Morningafterpil nodigt jeugd meer uit tot 'losse sex' ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:58

Dat het aantal tienerzwangerschappen erg hoog ligt in Engeland weet ik. Ik reageerde alleen even op het preutsheid-gedeelte omdat dat me nogal verbaasde .

Ik ben trouwens wel benieuwd of er ook echt onderzoek gedaan zal worden of er verschil is in het aantal zwangerschappen en/of abortussen nu de MA pil makkelijker verkrijgbaar is.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Morningafterpil nodigt jeugd meer uit tot 'losse sex' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:11

Ik blijf erbij dat het gebruik van de pil altijd nog binnen de verantwoordelijkheid ligt van de gebruikster zelf Je slikt niet voor niks een pil (al beschermt deze je natuurlijk niet tegen soa`s). Iemand die onveilig vrijt weet dat ze een vergroot risico heeft op een zwangerschap, dus als je dom bezig bent moet je ook de gevolgen aanvaarden.

Overigens was er destijds ook sprake van het feit dat als men de pil zelf moest betalen ze bang waren dat veel mensen het er dan maar op gokte en van de pil zouden afstappen omdat ze de onkosten niet willen of kunnen betalen (wat altijd nog goedkoper is dan een kind grootbrengen ). Toen ik dat hoorde vond ik dat ook zo`n onzin, maar als je het dan in je naaste omgeving ziet gebeuren krap je je wel even achter je oren hoor

Ach je kan verantwoording dragen tegenover je eigen lichaam of niet...wie het niet kan heeft dan toch geen reden tot zeuren? En worden die morningafterpillen nu wel zo snel "verkocht" dan? Beide keren moet je toch slikken

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:12

Lusitana schreef:
Paraat schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een onderzoek betreffende deze discussie. Ik reageer verder niet uit mijn gevoel, maar uit mijn ervaring en kennis die ik van de vrouwen om mij heen heb. Maar dat is wellicht de verkeerde leeftijdsgroep.

Je kunt eigenlijk ook alleen maar vanuit je eigen ervaring reageren en de kennis van de vrouwen om je heen. Daarom denkt iedereen er ook anders over. Ik leef in een wereld met een bonte verzameling van mensen en in een ander land. Dat geeft weer een ander perspectief, vandaar dat ik mijn zegje ook wil doen

Ik ben 45, trouwens, vrouw uit mijn voorbeeld 37, dus niet echt de jeugd van tegenwoordig, maar die zie ik dus ook en die durven geen condooms te halen en niet aan de pil, dus ja, wat doe je dan, ze willen toch sex! Maar of dat nou losse sex moet zijn, weet ik niet, de meeste hebben wel gewoon een vriendje waar ze dus "lekker" onveilig mee vrijen.


Begrijp ik goed dat je meerdere (volwassen!) vrouwen kent die geen condooms durven te halen, niet aan de pil zijn en wel (potentieel) grijpen naar de (vele malen schadelijkere) morning-after...
Uiteindelijk is een vrouw verantwoordelijk voor haar eigen welzijn en kan een drogist enkel duidelijke richtlijnen/specificaties en informatie verschaffen. Als een vrouw hier niet mee om kan gaan, ondervind ze hier zelf schade aan en kan niets haar tegen zichzelf beschermen.

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Morningafterpil nodigt jeugd meer uit tot 'losse sex' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:23

vind het handig juist, mensen gaan niet zo snel naar de dokter.. en als er een foutje gebeurt is ofzo,is een MAP toch makkelijker dan dat je een abortus moet laten doen ofzo..

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:52

Paraat schreef:
Begrijp ik goed dat je meerdere (volwassen!) vrouwen kent die geen condooms durven te halen, niet aan de pil zijn en wel (potentieel) grijpen naar de (vele malen schadelijkere) morning-after...
Uiteindelijk is een vrouw verantwoordelijk voor haar eigen welzijn en kan een drogist enkel duidelijke richtlijnen/specificaties en informatie verschaffen. Als een vrouw hier niet mee om kan gaan, ondervind ze hier zelf schade aan en kan niets haar tegen zichzelf beschermen.

Alle meiden die ik ken, en dat zijn er heel wat, ik leef in een kleine gemeenschap, halen geen condooms en zijn niet aan de pil en gebruiken de morningafter pil als vriendje niet voor het zingen de kerk is uitgegaan (doen dus aan zeer onveilige sex) tot ze zwanger zijn van de eerste en er getrouwd wordt (lekker schijnheilig in het wit in de kerk). Dan is de pil of condooms halen ineens geen probleem Dan heet het familieplanning en als je getrouwd bent kun je daarvoor natuurlijk wel met goed fatsoen naar de dokter. Je moet niet vergeten dat ze hier in bepaalde dingen flink achter zijn in de tijd. Ik bedoel, er lopen ook nog ossen voor de ploeg, in deze streek. Trouwen met 16 jaar (en vroeger nog veel jonger) is heel normaal. Trouwens in de zigeunergemeenschap trouwens ze soms al op hun twaalfde. Zodra je menstrueert ben je een vrouw, dus.

Maar goed, weer terug naar de echte vraag.

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Morningafterpil nodigt jeugd meer uit tot 'losse sex' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:38

ik denk dat er meer losse seks van komt. Zo van: geen condoom, want ik neem toch de MAP, dan word ik niet zwanger. Hierdoor komen er misschien wel meer SOA's.
maar er zit ook wel een voordeel aan, minder tienermoeders bijvoorbeeld.
X

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:55

Goh ik wist niet dat je dat eerst op recept moest halen.. Gelukkig maar dat het nu vrij te krijgen is, ik heb een MAP nodig.. (wel eerste keer)