Temu

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:54

Kijk maar eens naar de kleding en andere spullen die je in huis hebt en ooit bij een dure winkel hier gekocht hebt. Ergens zit een label: Made in China. Het is zelfs zo dat het soms speciaal vermeld wordt als het NIET uit China komt. Sommige Duitse postorderbedrijven zoals Bader vermelden bij SOMMIGE van hun artikelen speciaal dat het in Duitsland is gemaakt. De rest zal dat dus niet zijn.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:03

Qerty schreef:
kimmie261 schreef:
Gewoon omdat ik deze tegen kwam... maar dat is toch echt dezelfde advertentie en foto's, alleen de prijs is net even iets anders..
https://www.amazon.de/Talataca-Metzgerh ... B0BTS7CBSV

https://www.temu.com/de/1pc-rottweiler- ... nl00yhcaj7

Het is dan toch niet zo gek dat mensen bij Temu kopen?


Ik vind het dan weer gek dat je zoiets de halve wereld over zou willen laten verschepen. De Amazon link lijkt me een typisch gevalletje dropshipping.

Die van Amazon komt zo ver ik kan zien uit (een magazijn ergens in) Amerika, dat lijkt mij inderdaad de dropshipping variant die bedoelt is voor Amerikanen.

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:17


KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:18

Echwel schreef:
Als het niet goed is of what ever
Zul je klarna altijd moeten betalen
Die schieten het nl voor en verwachten toch jouw betalingen
Dus niet echt achteraf betalen....


Dit klopt niet, ik heb een bestelling gedaan in Amerika á €125,-. "Afgeleverd in *****straat". Oftewel, afgeleverd bij ons in de straat maar ik had het pakket zeker niet.

Bij Klarna het probleem gemeld, en toevallig deze week het bericht gekregen dat ik niet hoef te betalen.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:34

Ik moest bij klarna gewoon dokken ondanks dat er iets niet goed was. Weet niet meer wat. Misschien niet geleverd of iets mis met product. Weet wel dat ik niks aan klarna had. 1 keer en nooit weer. Wat een prutsers

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:47


JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:47

anjali schreef:
Kijk maar eens naar de kleding en andere spullen die je in huis hebt en ooit bij een dure winkel hier gekocht hebt. Ergens zit een label: Made in China. Het is zelfs zo dat het soms speciaal vermeld wordt als het NIET uit China komt. Sommige Duitse postorderbedrijven zoals Bader vermelden bij SOMMIGE van hun artikelen speciaal dat het in Duitsland is gemaakt. De rest zal dat dus niet zijn.


Er is genoeg te krijgen wat gewoon in Europa gemaakt is hoor :j vereist wat meer zoekwerk, maar het is er wel.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:57

kimmie261 schreef:
Je kan ze hier ook bestellen:
https://vendoora.nl/collections/huisdier-ketting

Vast wel "made in China..." :+

Ik kan niet op de site kijken want mijn virusscanner gaat los met waarschuwingen met dat dit een nepwinkel is. Wat ik zo snel nog kon zien is een timer bovenaan de site met 'haast je, je hebt nog 12 minuten', volgens mij is dat sowieso ook twijfelachtig en niet meer toegestaan volgens de Nederlandse regelgeving.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:13

anjali schreef:
Kijk maar eens naar de kleding en andere spullen die je in huis hebt en ooit bij een dure winkel hier gekocht hebt. Ergens zit een label: Made in China. Het is zelfs zo dat het soms speciaal vermeld wordt als het NIET uit China komt. Sommige Duitse postorderbedrijven zoals Bader vermelden bij SOMMIGE van hun artikelen speciaal dat het in Duitsland is gemaakt. De rest zal dat dus niet zijn.


Neuh, kleding van mijn ‘dure winkels’ niet hoor.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:22

Ik ga er vanuit dat als iets fairtrade is de winkel dat genoeg in beeld brengt.

En al die dat niet doen, wat het ook kost, made in China is en geen ruk uitmaakt waar je het koopt.

Zoals mijn eerder genoemde identieke led halsband

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:30

KimD schreef:
Echwel schreef:
Als het niet goed is of what ever
Zul je klarna altijd moeten betalen
Die schieten het nl voor en verwachten toch jouw betalingen
Dus niet echt achteraf betalen....


Dit klopt niet, ik heb een bestelling gedaan in Amerika á €125,-. "Afgeleverd in *****straat". Oftewel, afgeleverd bij ons in de straat maar ik had het pakket zeker niet.

Bij Klarna het probleem gemeld, en toevallig deze week het bericht gekregen dat ik niet hoef te betalen.

Iets niet krijgen is een ander verhaal dan iets wel ontvangen en niet tevreden zijn.

