Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 06:37


Doubtless

Berichten: 8487
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 06:55

Lijkt me voor verkopend personeel wel fijn dat ze niet meer in discussie hoeven over leeftijd en ID. Ook lopen zij zo minder risico op een boete. Prima toch?

Wat vind jij ervan?

KimD

Berichten: 20426
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:02

"Ben je het er niet mee eens? Dan volstaat ook de ouderwetse manier om een identiteitsbewijs te laten zien. Dat paspoort of rijbewijs moet gescand worden in de automaat. Volgens Theo Snijders, ceo van het bedrijf H@nd dat deze zogeheten NIX18-automaten ontwerpt en fabriceert, is de privacy niet in het geding. "De gegevens worden niet opgeslagen."

Dit lijkt me sowieso de betere optie dan, dat dit nog niet standaard gebeurt aan de kassa vind ik al een lange tijd gek.

De bonuskaart kunnen we zo scannen, kleine moeite om het met je rijbewijs of ID ook te doen aangezien het merendeel van de mensheid inmiddels de ID of rijbewijs met chip heeft.

De discussie die personeel moeten doorstaan voor zo'n simpele vraag is bizar & belachelijk. Gewoon een lijn trekken, wil je sigaretten of alcohol, hop even scannen.

AI is denk ik nog niet genoeg ontwikkeld om dit zonder fouten te kunnen beoordelen , zeker rond de leeftijd waar het allemaal om draait. Maar met de egoïstische mensheid van tegenwoordig zal het wel nodig zijn.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:18

Of stoppen met roken, hoef je je privacy ook niet vrij te geven :D

Prima hoor, als je soms hoort hoe er tegen personeel wordt gedaan over iets wat ze gewoon moeten doen. Ik zou het ook geen probleem vinden als dit bij alcohol gebeurt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:37

Ik rook niet meer, maar jongens, ik vind echt wat van die antirookwetten. Ze gaan wat mij betreft echt te ver, ik mag hopen dat iedere roker zijn tabak in duitsland haalt en dan zoeken die graaiers met hun rotregeltjes het maar uit.

Wel 12€ voor voor je sigaretten mogen betalen maar vervolgens word de roker nog net niet met tomaten en rotte eieren bekogeld. Erg dubbele moraal en ik ben ook oprecht benieuwd bij wie ze gaan graaien als er geen roker meer over is.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:56

Ik snap die mensen nooit die zeggen "roken is een eigen keuze, stop de betutteling!". Die mensen hebben echt geen idee hoe egoïstisch roken is, van de walgelijke (en soms gevaarlijke!) stank in 't klein tot de enorme druk op de gezondheidszorg in 't groot... Het is bizar. Dus wat mij betreft mag roken zo moeilijk mogelijk gemaakt worden. Junkfood ook trouwens, maar dat is een andere discussie. En laten we hopen dat de verloren accijns gehaald gaat worden bij de (aller)rijksten, ipv bij de armen.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:24

OleJon schreef:
Gezicht scannen om rookwaar te kunnen kopen.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -werkt-het

Wat vinden jullie hiervan?


Het begin van het einde.........als mensen hier in vliegen dan volgt er straks meer a la China! Dus, heel simpel, niet meedoen! De enige oplossing.

Gezicht scannen op leeftijd _O- , ze verzinnen wat om ons te doen geloven dat het "goed" is. Hoe doen ze dat dan met die strak getrokken koppies die leeftijdsloos lijken te zijn?

Avalanche

Berichten: 16023
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:57

Tja, stop met roken :+

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:22

Bij de slijterij (voor alcohol) hadden ze zoiets 8 jaar geleden al. Ik vond het prima.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:33

Citaat:
Ben je het er niet mee eens? Dan volstaat ook de ouderwetse manier om een identiteitsbewijs te laten zien. Dat paspoort of rijbewijs moet gescand worden in de automaat.


Prima toch, als je het niet wilt dan volstaat je ID ook.
Dus je hebt de keuze.

Maar waarschijnlijk hoort deze TS liever iets over globalisering, WEF, reptielen, schapen, blablabla.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:04

Avalanche schreef:
Tja, stop met roken :+


En straks met drinken, eten, vliegen, autorijden................

