Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:48

tinkerLuna schreef:
Ik ben het met Fitzroy eens.
Ik wil daar nog wel even wat aan toe voegen.
Een heel groot deel van de nederlanders wilde een strenger asielbeleid.
Nu is er een strenger beleid, Verdonk voert het uit.
Niemand die zijn mond open doet, de ene na de anders asielzoeker wordt terug gestuurd.
En dan komt er ineens een asielzoeker (want dat is taïda ook gewoon) met een naam en gezicht in de media, en dan vind iedereen het asielbeleid ineens te streng en Verdonk onmenselijk.
Nu de mensen er een naam en gezicht bij zien, zou ze wel mogen blijven.
Als Taïda mag blijven, waarom die anderen dan niet?
Er moet 1 lijn getrokken worden, iedereen gelijk behandeld, en dat doet Verdonk.
We kunnen over een aantal jaar misschien niet eens meer onze eigen ouderen onderhouden, ouderen die hun hele leven in nederland hebben gewoond, gewerkt, enz.
Hoe moeten we dan al die buitenlanders onderhouden?

Ik vind dat ze het nog netjes hebben gedaan, dat ze op de nederlandse ambassade examen mag doen.
Ze hadden haar ook uit kunnen zetten en haar aan haar lot kunnen overlaten, zeker nadat ze nederland zo bedrogen heeft.



Een groot deel van de nederlanders??? Spreek lekker voor je zelf....

Ik ken ook een heel groot deel van de nederlandser die dat hele integratie gezeur... Echt helemaal zat zijn.. Concentreer je op belangrijkere dingen.. Zoals onze tienermoeders... Of omdat er zo weinig HBO en Universitaire studenten zijn. etc. etc.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:52

Whiz schreef:
tinkerLuna schreef:
Ik ben het met Fitzroy eens.
Ik wil daar nog wel even wat aan toe voegen.
Een heel groot deel van de nederlanders wilde een strenger asielbeleid.
Nu is er een strenger beleid, Verdonk voert het uit.
Niemand die zijn mond open doet, de ene na de anders asielzoeker wordt terug gestuurd.
En dan komt er ineens een asielzoeker (want dat is taïda ook gewoon) met een naam en gezicht in de media, en dan vind iedereen het asielbeleid ineens te streng en Verdonk onmenselijk.
Nu de mensen er een naam en gezicht bij zien, zou ze wel mogen blijven.
Als Taïda mag blijven, waarom die anderen dan niet?
Er moet 1 lijn getrokken worden, iedereen gelijk behandeld, en dat doet Verdonk.
We kunnen over een aantal jaar misschien niet eens meer onze eigen ouderen onderhouden, ouderen die hun hele leven in nederland hebben gewoond, gewerkt, enz.
Hoe moeten we dan al die buitenlanders onderhouden?

Ik vind dat ze het nog netjes hebben gedaan, dat ze op de nederlandse ambassade examen mag doen.
Ze hadden haar ook uit kunnen zetten en haar aan haar lot kunnen overlaten, zeker nadat ze nederland zo bedrogen heeft.



Een groot deel van de nederlanders??? Spreek lekker voor je zelf....

Ik ken ook een heel groot deel van de nederlandser die dat hele integratie gezeur... Echt helemaal zat zijn.. Concentreer je op belangrijkere dingen.. Zoals onze tienermoeders... Of omdat er zo weinig HBO en Universitaire studenten zijn. etc. etc.

Dat is toch wel gebleken uit de uitslagen van verkiezingen, polls, enz.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:53

Onzin!:

Citaat:
En dan komt er ineens een asielzoeker (want dat is taïda ook gewoon) met een naam en gezicht in de media, en dan vind iedereen het asielbeleid ineens te streng en Verdonk onmenselijk.


Taida IS geen assiel zoeker!

Dat was ze ten tijde van oorlog, maar ze zijn terug gegaan.

Er is geen bedreiging meer voor haar om Asiel toe te wijzen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:56

Bas232 schreef:
Onzin!:

Citaat:
En dan komt er ineens een asielzoeker (want dat is taïda ook gewoon) met een naam en gezicht in de media, en dan vind iedereen het asielbeleid ineens te streng en Verdonk onmenselijk.


Taida IS geen assiel zoeker!

Dat was ze ten tijde van oorlog, maar ze zijn terug gegaan.

Er is geen bedreiging meer voor haar om Asiel toe te wijzen.

Hier moet ik je gelijk in geven.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:57

Dank je

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:59

tinkerLuna schreef:
Ik ben het met Fitzroy eens.
Ik wil daar nog wel even wat aan toe voegen.
Een heel groot deel van de nederlanders wilde een strenger asielbeleid.
Nu is er een strenger beleid, Verdonk voert het uit.
Niemand die zijn mond open doet, de ene na de anders asielzoeker wordt terug gestuurd.
En dan komt er ineens een asielzoeker (want dat is taïda ook gewoon) met een naam en gezicht in de media, en dan vind iedereen het asielbeleid ineens te streng en Verdonk onmenselijk.
Nu de mensen er een naam en gezicht bij zien, zou ze wel mogen blijven.
Als Taïda mag blijven, waarom die anderen dan niet?
Er moet 1 lijn getrokken worden, iedereen gelijk behandeld, en dat doet Verdonk.
We kunnen over een aantal jaar misschien niet eens meer onze eigen ouderen onderhouden, ouderen die hun hele leven in nederland hebben gewoond, gewerkt, enz.
Hoe moeten we dan al die buitenlanders onderhouden?

