We gaan er allemaal aan; over AI en andere dreigingen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:13

Sizzle schreef:
Dat laatste vind ik echt een probleem.
Op mijn eigen laptop heb ik daarom onedrive uit staan en maak gewoon mijn eigen back-up.
Dat de standaard setting de data van je harddrive trekt vind ik borderline crimineel.
Klopt, en het wordt steeds erger. Zelfs kladblok krijgt inmiddels AI, en stuurt dus alles wat je daarin tiept naar de cloud. Het voelt vooral als een excuus om dataverzameling te faciliteren.

Maarja, gmail leest bijv. al jaren al je emails en kijk hoe veel mensen daarmee zitten. Niet zo veel. De gemiddelde mens lijkt er niet zo mee bezig. Gewoon akkoord klikken op alles en door :') .

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:17

Sizzle schreef:
Dat laatste vind ik echt een probleem.
Op mijn eigen laptop heb ik daarom onedrive uit staan en maak gewoon mijn eigen back-up.
Dat de standaard setting de data van je harddrive trekt vind ik borderline crimineel.


Hoe zet ik die One drive uit? Ik vind het mateloos irritant maar heb de mogelijkheid om het uit zetten nog niet ontdekt.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: We gaan er allemaal aan; over AI en andere dreigingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:36

Ik krijg het niet „weg“ maar ik heb de instellingen zo veranderd dat er geen back-up meer gemaakt wordt en heb de cloud vervolgens leeg gemaakt.
Er staat bij mij dus niets op de onedrive, maar het is godsgruwelijk irritant dat je iedere keer actief een andere map moet selecteren om te kunnen opslaan.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: We gaan er allemaal aan; over AI en andere dreigingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:40

Ik ben echt te nitwit hiervoor. Geen idee of t naar one drive gaat en hoe ik daar bij kan komen. M'n cloud is iig volgens mij al 100 jaar vol dus backups doet ie niet volgens mij. Of ik moet ruimte kopen en dat vertik ik.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:02

Sizzle schreef:
Ik krijg het niet „weg“ maar ik heb de instellingen zo veranderd dat er geen back-up meer gemaakt wordt en heb de cloud vervolgens leeg gemaakt.
Er staat bij mij dus niets op de onedrive, maar het is godsgruwelijk irritant dat je iedere keer actief een andere map moet selecteren om te kunnen opslaan.


Dat dus.
En het steeds, tegen betaling, willen updaten.
Ik koop ook geen ruimte bij dus ben nu druk bezig met alles naar mijn eigen harde schijf over te zetten.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:13

Je moet wel eerst zeker weten dat de back-up uit staat hoor. Ik was zo dom dat ik dacht dat genoeg was om alles terug te zetten, maar vervolgens werd mijn schijf meteen achter mijn rug weer leeg getrokken zodat ik per ongeluk een hele boel foto‘s weggegooid het (gelukkig weer terug kunnen halen via Windows File Recovery waarmee je ook definitief verwijderde bestanden terug kan halen).
Eigenlijk wil ik het gewoon deinstalleren maar ik weet niet of dat kan.

Maar dat gaat wel erg off-topic :+