De baby van Silvie en Rafael.....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 08:44

moet geboren gaan worden voor het WK.Komt het niet uit zichzelf dan zal zoals het er nu uitziet gehaald gaan worden ,zodat Rafael in ieder geval bij de geboorte kan zijn.Kunnen die mensen niet rekenen?Als je in verwachting raakt weet je toch dat je na 9 maanden een kindje krijgt?Ze zijn allebei nog hartstikke jong en hadden dat toch wel iets anders kunnen plannen?Natuurlijk wordt het alleen eerder gehaald als het medisch verantwoord is maar toch ...........

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:45

Pfft ik vind het ook nogal belachelijk.
Dat had 'ie toch wel even eerder kunnen bedenken ...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:06

Tjee ik vind het nogal belachelijk. Bij een andere nederlandse werknemer wordt er toch ook geen rekening gehouden met het werk?
Hoeveel mannen missen de bevalling van hun kind wel niet? Kan er echt niet bij hoor, die voetballers van tegenwoordig zijn ect een stelletje verwende nesten

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:27

FlairS schreef:
moet geboren gaan worden voor het WK.Komt het niet uit zichzelf dan zal zoals het er nu uitziet gehaald gaan worden ,zodat Rafael in ieder geval bij de geboorte kan zijn.Kunnen die mensen niet rekenen?Als je in verwachting raakt weet je toch dat je na 9 maanden een kindje krijgt?Ze zijn allebei nog hartstikke jong en
hadden dat toch wel iets anders kunnen plannen
?Natuurlijk wordt het alleen eerder gehaald als het medisch verantwoord is maar toch ...........


Dit vind ik toch wel een beetje een idiote tekst hoor... Zwanger worden is niet altijd makkelijk en het is niet zomaar raak... dus hoe zou je dat in hemelsnaam moeten 'plannen'...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:31

Ja van dat plannen ben ik het ook niet zo mee eens, zwanger worden is ook vaak iets wat je niet kunt plannen.
Maar ik vind het wel belachelijk dat het kind gehaad gaat worden zodat vader er bij kan zijn, alleen omdat hij een voetballer is, bij andere mannen zou dat namelijk niet gedaan worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:35

Ik ben het er mee eens dat het "plannen" een beetje dom staat geformuleerd. Kinderen neem je niet, die plan je niet, die krijg je. En zelf als ze het hadden kunnen plannen, wie had kunnen voorspellen dat van der Vaart was genomineerd voor het elftal? Moet je je hele leven laten bepalen door dingen van buitenaf?

Ik heb er geen probleem mee als ze het kind eerder gaan halen, ze zeggen zelf: mits het verantwoord is. Van der Vaart zal anders zijn hoofd toch niet helemaal bij het spel hebben. En dat hebben andere vaders ook niet, alleen is het bij de doorsnee burger doorgaans niet erg als ze een paar dagen hun hoofd niet bij hun werk hebben.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:46

vikki schreef:
FlairS schreef:
moet geboren gaan worden voor het WK.Komt het niet uit zichzelf dan zal zoals het er nu uitziet gehaald gaan worden ,zodat Rafael in ieder geval bij de geboorte kan zijn.Kunnen die mensen niet rekenen?Als je in verwachting raakt weet je toch dat je na 9 maanden een kindje krijgt?Ze zijn allebei nog hartstikke jong en
hadden dat toch wel iets anders kunnen plannen
?Natuurlijk wordt het alleen eerder gehaald als het medisch verantwoord is maar toch ...........


Dit vind ik toch wel een beetje een idiote tekst hoor... Zwanger worden is niet altijd makkelijk en het is niet zomaar raak... dus hoe zou je dat in hemelsnaam moeten 'plannen'...


Zwanger worden kun je inderdaad niet plannen maar niet zwanger worden wel.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:48

Mischien waren ze al even aan t oefenen....
En niet bij iedereen lukt t gelijk!

Wiesje

Berichten: 2919
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:24

ACh, zo komen ze toch weer even in het nieuws, en dat was toch alweer even geleden

Ik vind het slecht dat dit kind eerder gehaald moet worden zodat vader erbij kan zijn, maar ik vertrouw op de duitse medici dat deze dit alleen zullen doen als het zeker geen schadelijke gevolgen voor het kind zal hebben. Al ben ik ervan overtuigd dat het kind er zelf uitkomt als het daar klaar voor is, en alles wat eerder gebeurt niet goed is.
Laatst bijgewerkt door Wiesje op 01-05-06 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:29

Nou ja er zijn natuurlijk vrouwen die heel lang over dragen en dan vind ik het, in het belang van de moeder, wel goed als het kindje gehaald wordt.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:30

Pffft, alsof een nieuwbakken vader wel met z'n kop bij het werk is.... Wat een nieuws weer. Ze zoeken het maar lekker uit. Ik vind het eigenlijk een beetje overkomen dat ze op voorhand al excuses aan het zoeken zijn voor blunders van Van der Vaart. Laat maar lekker thuis die gast; voetballers zat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:55

Anne_GTI schreef:
Pffft, alsof een nieuwbakken vader wel met z'n kop bij het werk is....


Een bevalling is een risico voor zowel het kind als de moeder. Als je dat al achter de rug hebt denk ik dat het concentreren op het echte werk makkelijker gaat. En heel veel mannen antwoorden op de vraag wat ze het meest indrukwekkende vonden van hun hele leven: de geboorte van hun kind. Ik kan het geen enkele man kwalijk nemen dat hij daar graag bij wil zijn. En geen enkele vrouw kwalijk nemen dat ze hun man daar graag bij willen hebben.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:55

Meneer is miljonair. Die kan toch wel even met een helicopter naar het ziekenhuis als vrouw gaat bevallen en weer terug?
Verder worden in Amerika alle kinderen op een een afgesproken tijdstip geboren, tenzij dat niet gehaald wordt door vroeggeboorte. Maar het is nogal standaard om de geboortes in te leiden. Hoeven de gynacologen niet bij nacht en ontij hun bed uit. Een natuurlijke bevalling heet daar een "Dutch delivery", dus een Nederlandse bevalling.

