Surinaamse verzetsstrijder en de omvang van zijn....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Surinaamse verzetsstrijder en de omvang van zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:25

geslachtsdeel

Okee, als het nou zo'n kleintje zou zijn, a la, maar de Surinamers zijn boos omdat de verzetsstrijder tentoongesteld is met een nogal omvangrijk zaakje
Ik vind het helemaal humor - waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken. De man heeft gestreden voor de rechten van de Surinamers en tegen de duitsers, en nu gaan mensen zich drukmaken of zijn standbeeld een stereotype 'zwarte man met omvangrijk geslachtsorgaan' voorstelt?!

Een beetje relativeren mag wel:+

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:48

En waar is dit en waar kunnen we deze afmeting beoordelen?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:18

Ik vind het echt weer te sneu voor woorden dat mensen zich hierom beledigd voelen.
Het is vast met opzet zo gedaan....
Tegenwoordig stoot je altijd wel iemand voor zijn kop.
Mensen zouden eens wat minder lange tenen moeten hebben.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:50

ik wil eerst wel eens een foto zien voor dat ik oordeel, als het echt een mega banketstaaf is kan ik me voorstellen dat je dat liever anders had gehad.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:51

Op RTL 4 was dat de heisa was omdat hij naakt afgebeeld was, en dat zogenaamd was zoals Nederlanders de Surinamers zagen, naakt en onwaardig.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:14


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:49

Nee, maar dat is vaak zo met kunst.
Dat monument voor Prins Bernhard is ook ech walgelijk.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:01

En waar vergelijken ze het mee? Bijv. romeinse en griekse beelden zijn expres kleiner gesschapen omdat dat het schoonheidsideaal van die tijd was (dus mannen: er is nog hoop )

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:18

Ik vraag me toch wel serieus af waarom er voor gekozen is hem naakt af te beelden. Ik neem aan dat Anton de Kom er in het dagelijks leven niet naakt bijliep, nietwaar?

Zijn zoon heeft er echter wel gewoon mee ingestemd.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:53

Idd Bealy, dat vroeg ik me dus ook af. Mijn eerste gedachte was 'zou hij dan ook naakt gestreden hebben'.

Ben benieuwd wat de reden is voor dat blote beeld, waarom hij geen kleren aan heeft. Misschien toch naar het voorbeeld van Romeinse en Griekse strijders? Alleen leefden die wel eeuwen geleden, dus in een heel andere tijd dan nu.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:50

Ik hoorde het vanmorgen al op de radio. En ook ik vroeg me direct af waarom die man toch naakt is afgebeeld?? Maargoed, die zoon heeft het blijkbaar goedgekeurd.

Maar om je nou druk te maken om de omvang van het geslachtsdeel..

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:32

Ach, je moet toch wat te zeiken hebben.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:13

haha, die zoon zal wel hebben gedacht, laat maar zien, its all in the family hoewel ik denk dat de gedachte achter dat beeld wel zal verdwijnen en men wat afgeleid zal zijn

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:57

MissJ schreef:
Nee, maar dat is vaak zo met kunst.
Dat monument voor Prins Bernhard is ook ech walgelijk.



HUWHA dat waren mijn tenen

we hebben het hier niet over kunst, niet eens over openbare kunst, maar monumenten, dat is niet te vergelijken met moderrene kunst, jeweetwel, musea.

wmb mag het gros van alle openbare "kunst"werken worden omgesmolten tot een doos waar de makers ingezet worden om eens even goed na te denken over wat ze zojuist hebben gefabriceerd. Een soort Gouden Kooi, maar dan de arty versie.

Vaak, triester, is het zelfs zo dat zo'n plan alleen maar wordt uitgevoerd, niet eens wordt bedacht, door iemand die het ambacht beheerst, en meer niet.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:59

Karin schreef:
Idd Bealy, dat vroeg ik me dus ook af. Mijn eerste gedachte was 'zou hij dan ook naakt gestreden hebben'.

Ben benieuwd wat de reden is voor dat blote beeld, waarom hij geen kleren aan heeft. Misschien toch naar het voorbeeld van Romeinse en Griekse strijders? Alleen leefden die wel eeuwen geleden, dus in een heel andere tijd dan nu.


En Karin, die zijn allang helaas voor het grootste deel ontdaan van hun edele delen. (die zitten allemaal in een doos onder het vaticaan)