zelf om te zoeken naar een goed verdienmodel (enkelen daargelaten) en blijft als een stel schapen achter de verkeerde profeten aanlopen. Hoe moet de politiek daar naar luisteren? Had de politiek maar eerder besloten daar niet naar te luisteren dan zaten ze nu waarschijnlijk niet tot over hun oren in de schulden en de problemen.


Zo nou, misschien eerst eens het nieuws lezen. De electrische auto gaat belast worden en genoeg mensen die een terugleververgoeding gaan betalen of geen langdurige contracten meer kunnen afsluiten vanwege zonnepanelen op het dak.

De rest ga ik maar niet op in, maar tegen de boeren zeggen eigen schuld dikke bult gaat me veel te ver.

Sommigen meten wel erg langs hun eigen persoonlijke meetlat.

Dat van die boeren zegt mijn buurman, gepensioeneerde kippenhouder, witlofteler en akkerbouwer, zoon van vader met een gemengt bedrijf en kleinzoon van een grootvader die eigenhandig heide bulten heeft afgegraven om daar agrarisch land van te maken.

Wat betreft de elektrische auto heb ik weinig idee, nooit 1 kunnen kopen ivm aanschafprijs. Maar als je jaren hebt kunnen profiteren van voordeeltjes als geen wegenbelasting of salderingsregelingen moet je niet zeuren wanneer het feest ophoudt en de werkelijke kosten berekend gaan worden. Subsidies en regelingen zijn geen recht maar een voorrecht.

mysa

Berichten: 10510
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 22:32

Benzz schreef:
mysa schreef:
Maar.. Een elektrische auto is toch überhaupt nog niet echt weggelegd voor Jan Modaal? Die auto's zijn toch heel duur?

Nee al een tijdje niet meer.


Oeps, loop ik achter! (Maar ja, ik rijd altijd tweedehands dus houd het niet zo bij)

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:35

Benzz schreef:
mysa schreef:
Maar.. Een elektrische auto is toch überhaupt nog niet echt weggelegd voor Jan Modaal? Die auto's zijn toch heel duur?

Nee al een tijdje niet meer.

mysa schreef:
Oeps, loop ik achter! (Maar ja, ik rijd altijd tweedehands dus houd het niet zo bij)

Hier hetzelfde :D

mysa

Berichten: 10510
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 22:36

Vanaf 20.000.
Dat lijkt me toch niet voor een grote groep weggelegd.

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:38

Irmaz, de boeren hier zijn toch veelal een andere mening toegedaan, zoals zoveel boeren.

Zo, dus die mensen die zonnepanelen hebben genomen, behoorlijke investering, moeten maar gaan betalen. Dat de salderingsregeling er aan zat te komen, dat wist men..niet dat men een terugleververgoeding moest gaan betalen. En dat sommige van die stroom dus op piekmomenten wel gratis aan niet zonnepaneel bezitters wordt gegeven. Niet fair of wel.
Maar ik neem aan dat je geen zonnepanelen hebt?

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:39

Wintu schreef:
Irmaz, de boeren hier zijn toch veelal een andere mening toegedaan, zoals zoveel boeren.

Zo, dus die mensen die zonnepanelen hebben genomen, behoorlijke investering, moeten maar gaan betalen. Dat de salderingsregeling er aan zat te komen, dat wist men..niet dat men een terugleververgoeding moest gaan betalen. En dat sommige van die stroom dus op piekmomenten wel gratis aan niet zonnepaneel bezitters wordt gegeven. Niet fair of wel.
Maar ik neem aan dat je geen zonnepanelen hebt?

10.000 Wp :)

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:43

irmaz schreef:
Wintu schreef:
Irmaz, de boeren hier zijn toch veelal een andere mening toegedaan, zoals zoveel boeren.

Zo, dus die mensen die zonnepanelen hebben genomen, behoorlijke investering, moeten maar gaan betalen. Dat de salderingsregeling er aan zat te komen, dat wist men..niet dat men een terugleververgoeding moest gaan betalen. En dat sommige van die stroom dus op piekmomenten wel gratis aan niet zonnepaneel bezitters wordt gegeven. Niet fair of wel.
Maar ik neem aan dat je geen zonnepanelen hebt?

