4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:59

Zolang alles wat die "deskundigen" verkondigen als zijnde 'doet de wolf niet' en keer op keer bewezen wordt met doet de wolf wel degelijk. Kan ik deze mensen niet serieus nemen nee.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:59

Sinds wanneer is een boswachter een deskundige op het gebied van wolven >;)

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:59

Vreselijk :(
Je bent er maar druk mee tienus! Belachelijk dat dit niet door de nieuwsredactie zelf geplaatst wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:50

Nee bokt beheer maakt zich liever druk om als je een mogelijk werkende omheining vergelijkt betreft uiterlijk met die een van uit de jaren 40. Dan heb je ze wel in je nek hangen.

Maar belangrijke informatie delen dat doen ze niet.
Het is maar waar de prioriteiten zitten en wat de politieke stroming is.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:29

DuoPenotti schreef:
Nee bokt beheer maakt zich liever druk om als je een mogelijk werkende omheining vergelijkt betreft uiterlijk met die een van uit de jaren 40. Dan heb je ze wel in je nek hangen.

Maar belangrijke informatie delen dat doen ze niet.
Het is maar waar de prioriteiten zitten en wat de politieke stroming is.

Idd, er wordt vanuit bokt duidelijk tegengewerkt als het om wolven gaat. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.( Maar ik ben geen compotdenker)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:01

Het probleem is dat er vanaf FB kennelijk niks overgenomen mag worden, we zijn achter de schermen druk in overleg hoe we hier een oplossing voor kunnen bedenken.
Daarbij zou het wel fijn zijn als de oordelen als "Bokt werkt tegen" en "Bokt maakt zich niet druk" een beetje achterwege blijven want dat soort betichten zijn nou niet echt motiverend. Zacht uitgedrukt.
In plaats van hier publiekelijk je ergernis uiten is meedenken voor een oplossing misschien ook een idee.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:15

Ik kan me ook niet voorstellen dat het team bestaat uit voorstanders van uiteengereten pony's en andere paardachtigen...we zijn allemaal liefhebbers, toch?

Misschien helpt het voorlopig om het bericht hoog te houden, zodat het steeds weer op de voorpagina komt?

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:19

Polly schreef:
Het probleem is dat er vanaf FB kennelijk niks overgenomen mag worden, we zijn achter de schermen druk in overleg hoe we hier een oplossing voor kunnen bedenken.
Daarbij zou het wel fijn zijn als de oordelen als "Bokt werkt tegen" en "Bokt maakt zich niet druk" een beetje achterwege blijven want dat soort betichten zijn nou niet echt motiverend. Zacht uitgedrukt.
In plaats van hier publiekelijk je ergernis uiten is meedenken voor een oplossing misschien ook een idee.


Misschien kunnen jullie wel de berichten delen van Horses enzo. Als dat mogelijk is. En het staat ook vaak in de regionale kranten dus wellicht kunnen die ook ingezonden/ gebruikt worden. :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:26

Ik heb dit ook voorgelegd aan de NR, zij zijn beperkt door wat ze mogen overnemen, niet met elk nieuwsblad is daarover overeenkomst en als het dan toch overgenomen word kunnen daar zeer hoge boetes aanhangen. Het bericht van Horses heb ik gisteren doorgezet maar was ook pas 's avonds online gekomen en net als de rest van het team bestaat de NR ook uit vrijwilligers die niet 24/7 op bokt zitten.
Als jullie een artikel in een regionaal dagblad/nieuwssite zien staan kunnen jullie die insturen naar de NR, zij gaan dan kijken of ze dat mogen overnemen, helaas ken ik niet alle toestemmingen. Maar dat is de enige manier op dit moment, we zijn achter de schermen aan het overleggen wat we kunnen doen om dit uit te breiden.

En nee, in het team zit niemand die voorstander is van uiteengereten paarden/pony's of andere dieren.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:28

Probleem van Horses of andere sites is dat er altij weer meningen bijkomen van de experts of dat de omheining niet deugde.

Die informatie mag echt achterwege blijven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:30

snap ik, punt is alleen dat ook niet zomaar artikelen aangepast mogen worden en van Horses mogen zelfs bij mijn weten maar enkele zinnen overgenomen worden waarna er doorgelinkt moet worden naar het originele artikel, daar is in het verleden veel commentaar op geweest en dus is de NR daarmee gestopt.

Als het een aanval in eigen omgeving is kan je altijd bij de NR vragen of je zelf een artikel/blog/whatever mag schrijven en dat die dan op de voorpagina kan komen? Kan natuurlijk niks beloven maar voor iemand die er midden in zit is het misschien wel makkelijker schrijven?

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:32

Inderdaad onali.

Zou mooi zijn als er bokker, mag onder een nieuw account wegens kans op bedreigingen, artikelen kan schrijven voor bokt.
Daar in eigen woorden de aanvallen beschrijft.
Ook hier weer duidelijk maakt dat er keelbeten zijn maar ook aanvallen via de kont.
Dus in veel gevallen niet snel doden.