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:20

Palmera schreef:
Ik rook niet meer, maar jongens, ik vind echt wat van die antirookwetten. Ze gaan wat mij betreft echt te ver, ik mag hopen dat iedere roker zijn tabak in duitsland haalt en dan zoeken die graaiers met hun rotregeltjes het maar uit.

Wel 12€ voor voor je sigaretten mogen betalen maar vervolgens word de roker nog net niet met tomaten en rotte eieren bekogeld. Erg dubbele moraal en ik ben ook oprecht benieuwd bij wie ze gaan graaien als er geen roker meer over is.

Als er iemand naast mij een glas bier drinkt, krijgt mijn lever daar niks van, maar als er naast mij iemand een sigaret rookt kan dat mij mijn longen kosten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:42

Je ID scannen is super eenvoudig.. maar of het 100 % veilig en hack vrij is ? :+

Ik vind een bonus kaart nog net iets anders dan een rijbewijs of ID eigenlijk..
gelukkig rook ik niet meer.. ik word nu alleen nog gescand bij het bezorgen van pakketjes :')

Avalanche

Berichten: 16023
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:38

ElCid schreef:
Avalanche schreef:
Tja, stop met roken :+


En straks met drinken, eten, vliegen, autorijden................

Slippery slope fallacy, al is stoppen met alcohol en vliegen geen slecht idee :+ moeder natuur zal je dankbaar zijn.

Bovendien is er niets aan de hand, de gegevens mogen niet opgeslagen worden.

prompter

Berichten: 11134
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:39

Het zal me werkelijk een zorg zijn.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:09

Ik ben absoluut niet voor roken maar waar gaat het heen? Wordt er straks ook bepaald
Hoeveel vlees je mag kopen? Hoeveel snoep chips enz. Zo ver is nu nog niet niet maar dan wordt het steeds gewoner dat een ander bepaald wat je wel of niet met je geld mag doen

verootjoo
Berichten: 35648
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:18

hesterve schreef:
Ik ben absoluut niet voor roken maar waar gaat het heen? Wordt er straks ook bepaald
Hoeveel vlees je mag kopen? Hoeveel snoep chips enz. Zo ver is nu nog niet niet maar dan wordt het steeds gewoner dat een ander bepaald wat je wel of niet met je geld mag doen


Ik hoop het wel :=

De obesitas epidemie loopt echt de spuigaten uit.
Er liggen enorm veel mensen in ziekenhuizen die daar niet hoeven te liggen als ze gezond leven.
En iedereen denkt gezond te leven, maar volgens de cijfers is dat dus niet zo.

Top dat eerst roken uitgebannen wordt. De ziektekosten hiervoor zijn ook totaal niet in balans met de belastingen die rokers binnenbrengen.
Plus dat ze meer schade aanrichten dan alleen zichzelf, want als ze nog op terrassen mogen roken, beschadigen ze ook andermans longen en dat is niet ok.

Texas02

Berichten: 4624
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:00

ElCid schreef:
Het begin van het einde.........als mensen hier in vliegen dan volgt er straks meer a la China! Dus, heel simpel, niet meedoen! De enige oplossing.

Gezicht scannen op leeftijd _O- , ze verzinnen wat om ons te doen geloven dat het "goed" is. Hoe doen ze dat dan met die strak getrokken koppies die leeftijdsloos lijken te zijn?


Precies dat dus

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 01:58

ElCid schreef:
Avalanche schreef:
Tja, stop met roken :+


En straks met drinken, eten, vliegen, autorijden................


Nou idd.
En bedenk je eens hoeveel data-opslag capaciteit die face recognition kost. 8)7

Nog los van de privacy, de benodigde grondstoffen voor al die scanners enzo. En wat schieten we er mee op?

Tango1979

Berichten: 2528
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 08:23

verootjoo schreef:
hesterve schreef:
Ik ben absoluut niet voor roken maar waar gaat het heen? Wordt er straks ook bepaald
Hoeveel vlees je mag kopen? Hoeveel snoep chips enz. Zo ver is nu nog niet niet maar dan wordt het steeds gewoner dat een ander bepaald wat je wel of niet met je geld mag doen


Ik hoop het wel :=

De obesitas epidemie loopt echt de spuigaten uit.
Er liggen enorm veel mensen in ziekenhuizen die daar niet hoeven te liggen als ze gezond leven.
En iedereen denkt gezond te leven, maar volgens de cijfers is dat dus niet zo.

