Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:44

VuurVleugels schreef:
prompter schreef:
Volgens de "eigen kritische onderzoeken" zou ik nu, 3 jaar en 5 corona-vaccinaties verder, allang morsdood moeten zijn. Toch niet zulke hele betrouwbare bronnen kennelijk :D.


Maar jij bent dan ook extremely rare and beyond compare :D


En ik maar denken dat mijn paard zo heet :=

:D

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:39

Oh met hoeveel is men nu Dorine92 een weerwoord aan het geven? :')
Of is dat de collectieve strijd tegen misinformatie?
Of gewoon je gelijk willen halen? Dat je iemand tóch om kan praten?

Overigens, wantrouwen in de overheid? moest je het politieke topic eens zien na de laatste verkiezings uitslag... wantrouwen ten top!
maar nu ineens niet meer? Wonderlijk :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:47

Ik rook niet, ben zeker geen wappie maar heb wel een gezonde dosis argwaan aan het informatie verzamelen van overheid en bedrijven. Een gezichtsscan zou voor mij voldoende reden zijn te stoppen met roken als ik zou roken, ik vind de verplichte vingerafdrukken voor het paspoort al een eigenlijk te ver gaan de handeling. -O- en zal ook zeker niet mijn telefoon gaan voorzien van dergelijke beveiliging :n

Het boek 1984 is voor mij echt een nachtmerrie scenario -O-

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:01

Cer schreef:
Oh met hoeveel is men nu Dorine92 een weerwoord aan het geven? :')
Of is dat de collectieve strijd tegen misinformatie?
Of gewoon je gelijk willen halen? Dat je iemand tóch om kan praten?

Overigens, wantrouwen in de overheid? moest je het politieke topic eens zien na de laatste verkiezings uitslag... wantrouwen ten top!
maar nu ineens niet meer? Wonderlijk :+


Als complotdenkers of anderszins wantrouwenden zich verzamelen dan 'staan ze sterk'. Als niet-complotdenkers zich verzamelen dan is dat 'gelijk willen halen en iemand ompraten'.

Tja. Maar goed, bepaalde mensen hier vinden wel meer dingen wonderlijk. Of altijd, eigenlijk.

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:06

Je hebt mij niet zien schrijven dat 'ze dan sterk staan', dus ik weet niet waar dat argument vandaan komt.

Als een hele groep (een groep is meer dan twee ongeveer) op 1 persoon 'gaat zitten' met steeds dezelfde argumenten, vind ik dat bijzonder. Denkt men dan echt dat het invloed heeft op het denken van die persoon? Waarom kunnen mensen dan niet denken "oh nou, hier gaan we niet uitkomen, negeren is ook een optie" of "negatieve aandacht is ook aandacht dus laat maar"
En het onderwerp maakt dan niet uit hoor :)

En dan had ik nog het argument over de verkiezingen, maar daar reageer je ook niet op.

Kortom, je quote mijn post, maar eigenlijk gaat het niet om de inhoud van die post :) Geen idee wat je wel wilt zeggen trouwens..

"jij vind wel meer dingen wonderlijk" .. dat klopt :j

Enfin, meer kan ik er niet over zeggen, zonder in een kringetje te gaan :)

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:12

Ik reageerde niet op de verkiezingen omdat ik niet meer in die topics zit. Dingen zeggen over dingen waar je geen verstand van hebt laat ik graag aan het andere kamp over.

Helemaal goed Cer, lekker in je torentje blijven zitten als altijd.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:26

Cer, Dorine neemt ook de tijd om ieder met weerwoord te quoten en te antwoorden. Lijkt me gewoon een gesprek op een forum tussen diverse partijen. En volgens mij kan ze zich prima zelf verwoorden.
Overigens is jouw argument ‘nu ineens niet meer?’ Wbt wantrouwen tegen de overheid natuurlijk kul. Wantrouwen en complottheorieën zijn heel verschillende zaken, is al uitgelegd. Dus dan moet je zelf ook geen zaken lezen die er niet staan.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:54

verootjoo schreef:
Kritisch nadenken betekent ook kritisch je bronnen beoordelen en daar schort het nogal eens aan :+

