Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:59

Ja, het gemak van de gepersonalizeerde bonus aanbieding :j :D

Citaat:
Je bent alleen niet interessant genoeg om die beelden tot bruikbare data te verwerken. Nog niet in elk geval.

Dit :j
maar de poep is al uit het paard, dus .. al je bonusgegevens, bestelde pakketjes, gas/energieverbruik, gedeclareerde ziektekosten etc liggen overal ( al vast ) :D

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:11

verootjoo schreef:
hesterve schreef:
Ik ben absoluut niet voor roken maar waar gaat het heen? Wordt er straks ook bepaald
Hoeveel vlees je mag kopen? Hoeveel snoep chips enz. Zo ver is nu nog niet niet maar dan wordt het steeds gewoner dat een ander bepaald wat je wel of niet met je geld mag doen


Ik hoop het wel :=

De obesitas epidemie loopt echt de spuigaten uit.
Er liggen enorm veel mensen in ziekenhuizen die daar niet hoeven te liggen als ze gezond leven.
En iedereen denkt gezond te leven, maar volgens de cijfers is dat dus niet zo.

Top dat eerst roken uitgebannen wordt. De ziektekosten hiervoor zijn ook totaal niet in balans met de belastingen die rokers binnenbrengen.
Plus dat ze meer schade aanrichten dan alleen zichzelf, want als ze nog op terrassen mogen roken, beschadigen ze ook andermans longen en dat is niet ok.



Alsof je van teveel gezond eten niet dik wordt........... :')

KimD

Berichten: 20432
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:18

Dorine92 schreef:
Mensen die dit wel prima vinden mogen wel eens goed gaan nadenken wat ze nog meer allemaal prima vinden. Want eerst weet de overheid dat je sigaretten koopt. Daarna zegt de overheid wellicht het kopen van sigaretten heeft consequenties. Daarna heeft misschien alcohol ook consequenties. Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil. En dat vind jij natuurlijk helemaal prima, tot er een keer iets komt waar jij fel op tegen bent, en dan is het land ineens te klein. Misschien wil de overheid wel bepalen of en hoeveel kinderen jij krijgt. Of waar jij gaat wonen. Of waar jij je geld of tijd aan besteedt. Ik kan eigenlijk niet eens meer voorbeelden verzinnen maar het is gewoon link als de overheid tools in handen krijgt om te zien wat jij doet, om daar mogelijk consequenties aan te verbinden. Als er een keer iets komt waar jij het niet mee eens bent, dan kun je er een keer tegenin willen gaan maar dan ben je al te laat want dan werkt het grootste deel van Nederland maar gewoon mee omdat ze anders op 1 op andere manier benadeeld of gestraft worden


Dan emigreer je naar een land waar het je wel bevalt.

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:30

Dorine92 schreef:
Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil.


Wat mij betreft mogen hier best wat consequenties aan verbonden zijn ja :j

"Bepaalde dingen op social media zeggen" in de zin van fake news etc. mag overigens nu al niet, dat er niet of nauwelijks op gehandhaafd wordt is een ander verhaal. Dus alle wappies gaan maar lekker los met verhalen over allerlei gruwelijke doden door vaccinaties :') en uiteraard hun favoriete Holocaust-vergelijkingen, want verplicht vaccineren is per definitie gelijk aan Auschwitz voor andersdenkenden :\

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:33

Nja, ik vind vrijheid van meningsuiting toch ook echt wel erg belangrijk hoor. Ook als er dingen gezegd worden die niet in mijn straatje passen..
De 'vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar alleen als het strookt met mijn mening-beweging' is imo een zorgelijke ontwikkeling.. maar goed, dat is een andere discussie..

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:37

Fake news valt alleen helemaal niet onder vrijheid van meningsuiting, het is ook geen mening.

