amerika wel kernwapens???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:28

Whiz schreef:
Karl66 schreef:
Maar dan blijft de vraag nog steeds, wie vertrouwen jullie meer met kernwapens, de VS of Iran?



De 1 niet meer dan de ander.


Dus iemand die er rond voor uitkomt dat ze een hekel aan de VS heeft en allerlei vreemde complottheorieën over dat land verzint vindt Iran net zo betrouwbaar. Dat geeft denk ik wel aan hoe de gemiddelde persoon die wat objectiever tegenover beide landen staat er tegenaan kijkt.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 00:31

Dat is onzin.. Ik heb gewoon een probleem met kernwapens.

Ongeacht welk land.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:54

Maar helaas kernwapens zijn de wereld niet meer uit te denken.

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 01:26

Zoals karl66 al zegt kernwapens zijn de wereld niet meer uit te denken. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Iran en Amerika heb ik toch liever Amerika die de kernwapens heeft. In Nederland zou ik me eerder zorgen maken over Iran die een kernwapen erop gooit dan Amerika. Op het moment is de rest van de wereld (plus een groot aantal van de Amerikaanse bevolking) het niet eens met wat Amerika allemaal aan het doen is. Ik denk dus dat Amerika niet zo snel een kernwapen ergens neer gooit, want dan zou de rest van de wereld echt ontploffen. Nu vind ik ook dat het belachelijk is dat Amerika Iran dingen verbied die ze zelf wel doen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 01:32

Het is in dit geval trouwens voor de duidelijkheid niet zo dat de VS het verbiedt, Iran heeft het non-proliferatie-verdrag getekend en wordt hier dan ook door de VN op aangesproken, dus eigenlijk door de hele wereld en niet alleen door de VS.

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 01:37

Karl66 schreef:
Het is in dit geval trouwens voor de duidelijkheid niet zo dat de VS het verbiedt, Iran heeft het non-proliferatie-verdrag getekend en wordt hier dan ook door de VN op aangesproken, dus eigenlijk door de hele wereld en niet alleen door de VS.


Ok dat wist ik niet.
Toch maar even de Nederlandse krant weer eens gaan lezen

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 02:13

MRmichiel schreef:
ik kan wel merken dat jij onder de censuur van bush zit, terwijl wij hier de europese gedachtengang krijgen te horen.


Het is maar goed dat daar een knipoog achter staat. Mijn mond viel er letterlijk even van open. Ik ben helemaal niet voor Amerika. Het is een belachelijk systeem, en ze gaan enorm vreemd met geld om en ze hebben idd zoals iemand eerder al zei een 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken' manier van doen. Kom op zeg, ik woon hier, ik weet heus wel dat het een belachelijk land is.

Maar als ik dan moet kiezen (en daar ging dit over) dan heb ik toch liever dat Amerika die wapens heeft.

Bas232 schreef:
En het banketstaaf aan hun systeem is dat een Kiesman zijn eigen stem kan uitbrengen, die helemaal niet hoeft te volgen wat de kiezers van die kiesman willen.
Je moet hun systeem maar eens onder de loep nemen, het is verre van democratisch.
Zelfs als die dat niet zou doen, dan nog is het een vreemd systeem, want ze tellen daar de staten waar iemand gewonnen heeft.
Ergo, jou stem is daar veeeeeeeel minder waard dan hier.
Hier tellen ze stemmen en niet de provincies waar je wint.....enorm verschil.


Idd, Electoral College heet dat. Een dom iets. De reden waarom ze het hebben is nog dommer: lang, lang geleden in 1776 besloten ze dat het volk dom was en dat ze dus niet zelf konden nadenken en dat ze daarom maar dit systeem in moesten bouwen, zodat het volk niet iets doms kon doen. Dat het er nu nog is is nogal vreemd. Overigens vinden veel Amerikanen het ook prima als het weg zou gaan, maar het is niet zo'n 'hot item' zeg maar.

laartje schreef:
Zoals karl66 al zegt kernwapens zijn de wereld niet meer uit te denken. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Iran en Amerika heb ik toch liever Amerika die de kernwapens heeft. In Nederland zou ik me eerder zorgen maken over Iran die een kernwapen erop gooit dan Amerika. Op het moment is de rest van de wereld (plus een groot aantal van de Amerikaanse bevolking) het niet eens met wat Amerika allemaal aan het doen is. Ik denk dus dat Amerika niet zo snel een kernwapen ergens neer gooit, want dan zou de rest van de wereld echt ontploffen. Nu vind ik ook dat het belachelijk is dat Amerika Iran dingen verbied die ze zelf wel doen.


Daar ging het dus idd om. De wereld zonder kernwapens zou idd prachtig zijn. Maar ja, de wereld zonder geweld, oorlog, pijn, honger, ziekte etc. zou ook mooi zijn. Dat gaat nou eenmaal niet. Het is ook behoorlijk arrogant van Amerika om tegen andere landen te zeggen 'hé wij vinden het stom dat jullie kernwapens hebben' terwijl ze ze wel zelf hebben, maar Amerika denkt nou eenmaal dat ze dat mogen. Maar, daar ging het hier niet om.