10.000 Wp :)

Nou dan hoop ik voor je dat je straks geen 30 euro in de maand moet terug betalen voor geleverde stroom.
Wij hebben ze ook liggen, maar geen idee hoeveel wp. Mag geen lang contract meer afsluiten iig.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:49

Vanavond was er nog op het nieuws dat de gemeente Utrecht de laadpalen wil gaan afknijpen in spitsuren qua stroom. Minister Jetten zei : ' Ja, je wil je auto de volgende ochtend opgeladen hebben voor werk, dus dan kan het laden de hele nacht duren.'

Mij niet bellen voor een elektrische auto :')

Ik heb blijkbaar een ander leefpatroon dan Jette, die gaat in de avond nooit ergens heen begrijp ik :+

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:50

irmaz schreef:
Wintu schreef:
Irmaz, de boeren hier zijn toch veelal een andere mening toegedaan, zoals zoveel boeren.

Zo, dus die mensen die zonnepanelen hebben genomen, behoorlijke investering, moeten maar gaan betalen. Dat de salderingsregeling er aan zat te komen, dat wist men..niet dat men een terugleververgoeding moest gaan betalen. En dat sommige van die stroom dus op piekmomenten wel gratis aan niet zonnepaneel bezitters wordt gegeven. Niet fair of wel.
Maar ik neem aan dat je geen zonnepanelen hebt?

10.000 Wp :)

Wintu schreef:
Nou dan hoop ik voor je dat je straks geen 30 euro in de maand moet terug betalen voor geleverde stroom.
Wij hebben ze ook liggen, maar geen idee hoeveel wp. Mag geen lang contract meer afsluiten iig.

Waarom niet? Ze zijn al terug verdiend. Ik kijk nu naar een batterij. Ik heb ze liggen om in mijn gebruik te voorzien en hoef er niet rijk van te worden. Op zich snap ik prima dat ik moet betalen om het verdeelstation en de kabels van de netbeheerder intakt te houden want dat is ook in mij voordeel. Daarnaast snap ik ook dat wanneer er op momenten een overschot is aan stroom dat mijn stroom niks oplevert. Dus als dat 30 euro per maand kost, prima toch?

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:52

ruitje schreef:
Vanavond was er nog op het nieuws dat de gemeente Utrecht de laadpalen wil gaan afknijpen in spitsuren qua stroom. Minister Jetten zei : ' Ja, je wil je auto de volgende ochtend opgeladen hebben voor werk, dus dan kan het laden de hele nacht duren.'

Mij niet bellen voor een elektrische auto :')

Ik heb blijkbaar een ander leefpatroon dan Jette, die gaat in de avond nooit ergens heen begrijp ik :+

ik heb geen idee wat je hier precies verteld. Gaat het om het Jetten te dissen?

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:55

irmaz schreef:
Wintu schreef:
Nou dan hoop ik voor je dat je straks geen 30 euro in de maand moet terug betalen voor geleverde stroom.
Wij hebben ze ook liggen, maar geen idee hoeveel wp. Mag geen lang contract meer afsluiten iig.

Waarom niet? Ze zijn al terug verdiend. Ik kijk nu naar een batterij. Ik heb ze liggen om in mijn gebruik te voorzien en hoef er niet rijk van te worden. Op zich snap ik prima dat ik moet betalen om het verdeelstation en de kabels van de netbeheerder intakt te houden want dat is ook in mij voordeel. Daarnaast snap ik ook dat wanneer er op momenten een overschot is aan stroom dat mijn stroom niks oplevert. Dus als dat 30 euro per maand kost, prima toch?

Leuk als je ze al hebt terugverdiend, sommige mensen hebben ze net liggen ;) kijk toch eens verder dan je eigen voordeur!
Verder is de verkoop van zonnepanelen door deze regel ingeklapt.

Wintu

Berichten: 3039
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:56

irmaz schreef:
ruitje schreef:
Vanavond was er nog op het nieuws dat de gemeente Utrecht de laadpalen wil gaan afknijpen in spitsuren qua stroom. Minister Jetten zei : ' Ja, je wil je auto de volgende ochtend opgeladen hebben voor werk, dus dan kan het laden de hele nacht duren.'

Mij niet bellen voor een elektrische auto :')

Ik heb blijkbaar een ander leefpatroon dan Jette, die gaat in de avond nooit ergens heen begrijp ik :+

ik heb geen idee wat je hier precies verteld. Gaat het om het Jetten te dissen?


Mijn hemel....

Het is niet reëel van die man, niet iedereen kan de auto de hele nacht aan een lader hebben staan.