Kind aan de lijn!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:48

Nee niet omdat ze te dik zijn! Maar voor de veiligheid!
Een kind dat over straat moet bij bijv een kinderdagverblijf om naar een speeltuintje te komen, moet aangelijnd worden...
Voor de veiligheid...
Gaan we nu niet een beetje te ver

WOEF WOEF!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:50

Pfoeh, ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Wel is het zo dat de verkeer steeds gevaarlijker wordt en kleinke koters soms moeite hebben met luisteren. Maar om hun aan te lijnen vind ik wel een raar gedachte.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:52

Ja maar het ging om een begeleidster (ik geloof in centrum van utrecht) die geen speelplaats hebben bij de school. Zij moeten een stukje lopen om te kunnen spelen. Maar ze neemt maar 2 koters mee, en ik geloof nog altijd dat we 2 handen . En nu moeten die kindjes aan een lijntje...? Tja als ze der nou gelijk 5 of 6 mee moet nemen in der eentje....

Wat een wirwar van lijntjes

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:52

Ik vind dit echt verschrikkelijk.
Je moet een kind ook leren om op zijn/haar eigen benen te staan, en dus gewoon los rond lopen, want moet ie dat later ook niet zelf??
Op de gevaarlijke stukken geef je je kind dan toch gewoon een hand? Vind ik heel wat vriendelijker

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:56

Shannie schreef:
Ik vind dit echt verschrikkelijk.
Je moet een kind ook leren om op zijn/haar eigen benen te staan, en dus gewoon los rond lopen, want moet ie dat later ook niet zelf??
Op de gevaarlijke stukken geef je je kind dan toch gewoon een hand? Vind ik heel wat vriendelijker


Ik vind het wel verstandig. Stel dat er een kind word doodgeren of aangereden. Wie ze schuld is het dan? juist die van het dag verblijf .
voorkomen is beter dan genezen, bedoel ik dan.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:58

Citaat:
voorkomen is beter dan genezen, bedoel ik dan

dat klopt, maar vind dat we hierin een beetje te ver gaan...
toen ik wat jonger was het ook al behoorlijk druk etc... maar ik heb nooit aan een lijntje gezeten

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:59

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar waarom dan geen speeltuintje bij het kinderdagverblijf, zodat de kinderen niet over straat moeten??
Wil je de kinderen een halsband om doen en dan maar trekken als ze weg willen rennen? En de leidster kan toch moeilijk meer dan 2 kinderen aangelijnt mee nemen.... Waarom dan niet gewoon aan de hand?? Dat is net zo veilig!

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:03

Wat dom zeg!
Jaa idd.. Aan de hand!
En als het meer dan 2 kinderen zijn, duidelijke regels maken die die kindjes ook snappen en dan 2 aan 2 hand in hand laten lopen .. Klaar toch..
Ik snap die mensen die dit bedenken niet..

Stel je voor als je een heel agressief kind hebt en dan breekt het lijntje, dag kind

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:06

ik zat vroeger ook welleens aan een lijntje...als we bv naar het dorp gingen en mijn broer ook meeging en ik niet in de wagen wou. Zat ik niet aan dat lijntje was ik weg...

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:07

Is al zo oud, ik raakte me ma altijd kwijt kreeg een bandje om me pols met een lijn eraan, vindt het juist goed, kunnen de ouders of de begeleiders ook die kinderen in de gaten houden. Ik wilde nooit een handje geven.Ben zelfs met me zusje toenm ik 3 was ontsnapt en liepen we over een stoplicht pad, heen. Wel hand in hand.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:10

Cyntje schreef:
Citaat:
voorkomen is beter dan genezen, bedoel ik dan

dat klopt, maar vind dat we hierin een beetje te ver gaan...
toen ik wat jonger was het ook al behoorlijk druk etc... maar ik heb nooit aan een lijntje gezeten


Besef wel dat je kinderen ook niet altijd vast kunt pakken, ze zijn klein en snel en voor je er erg in hebt zijn ze weg. Ze glippen zo tussen je vingers door. Mijn vriend was vroeger zo zwaar hyperactief dat je hem echt niet bij zijn hand hoefde vast te houden. Een lijntje was een super oplossing! En al helemaal als je met 2 kleine kinderen bent is een lijntje echt heel handig! Beter dan continu de handen vasthouden want dat lukt je echt niet.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:12

jawel maar als je als begeleidster met een voor bedachte rade naar een speeltuin loopt, lijkt het me als je 2 handen hebt en 2 handjes om vast te houden daar toch geen lijntje voor nodig is...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:14

Weet je wel hoe lastig het is om hele kleine kinderen een lange tijd bij de handjes te moeten vasthouden? En al helemaal als je verantwoordelijk bent voor andermans kinderen...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:16

