De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12733
Geregistreerd: 12-02-04

De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 14:32

Citaat:
HILVERSUM - John de Mol ontwikkelt voor zijn omroep Talpa een programma waarin een groep mensen minstens een jaar in een villa wordt afgezonderd met de opdracht elkaar weg te pesten. De grootste treiteraar die uiteindelijk overblijft, krijgt de villa waarin het programma zich afspeelt en een grote som geld.

Het is nog niet bekend wanneer het programma precies kan worden uitgezonden. "Het huis waar dit zich gaat afspelen moet nog worden gezocht", aldus een woordvoerder van Talpa.

Als er eenmaal een geschikte villa is gevonden, zou 'De Gouden Kooi' op korte termijn op televisie kunnen worden uitgezonden. "John de Mol heeft met Talpa natuurlijk een eigen zender waarop het snel gebracht kan worden", aldus de woordvoerder.

Den Haag

De jongste plannen van John de Mol voor een treitershow zijn zaterdag met afkeuring ontvangen in politiek Den Haag. "Een volgende stap in de wansmaak", oordeelde het Tweede Kamerlid B. Bakker van D66. "Waar ligt de grens van deze man?", vraagt F. Vergeer zich af namens de SP-fractie.

Verscheidene politici hebben inmiddels hun afkeuring uitgesproken over het programma. "Als dit uitgezonden wordt om half negen 's avonds en kinderen van 10, 11 en 12 jaar die nog wakker zijn zien het, dan vind ik dat niet deugen", zo stelde staatssecretaris Wijn van Financiën (CDA) op BNR Nieuwsradio.

Onsmakelijk

"Ze leren dat het loont om een ander kapot te maken en weg te treiteren, dat vind ik eigenlijk niet deugen. PvdA-Kamerlid Eijsink noemde 'De Gouden Kooi' op Radio 2 "verwerpelijk, onsmakelijk en het verkeerde voorbeeld voor kinderen."

"Het is een vrij land, mensen kunnen zelf bepalen of ze hier naar willen kijken", zei D66-parlementarier Bakker.

"Maar in termen van goede smaak sta ik niet te juichen". F. Vergeer van de SP omschrijft De Mol als "marktleider als het gaat om het exploiteren van slechte eigenschappen van mensen".


Wat vinden jullie van dit programma?! Is het echt zo afschuwelijk of kan dit best uitgezonden worden?

Anoniem

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:36

Tja als wegpesten nu al amusement wordt? Genoeg mensen arbeidsongeschikt door geworden, die zullen iig niet kijken.

Dus worden de grootste rotzakken geselekteerd, nou dat zal een lekker grof aso sfeertje worden, met mensen met foute genen, kan nog wel eens lekker uit de hand lopen. Tja een rot karakter belonen met een villa en veel geld, ach wat je leuk vind. Misschien doet De Mol en zijn clan zelf ook wel mee???

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:05

Wat een idioten.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:44

Van goede smaak getuigt het inderdaad niet, nee

Hopelijk toont het wel aan hoe destructief zulk gedrag kan zijn en maakt het sommige mensen wakkerder als ze misschien onbewust zulk gedrag tolereerden? *hoopt dat er nog iets positiefs van komt*

Anoniem

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:56

En zo'n programma zou dan minstens een jaar kijkers moeten trekken? Het moet tenslotte wel euri's opbrengen voor John en Talpa, anders is het zo weer van de buis

Maar STEL dat het programma er komt...
De mensen die eventueel aan dat programma mee gaan doen weten vooraf dat het één grote pestpartij wordt met als sausje het nodige gemanipuleer. Tere zieltjes zullen dus waarschijnlijk niet meedoen. De kandidaten die dan overblijven zijn waarschijnlijk geldbeluste, manipulatieve treiterbakken (of gewoon hèèl dom) en dat trekt volgens mij geen kijkers.
Geen kijkers betekent geen geld en geen geld betekent geen programma.

Conclusie: dat programma komt er nooit!

òf ik vergis mij enorm in de sensatiezucht/domheid/gevoelloosheid van de gemiddelde kijker.

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:57

HOW LOW CAN YOU GO...............................