Gewoon de waarheid dus. Ipv het mooie fantasie sprookje de wolf

Edit : zelfde als wat polly zegt :D

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 13:35

Maar wat is een reden dat Facebook niet wordt overgenomen als bron?
Ik begrijp dat het eenvoudig is om daar fakenews op te zetten, maar er worden ook feiten getoond.
Of het nu om een wolf of andere zaken gaat.
Maar een ander medium kan evengoed al dan niet bewust fakenews delen.
De bronnen die de aanvallen melden op Facebook doen doorgaans wel aan factchecking.

En ik vraag me af als het plots wel overgenomen wordt als die pagina’s het nieuws bij gaan houden op een website.
Vanwege de snelheid gebruiken die groepen juist Facebook.

Een brand is een brand, kan verschillende oorzaken hebben, maar het feit is de brand zelf. Ongeacht de oorzaak en ongeacht waar het geplaatst is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:41

Wat precies de afspraken zijn en waarom er van FB niks overgenomen kan worden, daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Ik ben geen lid van de NR en weet niet wat de afspraken zijn behalve wat het hoofd NR (Firelight) hierover achter de schermen met ons deelt en dat is wat ik hier eerder schreef. Mocht je daar meer info over willen dan kan je Firelight het beste contacten

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:48

Ik zit ook maar even hard op te denken hoor maar is het een idee om eens een Bokker te interviewen? Iemand die wel nuchter kan blijven maar wel midden in het wolven gebied zit? Bv over de impact? Snachts alles op stal, niet meer het bos in durven, maar ook de impact van boeren uit de omgeving?
Vanuit de persoon zelf en dus niet met allerlei tegenwoorden van de deskundige?

Interviews staan wel vaker online en daar worden ook genoeg meningen in gedeeld.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26937
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:39

Het bericht over de pony's in Wekerom komt vanavond op VN. We gaan ook kijken of we de FB groepen kunnen gaan gebruiken dus er wordt aan gewerkt.

Het is zeker een goed idee om één of meerdere gebruikers te interviewen die te maken heeft met de wolf. Mocht je hier aan mee willen werken stuur dan even een pb naar de nieuwsredactie of een email naar redactie@bokt.nl

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:41

Dankjewel firelight :j

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:04

Gisteren heb ik nog een man aangesproken, hij had net een kudde schapen op een perceel neergezet waar eerst maïs heeft gestaan, aan de overkant van de weg waren er een aantal schapen gegrepen. Hij wist van de wolf en ook dat ze in deze omgeving aanwezig zijn maar zet ze er toch neer. Het perceel staat meer blank dan dat er wat te eten voor ze staat, hoop dat ze er snel weer weg zijn.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 17:24

Dank je wel Firelight!

neeltie
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:40

Voor degene die is geïnteresseerd welke impact de aanwezigheid van wolven in je woon- en leefomgeving heeft en wat de dagelijkse gruwelijke predaties op gehouden (hobby)dieren mentaal met mensen doet (dierhouders, inwoners, kinderen, maar ook bijv. dierenartsen)
verwijs ik naar stichting Wij(s) met wolven.
Deze stichting is opgezet door bezorgde burgers in Drenthe, waar inmiddels ruim drie jaar het leven wordt bepaald door de aanwezigheid van meerdere roedels wolven van 7 tot 10 stuks die daar de boel terroriseren.
Inmiddels is het gebied waar de stichting zich op richt uitgebreid aangezien de populaties op bijv. de Veluwe en elders in het land ook voor flinke overlast, schade en stress zorgen.
Stichting Wij(s) met wolven wordt ondersteund door advockatenkantoor DeHaan uit Groningen om door middel van juridische procedures de overheden ervan te overtuigen dat er maatregelen moeten worden genomen ten einde een veilige woon- en leefomgeving te garanderen alsmede een juiste informatievoorziening
Er zijn inmiddels contacten gelegd en gesprekken gaande met meerdere provincies en ook internationaal zijn er contacten gelegd.
Er was ook een vertegenwoordiging van de stichting aanwezig bij de avond in Ede waarbij ook twee door de stichting gepubliceerde essays zijn overhandigd waarin de verzamelde zorgen van burgers zijn opgetekend, t.w. "Wij(s) met Wolven" en "(Over)leven met Wolven"
er zijn ook verschillende podcasts gemaakt.
Eén en ander is te zien op de website Wijsmetwolven.nl of op de gelijknamige facebookpagina.
Alleen samen kunnen we de verandering zijn....

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 19:48

Dank je wel. Ik zal even temmen op je bericht.
Lijkt me heel veel nuttige info om vast te zetten in het lopende wolven topic.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:56


Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:18

Waarom staat er een stipje naast mijn woonplaats :=

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:24

Goede post neeltie

ja hier ook stippen in en naast mijn woonplaats.....
Waaronder volwassen koeien, 2 jaar terug al, maar ze pakken geen groot vee.... dus....

En onze regering slaapt verder....

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:31

DuoPenotti schreef:
En onze regering slaapt verder....


Nee, onze regering "slaapt niet". Onze regering, en de provincies, en de gemeentes, hebben zich te houden aan Europese wetgeving op dit gebied. Vinden ze dat leuk? Nee, de meesten niet.

Wat kunnen we doen?

GA STEMMEN OP 6 JUNI.
Kom van je stoel, loop naar dat f*cking stemlokaal en DOE iets. Zoek uit welke Europese kandidaat voor beheer van wolven is en STEM.

Stem je niet? Dan niet klagen over wolven of over de NL regering...