Ik vind dat ze het nog netjes hebben gedaan, dat ze op de nederlandse ambassade examen mag doen.
Ze hadden haar ook uit kunnen zetten en haar aan haar lot kunnen overlaten, zeker nadat ze nederland zo bedrogen heeft.




Een groot deel van de nederlanders??? Spreek lekker voor je zelf....


Ik ken ook een heel groot deel van de nederlandser die dat hele integratie gezeur... Echt helemaal zat zijn.. Concentreer je op belangrijkere dingen.. Zoals onze tienermoeders... Of omdat er zo weinig HBO en Universitaire studenten zijn. etc. etc.
[/quote]
Dat is toch wel gebleken uit de uitslagen van verkiezingen, polls, enz.
[/quote]
[/quote]


In bepaalde sociale klasses van de maatschappij is dat inderdaad een big issue... Maar andere mensen maken zich druk om belangrijkere dingen.

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:01

Citaat:
Er is geen bedreiging meer voor haar om Asiel toe te wijzen


Nou daarom weg er mee dus, anders kun je iedereen wel een verblijfvergunning gaan geven.
Eerst had ik zoiets van laat haar maar blijven om har examen te doen,,
maar ik ben nu wel van gedachten veranderd..

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:03

Whiz schreef:
In bepaalde sociale klasses van de maatschappij is dat inderdaad een big issue... Maar andere mensen maken zich druk om belangrijkere dingen.

Dat is een mening, jij vind dit misschien niet belangrijk genoeg, veel andere mensen wel.
Er zullen ook ongetwijfeld genoeg mensen het met jou eens zijn, ik niet.
En uit uitslagen van enquete's, verkiezingen, polls enz, blijkt toch dat veel mensen een strenger asielbeleid wilden (en nog steeds daar achter staan).
Dat heeft niets met sociale klasses van de maatschappij te maken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:07

tinkerLuna schreef:
Dat is toch wel gebleken uit de uitslagen van verkiezingen, polls, enz.

Idd, en ook uit dit topic weer. Ik ben tegen dit asielbeleid maar ik voel me totaal niet aangesproken door die opmerking Omdat ik weet dat een hele hoop anderen wél een strenger asielbeleid willen. Kijk naar het succes van Fortuyn... En met sociale klassen zal dat weinig te maken hebben. Ik denk dat de werkende middenstand (om het zo even te noemen ) zich er eerder voor uit zal spreken, die zijn wat mondiger. Maar ik denk dat de gemiddelde bankier, notaris, etc, die mening zal delen. Ze zullen het alleen minder snel uitspreken.

Voor wat betreft het media-verhaal. Voordat dit bij de media terecht kwam - of het nou door Taïda was of niet, je weet niet wat er achter de schermen gebeurd is - heeft zij ook al 'onterecht' gehandeld. Via een Schengenland met een visum hier naar toe komen en ook nog eens nadat ze geld hebben gekregen om te vertrekken. Dat is en-en...

Overigens wil ik ook even - geheel offtopic - zeggen dat ik, ondanks mijn mening in dit verhaal, Taïda alle goeds wens. Ik hoop dat ze haar examen haalt, en ik hoop ook dat ze met dat diploma een goede toekomst op kan bouwen. Maar ik hoop ook dat ze verder de eer aan zichzelf houdt en in Sarajevo dat examen aflegt... Want VWO-diploma is VWO-diploma.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:11

Hoe vaak moet ik dit hier herhalen, ze is GEEN asielzoekster.....
Kunnen we dat a.u.b. achterwegen laten?

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:11

Bas232 schreef:
Ze heeft wel een paspoort!
Eerst had ze die "verscheurd" later dook die ineens toch weer op.

Kijk, ze heeft wel papieren, haar paspoort, wat haar perfect toelaat het vliegtuig te pakken, enkeltje Schiphol naar Sarajevo....
Mag geen probleem geven, kaartje kopen en wegwezen.

Nu komt het leuke, neen, madam wil met de auto....en daar heeft ze doorreis-visums voor nodig.
Ergo, nieuwe methode om de boel wederom te rekken.

Volgens mij zit ze vrijdag opnieuw in de lik totdat er een vliegtuig-stoel vrij is om haar naar terug te brengen.

Blijkbaar zijn de ideeën nog niet uitgeput om toch langer te blijven.

