Meisje levend verbrand in Frankrijk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Meisje levend verbrand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:02

Zware straf voor Fransman die meisje verbrandde

Vijfentwintig jaar kreeg Jamal Derrar, die een meisje met benzine overgoot en in brand stak.

Creteil (AFP, AP). Het hof van assisen van het departement Val-de-Marne, bij Parijs, achtte de inmiddels 22-jarige Jamal Derrar schuldig aan een "barbaarse daad" die leidde tot de dood van de 17-jarige Sohane Benziane.

Het drama vond in 2002 plaats in de voornamelijk door allochtonen bewoonde cité Balzac van Vitry-sur-Seine, ten zuidoosten van Parijs.

Een medeplichtige, Tony Rocca, kreeg acht jaar omdat hij de deur van de vuilnisruimte had dichtgehouden waar Derrar de om hulp schreeuwende Sohane had achtergelaten. Het meisje raakte over tachtig procent van haar lichaam verbrand en overleed later in het ziekenhuis.

Het assisenhof van Créteil volgde met zijn verdict het rekwisitoor van de advocaat-generaal. Die gaf toe dat Derrar geen moort met voorbedachten rade pleegde. Maar een meisje met benzine overgieten en haar dan bedreigen met een brandende aansteker, noemde hij een "barbaarse daad".

De familie van Sohane vond dat de misdaad wel als moord bestempeld moest worden. Maar ze was, volgens haar advocaat, tevreden met het verdict.

Vrienden van de veroordeelde protesteerden bij het gerechtsgebouw. Ze vonden de straf te zwaar. "Hij heeft het niet opzettelijk gedaan", zei een van hen. "Ik had op zijn leeftijd ook zoiets kunnen doen om een trut te doen flippen."

Een vrouw uit cité Balzac zei dat zo'n opmerking typisch was voor het misprijzen, de intimidatie en het geweld waaraan meisjes en vrouwen in veel voorsteden blootstaan.

De moord op Sohane doorbrak destijds het taboe van stilte over het geweld tegen vrouwen in de cités. Hij leidde mee tot de oprichting van het collectief "nu putes ni soumises" (noch prutsmutsen noch sloren).

Bron: www.standaard.be


Vreselijk...
waar ben je dan mee bezig vraag ik me af...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:04

Vrienden van de veroordeelde protesteerden bij het gerechtsgebouw. Ze vonden de straf te zwaar. "Hij heeft het niet opzettelijk gedaan", zei een van hen. "Ik had op zijn leeftijd ook zoiets kunnen doen om een trut te doen flippen."

Van mij mogen zie die kerels ook opbergen,wat een stel idioten dat je dit accepteerd. Arm arm meisje... wat een vreselijke dood...

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:15

straf te zwaar?
in zulke gevallen vind ik het jammer dat ze de guillotine niet meer gebruiken in frankrijk.

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Meisje levend verbrand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:55

vrijheid,gelijkheid en broederschap was toch de lijfspreuk van de fransen?

dat gaat dus niet op als je een vrouw bent in een van de voorsteden.

van mij mogen ze die vent samen met zijn vriendjes levenslang opsluiten

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:30

Getuigt wel van lef hoor, om te zeggen dat het niet opzettelijk was en dat je het zelf ook wel had kunnen doen! Inderdaad, ook opsluiten die lui.
Heel erg dat er zulke mensen zijn..

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:21

Hier is onlangs hetzelfde gebeurd. De advokaat zei, net als de advokaat van die jongen in Frankrijk, dat hij het neit opzettelijk had gedaan, hij wilde haar alleen maar even bang maken. De jongen in Frankrijk zei dat hij er zelfs plezier aan beleefde om haar bang te maken. in beide gevallen was d eaansteker "per ongeluk" ontstoken, dat gaat dus niet met een aansteker. Dat moet je handmatig doen. Geen voorbedachte raadde, maar je hebt wel een blik benzine?
Hier worden elke maand ongeveer vijf vrouwen vermoord door hun man, vriend of ex, meestal uit jaloezie. Dat haalt allemaal de Nederlandse kranten niet. Maar het is afschuwelijk dat in deze tijd mannen nog steeds denken dat ze vrouwen bezitten en dat ze een mindere soort zijn, waar je mee kunt spelen en kunt doen wat je wilt.

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:49

Perongeluk doe je zoiets niet?
Belachelijk!! Ook al haat je iemand ontzettend,
zoiets doe je niet! Met geen enkele reden,
echt.. ik snap dit niet!
opsluiten en weg ermee!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:08

Dit doe je niet per ongeluk.. Dit doe je volgens mij echt met voor bedachte rade.. Echt afschuwelijk.. Arm meisje..


En idd, die vent opsluiten en niet meer vrij laten komen..