Anoniem

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:56

Ach, mij lijkt het wel vermakelijk hoor Medelijden zal ik iig niet hebben met de gepeste personen, dus ik zie het probleem eigenlijk niet. Nouja het gaat natuurlijk om de mate waarin gepest wordt... Als het echt heel ernstig gaat worden is het natuurlijk weer een ander verhaal, maar ik vraag mij af of dat wel mogelijk is. Dat zullen ze namelijk denk ik niet toestaan voor TV.

Daarnaast zijn de mensen die zich opgeven en er het eerste uitgaan óók mensen die zichzelf inschatten als treiterkoppen. En als de jeugd [waartot ik zelf ook behoor] tegenwoordig dit als een excuus zien om zelf te mogen treiteren. Dan weet ik het ook niet meer

die kinderen zullen toch wel snappen dat mensen die zich hier opgeven vrijwillig gepest worden en dat het TV is. Mijn intelligentie ligt niet echt veel hoger als het gemiddelde van nederland, dus ik kan mij niet voorstellen dat kinderen echt zo dom zijn dat ze dit als excuus zien

Tja dat je zielig bent als je je zelf op gaat geven, dat is weer een andere discussie denk ik

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:08

Ik vind dit dus echt ziekelijk he. Die man verzint echt van alles om zijn zender draaiende te houden.

Als er voor de gewone BB al mensen gigantisch gescreend worden, psychologische testen moeten ondergaan en sommige daarvan na afloop van de serie al aangaven dat ze in een depressie terecht zijn gekomen, het niet meer trokken of volledig doorgeslagen zijn, wat moet dit dan wel niet gaan worden?
Krijgen de deelnemers giga schadevergoedingen oid a afloop? Kan me nl niet voorstellen datz e deelnemers voor kunnen vinden. Ook al is het opzet, reken maar dat je gehersenspeolt wordt en je derealiteit niet meer kan omderscheiden van fictie?! Nee meneer de Mol kan hier achteraf nog behoorlijke spijt van gaan krijgen en diverse processen aan zijn broek.
Ik hoop ook stiekem dat zijn zieke idee dan ook niet doorgaat. Ipv dat die man nou eens goede programma's maakt, nee die touch is ie verloren, zonde..

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:19

processen aan zijn broek? is dat niet de verantwoordelijkheid van de deelnemers die er aan meedoen?

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:44

Ge-weldig dit.
De Mol wordt zijn eigen ondergang.

"Het is een vrij land, mensen kunnen zelf bepalen of ze hier naar willen kijken", zei D66-parlementarier Bakker"

Is iets waar te weinig mensen zich bewust van zijn.

Jongens jongens, het is máár TV.

Ik zou de mijne spontaan van het grofvuil ophalen om dit programma te bekijken. Laat het recht van de sterkste pester zegevieren!

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:32

ach ja het is maar net wat mensen leuk vinden :S... en dan na te gaan dat de winnaar zowie zo een jaar opgesloten zit in die villa..
dat is mij toch niet zn huis waard hoor :N

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:45

MRmichiel schreef:
processen aan zijn broek? is dat niet de verantwoordelijkheid van de deelnemers die er aan meedoen?


Absoluut, ik denk ook wel dat meneer de Mol overal op voorbereid is en dus ook wel een lijstje zal hebben opgesteld dat het programma niet verantwoordelijk is etc..maar ik vermoed dat hij ook niet helemaal duidelijk is hoe of wat en het zal teniet doen, als leuk entertainment en de deelnemers dus zich niet helemaal bewust zijn wat de gevolgen kunnen zijn. Althans, als dit programma wordt waarin je geestelijk helemaal in de war kan raken en ik vind dat voor het grootste gedeelte de verantwoordelijkheid van de maker van het programma, want die is degene die zoiets belachelijks verzint. Bij BB nr 1 wisten de deelnemers ook niet dat het geestelijk zo afmattend was en sommige na afloop van het programma in een depressie zijn beland. Dat vertelde meneer de Mol er niet bij. Dus een 'simpele ziel' meld zich aan..hopelijk wordt er bij de screening goed verteld wat de eventuele gevolgen kunnen zijn na afloop en worden ze daarin goed begeleid.

Anoniem

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:19

Aan de ene kant denk ik: 'Dit kan toch niet'.

