Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:19

joel schreef:
, net alsof elke jongen elke dag aan sex denkt

tja, uit onderzoeken is wel gebleken dat alle mannen dagelijks aan sex denken. Meerdere malen zelfs

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:39

IMJ schreef:
joel schreef:
, net alsof elke jongen elke dag aan sex denkt

tja, uit onderzoeken is wel gebleken dat alle mannen dagelijks aan sex denken. Meerdere malen zelfs


Tsja... maar voor dergelijke onderzoeken wordt nooit IEDERE man ondervraagd... dus dergelijke onderzoeken zijn mi betekenisloos. Er zijn ongetwijfeld ook mannen die niet dagelijks aan sex denken, alleen die mannen zijn in dergelijke onderzoeken dan vast niet ondervraagd .

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:02

nouja, okey iedere man "denkt" aan sex, daarom is het nogsteeds geen prioriteit of een doel voor hem hoor, maar het is best normaal dat wel enkel het resultaat van de sex denkers wordt vrijgegeven, mss eens onderzoek doen acter wie niet elke dag aan sex denkt.

daarnaast zijn er ook best veel vrouwen die hetzelfde probleem hebben hoor

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:05

nee niet boven de 18 denk ik....

18 wel is maar 6 jaartjes

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:05

Dit topic gaat niet over het onderwerp "hoeveel keer per dag denkt de man én de vrouw aan sex"..


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:08

@joel: Die mannen zijn er idd vast, maar het gros wel, weet ik zeker (ik scheer ze over 1 kam )!!!
Maar toch blijf ik het errug vreemd vinden dat een "man" van 18 op een meisje van 12 valt. Ik vind het niet kunnen. Ongeacht het feit of hij aan sex denkt of niet.
Als hij echt zo gek op haar is kan hij dan niet een paar jaartjes wachten??
Snap de ouders ook niet zo hoor...

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:25

Als ze wachten komen ze er ook meteen achter hoe sterk het gevoel nou werkelijk is denk ik.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:28

Ik vind dat het niet kan.
Liefde is liefde, dat wel, maar hoezeer kan je van liefde spreken op twaalf-jarige leeftijd?

Ze zijn gewoon met te verschillende dingen bezig.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:36

@IMJ een "man" van 18 jaar kan ook best een groot "kind" zijn.
maar daar ga ikk niet over doorgaan want dat zou een eindeloze discussie worden, doch zij je "dat hij eventjes wacht" sorry.. maar als jij verliefd werd op een bepaald persoon, hoe lang zou jij wachten? ik niet, ik zou er voor gaan, en zo snel mogelijk.

nou ik ben het wel eens met de meeste verklaringen hoor, 12 jaar is te jong, is kind, de meningen en gedachtengang is totaal verschillend... ga zo verder, klopt, maar liefde tussen 2 mensen ongeacht leeftijdt en hun mannier van leven, zal altijdt onverklaarbaar blijven, en dat is dus iets dat tussen die 2 mensen is, wat zij voelen en zij denken. en ik vind dat we dat moeten accepteren, je kan iemand gewoon niet dwingen om niet te houden van een bepaald persoon of type. daarom dat ik er zo over denk dat mocht ik een ouder zijn van een van de 2 zou ik hen een kans geven om te laten zien wat de bedoeling is, uiteraard is op dat moment sex niet toegestaan maar men spreekt nergens over sex hier, maar over een relatie..., en als ze inderdaad een goede relatie hebben, en ze houden elkaar in waarde, dan wachten ze uiteraard met de meer intieme dingen tot de jongste oud genoeg is en er klaar voor is.

ik sluit niet uit dat er idd jongens zijn die wel eens de meid vroeger rijp willen hebben, of dat de meid in kwestie vroeger aan de daad wil beginenn zonder na te denken, maar dat zijn maar slecht negatieve voorbeelden terwijl je toch ens moet wachten en hun een kans moet geven. zonder die kans zal je het ook nooit weten hoor. ikzelf ken een koppeltje meid was 11, kwa lichaam wel ver vooruit, en de jongen was 19, momenteel zijn ze nu 16 en 24 en het loopt nogsteeds lekker, ik kan niets bewijzen maar als ik hun woorden mag vertrouwen zouden ze nu pas slechts een jaar de daad werkelijk doen, en het is op dat koppel da tik ken dat ik mijn mening baseer hier.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:02

Tuurlijk, weet ook wel dat heus niet iedere kerel er direct bovenop wil. Maar er wordt toch naar een mening gevraagd? Mijn mening is: Een kerel van 18 hoort niet op een meisje van 12 te vallen en als dat wel gebeurd dan zou ik hier als ik die kerel was niet voor uit komen en tja, toch echt even wachten...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:45

Heb de discussie nog niet gelezen, maar een volwassen man en een kind horen geen relatie te hebben.
Als het echte liefde is, wacht hij en heeft hij respect voor haar kinderjaren.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:56

IMJ schreef:
Tuurlijk, weet ook wel dat heus niet iedere kerel er direct bovenop wil. Maar er wordt toch naar een mening gevraagd? Mijn mening is: Een kerel van 18 hoort niet op een meisje van 12 te vallen en als dat wel gebeurd dan zou ik hier als ik die kerel was niet voor uit komen en tja, toch echt even wachten...