Mijn moeder had ooit een tas bij iets besteld en niet ontvangen en hoefde ook niks te betalen.

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:33

Punt is dat bijvoorbeeld Europese bedrijven die producten in Azië laten maken zowel door de wet als door maatschappelijke druk gedwonen worden om transparant te zijn. Hierin zijn deze bedrijven dan ook een stuk strenger naar hun fabrikanten toe. Deze transparantie kan je vaak terugvinden op de websites van deze shops.

Om het bedrijf te nemen waar ik voor werk: wij halen sommige van onze producten uit Azië, een deel uit Europa en een deel uit Amerika. Humanitair gezien hebben wij met al onze productenden contracten mbt. arbeidsomstandigheden (veiligheid op de werkvloer, werktijden, etc), kinderarbeid, de omstandigheden waaronder de rauwe materialen gesourct worden en ga zo maar door.
Daarnaast zijn we ook bezig om meer van onze productie naar Europa te halen.

Dit zorgt ervoor dat onze inkoopsprijzen hoger zijn dan van een bedrijf als bijvoorbeeld TEMU. Daarnaast zijn wij geen dropshipper, waardoor we dus een groot kantoor en magazijn in Europa hebben, wat voor hogere personeelskosten zorgt.

Al dit soort dingen zorgen ervoor dat onze kosten hoger zijn, niet alleen onze inkoopprijzen, maar ook de operationele kosten en ga zo maar door.

Het is dus iets te makkelijk gezegd dat "die duurdere winkels ook hun producten uit China halen en dan lekker de prijs op drijven voor extra winst".

Daarnaast is meer winst maken dan TEMU niet moeilijke, die maken verlies op vrijwel elke bestelling die ze krijgen. Waardoor ik nog wel drie keer zou nadenken voordat ik er iets bestel. Voor niks gaat de zon op, ook voor TEMU, die kosten worden ergens door gedekt en ik gok niet dat dat door de welwillendheid van de TEMU CEO is.

Ponytante

Berichten: 230
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:56

Telpeva schreef:
kimmie261 schreef:
Je kan ze hier ook bestellen:
https://vendoora.nl/collections/huisdier-ketting

Vast wel "made in China..." :+

Ik kan niet op de site kijken want mijn virusscanner gaat los met waarschuwingen met dat dit een nepwinkel is. Wat ik zo snel nog kon zien is een timer bovenaan de site met 'haast je, je hebt nog 12 minuten', volgens mij is dat sowieso ook twijfelachtig en niet meer toegestaan volgens de Nederlandse regelgeving.


Ik kon wel op de pagina. Mooie hangers 3D :') van polyacryl (lees: plastic). En dan nog super tevreden op truspilot, alleen trustpilot is geen link maar gewoon ingeplakt alsof. Adres Groningen en retouradres @gmail.com. Tja.

Dorine92 schreef:
Ik heb heel toevallig een handbagage tas gekocht daar en ik ben er heel blij mee. Ben er nu een maand mee in Egypte en hij is nog helemaal heel


En als die na 6 weken stuk is is het ook niet erg, want was goedkoop. -O-

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:24

kimmie261 schreef:
Gewoon omdat ik deze tegen kwam... maar dat is toch echt dezelfde advertentie en foto's, alleen de prijs is net even iets anders..
https://www.amazon.de/Talataca-Metzgerh ... B0BTS7CBSV

https://www.temu.com/de/1pc-rottweiler- ... nl00yhcaj7

Het is dan toch niet zo gek dat mensen bij Temu kopen?


Het grappige hierbij is dat Amazon en Bol stikken van dropshippers...
Dus de hanger hier uit je voorbeeld wordt bij Temu direct van de chinese aanbieder verstrekt en bij Amazon gaat het via een Dropshipper die voor het viervoudige dan in jouw naam direct bij de chinese aanbieder koopt...

Is mij laatst zelf gebeurd (stom,stom,stom) : naaivoetjes op Amazon 25 euri plus verzendkosten, levertijd zogenaamd op vooraad dus binnen 2 dagen...
Bij Wish voor 11 eurie en ca 3 weken.had ze snel nodig dus dan toch bij Amazon ( Nederlandse aanbieder) en ja hoor.. komt niets... navraag, niets, klacht-niets... tot ik ben gaan graven en ja hoor moest vanuit China komen...en daadwerkelijk 3 weken later het beroemde grijze plastic pakketje...

Dus Amazon en Bol voor mij alleen nog voor merkspullen als dan uberhaupt.

Temu niet, want die willen te veel weten. Plus dat je daar opeens een mindestbestelwaarde voor de kiezen krijgt.
Ali kom ik gewoon niet mee uit de voeten en Wish alleen voor speciale hoesjes voor het mobiel die je hier nergens meer kan krijgen.


