Kind aan de lijn!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:29

Het gaat er ook niet om of het nieuw is of oud, het gaat erom dat er een kinderdagverblijf is langs een drukke straat en om naar een parkje te komen moeten ze verplicht aangelijnd worden...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:14

Het is de grootste onzin om te zeggen dat je een kind van 2 maar zo goed op moet voeden dat hij/zij bij je moet blijven. Een kind van 2 ziet van alles en ontdekt alles, dus dat is zo makkelijk nog niet.
En ehh... handje vasthouden? ja, soms, als ze zin heeft loopt ze braaf met me aan het handje, maar dan opeens ziet ze iets en trekt ze zich los. Als ik haar handje continu zpo vast moet houden dat ze zich er niet tussenuit kan trekken, knijp ik haar blauw.... is dus ook geen optie... En ik kan ook erg kwaad worden als ze zich zomaar lostrekt en er vandoor rent maar een kind van 2 is dat na één minuut alweer vergeten hoor als hij/zij weer iets anders ziet...

Een lijntje is zo gek nog niet, maar dan ook alleen als het ergens niet veilig zou zijn. Dus is enorme drukte of gevaarlijke verkeerssituaties. Als ik ergens naar toe ga waar het druk is, stad bijvoorbeeld, dan gaat mijn kind in de buggy, kan ze ook niet "ontsnappen" .,........

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:16

waf waf hijghijghijg fikkie! Híerrr!!! Waf waf!!!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:12

ik zou het wel een heel fijn idee vinden, als mijn kindjes op een kinderdagverblijf zitten waar ze dus voor de veiligheid van jou kindje, ze aan een lijn houden onderweg naar de speeltuin.
voor mezelf is het nu niet nodig, ik heb idd 2 handen en mijn oudste luistert (meestal) goed, maar vergeet niet dat het vor die mensen niet hun eigen kindjes zijn waar ze mee over straat gaan ! dat is echt niet makkelijk hoor !

als er iets gebeurt vergeef je het jezelf nooit joh...

mijn broertje zat vroeger ook aangelijnd als we op de camping waren, ja ze moeten leren om op eigen benen staan,logisch, maar niet op 2 jarige leeftijd met alle risico's van dien, onze camping lag aan het water en het was dus wel prettig dat mijn broertje daar niet in kon stappen

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:36

Gaat wel erg ver zeg.. houd je kind gewoon in de gaten..
't zijn geen honden..

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:24

Een van de meest voorkomende redenen voor doktersbezoek op zondagmiddag, is een kind met de arm uit de kom. Bij pappa aan de hand gelopen.

Geef mij dan maar zo'n lijntje

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:31

Waarom de hond en het paard wel en een kind dat net zo beroerd luisterd niet?

Ik spreek uit ervaring en ik heb het liefste kindje dat je kunt bedenken, maar ook de ondernemendste..........

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:36

stond vroeger achter schrikdraad en dat is echt waar
is nog steeds aan mijn haar temerken

woonden langs de vecht op een boerderij veel water in de buurt
dus hadden mijn ouders een mooi stukje afgezet bij de achter deur

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:37

Ik wil ook zo'n wilde coupe

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:38

ben tegenwoordig imum voor stroom draad hoe zou dat toch komen.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:39

Silvaantje schreef:
Gaat wel erg ver zeg.. houd je kind gewoon in de gaten..
't zijn geen honden..


Zeker (nog) geen kind.............

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:40

denk het niet

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:48

Ik heb vroeger ook aan een lijntje/tuigje gezeten als we naar de markt gingen... Ik was zo ondernemend als ik weet nie wat en ging zelf aan de wandel..

Ik ben der zelf niks anders van geworden en heb geen trauma's der aan overgehouden... Dus ik vind het wel een goede regel

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:48

kristie schreef:
Shannie schreef:
Ik vind dit echt verschrikkelijk.
Je moet een kind ook leren om op zijn/haar eigen benen te staan, en dus gewoon los rond lopen, want moet ie dat later ook niet zelf??
Op de gevaarlijke stukken geef je je kind dan toch gewoon een hand? Vind ik heel wat vriendelijker


Ik vind het wel verstandig. Stel dat er een kind word doodgeren of aangereden. Wie ze schuld is het dan? juist die van het dag verblijf .
voorkomen is beter dan genezen, bedoel ik dan.