Jezelf net Auschwitz-slachtoffer vinden is vooral diep genant maar naar mijn weten wel legaal zolang je bagatellisering niet richting ontkenning gaat

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:44

Noem het dan 'vrijheid om te mogen zeggen wat je wil, en je ideeen / gedachten te mogen uiten'

Je hebt wel een goed punt, eigenlijk is 'vrijheid van meningsuiting' een beperkt recht.
Als ik wil filosoferen over of er buitenaartse mannetjes bestaan, of dat ik er 1 gezien heb, mag dat dan wel of niet?
Je mag wel zeggen dat alle wappies (met de nadruk op 'ALLE') los gaan met verhalen over gruwelijke vaccinatie doden? Terwijl dat misschien helemaal niet zo is?
Edit: even gekeken in welk topic we zitten.. gezichtsherkenning voor rokers.. :+

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:10

Je hebt wel de vrijheid om allerlei onzin te beweren alleen heb ik de vrijheid om het onzin te vinden :+

Vrijheid van meningsuiting heeft namelijk betrekking op bescherming tegen vervolging door de staat. Dat de ene random een andere random een domme wappie vindt is ieder zijn goed recht.

Generaliserende opmerkingen maken is ook zeker legaal en heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting of fake news of wat dan ook, je mag het uiteraard niet oke vinden want nogmaals, we hoeven het er helemaal niet met elkaar eens te zijn :P

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:13

dan snap ik niet waar jij op doelt met "wat dat beteft moge hier (?) best wat consequenties aan verbonden zijn" gezien je de hele zin van Dorine92 in je quote hebt staan... :o

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:56

Cer schreef:
Avalanche schreef:
Ik denk dat voorzichtig zijn idd wijs is.
Maar het is wel zo dat die gegevens niet opgeslagen mógen worden. Het kan zijn dat dat wel gebeurt, maar wetten en regels zijn er niet voor niets. En in vergelijking met landen als Amerika waar echt de gekste dingen met je gegevens gebeuren, zijn we hier best heel goed beschermd.

Maar.. is dat ook zo als de oorlog om de hoek dichterbij komt.. of als de PVV andere plannen heeft.. hoe makkelijk zijn bepaalde dingen terug te draaien?
Ik zit niet in de (wereld) politieke topics, maar daar maken mensen zich wel zorgen over dingen..
Er kan een wet aangepast worden, die ineens dingen anders maakt (er kan zelfs blijkbaar een grondwet gewijzigd worden, of althans, daar maken mensen zich druk om).. Of is dat een heel gek idee?

Nou ja, genoeg gefilosofeer van mijn kant weer :)


Grondwet is ook niet zo sterk als we dachten. Deze is oa tijdens Covid geschonden alsof het niets is

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:00

Cowboy55 schreef:
Dorine92 schreef:
Mensen die dit wel prima vinden mogen wel eens goed gaan nadenken wat ze nog meer allemaal prima vinden. Want eerst weet de overheid dat je sigaretten koopt. Daarna zegt de overheid wellicht het kopen van sigaretten heeft consequenties. Daarna heeft misschien alcohol ook consequenties. Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil. En dat vind jij natuurlijk helemaal prima, tot er een keer iets komt waar jij fel op tegen bent, en dan is het land ineens te klein. Misschien wil de overheid wel bepalen of en hoeveel kinderen jij krijgt. Of waar jij gaat wonen. Of waar jij je geld of tijd aan besteedt. Ik kan eigenlijk niet eens meer voorbeelden verzinnen maar het is gewoon link als de overheid tools in handen krijgt om te zien wat jij doet, om daar mogelijk consequenties aan te verbinden. Als er een keer iets komt waar jij het niet mee eens bent, dan kun je er een keer tegenin willen gaan maar dan ben je al te laat want dan werkt het grootste deel van Nederland maar gewoon mee omdat ze anders op 1 op andere manier benadeeld of gestraft worden

Mijn post is met name een reactie op uitspraken die van Liannetje86, waarbij ik me afvraag heb je er ooit al eens aan gedacht dat dit grapje ook toegepast kan worden op iets dat jij wel doet of wilt (blijven) doen? Of op iets wat men wil invoeren en waar jij het niet mee eens bent?


Dat gebeurt al als men dat wil: je gaat naar de AH, 'klokt in' met je bonuskaart, pakt je scanner en gaat aan de slag. Weten ze precies wat bonuskaart met #1234567 gekocht heeft en wat de lange termijn patronen zijn.