Afbeelding

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:17

Sylvia schreef:
Voor wat betreft het media-verhaal. Voordat dit bij de media terecht kwam - of het nou door Taïda was of niet, je weet niet wat er achter de schermen gebeurd is - heeft zij ook al 'onterecht' gehandeld. Via een Schengenland met een visum hier naar toe komen en ook nog eens nadat ze geld hebben gekregen om te vertrekken. Dat is en-en...

Overigens wil ik ook even - geheel offtopic - zeggen dat ik, ondanks mijn mening in dit verhaal, Taïda alle goeds wens. Ik hoop dat ze haar examen haalt, en ik hoop ook dat ze met dat diploma een goede toekomst op kan bouwen. Maar ik hoop ook dat ze verder de eer aan zichzelf houdt en in Sarajevo dat examen aflegt... Want VWO-diploma is VWO-diploma.

Mee eens.
En ook ik wens haar veel succes bij haar examens en in de toekomst.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:17

Bas, dat is maar hoe je het interpreteert. Ik vind een asielzoeker iemand die asiel aanvraagt. Als het vanwege oorlog, religie, vul maar in is, is het in mijn opinie een vluchteling. En ja, het klopt dat asielzoeker volgens de Van Dale iemand is die bescherming vraagt tegen zijn eigen staat. Maar hoe wil je dan een asielzoeker benoemen?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:31

Sylvia, ik denk dat Bas bedoeld dat Taïda een asielzoeker was toen ze hier voor het eerst kwam.
Nu is ze geen asielzoeker meer omdat ze nergens (meer) tegen beschermd hoeft te worden, dat heeft ze niet (meer) nodig.
Nu maakt ze gebruik van het feit dat ze hier al jaren is (uitgezonderd die tijd dat ze met haar ouders is weg geweest voordat ze illegaal terug kwam).
En daar komt nog een punt wat zou ik graag veranderd zou zien; de asielprocedure's duren veel te lang.
Mensen lopen hier jaren rond, raken ingeburgerd, hebben hier een bestaan opgebouwd en moeten dan terug.
Ik snap dat dat heel moeilijk is voor de mensen, weer alles wat je hebt opgebouwd achter moeten laten.
Dat moet sneller, zodat mensen sneller weten waar ze aan toe zijn.

Anoniem

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:59

tinkerLuna dat is idd wat Bas bedoelde. De directe bedreiging is weg, het thuisland is veilig verklaard, het gezin ging vrijwillig terug. De tweede keer naar Nederland komen was daarom niet als asielzoekster.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:25


Shirley__

Berichten: 854
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:35

Ik had laatst een presentatie van asielzoekers in me klas, en die hadden als stelling:''Rita Verdonk is een racist, en ze stuurt onterecht de asielzoekers deruit!'' daar ben k het niet mee eens zoals Taida hebben ze weken uitgesteld ze moet gewoon weg *geen vergunning, geen toegang''!
sorry ma das mijn mening

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:39

Taida mag van mij best in Nl rechten studeren hoor, van harte welkom.
Maar laat ze dan wel ff alle proceskosten etc terugbetalen, want naast het aanpakken van die 7000 euro's, heeft ze NL een hoop meer centen gekoste. Daar werk ik niet voor, en daar betaal ik geen belasting voor.
Laat ze eerst alle rekeningen maar vereffenen, dan mag ze daarna van mij komen studeren, op eigen kosten....

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:45

Misz_shul schreef:
Ik had laatst een presentatie van asielzoekers in me klas, en die hadden als stelling:''Rita Verdonk is een racist, en ze stuurt onterecht de asielzoekers deruit!'' daar ben k het niet mee eens zoals Taida hebben ze weken uitgesteld ze moet gewoon weg *geen vergunning, geen toegang''!
sorry ma das mijn mening

Dan wel graag onderbouwen, geen losse kreten roepen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:57

Ik snap uberhaupt niet dat een illegaal in NL verblijvend persoon hier onderwijs kan volgen en een examen zou kunnen maken?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:11

Illegale kinderen zijn gewoon leerplichtig hoor.

Zou trouwens wat zijn voor al die kinderen van gezinnen die al járen op een vergunning zitten te wachten, moeten zij hun hele jeugd uit hun neus zitten te vreten?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:15

Illegale kinderen zijn leerplichtig?!

Ik snap NL niet meer...

Maar kinderen die in afwachting zijn van, zijn niet illegaal hier he. Je bent m.i. pas illegaal als je aanvraag is afgewezen en je blijft hier toch..

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:20

Hoezo?

De Universele Verklaring van de Rechten van de mens wel eens gelezen? Dat zou trouwens ook wel eens verhelderend zijn voor enkele bestuurders.

edit: De leerplicht geldt voor alle kinderen die in Nederland wonen of langdurig verblijven, ongeacht nationaliteit, religie of verblijfsstatus

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:34

Ik neem aan dat ze met verblijfsstatus, asielzoekers en buitenlandse studenten met tijdelijk visum bedoelen. Geen illegalen.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:35

Ongeacht verblijfsstatus betekent dus dat die er niet toe doet, illegaal of legaal is niet relevant.