Ben ik het mee eens, maar vind het ook een kwestie van opvoeding die bij de ouders ligt

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:51

Citaat:
Ik vind dit echt verschrikkelijk.
Je moet een kind ook leren om op zijn/haar eigen benen te staan, en dus gewoon los rond lopen, want moet ie dat later ook niet zelf??
Op de gevaarlijke stukken geef je je kind dan toch gewoon een hand? Vind ik heel wat vriendelijker


Ik neem aan dat je later zelf kan inzien wanneer je de straat kan oversteken of niet maar dat is bij kleine kinderen van 2 niet het geval

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:10

ik vind dit helemaal niet raar,ik liep vroeger altijd weg en me broertje,kleine kinderen zijn snel en handig en die rennen zo weg!beter me kind aan een lijntje dan onder een auto!

sandra_
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:04

kinderen aanlijnen om naar een speeltuintje te gaan?? >;)
vind ik een beetje ver gaan.. maarja meningen verschillen he

Sifra_

Berichten: 485
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Limburg, Geleen

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:07

Dit vind ik wel heel erg
Ik heb eens een vrouw gezien met een klein meisje aan de lijn... Er hingen ook nog allemaal belletjes aan

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:34

Voor mij is het ook niet nieuw hoor. Mijn zusje had vroeger ook zo'n tuigje om, ook buiten in de tuin (ter voorkoming van in de vijver vallen). Ze is van '82 en heeft er niets aan over gehouden hoor. Ook heeft het echt NIETS maar dan ook NIETS met al niet opgevoed zijn te maken. Zo'n kindje ziet van alles en ze zijn watervlug. Bovendien zal een peuter nog niet zo goed luisteren als een kleuter dat doet. Ik neem tenminste aan dat wanneer een kind nog niet spreekt, het ook nog niet echt volzinnen zal begrijpen. Hoe lang is de gemiddelde peuter nu eenmaal, zie je je daar al mee aan het handje lopen? En dan aan iedere hand eentje..... ik denk dat je na een halve week een hernia hebt opgelopen.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:42

Voor mij ook niet Ik werd vroeger ook aan het lijntje gehouden

Ik wilde altijd los lopen - bijv in de stad - maar was nog te klein om zelf goed uit te kijken. Een handje wilde ik ook nooit. Dus zo'n lijntje was wel een goede oplossing voor mij en had verder ook niet zo veel met opvoeding te maken.

Ik zie het probleem dus ook niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:43

"Zit!"
"Poot!"
Moet er niet aan denken

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:03

Ok het is wel veilig dat geef ik toe, maar zei mijn kind zelf persoonlijk niet aan de riem(lijn) doen...je moet gewoon heel goed opletten, in de kinderwagen zetten of handje vast houden.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:23

Elaine schreef:
[Ik vind dit echt verschrikkelijk.
Je moet een kind ook leren om op zijn/haar eigen benen te staan, en dus gewoon los rond lopen, want moet ie dat later ook niet zelf??
Op de gevaarlijke stukken geef je je kind dan toch gewoon een hand? Vind ik heel wat vriendelijker
[/quote]

Ik vind het wel verstandig. Stel dat er een kind word doodgeren of aangereden. Wie ze schuld is het dan? juist die van het dag verblijf .
voorkomen is beter dan genezen, bedoel ik dan.


Ben ik het mee eens, maar vind het ook een kwestie van opvoeding die bij de ouders ligt
[/quote]


tuurlijk is dat een kwestie vd ouders
maar sommige kids willen geen hand of zijn zo watervlug dat ze los komen , mijn kleine liep ook in ene tuigje toen die niet meer in de wagen wilde maar wilde lopen en alles aan het ontdekken was

en dan heb ik nog een heeeeel lief goed luisterend kind maar 1 seconde is genoeg

betalen bij de super markt bv .. kind vast aan het lijntje terwijl mamam afrekend of boodschappen in de wagen doet

om het over de stoep lopen bij een drukke weg maar niet te hebben
echt fijn dat als ze ineens iets zien liggen en willen " hebbe"
dat ze dan niet de straat over / op kunnen vliegen

nee zou me eerder prettig voelen als mams als ze dat stukje aangelijnd zouden zijn dan aan het handje
want iedere mam weet hoe snel ze ineens los kunnen zijn ...
[/quote]

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:26

ik zie wel vaker een kind aan een lijntje lopen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:31

Ik vind het niet zo'n gek idee. Kinderen kunnen zo watervlug zijn...