Geldt andersom ook. Iemand zomaar een wappie noemen en hen allerlei algemene eigenschappen toeschrijven zoals sommigen hier doen slaat ook nergens op

Avalanche

Berichten: 16036
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:13

Cer schreef:
Overigens, wantrouwen in de overheid? moest je het politieke topic eens zien na de laatste verkiezings uitslag... wantrouwen ten top!
maar nu ineens niet meer? Wonderlijk

Goh ja, het zijn ook echt totaal dezelfde onderwerpen :+

Is het weleens bij je opgekomen dat mensen over verschillende dingen verschillende meningen kunnen hebben? Dat kan he, dat iemand enerzijds verkiezingsbeloftes niet nakomt, of deels, en anderzijds er wetten zijn die privacy waarborgen.
Het kán zelfs zo zijn, dat iemand wél vertrouwen heeft in die wetten, maar niet in een persoon.


Cer schreef:
Als een hele groep (een groep is meer dan twee ongeveer) op 1 persoon 'gaat zitten' met steeds dezelfde argumenten, vind ik dat bijzonder. Denkt men dan echt dat het invloed heeft op het denken van die persoon? Waarom kunnen mensen dan niet denken "oh nou, hier gaan we niet uitkomen, negeren is ook een optie" of "negatieve aandacht is ook aandacht dus laat maar"

Dat kan. Het kan ook zijn dat het een gesprek is, waarbij mensen op elkaar reageren. Op zich is dat best heel normaal, hoor. Dat is een beetje hoe een gesprek werkt :+


Dorine92 schreef:
verootjoo schreef:
Kritisch nadenken betekent ook kritisch je bronnen beoordelen en daar schort het nogal eens aan :+

Geldt andersom ook. Iemand zomaar een wappie noemen en hen allerlei algemene eigenschappen toeschrijven zoals sommigen hier doen slaat ook nergens op

Ik heb niet het idee dat dat gebeurd is? Althans, mijn vraag was vooral in het algemeen bedoeld, niet persoonlijk op iemand. Ik heb niet het idee dat de discussie die daarop volgde, over iemand persoonlijk was eigenlijk. Van mij uit was het in ieder geval zeker niet persoonlijk.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:14

karuna schreef:
Ik rook niet, ben zeker geen wappie maar heb wel een gezonde dosis argwaan aan het informatie verzamelen van overheid en bedrijven. Een gezichtsscan zou voor mij voldoende reden zijn te stoppen met roken als ik zou roken.


Kijktip : de docu ' Your face is ours ' ;)
Vanaf het ogenblik dat je een foto van je gezicht ergens op het wereldwijde web hebt staan, kunnen ze alles prima achterhalen. Daarvoor is helemaal geen gezichtsscan nodig.

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:21

Avalanche schreef:
Goh ja, het zijn ook echt totaal dezelfde onderwerpen :+
Is het weleens bij je opgekomen dat mensen over verschillende dingen verschillende meningen kunnen hebben? Dat kan he, dat iemand enerzijds verkiezingsbeloftes niet nakomt, of deels, en anderzijds er wetten zijn die privacy waarborgen.
Het kán zelfs zo zijn, dat iemand wél vertrouwen heeft in die wetten, maar niet in een persoon.


Ja als je het hebt over wetgeving en dan bang bent dat een partij de (grond)wet gaat aanpassen/schenden, dan zijn dat volgens mij dezelfde onderwerpen?

Want als een partij / persoon de ene wet kan aanpassen/schenden, kan dat ook met een andere wet, denk ik.
Maar ik heb niet gestudeerd hoor.. ik heb er geen verstand van.
Ik praat gewoon na wat ik ergens anders lees ("oh jee, er is een partij aan de macht die de grondwet aan wil passen/schend!" vs "neeee wetten kan je gewoon vertrouwen in hebben, daar gebeurt nooit wat mee")
Zie ik het dan niet of zie jij het dan niet? :+ (ja ik denk hoor :D)
Misschien is de ene wet de andere niet.. dat kan.
De wet op de privacy is dan weer anders dan de wegenverkeerswet, en de grondwet...

