Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:42

friezenfan2 schreef:
Daar deed ik vroeger ook moeilijk over hoor.

Same… :j

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:53

Ik kies voor de man. Nadat ik zelf (te paard) in de USA oog in oog heb gestaan met mama beer met kleintjes kies ik toch liever voor het man ‘risico’
Ik heb het idee dat de kans groter is door een beer afgemaakt te worden als door een man

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:02

Rennie89 schreef:
Er zijn ook zeker goede mannen, maar om de een of andere reden overheersen de mannen die geen positieve indruk geven.


Dat is niet mijn ervaring, gelukkig niet!
De meeste mannen deugen :)

Maar goed ik ben vrij simpel ik verdeel alle mensen op de wereld in twee groepen: gewone mensen en klootzakken (m/v).
De meeste mensen op de wereld zijn gelukkig gewone mensen!

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:48

Rennie89 schreef:
Vrouwen die nooit in die positie zijn geweest dat zij zich onder druk hebben gevoeld, niet gehoord, gebruikt, onveilig of whatever, die zullen niet zo snel voor de beer kiezen.

Alsof alleen mannen dat doen :+

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 00:15

Koper schreef:
Rennie89 schreef:
Vrouwen die nooit in die positie zijn geweest dat zij zich onder druk hebben gevoeld, niet gehoord, gebruikt, onveilig of whatever, die zullen niet zo snel voor de beer kiezen.

Alsof alleen mannen dat doen :+

Tuurlijk niet. Er zullen ook vrouwen zijn die verkeerd zijn. Maar mannen zijn toch wat vaker een gevaar voor vrouwen dan andersom ;) kijk alleen al naar seriemoordenaars, er zijn zeker enkele vrouwelijke seriemoordenaars , maar dit is maar een klein percentage. Kijk naar huiselijk geweld, verkrachtingen etc. Het grootste gedeelte van dat is van man naar vrouw gericht. Betekend niet dat alle vrouwen goed zijn, maar dat de kans veel kleiner is.

Ik leef niet op een roze/zwarte wolk waar alle mannen boze wolven zijn en vrouwen engeltjes, maar door mijn persoonlijke ervaringen ben ik wel direct meer terughoudend en wantrouwend naar mannen in bepaalde omgevingen en situaties. Samen met mij nog vele anderen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:07

Vrouwen kunnen vreselijke dingen doen… maar daar gaat het hier niet over … :+

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:24

Ik werk met bijna alleen maar mannen, en wat een fijne collega's zijn deze mannen. Van vuilnismannen tot stratenmakers tot plantsoenendienst, allemaal goede mensen. Ik moet er niet aan denken om ze allemaal te moeten wantrouwen. En ja, ik heb mijn portie aan foute ervaringen wel gehad, maar dat neemt ik niet mee naar álle mannen in mijn omgeving, hoe onterecht zou dat zijn.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:56

Ik vraag me ook af of iedereen die nu kiest voor de beer, dit nog zou doen terwijl ze in stukken gescheurd worden en misschien nog half levend met een open schedel worden achtergelaten of zo... Open slagaders, halve ledematen afgerukt :+ Ik denk dat die "keuze" ook nogal geromantiseerd wordt terwijl de keuze voor de man sowieso moet leiden tot verkrachting. Het slaat nergens op.

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:02

De hele vraag vind ik echt nergens op slaan.

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:17

Rennie89 schreef:
Tuurlijk niet. Er zullen ook vrouwen zijn die verkeerd zijn. Maar mannen zijn toch wat vaker een gevaar voor vrouwen dan andersom ;) kijk alleen al naar seriemoordenaars, er zijn zeker enkele vrouwelijke seriemoordenaars , maar dit is maar een klein percentage. Kijk naar huiselijk geweld, verkrachtingen etc. Het grootste gedeelte van dat is van man naar vrouw gericht. Betekend niet dat alle vrouwen goed zijn, maar dat de kans veel kleiner is.