1) Deelnemers zijn zich misschien niet goed bewust van de mogelijke gevolgen

2) Het staat me niet aan dat de 'slechtste' persoon wint en een villa + geldsom wint.

Aan de andere kant vind ik het weer wel kunnen.

1) De deelnemers die uit het programma getreiterd worden, zullen zich eindelijk eens kunnen gaan identificeren met de slachtoffers van hun eigen pesterijen.

2) De deelnemers kiezen er zelf voor om mee te doen.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:13

ik vind het een beetje ziek idee eigenlijk... mensen meer dan een jaar is een huis stoppen..

fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:35

Zoveelste John de Mol programma wat gaat falen. Wat een loser, heeft ie nou nog niet door dat ie GEEN goede tv maakt?

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:19

En de "spelregels" dan die ze bij dit spel willen voeren

Namelijk:
- Het project de Gouden Kooi loopt minimaal een jaar.
- Tien deelnemers geven gezin en baan op en nemen hun intrek in een luxueuze villa. Hun gezinnen krijgen ter compensatie maandelijks een bedrag om van rond te komen.
- De deelnemers nomineren elkaar niet. Ze moete zich van hun medekandidaten ontdoen door ze het huis uit te pesten.
- Wie er niet meer tegen kan en binnen een jaar zijn boeltje pakt, betaalt een boete van 10.000 euro.
- Voor zaken als een begrafenis of doktersbehandelijk mag drie keer per jaar één bewoner het huis verlaten. Maar alleen als er toestemming is van de meerderheid van de groep.
- De sterkste deelnemer doe uiteindelijk overblijft, wint de villa en een dusdanig kapitaal dat hij of zij nooit meer hoeft te werken.

(stond in het AD van 10 april)

Die boete ook, als je weggepest wordt.. Ben benieuwd of ze uberhaupt mensen zo gek krijgen om daar te gaan zitten, maar daar zullen best wel weer mensen voor te vinden zijn

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:18

Vreselijk, maar ja alles voor de kijkcijfers.

Ik vind het een walgelijk programma en het is niet goed voor de maatschappij. De jeugd zal treiteren associeren met iets wat loont.

Mieky

Berichten: 423
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Utrecht (woehoe!)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:59

Belachelijk, ik vind het niet kunnen zulke programma's. What's next, bumfight op de televisie?
Ik kan zowieso niet goed tegen extreem geweld (verbaal, fysiek of psychologisch), en kijk uit principe geen talpa dus aan mij zullen ze geen kijker hebben.

Waar zou die boete van 10.000 trouwens uit betaald moeten worden? En aan wie? Is wel erg makkelijk spekken van de omroepkas...

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:12

Echt een belachelijk programma Ik vraag me af of er ook echt mensen zo gek zijn in dat huis te gaan zitten.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:51

Omg, dat vind ik echt niks.. Gewoon aanmoediging van pesten, stel dat mensen het na gaan doen.
Ik ga er niet naar kijken.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:06

Ach ja, mensjes kijken vermaakt zeker op de een of andere manier goed. Hoe ver moet je gaan om die paar talpa-kijkers nog te behouden Bigbrother 1 vond ik leuk, deel 2 heb ik maar half gezien...Vaak zijn dergelijke programma`s 1x een succes...een 2e keer is al een heel stuk minder. Ben blij dat we geen talpa hebben

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:08

RUBYWHITE schreef:
. Ben blij dat we geen talpa hebben

jij kunt het dus ook niet ontvangen
en dat vind je wel jammer

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:55

MRmichiel schreef:
RUBYWHITE schreef:
. Ben blij dat we geen talpa hebben

jij kunt het dus ook niet ontvangen
en dat vind je wel jammer


Dat ik geen talpa kan ontvangen? Hoezo mis ik dan iets Het enige programma wat ik wekelijks kijk is wie-is-de-mol en voor de verder rest heb ik een vrij sociaal leven dus geen talpa nodig

Al zou het me wel wat lijken om IN dat huis te zitten, ik wil wel eens ervaren hoe het is OM te pesten...

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: De Mol maakt Big Brother voor pestkoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:22

ik vind het echt belachelijk,zeker dat je er nog 10.000 euro moet betalen als je weggepest word..!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:36

het huis moet ergens van betaald worden