Wil je het systeem omzeilen? Geen bonuskaart en scanner? Dan wordt je aan de kassa 'gebliept' en als je dan pint ligt exact hetzelfde vast, maar dan op bankrekeningnummer.

Geen bonuskaart, scanner en cash betalen. Kan, maar je wordt gefilmd terwijl je spul in je kar mietert. Je bent alleen niet interessant genoeg om die beelden tot bruikbare data te verwerken. Nog niet in elk geval.

Ik gebruik die zelfscanner ook zeker niet en ben steeds meer aan het overstappen op geld pinnen en cash betalen overal. Vooral omdat ik wil dat contant geld blijft bestaan. Heb geen zin in bemoeienis over hoeveel ik heb, want ik daarmee moet doen, etc. Filmen kan ik niks aan doen, dus dat laat ik voor nu maar los.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:01

KimD schreef:
Dorine92 schreef:
Mensen die dit wel prima vinden mogen wel eens goed gaan nadenken wat ze nog meer allemaal prima vinden. Want eerst weet de overheid dat je sigaretten koopt. Daarna zegt de overheid wellicht het kopen van sigaretten heeft consequenties. Daarna heeft misschien alcohol ook consequenties. Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil. En dat vind jij natuurlijk helemaal prima, tot er een keer iets komt waar jij fel op tegen bent, en dan is het land ineens te klein. Misschien wil de overheid wel bepalen of en hoeveel kinderen jij krijgt. Of waar jij gaat wonen. Of waar jij je geld of tijd aan besteedt. Ik kan eigenlijk niet eens meer voorbeelden verzinnen maar het is gewoon link als de overheid tools in handen krijgt om te zien wat jij doet, om daar mogelijk consequenties aan te verbinden. Als er een keer iets komt waar jij het niet mee eens bent, dan kun je er een keer tegenin willen gaan maar dan ben je al te laat want dan werkt het grootste deel van Nederland maar gewoon mee omdat ze anders op 1 op andere manier benadeeld of gestraft worden


Dan emigreer je naar een land waar het je wel bevalt.

Waarom moet ik weg? Waarom niet degenen weg die alles over een ander willen bepalen? Dat kan namelijk ook als wij gewoon niet meewerken

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:04

Fly_high schreef:
Dorine92 schreef:
Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil.


Wat mij betreft mogen hier best wat consequenties aan verbonden zijn ja :j

Tot het een keer iets is wat zelfs jou te ver gaat :+ Misschien komen ze aan je geld, je paard, je hond, je familie, je kinderwens, je persoonlijke levenssfeer, je grond, je beroep.. wat dan ook. En dan lekker jammeren
Verder ben ik het, zoals wel vaker, ontzettend eens met Cer. Die stipt rake punten aan. Jij vindt het prima dat er dingen afgedwongen worden, omdat je denkt dat altijd alles in jouw straatje zal zijn. Je zult van een koude kermis thuiskomen als er eens iets gebeurt wat jou niet bevalt. Wat jou echt raakt en wat toevallig een keer niet meer in jouw straatje past omdat het ineens toch wel erg ver gaat

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:14

Nou ja ik ben niet heel fanatiek hoor, dus ik weet niet of we helemaal echt raakvlakken hebben :+ . Ik pin, met een bonuskaart (en een jumbopas en een etos pas, en een gamma pas en een hema pas), ik heb tiktok (niet dat ik erop kijk, maar toch) ik plak geen webcams af, ik laat regelmatig mn rijbewijs scannen en ik heb meer dingen digitaal dan dat ik eigenlijk begrijp :D

maar, nadenken vind ik wel belangrijk :j

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:30

Cer schreef:
Nou ja ik ben niet heel fanatiek hoor, dus ik weet niet of we helemaal echt raakvlakken hebben :+ . Ik pin, met een bonuskaart (en een jumbopas en een etos pas, en een gamma pas en een hema pas), ik heb tiktok (niet dat ik erop kijk, maar toch) ik plak geen webcams af, ik laat regelmatig mn rijbewijs scannen en ik heb meer dingen digitaal dan dat ik eigenlijk begrijp :D