Ik leef niet op een roze/zwarte wolk waar alle mannen boze wolven zijn en vrouwen engeltjes, maar door mijn persoonlijke ervaringen ben ik wel direct meer terughoudend en wantrouwend naar mannen in bepaalde omgevingen en situaties. Samen met mij nog vele anderen.

Statistieken en persoonlijke ervaringen in één post. Blijkbaar zijn de statistieken voor mij bedoeld, aangezien je die gebruikt onder mijn quote, en gelden de persoonlijke ervaringen alleen voor jouw afweging?

Ik kom in het bos liever een beer tegen dan mijn moeder :j

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:24

Niet alle mannen in je omgeving.. maar mannen waar je ze niet verwacht of mannen in situaties die problemen zouden kunnen opleveren..

De vraag is een beetje symbolisch.. ik snap m wel. Ik vind het dan weer grappig dat mensen m letterlijk nemen ..
en ik vind t bijzonder dat sommige mensen doen alsof er nooit echt iets aan de hand is qua geweld, intimidatie, aanranding etc ..

De statistieken zijn dan denk ook wel interessant .. geweld door mannen en dan in verschillende situaties.. en dat vergelijken met vrouwen.. misschien blijkt alles dan ineens anders .. wie weet :)

Zijdelings vraag ik me af hoe het zit met feminisme .. dat gaat ook over ongelijkheid toch?

Wij hebben het hier grappend ook wel eens gezegd.. er wordt voor van alles excuses aangeboden maar voor gedrag van mannen tegen vrouwen over de loop van de eeuwen konden we het niet bedenken.. maar misschien vergaten we wat :+ hier zit vast iemand die dit weet
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-05-24 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:26

Natuurlijk is de vraag symbolisch. Wat ik vooral opvallend vind ik het aantal reacties van mensen die met hond het bos in gaan. Ik bedoel: lees anders nog even het allereerste woord in de topictitel.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:30

Dat je met een hond niet alleen bent , bedoel je?
Wat is er dan opvallend aan die reacties?

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:31

Met een hond ben je inderdaad niet alleen. En dat geldt niet alleen voor jezelf als je in het bos loopt maar ook voor eventuele vreemde mannen of beren op het bospad. Want die zien die hond natuurlijk ook.

Ineens ben ik erg benieuwd naar de statistieken voor aanvallen op vrouwen met hond versus zonder hond :D

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:36

Maar wat is er met die reacties dan?

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:41

Een man. De kans dat ik daarvan kan winnen is vele malen groter dan een beer van 300 kilo

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:07

Het gaat niet per sé om het winnen of moeten overleven.
Voor een aantal mensen zal het wellicht vreemd in de oren klinken maar voor velen is de dood niet het ergste wat je als mens kan overkomen.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:31

Los daarvan is er 1 beer per 200 mannen in de vs, en met 2 tot 3 dodelijke beer incidenten per jaar zou je dan dus op zo'n 500 deadly assaults op vrouwen uitkomen per capita bekeken. Dat is vrijwel het tienvoudige, maar goed, daar zitten natuurlijk ook andere oorzaken tussen. Het aantal sexual assaults zat voor vrouwen in 2021 echter op 280.000. terwijl er maar 130 miljoen volwassen mannen in de vs zijn. Dat komt neer op 1 sexual assault per 500 aanwezige mannen is uitgevoerd in alleen al 2021. En dat zijn alleen de geregistreerde gevallen, niet een totale schatting.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:41

Rennie89 schreef:
Vrouwen die nooit in die positie zijn geweest dat zij zich onder druk hebben gevoeld, niet gehoord, gebruikt, onveilig of whatever, die zullen niet zo snel voor de beer kiezen. Gelukkig overkomt het niet alle vrouwen.

Er zijn ook zeker goede mannen, maar om de een of andere reden overheersen de mannen die geen positieve indruk geven.