De vraag was: mag Amerika die wapens hebben.
Mijn mening blijft: ja.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:18

Neeh En het ging er hier ook niet om wie er jullie liever met kernwapens zien.

Zeker niet wanneer Iran alleen nog maar bezig is met het verijken van uranium. En iedereen begint al met een vingertje te wijzen.. Zij mogen geen kernwapens....

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:32

W.T.F Dus als wij zometeen allemaal dood gaan ,, DoOrdat
er mogooltjes met kernwapens zitten te kloOiien ,,
is dat JULLIE schuld

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:34

Lady_Sharon schreef:
W.T.F Dus als wij zometeen allemaal dood gaan ,, DoOrdat
er mogooltjes met kernwapens zitten te kloOiien ,,
is dat JULLIE schuld


Euhh waarom onze schuldt
Denk je echt dat als wij tegen Amerika zeggen "ik heb liever niet dat jullie kernwapens gebruiken" dat ze dan luisteren.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:21

Bedoel je nu te zeggen dat wij Amerikaans zijn? Of denk ik dat maar? Want dat is dus niet zo.

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:04

Nee dat bedoel ik niet

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:12

Dan begrijp ik niet wat je bedoelt... Sorry.

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:23

supertygetje schreef:
Dan begrijp ik niet wat je bedoelt... Sorry.


Volgens mij bedoelt ze dat als er straks mensen doodgaan omdat de amerikanen zich zo nodig met kernwapens moeten bezig houden. Dan is dat onze schuld, omdat wij het "goed" vinden dat ze het hebben. Ofzoiets

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:59

nee dat ook niet

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:39

Wat ik er van vind....dom en dom
Amerika vind ik echt zo;n k*tland...die overheid dan
Aso's zijn ze gewoon

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:40

Lady_Sharon schreef:
nee dat ook niet


Kun je dan even uitleggen wat je wél bedoelt?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:33

Karl66 schreef:
Maar dan blijft de vraag nog steeds, wie vertrouwen jullie meer met kernwapens, de VS of Iran?


Eerlijk gezegd, Iran....je weet teminste dat ze maf zijn.....
Amerika? Daar moet je altijd afwachten....
Neen geef mij dan maar een vijand waar je dingen zeker weet.....

Gaat Iran ze gebruiken? Ook daar moet ik neen op geven.....
Simpelweg ze hebben Olie en olie geeft inkomsten, zelfs die baardjes zijn niet zo stom.
Zouden de Amerikanen ze nog eens gebruiken? Ja ik denk het wel.
Ze hebben namelijk tekorten in olie, en ze hebben al bewezen schijt aan iedereen te hebben....
Ik heb meer vertrouwen in Iran dan Amerika.
Kijk naar Rusland, een zooitje, maar ze gebruiken het niet.

silverado
Berichten: 794
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Qua patet orbis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:19

Whiz schreef:
Juist ja..

En daardoor proberen zo nog meer een monopoly positie voor zichzelf te creeen... Met een amerika... waarvan wij allen weten dat ze graag oorlog voert, is het idee van kernwapens niet echt geruststellend.

wees niet bang : kernwapens gaan niet gebruikt worden, anders was dit allang gebeurd tijdens de koude oorlog. Beide landen durfen toen niet de knop in te drukken omdat ze wisten dat ze er zelf ook aan gaan zouden gaan.
Het lijkt me sterk dat de VS nieuwe kernwapens wil maken want het beleid van de afgelopen jaren in de VS is dat ze zo snel mogelijk van die rotzooi afwillen. Ze weten alleen niet waar ze het spul moeten laten

Wat betreft Iran: in iran wonen een stelletje hakbar mafketels die soms ineens een kronkel in hun hoofd krijgen. Ze zullen die wapens echter niet gebruiken want ze weten dat ze dan zullen verzuipen in hun eigen olie omdat geen enkel westers land die olie dan nog wil

In rusland komt meer kernvervuiling voor dan menigeen denkt.. de complete russische vloot ligt te verroesten in de havens, simpelweg omdat de russen compleet ''runned out of money'' zijn. Er zijn al een aantal kernreactors aan boord van die schepen die lek zijn en in die havens zit geen enkel levend wezen meer. Het is wachten tot het een keer goed fout gaat daar in rusland en dan maar hopen en bidden dat we er hier in europa niet teveel last van hebben

silverado
Berichten: 794
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Qua patet orbis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:20

Lady_Sharon schreef:
W.T.F Dus als wij zometeen allemaal dood gaan ,, DoOrdat
er mogooltjes met kernwapens zitten te kloOiien ,,
is dat JULLIE schuld

probeer tenminste normaal te typen en ga anders fijn met je barbie spelen