Mijn idee. Erg ongezond dit...

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:01

Ik denk niet dat dit kan. Een meisje van 12 is praktisch nog een kind.

Ik ben zelf 22 (bijna 23) en mijn vriend is 30. Ik kwam bij hem toen ik net 18 was. Ik zat nog op school en hij was 26 en had een eigen bedrijf en al veel megemaakt. Dat verschil was in het begin wel heel duidelijk. Ik had andere interesses en hij vond mij vaak naief. We hebben altijd een gelijkwaardige relatie gehad, daarom is het ook goed gegaan. Maar makkelijk was het niet.

Bij 12 en 18 zit er kwa ontwikkeling een veel te groot verschil tussen. Ik zeg niet dat het absoluut niet kan...maar slim lijkt het me ook niet.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:35

Is dat trouwens ook niet strafbaar?

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:38

12 en 18 vind ik niet kloppen. Net zoals Wreckh al zegt, er zit qua ontwikkeling veel verschil in. De jongen heeft al veel meer meegemaakt, en zal ook eerder aan sex denken. Gelukkig is dit niet bij allemaal zo, mijn zus van 14 heeft een vriend van bijna 20 en ze zijn al 4 maand gelukkig en helemaal verliefd zonder andere dingetjes

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:29

Fijn dat het goed gaat Topsylover, maar als het mijn dochter was zou ik er alles behalve blij mee zijn.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:44

MissJ schreef:
Fijn dat het goed gaat Topsylover, maar als het mijn dochter was zou ik er alles behalve blij mee zijn.

Tja.. Mijn moeder kan het moeilijk verbieden omdat ze toch 6 dagen p.w. daar in het dorp zit. En het is een lieve jongen Heeft het goed voor elkaar qua geld enzo, dus van mijn ma mag ze hem best houden

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:48

MissJ schreef:
Is dat trouwens ook niet strafbaar?

Officieel wel denk ik, maar dan zal het hele gebeuren wel aangegeven moeten worden.... en als iedereen (ouders, familie en het stelletje zelf er blij mee zijn zal dat wel niet zo'n vaart lopen).

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:32

Ik vind het ook niet kunnen: een meisje van 12 met een vent van 18. Mede om de redenen die hier in het gehele topic al genoemd zijn.

Maar de voornaamste reden: een meisje van 12 is nog maar een kind, en dan kun je wel zeggen 'ja maar ze is ouder in haar doen en laten' , het is en blijft nog een kind. Een kerel van 18 is al volwassen, of wordt geacht dat te zijn. En ook hier vind ik niet opgaan: 'ja, maar hij gedraagt zich nog als een kind'. Er zijn kerels van 40 die zich nog als een kind gedragen.
Het gaat dan hier niet eens zozeer om de eventuele sexuele gevoelens die er mee spelen. Een kind van 12 hoort zich nog niet bezig te houden met serieuze relaties.

Ik vind ook dat je op een leeftijd van 12 nog niet kunt spreken van 'houden van'. Je kunt verliefd zijn op iemand, tuurlijk dat was ik ook op die leeftijd, maar houden van? Nee.

En om het even om te draaien: een jongere jongen met een ouder meisje? Ik ben zelf 27, mijn vriend is 24. Wij zijn nu 3,5 jaar samen. Als wij elkaar 10 jaar geleden waren tegengekomen, hadden we elkaar misschien niet eens zien staan. Ik was toen 17, nou toen keek ik echt niet om naar 'jochies' van 14.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:37

Amen.

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:42

Precies, goed betoog en ik ben het er helemaal mee eens.

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:57


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:00

Mijn allereerste vriendje was 18 en ik......... ja ik was bijna 14. Heb er geen nadelige gevolgen van overgehouden, we waren stapel verliefd, de jongen in kwestie was absoluut nog geen "vent".

Ik kan het daarentegen absoluut niet vergelijken met de relaties die ik daarna heb gehad. Meestal maar 1 of 2 jaar verschil.

Toch denk ik dat het kan, uiteraard zit er wel degelijk een verschil in doen en laten qua denken maar ik denk echt dat het ook te maken heeft met de persoon. De een is op zij 18e nog niet de stoere man en een ander wel

Vind dat je het per situatie moet bekijken en dat je niet iedereen over 1 kam kan en mag scheren.

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:37

Ik snap uberhaupt niet wat een jongen van 18 in een meisje van 12 ziet. Ik kan daar echt niet bij!
Nog zo jong.. Wat moet je daar als 18-jarige mee..

Flussy
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:57

Wat vinden jullie van dit:
Meisje 16 en jongen 27

Kan dat??