Ik was ooit in een situatie dat ik nee bleef zeggen en de man werd woest, gelukkig kwam een andere vriend (van hem) tussenbeide en greep in. Dus ja, er zijn zeker goede mannen, maar het feit dat iemand boos word om een “nee” is gewoon onbegrijpelijk… en dat daar iemand anders voor nodig moet zijn om deze situatie te deëscaleren. Dit is overigens nog een milde situatie die ik benoem, helaas.



Dat is imo dikke onzin, heb die situaties ook meegemaakt en niet voor de beer gekozen.

Denk eerder dat deze vrouwen beseffen dat een gender iemand niet direct een dader maakt.

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:43

Maar Mizora, de vraag zegt expliciet "in het bos". Daar zijn geen aparte statistieken van denk ik? In het bos ben ik tot nu toe alleen maar aardige mannen tegen gekomen, in de stad niet :=

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:45

In een stad loop je meer kans op ongewenst gedrag dan in een bos.

Ik zelf kom in het bos voornamelijk sportieve jonge mannen tegen die heel hard gaan op hun mountainbikes of iets te zware middelbare in een strak spandex pakje puffend op een racefiets. De nog oudere op een Ebike samen met hun sjacherijnige partner.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:53

Gaan we nu echt op het bos gedeelte richten? Zien jullie niet in dat het aangeven dat je liever man in bos tegen komt dan in de stad dus ook al een hoop zegt? Dat is nog steeds een man die geen verkeerde bedoelingen hoeft te hebben, maar in het bos is het ineens gek dat mensen voorzichtig zijn, terwijl het niet zo zwart wit bedoeld is van in het bos...
En mensen belachelijk maken die aangeven die vreemde man niet te vertrouwen, want oh wat zielig voor die man. Niet voor die vrouw die een reden gehad heeft om zo voorzichtig te worden. Dat zal vast haar eigen schuld geweest zijn. En ze vinden iedereen een dader? Er wordt al zo vaak geschreven dat men voorzichtig is ennliever de kat uit de boom kijkt, ja. Iemand die door een hond gebeten is, laat staan vaker als 1 keer, die bang is voor elke hond wordt dood normaal gevonden terwijl er meer honden zijn die niet bijten. :+

Dat iemand daar zelf geen last van heeft betekent niet dat je iemand die er wel last van heeft gek hoeft te verklaren. En nee, dat doet niet iedereen hier, maar een aantal toch wel. De gevoelens van de mannen zijn belangrijker blijkbaar als die van de vrouw.

Net als dat de kans dat de beer je aanvalt en dan ook nog dood echt niet zo groot is als hier gedaan wordt. Net als dat niet iedere man een vrouw vermoord of verkracht oid valt ook niet elke beer bij elke ontmoeting aan.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:54

Zover ik weet zijn er inderdaad geen specifieke statistieken van in het bos voor mannen.

Overigens kies ik in Nederland ook voor de man (heb ik ergens aan het begin van het topic aangegeven), maar het zet de vraagstelling wel wat meer in verhouding voor de vs. Hier in Nederland is het aantal aangiftes in 2021 iets onder de 6000 geweest. Dat zou vergelijkbaar zijn met zo'n 100.000 aangiftes in de vs op basis van aantal inwoners, bijna 3x zo weinig als daar.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alleen in het bos: kom je liever een vreemde man of een beer tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:56

Mizora, maar ook wordt er vaak zat geen aangifte gedaan. Ik heb het nooit gedaan, ook vanwege alle vooroordelen en 'schuld' die je hoort en aangeleerd krijgt hier in NL. Ik ken ook niemand die wel aangifte heeft gedaan, helaas.

Goof

Berichten: 28942
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:56

Elisa2 schreef:
Denk eerder dat deze vrouwen beseffen dat een gender iemand niet direct een dader maakt.


En daarnaast, als je ooit lastig gevallen bent door Jan, zegt dat helemaal niks over het gedrag van Dirk, Sam, Maxim en Mo die je daarna tegenkomt.

Je kan niet andere mannen verantwoordelijk houden voor het gedrag van 1 man die jou dwars zat.