maar, nadenken vind ik wel belangrijk :j

Volgens mij staan wij er behoorlijk hetzelfde in. Ben niet zo iemand wiens leven eraan onderdoor gaat maar ik vind er wel iets van en ergens trek ik een grens nadat ik erover nagedacht heb. En soms moet je helaas over je ideale grens omdat de maatschappij je dwingt. En dan kun je verschillende dingen doen. De hele dag hierover gaan janken, of zelfs de tent in de fik zetten, of juist je schouders ophalen en doorgaan met je leven, of je mond houden, of niet je mond houden..
Nja mond houden doe ik dus niet, maar mn leven erdoor kapot laten gaan ook niet

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:49

Wat dapper dat je je leven niet kapot laat maken door zelfscankassa's en vaccins :j

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:05

Fly_high schreef:
Wat dapper dat je je leven niet kapot laat maken door zelfscankassa's en vaccins :j

Zoek jij ruzie? Wat is dit? :')

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:33

Mijn gebrek aan vermogen om jouw opvattingen serieus te nemen.

Maar om heel serieus hier terug op te komen

Citaat:
Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil.


Er zijn consequenties verbonden aan duizenden dingen die van de overheid niet mogen, over het algemeen met een reden (waar je het ofc niet mee eens hoeft te zijn mind you). Het hele Wetboek van Strafrecht bestaat ook puur doordat men graag dingen doet die de overheid liever niet wil dus ik snap je angstzaaierij niet zo :?

Wat is jouw heel serieus voorstel dan, soort van libertarische utopie waar iedereen alles voor zichzelf mag beslissen?

Vanuit mijn hele egoistische standpunt heb ik dan toch maar liever de grote boze overheid die o.a. vaccinatieplicht gaat afdwingen en verspreiden van fake news gaat afstraffen :o juist vanwege mensen zoals jij.

Er worden overigens duizenden dingen helemaal niet in mijn straatje afgedwongen, maar vind het vooralsnog beter dan de alternatieven.

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:39

“Vanwege mensen zoals jij”??
Toe maar…

Valt dit ook onder vrijheid van meningsuiting? :+

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:45

Nogmaals:

"Vrijheid van meningsuiting of vrijheid van expressie is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen in het openbaar kenbaar te maken zonder voor de mening door de staat bestraft te worden"

Laatste keer dat ik gecheckt heb was ik de staat niet :+

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:59

Fly_high schreef:
Er worden overigens duizenden dingen helemaal niet in mijn straatje afgedwongen, maar vind het vooralsnog beter dan de alternatieven.

Mijn punt is dat er mogelijk een keer iets komt wat jou echt te ver gaat. En dat je jezelf samen met de andere mensen in deze maatschappij dan zo klem hebt gezet, dat je er niet meer tegen kunt protesteren zoals dat nu nog kan. Want de overheid heeft nooit de middelen gehad om tot desnoods in je slaapkamer te komen, maar dat hebben ze nu wel. De laatste ontwikkelingen maken het mogelijk dat ze, als ze willen, straks letterlijk alles kunnen bepalen wat jij doet. En dan mag je maar hopen dat je het ermee eens bent, want de weg terug naar meer vrijheid is een zware denk ik. De controlesystemen zijn dan inmiddels al helemaal opgetuigd en werkend, en als je als overheid de mogelijkheid hebt om te bepalen wat mensen wel en niet doen, en je bent deze makkelijke manier van besturen ook inmiddels al gewend, waarom zou je dan besluiten om die mogelijkheid toch maar niet meer te gebruiken?

Je hebt nu makkelijk praten maar je weet ook niet of de prutsers waar jij het nu zo roerend mee eens bent, wel aan de macht blijven. En dan? Misschien komt jouw grootste nachtmerrie wel uit en komen de "wappies" aan de leiding. En dan? Wat ga je doen dan? Huilen dat je zo graag een prikkie wilt terwijl je, wanneer je dat zou doen, niet meer bij je geld kunt? Of huilen dat je voor Oekraïne bent en niet voor Rusland, terwijl je, wanneer je dat uitspreekt, niet meer in je huis mag wonen? Ik verzin nu gewoon een paar stomme voorbeelden maar je lijkt je gewoon totaal niet bewust van hoe erg je jezelf afhankelijk maakt. Ik neem aan dat je je dochter (als je die toevallig hebt) niet leert dat ze haar bankrekening lekker door haar man moet laten beheren, en beter kan stoppen met werken om lekker afhankelijk te worden van haar man? Waarom die macht wel aan de overheid geven dan?

