Kate Middleton heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:01

Cayenne schreef:
Mars schreef:
De manier hoe de VK tabloids met de koninklijke familie omgaan dat gaat alle perken te buiten. Geen vergelijking met hoe dat in NL gaat. Omdat mensen een bepaalde rol vervullen wil dat niet zeggen dat ze onmenselijk behandeld hoeven worden.


Nou inderdaad.
In essentie is de Britse paparazzi voor een gedeelte schuldig geweest aan de dood van Diana.

Nee, de echte schuldige aan de dood van Diana is haar overspelige echtgenoot. Anders had ze veilig in een van hun vele kastelen gezeten en niet in een auto in een Parijse tunnel.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kate Middleton heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:04

anjali.... jij bent echt compleet wereldvreemd.

Roosch

Berichten: 36658
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kate Middleton heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:09

Want dan had ze de hele dag opgesloten gezeten zoals een Disneyprinses in een kasteel? Ah. Weer wat geleerd.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kate Middleton heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:11

Ohh dus in een huwelijk kan een persoon als verantwoordelijk aanwijzen? Ohhh fijn. Lekker makkelijk.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26918
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:16

Omdat dit topic beter past op NM ga ik het daarheen verplaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:16

anjali schreef:
Nee, de echte schuldige aan de dood van Diana is haar overspelige echtgenoot. Anders had ze veilig in een van hun vele kastelen gezeten en niet in een auto in een Parijse tunnel.


Wauw, hoe kun je dit in vredesnaam rijmen met elkaar?

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:18

Ik vind het echt erg hoe door het gekonkel van de tabloids zij nu iets met de wereld heeft moeten delen wat vreselijk privé is. Laat haar dit lekker op haar eigen tempo delen met de wereld.

anjali schreef:
Nee, de echte schuldige aan de dood van Diana is haar overspelige echtgenoot. Anders had ze veilig in een van hun vele kastelen gezeten en niet in een auto in een Parijse tunnel.


Haha wat

Ibbel

Berichten: 49134
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:25

Lieser schreef:
En preventieve (!) chemo zit in Nederland echt niet in ieders pakket.


Preventieve chemo bestaat dan ook niet. Ja, zo noemde Kate dat. Maar het bestaat gewoon niet.

Ze wordt met chemo nabehandeld, ook al lijkt het of de operatie schone snijranden had. En dat gebeurt in NL bij heel veel vormen van kanker ook. Standaard. Heeft niets met zorgpakketten of wat dan ook te maken.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:27

Blue_Eyes schreef:
Lieser schreef:
En preventieve (!) chemo zit in Nederland echt niet in ieders pakket.

Preventieve chemo is het niet. Zij heeft een operatie gehad waarbij wat weg is gehaald, dat bleek kanker te zijn al dachten ze eerst van niet, nu denken ze dat ze alles weg hebben gehaald maar voor de zekerheid willen ze toch chemo geven. Niks preventief dus, er is kanker geconstateerd.

Dat doen ze in Nederland ook gewoon bij Jan met de pet hoor, echt niet raar.

Exact.
Hier ook gehad omdat er bij het verwijderen vd poortwachtklieren(?) een paar zwervende kankercellen gevonden waren.
Kans was miniem dat het daadwerkelijk zou uitzaaien zegmaar maar om dat risico geheel in de kiem te smoren kreeg ik alsnog chemotherapie en daarna immuuntherapie.
En ik hoor het vaker om me heen.

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:37

Cayenne schreef:
anjali schreef:
Nee, de echte schuldige aan de dood van Diana is haar overspelige echtgenoot. Anders had ze veilig in een van hun vele kastelen gezeten en niet in een auto in een Parijse tunnel.


Wauw, hoe kun je dit in vredesnaam rijmen met elkaar?


Gelukkig, ik ben dus niet de enige die dacht: 'wtf is dat nu weer voor uitspraak?? Twee vechten=twee schuld.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:43

anjali schreef:
Nee, de echte schuldige aan de dood van Diana is haar overspelige echtgenoot. Anders had ze veilig in een van hun vele kastelen gezeten en niet in een auto in een Parijse tunnel.

Diana heeft ook de nodige affaires gehad, ze hadden nooit moeten trouwen

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:16

Het gaat over Kate en niet over Diana en Charles!
Heeft hier toch niets mee te maken :n

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:17

Billy schreef:
anjali schreef:
Nee, de echte schuldige aan de dood van Diana is haar overspelige echtgenoot. Anders had ze veilig in een van hun vele kastelen gezeten en niet in een auto in een Parijse tunnel.

