Pas vanaf 24 jaar op zware motor

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:37

Daarom zei ik ook sommige mensen, maar de een vind het stoer om er op te rijden en gaan dan helemaal uitsloven ed tegenover vrienden, en de ander vind dat nergens voor nodig en rijdt normaal.

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 09:42

Maar dat heb je ook in auto's...
Maar daar mag iedere idioot in rijden... ongeacht de pk`s of de snelheid... zolang je dat papiertje maar haalt als je 18 bent ...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Pas vanaf 24 jaar op zware motor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:21

Het is opp zich wel goed dat ze europese regels rechttrekken. Ben er wel mee eens dat dat op 1 lijn moet zitten. Ik dacht dat ik gelezen had dat het pas in 2008 ingevoerd zou worden (?)

Ik vind eigenlijk dat iedereen (ook 24+) moet beginnen op een begrensde motor en na een x aantal gereden km over mag gaan op zwaar....

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pas vanaf 24 jaar op zware motor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 17:58

ukkiepuk schreef:
Het is opp zich wel goed dat ze europese regels rechttrekken. Ben er wel mee eens dat dat op 1 lijn moet zitten. Ik dacht dat ik gelezen had dat het pas in 2008 ingevoerd zou worden (?)

Ik vind eigenlijk dat iedereen (ook 24+) moet beginnen op een begrensde motor en na een x aantal gereden km over mag gaan op zwaar....


maar dat is jammer genoeg niet te controleren ivm vooruitgedraaide km tellers etc etc.


Ik weet in ieder geval dat ik volgende week mijn eerste les voertuigbeheersing heb... dan meteen maar even door zetten mijn ouders om een lening gevraagd en gaan met die banaan...

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:18

suusapluus schreef:
Daarom zei ik ook sommige mensen, maar de een vind het stoer om er op te rijden en gaan dan helemaal uitsloven ed tegenover vrienden, en de ander vind dat nergens voor nodig en rijdt normaal.


Ik vind dat je gelijk hebt.
En van dat abnormale gedrag is diegene die wel normaal doet de dupe.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:25

BeNGeL schreef:
maar waarom gebeurd dat niet bij auto's dan?!

verban de GTI'tjes, honda CRX, MX5 etc etc etc dan ook...

Ik heb toevallig een zware motor (gekregen)
Maar nu mag ik er als ze het door zetten niet eens op rijden...
Maar die idioten mogen wel in hun golf II GTI hier door de dorpen crossen zodat de kids van mijn vriend niet eens meer normaal buiten kunnen spelen

ja dat is opzich best vreemd, je mag als je je rijbewijs hebt ook gelijk in auto's rijden met zware motoren. En wat dacht je van met 16 op een trekker?

Als die auto doodsoorzaak nr 1 is,waarom houden ze dan jonge mensen niet uit grote auto's of snelle auto's.. Die kunnen naast schade aan zichzelf ook schade aan een ander aanrichten (motorrijder) dat gaat een motorrijder moeilijker af..

kromme boel hier in nl

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 13:42

Yvonniej schreef:
BeNGeL schreef:
maar waarom gebeurd dat niet bij auto's dan?!

verban de GTI'tjes, honda CRX, MX5 etc etc etc dan ook...

Ik heb toevallig een zware motor (gekregen)
Maar nu mag ik er als ze het door zetten niet eens op rijden...
Maar die idioten mogen wel in hun golf II GTI hier door de dorpen crossen zodat de kids van mijn vriend niet eens meer normaal buiten kunnen spelen

ja dat is opzich best vreemd, je mag als je je rijbewijs hebt ook gelijk in auto's rijden met zware motoren. En wat dacht je van met 16 op een trekker?
Als die auto doodsoorzaak nr 1 is,waarom houden ze dan jonge mensen niet uit grote auto's of snelle auto's.. Die kunnen naast schade aan zichzelf ook schade aan een ander aanrichten (motorrijder) dat gaat een motorrijder moeilijker af..

kromme boel hier in nl


dat vind ik helemaal absurd. je mag niet je rijbewijs halen met 16 maar je mag wel op een paar duizend kilo zware trekker rijden okay als dat alleen op eigen erf is dan is het handig dat dat mag maar ook op de openbare weg nee sorry hoor dan pak je je brommer maar... heb hier genoeg idioten in de buurt die zelfs met de trekker naar school gaan dan zitten ze tenminste droog

maar goed heb een strak schema opgezet ga lekker vlot mijn rijbewijs halen dan kan ik tenminste straks wel genieten van mijn 1000 cc op een veilige manier...

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:33

Wij kregen pas geleden bericht op de rijschool dat die nieuwe regeling pas per 2012 ingevoerd word
Dus jullie hebben nog even de tijd

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:00

ik ben daar altijd beetje voorzichtig mee met die berichten van de rijscholen...
iedere rijschool meld namelijk weer wat anders...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:43

Ik ben het er volledig mee eens

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:09

eamane schreef:
Wij kregen pas geleden bericht op de rijschool dat die nieuwe regeling pas per 2012 ingevoerd word
Dus jullie hebben nog even de tijd



Laat ik het hopen zeg!

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:58

03-04-2006 - Algemeen (van de cbr site afgehaald)

Het Europees parlement bekrachtigt naar verwachting op korte termijn het akkoord over het rijbewijsbeleid, door de Europese verkeersministers bereikt op 27 maart jl. Het nieuwe beleid zal waarschijnlijk in 2012 in alle Europese lidstaten ingevoerd zijn.

De belangrijkste bepalingen van het akkoord zijn:
- het rijbewijs A (motor) wordt opgedeeld in drie categorieen: licht (125 cc), middelzwaar (tot 35 kW) en zwaar (onbeperkt vermogen);
- als je nog geen motorrijbewijs hebt, moet je minimaal 24 jaar zijn om een rijbewijs A 'onbeperkt' te halen. Tot 24 jaar kun je een motorrijbewijs halen voor de lichte en middelzware categorie;

Z|o stond het op de site

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:47

pfff ik baal hier ook behoorlijk van
Ik ben op dit moment aan het lessen (18-jarige) en heb binnen nu een 1 maand mijn examen voertuigbeheersing.
Daarna duurt het nog wel een maand of 2 denk ik voor ik mijn examen verkeersdeelneming ook kan halen...
Hoop dus dat ik het op tijd heb, voordat die belachelijke regel ingevoerd gaat worden (voor een deel ook een hoop geldklopperij, voor een deel zit er wel iets in) .
Het is wel zo dat als je nu een licht rijbewijs hebt, daar een datum in staat wanneer je zwaar mag, die datum staat dan ook en mag je gewoon zwaar, ookal is die regel dan al ingevoerd.
Het stukje van eamane heb ik ook gelezen, maar wie zegt dat de Nederlandse overheid dit beleid niet al eerder in zal voeren?

Pffff kan me hier zo kwaad om maken Ieder idioot die zn B haalt kan wel gelijk in een ferrari stappen!

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:02

ik ga er gewoon vanuit dat dat niet zal gebeuren MAS
Ik heb precies hetzelfde als jou alleen hoop ik mijn verkeersdeelname wel binnen een maand te halen lekker veel lessen per week...
en binnen nu en een maand mag ik afrijden voor mijn voertuigbeheersing..