Fly_high

Berichten: 3310
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:26

Overheid beheert alleen geen rekeningen, heeft niet de mogelijkheid om je je huis uit te zetten vanwege je overtuigingen m.b.t. Rusland en komt niet in mensen hun slaapkamers :o In die zin slaan al die voorbeelden dus de plank mis IMO (en ja ik begrijp dat je verder bewust overdrijft dus ga er niet inhoudelijk op in).

Als er overigens ooit een overheid komt die de naar mijn indee noodzakelijke medische zorg (waaronder vaccins dus) met opzet gaat onthouden dan ga ik vooral mijn best doen om te emigreren tbh.

Ik vind het overigens wel best banketstaaf dat overheid zich zo bemoeit met hoeveel mijn peukkie mag kosten, druk op de zorg my ass := maar dat heeft niet zozeer met gezicht wel en niet scannen te maken.

Avalanche

Berichten: 16037
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:39

Dorine92 schreef:
Maar later heeft het misschien consequenties als jij een vaccin niet wilt nemen, of als jij bepaalde dingen op social media zegt, of het ergens niet mee eens bent, of iets anders doet wat de overheid liever niet wil.

Oh, je bedoelt gevolgen voor jezelf :)*

Voor anderen heeft een vaccin niet nemen namelijk wel gevolgen, iets met kudde-immuniteit. Misinformatie verspreiden heeft ook consequenties.

Maar als die consequenties jou gaan raken wordt het idd een groot probleem. Moeten we niet hebben :+

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:09

Avalanche schreef:
Maar als die consequenties jou gaan raken wordt het idd een groot probleem. Moeten we niet hebben :+

Dit geldt voor iedereen he, niet alleen voor mij. Daarom is leven en laten leven wat mij betreft de beste strategie. Het wordt alleen met alle huidige ontwikkelingen wel erg aantrekkelijk voor overheden om meer macht te gaan pakken en meer te gaan bemoeien tot op het kinderlijke aan toe. De vraag is of je dat moet willen. Als jij dat wil moet je zelf weten maar ik wil het niet. Agree to disagree. Ik herinner me dat wij het nooit eens zijn en dat je ook nooit mijn posts wilt lezen zoals ze bedoeld zijn, en dus ook in je commentaar werkelijk waar altijd de plank misslaat, maar dat is verder prima

Avalanche

Berichten: 16037
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:45

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik bij jou ook niet de indruk krijgt dat je andere mensen serieus neemt, vooral omdat je alle argumenten in het belachelijke trekt.

Maar even erop ingaand: alles heeft gevolgen. Positief of negatief. Op het moment dat er een ziekte is die voor jonge, gezonde mensen geen probleem is, maar voor mensen die ouder zijn, of een zwakke gezondheid hebben, wel, heeft jouw keuze voor wel of geen vaccinatie gevolgen. Misschien niet direct, maar wel indirect. En het lastige daarvan is, dat 1 persoon niets uitmaakt. Maar als een heleboel personen weigeren zich te laten prikken, heeft dat wel gevolgen.

Als een persoon informatie verspreidt die niet klopt (bijvoorbeeld dat je niet wassen heel gezond is, even een gek voorbeeld) doet dat niets. Maar als een heleboel mensen dat gaan doen, kan het hele grote gevolgen gaan hebben.
Ik ben een groot voorstander van de vrijheid om zelf te mogen kiezen wat je in je lijf spuit, wat je zegt, en ik vind dat mensen het recht hebben om het fout te hebben, maar de gevolgen voor anderen maken voor mij wel uit.

Ik denk best wel dat de overheid een soort van big brother kán worden, met alle technologie die we nu hebben. Maar ik ben er niet van overtuigd dat de kans daarop heel groot is.