En wantrouwen wordt een beetje verward met kritisch denken, of gewoon blijven nadenken of gewoon ergens vragen bij blijven stellen (maar ik weet dat veel mensen daar echt heel allergisch voor zijn! Vooral geen vragen stellen, google het zelf maar (doe je eigen onderzoek, dan wel :D ) en verder gaat er nooit iets mis nergens niet..

Nogmaals, mij maakt het verder niet veel uit hoe het gaat werken, dat heb ik ook al een paar keer gezegd, maar ik snap sommige argumentatie gewoon niet zo goed :) Waarom er dan wappies en complotten bij gehaald worden, is mij ook niet helemaal duidelijk.

Maar nogmaals, ik heb er geen verstand van.

Ik zit even te denken, maar zo'n app als TikTok, valt dat dan niet onder nederlandse wetgeving, gezien je die hier wel gewoon op je telefoon kan zetten? Dan is de gebruiker ook niet perse beschermt toch? Of maakt dat dan niet uit, omdat het eigen keuze is om die app te installeren.. ?

Maar goed, als Rusland dichterbij komt, maakt het allemaal helemaal niet meer uit :D

Avalanche

Berichten: 16036
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:11

Cer schreef:
Ja als je het hebt over wetgeving en dan bang bent dat een partij de (grond)wet gaat aanpassen/schenden, dan zijn dat volgens mij dezelfde onderwerpen?

Nee. De privacy wet waar ik het over heb, is op Europees niveau. Die kan niet zomaar door een Nederlandse politicus aangepast worden, zelfs niet de hele Nederlandse regering het erover eens is, en dat is al geen haalbare kaart.
Dus ik kan prima wél de Europese wetgeving vertrouwen, maar sommige politici niet.
Cer schreef:
Maar ik heb niet gestudeerd hoor.. ik heb er geen verstand van.
Ik praat gewoon na wat ik ergens anders lees ("oh jee, er is een partij aan de macht die de grondwet aan wil passen/schend!" vs "neeee wetten kan je gewoon vertrouwen in hebben, daar gebeurt nooit wat mee")

Dan zou mijn advies zijn je erin te verdiepen.
Want ik snap dat je ergens geen verstand van hebt (heb ik ook van een heleboel dingen niet) maar ik snap je toon dan niet. Want je suggereert hiermee:
Cer schreef:
Overigens, wantrouwen in de overheid? moest je het politieke topic eens zien na de laatste verkiezings uitslag... wantrouwen ten top!
maar nu ineens niet meer? Wonderlijk

Dat er hypocrisie aan ten grondslag ligt. Dat is niet het geval. Het zijn twee zaken, die totaal los van elkaar staan.

Cer schreef:
De wet op de privacy is dan weer anders dan de wegenverkeerswet, en de grondwet...

De wegenverkeerswet is op nationaal niveau, en ook de grondwet.
De wegenverkeerswet kan door de overheid aangepast worden, zoals dat is gebeurd met de maximumsnelheid.

Ook de grondwet kan aangepast worden, maar daar moet al veel meer voor gebeuren. Wat Wilders eerder wilde, artikel 1 eruit halen kan theoretisch wel, maar praktisch gaat dat er nooit doorkomen. Er is namelijk verder niemand die dat wil. Want ondanks dat de PVV de grootste partij is geworden, is het nog altijd maar 25% die ervoor gestemd heeft, en 75% die het er dus niet mee eens is. Die dingen moeten dan goedgekeurd worden in de Tweede Kamer, en dan nog in de Eerste Kamer. De kans dat dat gebeurt is heel erg klein.

De AVG of GDPR is een Europese wet en geldt in de hele EU. Daar wordt ook heel streng op gecontroleerd, juist omdat het zo makkelijk is die te overtreden.
https://commission.europa.eu/law/law-to ... uidelijken.
En er zijn politici die ik niet vertrouw, maar die kunnen deze wet niet zomaar veranderen.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:47

Avalanche schreef:
Cer schreef:
De wet op de privacy is dan weer anders dan de wegenverkeerswet, en de grondwet...

De wegenverkeerswet is op nationaal niveau, en ook de grondwet.
De wegenverkeerswet kan door de overheid aangepast worden, zoals dat is gebeurd met de maximumsnelheid.