En het klopt , zowat alle grote merken laten in China produceren.
Mijn broer was een aantal jaren geleden CEO van Mattel DE/Oostenrijk, toen moest er een giga terugroepactie komen want in speelgoed werden giftige stoffen aangetroffen

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:32

Ponytante schreef:
Telpeva schreef:
Ik kan niet op de site kijken want mijn virusscanner gaat los met waarschuwingen met dat dit een nepwinkel is. Wat ik zo snel nog kon zien is een timer bovenaan de site met 'haast je, je hebt nog 12 minuten', volgens mij is dat sowieso ook twijfelachtig en niet meer toegestaan volgens de Nederlandse regelgeving.


Ik kon wel op de pagina. Mooie hangers 3D :') van polyacryl (lees: plastic). En dan nog super tevreden op truspilot, alleen trustpilot is geen link maar gewoon ingeplakt alsof. Adres Groningen en retouradres @gmail.com. Tja.

Dorine92 schreef:
Ik heb heel toevallig een handbagage tas gekocht daar en ik ben er heel blij mee. Ben er nu een maand mee in Egypte en hij is nog helemaal heel


En als die na 6 weken stuk is is het ook niet erg, want was goedkoop. -O-

Nou het was vooral gewoon precies wat ik zocht

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 05:56

Marigold schreef:


Precies dit. Om te janken dat mensen hier bestellen. We zijn verslaafd aan troep, hebben, hebben, hebben. De hele planeet gaat naar de knoppen door dit graaierige gedrag.

En het boeit niks dat het meteen kapot is, want mensen zijn gewoon verslaafd aan kopen en de kick die ze krijgen wanneer ze wat nieuws kopen.

Ik hoop dat deze onzin snel aan banden wordt gelegd.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:28

Ik denk dat het voor een ieder persoonlijk is of men er besteld of niet.
Als je kijkt op veel van je producten die je gewoon in Nld haalt staat daar ook op made in China, zelfs veel elektrische auto;s hier zijn Chinese makelij, zoals Lync & Co, BYD.
Ik koop af en toe bij Temu mijn hobbyproducten, zoals kralen en af en toe koord. Heb er ook een borduurpakket besteld van The Nightmare before Christmas, maar die was zoooo slecht. Pakket heel mooi, maar het telpatroon en de print op het linnen komen niet overeen, dus dat borduren gaat zo slecht, want kleuren en patroon komen echt overeen. En micro koord die niet overeen kwam met de kleur op de pagina. Review ingediend en kreeg voor allebei mijn geld terug en mocht het product houden.
Overigens bestel ik altijd via de browser en niet via de app en tuurlijk kennen ze mijn e-mail adres, nou vier er feest mee, want dat is toch mijn pulp adres :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:44

Los van de kwaliteit heeft Temu enorm veel issues met privacy en security, dus ik zou er zelf nooit aan beginnen. Er zijn al genoeg data breaches geweest.

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:30

Idd Coures daar pushen ze zo om die app op je mobiel te nemen.

En ja eerder er wel eens wat besteld.
Overigens viel me de kwaliteit niet tegen.
* waterdicht kleed voor op de achterbank van de auto. Echt een top ding.
* soort grijzige vaatdoekjes voor pannen. Was echt sceptisch, maar ze werken echt super.
*kastknopjes. Schroefjes die erbij zaten waren iets te kort. Maar verder prima. Deze echt bewust op Temu besteld. Ik moest er 10 hebben en in NL koste degene die ik mooi vond 5,49 per stuk. Precies dezelfde 16 voor €8.50

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:38

Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het vaak ook.

Temu dingen zijn niet CE gecertificeerd (het logo dat erop staat is net wat anders vaak en staat voor China Ecport), en daarmee niet veilig. Als je dingen voor je kind, veiligheid oid gaat kopen dan kom je van een koude kermis thuis. Elektronica zou ik al helemaal niet durven.

Ik heb wel eens bij Ali besteld, een mooie roze opzet voor in de oven. Kon zoveel graden aan etc. Na eerste keer gebruik al bijna vloeibaar, stinken niet te zuinig...

Het is niet voor niets heel goedkoop. Daarbij zou ik het zelf niet dirven qua gegevens en betaling.

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:47

Wat misschien niet altijd even helder is, is dat producten die precies hetzelfde lijken die door een (bijvoorbeeld) Nederlandse winkel verkocht worden voor 3x zoveel geld als bij een winkel als Ali/temu/etc wel aan Europese wetten voldoen. Dit gaat om veiligheid (brandgevaar) maar ook om gezondheid (kankerverwekkende verf in kleding, speelgoed…). Producten lijken dus precies hetzelfde maar kunnen honderden keren de toegestane hoeveelheid van een gevaarlijke stof bevatten. Het is dus niet hetzelfde product. Het heeft niet voldaan aan wettelijke richtlijnen die ervoor zijn om ons te beschermen. Het product op de Nederlandse markt doet dat wel.