Top dat eerst roken uitgebannen wordt. De ziektekosten hiervoor zijn ook totaal niet in balans met de belastingen die rokers binnenbrengen.
Plus dat ze meer schade aanrichten dan alleen zichzelf, want als ze nog op terrassen mogen roken, beschadigen ze ook andermans longen en dat is niet ok.


Het grappige is dus dat rokers juist geen geld kosten, maar geld opleveren.

Door eerder te overlijden, kosten ze minder AOW en pensioen. Ook besparen we op zorgkosten, aangezien rokers eerder overlijden.

Dat zal vast mee spelen, de overheid is niet gebaat met het verbieden van roken.

En mbt het roken op terrassen: wat denk je dat er voor uitlaatgassen in de lucht zitten van al het verkeer?

https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/

https://www.bnnvara.nl/artikelen/wat-al ... -met-roken

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:36

Marigold schreef:
Nou idd.
En bedenk je eens hoeveel data-opslag capaciteit die face recognition kost. 8)7

Nog los van de privacy, de benodigde grondstoffen voor al die scanners enzo. En wat schieten we er mee op?


Wij schieten er helemaal niks mee op, dat is ook niet de bedoeling. De hoeveelheden energie en (drink) water die dit kost is gigantisch maar er wordt wel gedreigd met een energie en drinkwater tekort voor ons, het volk ????????? Het is weer een stap in de hele verkeerde richting om de al bestaande controle nog verder uit te breiden. "Big brother is watching you" ( en voor degenen die dit niet snappen; dit gaat niet over het TV programma! ).

Dit heeft sowieso niks te maken met "roken uitbannen", zoals hierboven aangegeven. Dit heeft alles te maken met voorbereiden op wat (mogelijk) komen gaat en blijkbaar zijn er dus individuen die hier in gaan trappen/ het goedkeuren en iedereen nog verder de fuik injagen.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:35

Oeh 2030 zeker?
Ben zo benieuwd, alle andere voorspelde rampjaren vielen tnt tegen.
2000 millenium bug, 2012 einde Maya kalender, 2013 de storm van Rasputin, 2017 Nibiru voorspelling van David Meade en nogmaals in 2018… al die doomsdays laten wel op zich wachten :\ Ik wil nu eindelijk wel eens een chip in mijn nek zodat de WEF leiders gezellig mee kunnen kijken wat ik zoal uitspook op een dag.

Lestrange01

Berichten: 2808
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:40

Je zou maar 19 zijn en de gezichtsscanner denkt dat je boven de 25 bent. Dat zou een gigantische deuk voor mijn ego zijn. Gelukkig rook ik niet, dit zou ik niet aankunnen hoor

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:37

Mars schreef:
Oeh 2030 zeker?
Ben zo benieuwd, alle andere voorspelde rampjaren vielen tnt tegen.
2000 millenium bug, 2012 einde Maya kalender, 2013 de storm van Rasputin, 2017 Nibiru voorspelling van David Meade en nogmaals in 2018… al die doomsdays laten wel op zich wachten : Ik wil nu eindelijk wel eens een chip in mijn nek zodat de WEF leiders gezellig mee kunnen kijken wat ik zoal uitspook op een dag.


Ik begin te begrijpen wat Harari bedoeld met "useless eaters".........

Avalanche

Berichten: 16023
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:45

ElCid schreef:
Marigold schreef:
Nou idd.
En bedenk je eens hoeveel data-opslag capaciteit die face recognition kost. 8)7

Nog los van de privacy, de benodigde grondstoffen voor al die scanners enzo. En wat schieten we er mee op?


Wij schieten er helemaal niks mee op, dat is ook niet de bedoeling. De hoeveelheden energie en (drink) water die dit kost is gigantisch maar er wordt wel gedreigd met een energie en drinkwater tekort voor ons, het volk ????????? Het is weer een stap in de hele verkeerde richting om de al bestaande controle nog verder uit te breiden. "Big brother is watching you" ( en voor degenen die dit niet snappen; dit gaat niet over het TV programma! ).

Dit heeft sowieso niks te maken met "roken uitbannen", zoals hierboven aangegeven. Dit heeft alles te maken met voorbereiden op wat (mogelijk) komen gaat en blijkbaar zijn er dus individuen die hier in gaan trappen/ het goedkeuren en iedereen nog verder de fuik injagen.

Hahahaha wauw :')

Ik geloof er helemaal niets van.