Diana heeft ook de nodige affaires gehad, ze hadden nooit moeten trouwen

NADAT ze merkte dat haar echtgenoot vreemdging en\of na haar scheiding van hem. Charles had al een affaire met Camilla toen hij met Diana trouwde en zette deze gewoon door na zijn huwelijk. Hij had inderdaad nooit met haar moeten trouwen. Ik kan hier echt geen respect voor opbrengen en de onschuldige Diana werd slachtoffer.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:19

Totaal offtopic Anjali maar toch even een plasje er overheen doen -O-

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:27

chanicha schreef:
Totaal offtopic Anjali maar toch even een plasje er overheen doen -O-

Het is niet offtopic want hier worden paparazzi aangeklaagd die ook de schuld kregen van het ongeluk van Diana.

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:01

anjali schreef:
chanicha schreef:
Totaal offtopic Anjali maar toch even een plasje er overheen doen -O-

Het is niet offtopic want hier worden paparazzi aangeklaagd die ook de schuld kregen van het ongeluk van Diana.


Ok, jouw versie van het verhaal. Prima, je mag best je idool verdedigen hoor. Het is toch wel offtopic hoor.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:15

heel verdrietig dat Kate ziek is, ik hoop echt dat ze snel beter wordt.

Over Charles en Diana:
Citaat:
The Crown is een prachtige serie op Netflix, maar het is wel een dramaserie en absoluut geen documentaire. Het is dan wel gebaseerd op het echte leven van de koninklijke familie, maar er zitten veel fabels/onjuistheden in. Vanaf seizoen 4 maken de makers het volgens velen zo bond dat ze een waarschuwing vooraf willen.

Roosch

Berichten: 36658
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:39

Bond ja? :') James Bond?

Er is nog wel een groot verschil met de tijd van Diana. Nu zijn het niet alleen media, maar bestaat er ook internet, wat een verhaal alleen maar groter kan maken.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Kate Middleton heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:43

Met internet gaat het helaas allemaal veel sneller en kan iedereen met een hartslag er nog even een plasje over doen...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kate Middleton heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:54

misschien is het een goed idee om hier weer terug te gaan naar Kate en haar mededeling en niet af te dwalen naar Diana en paparazzi?

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:16

Ik hief ook geen PB anjali dus kap daarmee!

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:17

Lieser schreef:
VuurVleugels schreef:
Daarnaast, mijn moeder had ook geen wachtlijsten en alles werd vergoed. Nee, dat heeft niet iedereen en zeker in de UK is het zorgstelsel wankel. Maar laten we nou niet doen alsof landen hun ziekenhuisdeuren alleen voor de koninklijke familie open hebben staan.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/8625 ... s-begeleid

Ik gun Kate alle hulp die ze kan krijgen, maar laten we nou niet doen alsof gewone burgers in een privévleugel bevallen en 24/7 een verloskundige én een arts tot hun beschikking hebben. Die van mij kwam elke 2 uur even kijken en miste daardoor bijna de geboorte.
En preventieve (!) chemo zit in Nederland echt niet in ieders pakket.


Dit is niet waar adjuvante chemo (wat dat is) zit in Nederland in de basisverzekering en krijgt iedereen. Heb je geen verzekering ook al is dat in NL verplicht bijv een zwerver ook dan krijg je deze zorg gewoon daar zijn potjes voor. Ook in NL is kanker bij jonge mensen spoed. En niemand hoeft te bevallen samen met andere mensen op de kamer hier. Oké misschien iets meer directe toegang tot medici dus bij een vraag krijgt ze direct antwoord of onderzoek maar verder is er echt geen verschil in NL. Wat een vreselijk geklaag hier weer terwijl je niet realiseert half hoe goed we het hebben.
Het is een jonge vrouw met kanker en jong gezin, dat je daar zoveel afgunst voor kunt hebben. ☹️

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:22

Opzich kan ik ergens begrijpen dat bij een publiekelijk persoon er wat vragen op komen met wat er aan de hand is en of diegene ok is ed.
Dat is de nature van de mens, nieuwsgierigheid.
Ik denk door eerder iets te laten weten er wellicht wat minder druk op ze had gezeten en al die onzin verhalen de ronde gaan doen.

Echter hoe heftig het daar in de uk is qua pers.. dat is niet ok.
Bij kate niet, harry en fam niet en niemand niet. Hopelijk kunnen ze in alle rust nu focussen op beter worden en er zijn voor elkaar.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:26

Wat erg voor dat gezin.
Ik vind het ook erg dat ze eigenlijk gedwongen door alle reacties dit nieuws naar buiten hebben moeten brengen.


Over wat in de verzekering zit.
Zeker niet alles bij Kanker zit in de verzekering. Buiten het eigen risico om hen ik aardig wat kosten gehad vooral aan de Antihormoontherapie en zelfs telefonische consulten. Ook adjuvante Chemotherapie daarvan wordt niet alles vanuit de basis verzekering vergoed, even als Oncologische fysio. De eerste 22x kun je dat zelf betalen.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:01

chanicha schreef:
Ik hief ook geen PB anjali dus kap daarmee!

Wat??? Ik heb jou geen pb gestuurd hoor!! Als je die gehad zou hebben dan is die NIET van mij!