Bedenk je ook dat als jij jouw Ali/temu spullen wast of afspoelt, deze gevaarlijke stoffen in ons water komen en je daarmee andere mensen (die om die redenen niet bij Ali/temu/etc winkelen) en dieren ook lastigvalt.

Het is dus niet zomaar “je eigen keuze”, jouw keuzes hebben altijd effect op een ander. Het leven van mensen naast je, het leven van mensen die moeten werken bij de plekken waar je bestelt voor €30 minder, de dieren om ons heen en de gezondheid van de planeet.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:05

Ik denk echt dat dit in veel gevallen zwaar overdreven is. Neem bijvoorbeeld de veiligheidsoogjes voor knuffelberen. De winkels hier in Nederland bestellen deze in China en verkopen ze hier aan hobbyisten. Ik heb nu zelf de oogjes bij Ali besteld en het zijn echt exact dezelfde oogjes met dezelfde sluiting van hetzelfde materiaal. Maar dan 50 paar voor 3 euro ipv 50 cent per paar.
Het is echt niet zo dat deze oogjes ineens heel giftig zijn en de NL oogjes niet. Die NL oogjes komen namelijk ook gewoon uit China, die zijn echt niet in Lelystad gemaakt hoor.
Dit is wat de NL markt je wil doen geloven, angst aanjagen en zorgen dat je superduur koopt zodat zij er dikke winst op maken.

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:10

Ja en zo kan je nog wel uren en uren doorgaan.
Hoeveel mensen spoelen hun kwasten niet onder de kraan schoon. Ideaal he die verf op waterbasis. Is net zo slecht voor het milieu

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:10

Er komen toch ook genoeg Europees goedgekeurde spullen uit China? Er zitten daar ook fabrieken die specifiek voor deze markt produceren ('chinesen stoppen nu eenmaal graag gif in hun spullen, las ik ergens') ..
Ik denk niet dat die op Temu te koop zijn, maar het verschil tussen BigBazaar, Action (merkloos), kado winkeltjes etc zie ik niet
Ik heb hier nu ook een Made In China gaming-toetsenbord liggen, met een CE sticker erop, een ergonomische muis uit China, een apple telefoon uit china, een glitterpen (geen idee waar die vandaan komt) en een rekenmachientje. Soms denk ik (ik hoop het niet) dat vanuit dezelfde fabriek op de ene batch een sticker gaat, en op de andere niet...

wat ik dan weer jammer vindt is dat 'goede' producenten dan niet inspringen op sommige trends. het is vaak eenheidsworst en (dat lees je ook hier) mensen gaan dan naar die goedkope sites omdat die precies net wel dat ene ding hebben wat ze zoeken (al dan niet nuttig).

Ik heb geen Temu, ook vanwege security, maar goed ik heb wel TikTok, dus dat is ook een beetje lood om oud ijzer :')

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:13

Suzanne F. schreef:
Ik denk echt dat dit in veel gevallen zwaar overdreven is. Neem bijvoorbeeld de veiligheidsoogjes voor knuffelberen. De winkels hier in Nederland bestellen deze in China en verkopen ze hier aan hobbyisten. Ik heb nu zelf de oogjes bij Ali besteld en het zijn echt exact dezelfde oogjes met dezelfde sluiting van hetzelfde materiaal. Maar dan 50 paar voor 3 euro ipv 50 cent per paar.
Het is echt niet zo dat deze oogjes ineens heel giftig zijn en de NL oogjes niet. Die NL oogjes komen namelijk ook gewoon uit China, die zijn echt niet in Lelystad gemaakt hoor.
Dit is wat de NL markt je wil doen geloven, angst aanjagen en zorgen dat je superduur koopt zodat zij er dikke winst op maken.



Precies dat en er zijn altijd mensen die dat blijven geloven.
En nogmaals, het is een ieders keuze waar of je besteld. Vergeet niet dat heel veel winkels hun spullen ook van Ali of Temu halen. Check je aankopen eens op waar het is gemaakt? En dan op het product zelf, niet op de verpakking, want een wikkel, label of verpakking kan aangepast worden.
Toen ik bij de Rabobank werkte was het echt schering en inslag om zakelijke rekeningen te openen voor dropshitters. Omdat het er zoveel waren en mijn collega’s toen hetzelfde ervaarden, hebben we dit aangekaart en zijn de regels strenger geworden. Nu gaan ze allemaal naar Bunq of Knab.