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:07

in frankrijk is de Crime passionelle pas in 1975 afgeschaft, ik denk daarom ook dat ze minder zwaar aankijken tegen deze zaken.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:08

ik vind het wel wat meer dan een 'barbaarse daad'

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:35

Je kunt je afvragen waar uiteindelijk vrouwenhaat vandaan komt. Ik denk dat als je daar achter kunt komen en kunt veranderen, het heel wat veiliger wordt voor vrouwen. Ik vrees dat het geloof of eigenlijk indoctrinatie van vader op zoon van waarden en normen waarvan beweerd wordt dat ze uit de boeken komen (bijbel, koran) , ook een grote rol speelt.
In kansarme gezinnen wordt frustratie iin de eerste plaats op vrouw afgereageerd en op kinderen en dieren... de zwakkeren?
Wat zit daar achter? Waarom doet men zoiets? Waaom heeft men lol aan bedreigen? Meestal omdat men zelf bang is of onderdrukt wordt, trouwens.
Maar goed van mij mogen ze allemaal de penis afsnijden, bij mensen die vrouwen wat dan ook aandoen. Kunnen ze hun leven lang er voor boeten en uit een plastic slangetje pissen.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Meisje levend verbrand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:41

Ben het met iedereen eens en ik kan maar op 1 woord komen!

WALGELIJK!

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Meisje levend verbrand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:43

Ja echt vreselijk kan het niet in woorden uitdrukken

zoiets is gewoon onmenselijk

Mieky

Berichten: 423
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Utrecht (woehoe!)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:56

Ik vind het echt afschuwelijk om te lezen... 25 jaar vind ik dan ook een bijzonder lage straf. Ik ben geen voorstanden van extreem hoge straffen uitdelen, maar iemand met benzine overgieten en in de fik steken is onmenselijk... Verschrikkelijke manier om te sterven.

Liseleen_

Berichten: 1081
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:58

Straf te zwaar Halloo hij heeft een meisje in brand gestoken!! Voor mijn part krijgt hij levenslang!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:16

Qhorse schreef:
Straf te zwaar Halloo hij heeft een meisje in brand gestoken!! Voor mijn part krijgt hij levenslang!

Idd, en die vriend die buiten stond en zei dat het niet opzettelijk was en dat zij het zelf ook hadden kunnen doen, mag zich ook wel even laten behandelen.

Bah, walgelijk. Hier bestaan geen straffen voor.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Meisje levend verbrand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:30

Kaatie schreef:

Vrienden van de veroordeelde protesteerden bij het gerechtsgebouw. Ze vonden de straf te zwaar. "Hij heeft het niet opzettelijk gedaan", zei een van hen. "Ik had op zijn leeftijd ook zoiets kunnen doen om een trut te doen flippen."



Dat vind ik ongelooflijk! Iemand levend in brand steken kan niet per ongeluk gaan!
Walgelijk dat er zulke mensen bestaan! Dit is niet eens meer menselijk!

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Meisje levend verbrand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 01:29

zulke mensen he die andere mensen in de fik steken die moeten niet levenslang krijg nee die moeten het zelfde mee maken et wat zij hebben gedaan bij het slagtover ook gewoon de fik erin en dan wel heel langzaam laten lijden
zullke mensen die echt ziek in hun kop afmaken die zooi niet opsluiten want dan hebben ze het tegoed dan hebben ze eten endrinken endat is nou net niet wat ze nodig hebben uit laten hongeren die zooi dat voedsel kunnen wij ook wel gebruiken ofmensen in arme landen niet hun hun zijn slecht en moeten dood

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:54

Niet opzettelijk gedaan?? Nee, er komt zo uit het niets opeens een vuurtje in de buurt, tss. Verschrikkelijk dit, wat zal dat meisje bang zijn geweest zeg.
Ben blij dat ze daar goede straffen hebben, hadden ze hier in Nl niet eens gegeven hoor, dus ze hebben nog mazzel.
Hoe halen ze het in hun hoofd zeg, niet te geloven. Wat die 8 jaar betreft van medeplichtige, veel te kort..!

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:57

Geen enkele straf is hiervoor te zwaar... ko

Maar nee hoor, iemand per ongeluk overgoten met benzine. En oja, toen kwam er zomaar een vuurtje langswaaien... Nou alsjeblieft zeg!

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:04

Walgelijk zeg. Zo'n jongen heeft echt geen gevoel in zijn donder. Pfff... Wat heb ik een medelijden met de nabestaanden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102096
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:38

MRmichiel schreef:
straf te zwaar?
in zulke gevallen vind ik het jammer dat ze de guillotine niet meer gebruiken in frankrijk.



Amen...

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:16

Barbara_m schreef:
Walgelijk zeg. Zo'n jongen heeft echt geen gevoel in zijn donder. Pfff... Wat heb ik een medelijden met de nabestaanden.

Idd! Ik vind het echt belachelijk dat mensen zoiets kunnen doen.

diewertje

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:43

MRmichiel schreef:
straf te zwaar?
in zulke gevallen vind ik het jammer dat ze de guillotine niet meer gebruiken in frankrijk.


Idd ja. Of ze moeten hem zelf gewoon met benzine overgieten en in de fik steken. Wat moet dat meisje vreselijk veel pijn gehad hebben

Magnummm

Berichten: 6830
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:03

Jezus, waar zit hun verstand? In hun aansteker zeker?! Echt ongelofelijk en dan nog DURVEN te mauwen dat de straf te zwaar is. Zijn ze wel helemaal helder in hun donder ofzo