Dat lijntje bestaat al heeeeeel erg lang hoor enne als kind hou je er echt geen trauma aan over. Het is bovendien erg veilig! Als je ziet hoe snel kinderen wegglippen! Je let namelijk als je wandeld niet alleen op de kinderen maar ook op de omgeving. Dan is zo'n kind (handje vastgehouden of niet) sneller weg dan je denkt!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:19

Uhm ik mag dan wel pas 22 zijn maar oppaservaring genoeg en qua pedagogisch verantwoord ook heb 4 jaar SPW gedaan. Maar het kan er al langer zijn... op die school is het nou verplicht! En als ik dan zie hoeveel van dit soort dingen er steeds meer verplicht worden... die er vroeger niet waren
Laatst had er iemand hier op bokt een mooi stukje van op staan...

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:31

Mijn broer moest vroeger ook aan de lijn, weglopen was zijn hobby gewoon! Je kon dat jong nergens mee naar toenemen zonder dat hij er tussenuit ging! En dat was geen kwestie van niet opletten, geloof dat maar Op dat lijntje ben ik niet zo tegen, maar ik vind dat een school sowieso een buitenspeelplaats hoort te hebben! Net zo goed als een school een bord heeft, meubelen, een overblijfruimte etc. is een buitenspeelplaats geen luxe maar noodzaak imo. Ik vind dat zulke scholen echt niet geopend moeten kunnen worden.
Maar aangezien het er maar twee zijn: gaat dit nu om een school of een KDV of wat dan ook? (heb zelf bij KDV ook geselecteerd op mogelijkheid om buiten te spelen )

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:11

vind het wel meevallen.
In Engeland zag ik dat veel vaker.. Als je er een kind mee kunt beschermen
en als het echt nodig is. Dan vind ik het best kunnen,
als maar niet iedereen het gaat doen, dan wordt het wel apart..

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:11

nou ik ben er ook niet op tegen, maar vind het allemaal een beetje te ver gaan....

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:16

Ik zal niet zeggen dat ik er tegen ben. Het is immers een maatregel om kinderen te beschermen. Ik denk alleen dat je het probleem beter op een andere manier aan kunt pakken.
In de situatie waarin dit voorkomt zouden ze bijvoorbeeld een speelplaats o.i.d. aan de school/dagverblijf gelegen kunnen bouwen. Daar heb je volgens mij meer aan, maargoed, de portemonnee laat dit misschien niet toe.

Maar nogmaals, het is idd geen ramp, maar misschien wel ongemakkelijk...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:30

Nou nee, ik vind van niet.
Je ziet hier steeds vaker kinderen met "tuigjes" om lopen.
Ben er niet op tegen, het is per slot van rekening voor hun eigen veiligheid

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:32

dat vind ik toch zo'n onzin! t is toch geen hond
X

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:57

Cyntje schreef:
Uhm ik mag dan wel pas 22 zijn maar oppaservaring genoeg en qua pedagogisch verantwoord ook heb 4 jaar SPW gedaan. Maar het kan er al langer zijn... op die school is het nou verplicht! En als ik dan zie hoeveel van dit soort dingen er steeds meer verplicht worden... die er vroeger niet waren
Laatst had er iemand hier op bokt een mooi stukje van op staan...


Wie weet is er een ongeluk gebeurd met een kind dat was weggelopen? Wat als ouders het plan voor hebben gesteld?
Je weet niet wat er achter steekt... Vroegah was er minder verkeer, vroegah hadden de meeste schooltjes een speelplek vroegah zaten er minder kinderen op de peuterspeelzaal vroegah ... heeft heeft geen zin om de verleden tijd de denken. Vroegah dacht men ook dat gordels niet nodig waren... Maar ik vind met oog op veiligheid dit systeem van tuigjes erg verantwoord.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:59

Vroegah had ik ook een tuigje om... nam altijd de benen.. vind het opzich wel goed da ze het doen voor de veiligheid hoor als je ook af en toe ziet in een winkelstaat of supermarkt hup kind pleite... mams met boodschappentas aan de sjouw en er achter aan uit de winkel en hup de straat op... Nee kan niet zeggen dat ik er op tegen ben..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:01

Ik vind het trouwens kindvriendelijk om kinderen met een tuigje te laten mee lopen dan het alternatief vastbinden in de buggy...

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:03

Mijn broer had ook altijd een looptuigje om zodat hij niet zomaar de straat op rende... ik vind het heel normaal.. Mijn neefje doe ik dat ook bij als we naar buiten gaan.. zo kan hij een stukje vooruit lopen oid en hoef ik niet telkens een kind te tillen.