Ook de grondwet kan aangepast worden, maar daar moet al veel meer voor gebeuren. Wat Wilders eerder wilde, artikel 1 eruit halen kan theoretisch wel, maar praktisch gaat dat er nooit doorkomen. Er is namelijk verder niemand die dat wil. Want ondanks dat de PVV de grootste partij is geworden, is het nog altijd maar 25% die ervoor gestemd heeft, en 75% die het er dus niet mee eens is. Die dingen moeten dan goedgekeurd worden in de Tweede Kamer, en dan nog in de Eerste Kamer. De kans dat dat gebeurt is heel erg klein.

Aanvulling: Bij een grondwetswijziging moet het twee keer aangenomen worden door de eerste en tweede kamer. Eerst moet het met een normale meerderheid aangenomen worden door beide kamers, daarna moeten er tweede kamerverkiezingen gehouden worden, en na die verkiezingen moet het nog een keer door beide kamers aangenomen worden maar dan met minstens een tweederdemeerderheid.

Cowboy55
Berichten: 8498
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:54

Best handig, zo’n beetje kennis over hoe de (grond-) wet werkt. Wordt daar op scholen nog iets aan gedaan tegenwoordig?!

Raineri
Berichten: 6238
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:18

ElCid schreef:
Marigold schreef:
Nou idd.
En bedenk je eens hoeveel data-opslag capaciteit die face recognition kost. 8)7

Nog los van de privacy, de benodigde grondstoffen voor al die scanners enzo. En wat schieten we er mee op?


Wij schieten er helemaal niks mee op, dat is ook niet de bedoeling. De hoeveelheden energie en (drink) water die dit kost is gigantisch maar er wordt wel gedreigd met een energie en drinkwater tekort voor ons, het volk ????????? Het is weer een stap in de hele verkeerde richting om de al bestaande controle nog verder uit te breiden. "Big brother is watching you" ( en voor degenen die dit niet snappen; dit gaat niet over het TV programma! ).

Dit heeft sowieso niks te maken met "roken uitbannen", zoals hierboven aangegeven. Dit heeft alles te maken met voorbereiden op wat (mogelijk) komen gaat en blijkbaar zijn er dus individuen die hier in gaan trappen/ het goedkeuren en iedereen nog verder de fuik injagen.


Sorry dat ik een oud bericht gebruik. Ik ben het eerlijk gezegd nooit met ElCid eens.
Tweede alinea overigens ook niet. Maar eerste alinea heeft ze een prima punt. Met alle problemen van netcongestie en drinkwater te kort, waarom moeten we in godsnaam ai gaan gebruiken terwijl we ons id kunnen laten zien. Dit is zo onnodig en zonde van alle resources die het gebruikt, in een maatschappelijke context waar grote tekorten zijn. Belachelijk en debiel idee.

Ik werk voor een IT bedrijf met ai oplossingen. Veel bedrijven willen ai gebruiken omdat het cool is en marketing waarde heeft, terwijl veel oplossingen geen ai nodig hebben.

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 06:20

Weet je wat daar heel grappig aan is eigenlijk .. IK was niet degene die me daar druk over maakte na de verkiezingen .. met precies dezelfde argumenten die ik nu hier lees

Daarnaast gaan ontwikkelingen best snel (wie had ooit gedacht dat deepfake een ding zou worden), en lijkt het mij gewoon verstandig om op te blijven letten :j
(En er niet zomaar vanuit gaan dat de overheid / bedrijven altijd feilloos is/zijn want mensen, anders zouden we nooit een schandaal hebben :D )

Electra63

Berichten: 17849
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:09

Ik hoop toch dat er op iedere basisschool in groep 8 en in het voortgezet onderwijs aandacht wordt besteed aan complottheorieën, kritisch lezen en brononderzoek en inderdaad de grondwet en de trias politica.

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gezicht scannen om rookwaar te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:22

Gezien het aantal mensen wat zich erg druk maakt om grondwet schending… vraag ik het me af.. :)

Maar goed misschien gaat het schenden van wetten makkelijker dan ze wijzigen ?