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:58

Ik vind het wel een beetje dom, maar goed ze moeten het lekker zelf weten.
en idd met dat plannen, dat kun je niet. maar als je bzig bent met een baby fabriceren, dan hadden ze dr wel bij na kunnen denken dat asl het wel zou lukken het wel over 9 maanden zou komen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:07

Lusitana schreef:
Meneer is miljonair. Die kan toch wel even met een helicopter naar het ziekenhuis als vrouw gaat bevallen en weer terug?


Weet jij hoelang ze met de weeen bezig is? En moet Rafael dan midden uit een wedstrijd worden geplukt als Silvie wel meer ontsluiting heeft dan voorspeld? Of maar helemaal van de lijst worden geschrapt omdat kindlief er langer over doet?
Overigens is het ook in Frankrijk zo dat de geboorte wordt ingeleid als het kind in het weekend geboren dreigt te worden...

_Stampie_
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:13

Laat de natuur zijn werk doen zou ik zeggen.. ik vind het een beetje raar dat het eerder geboren wordt op dat hij erbij wil zijn.. ik snap wel dat het voor hem ook belangrijk is.. maar om het kind er nu eerder voor te laten komen vind ik wel een beetje ver gaan

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:34

moeten ze toch zeker zelf weten.
Rafael kan niet voetballen, die missen we niet in de selectie van Oranje..
Nee, grapje, maar het kan toch gewoon.
Dat kind komt vanzelf, als hij dan voetbalt heeft hij de wedstrijd
maar gewoon af te maken,
we laten ons kampioenschap niet van een baby afhangen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:53

Mzz_emmatje schreef:
moeten ze toch zeker zelf weten.
Rafael kan niet voetballen, die missen we niet in de selectie van Oranje..

Hehe, dat dacht ik ook meteen .
Vind heel dat voetbal onintressant, netzoals die Sylvie laat hem lekker bij die bevalling aanwezig zijn, er is vast wel een invaller voor hem.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:54

Tjemig wat een reacties Sorry ik kan hier echt boos om worden, ik ben zelf tien maanden bezig geweest met zwanger worden en dat is niet even van 'dan maar een maandje niet'. Elke menstruatie is weer een enorme geestelijke klap. Je kind is echt wel belangrijker dan je werk hoor! Groot gelijk dat hij daaraan voorrang geeft! Als mijn vent niet bij de bevalling is ben ik laaiend, zeker weten. En ja, voor de bevalling van je vrouw mag je als normale werknemer ook stante pede naar huis. Dat is iets van jullie samen en komt maar een keer voor in je leven. Dan stellen ze maar iemand anders op.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:17

tjee zeg wat gezeik allemaal, ze kunnen beter hopen dat eht kindje gezond ter wereld komt!! Waar mensen zich druk om maken!!
En dat "plannen" daar is al genoeg over gezegt. Laat ik nooit meer ergens lezen. Je trapt mensen op hun ziel, dat wil je niet weten.

**laatste zin is algemeen, niet iemand persoonlijk**

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:40

Anne_GTI schreef:
Pffft, alsof een nieuwbakken vader wel met z'n kop bij het werk is.... Wat een nieuws weer. Ze zoeken het maar lekker uit. Ik vind het eigenlijk een beetje overkomen dat ze op voorhand al excuses aan het zoeken zijn voor blunders van Van der Vaart. Laat maar lekker thuis die gast; voetballers zat.



Vraag me zowiezo wel af of het nou zo'n vreselijke aanwinst gaat zijn

Sja ze moeten het lekker zelf weten, vind het een beetje apart dat 'zo'n kind eventueel gehaald gaat worden. Dat gebeurd hier in nederland toch ook niet in het weekend omdat papa op maandag weer moet werken?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 16:49

Esmeralda schreef:
tjee zeg wat gezeik allemaal, ze kunnen beter hopen dat eht kindje gezond ter wereld komt!! Waar mensen zich druk om maken!!
En dat "plannen" daar is al genoeg over gezegt. Laat ik nooit meer ergens lezen. Je trapt mensen op hun ziel, dat wil je niet weten.

**laatste zin is algemeen, niet iemand persoonlijk**


Schrok al Had ook al uitgelegd dat je het omgekeerd zou kunnen lezen:Een zwangerschap kun je niet plannen,(nog) niet zwanger worden wel.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:54

Cassidy ben jij voetballiefhebber ofzo?

BE-LA-CHE-LIJK dat ze dat kindje dan eerder gaan halen. Wat is nou belangrijker een stomme voetbalwedstrijd, ook al is het zo' belangrijke wedstrijd, of de geboorte van je eerste kindje. Lekker belangrijk...

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:50

Cassidy schreef:
Lusitana schreef:
Meneer is miljonair. Die kan toch wel even met een helicopter naar het ziekenhuis als vrouw gaat bevallen en weer terug?


Weet jij hoelang ze met de weeen bezig is? En moet Rafael dan midden uit een wedstrijd worden geplukt als Silvie wel meer ontsluiting heeft dan voorspeld? Of maar helemaal van de lijst worden geschrapt omdat kindlief er langer over doet?

Ja, hij kan rustig uit een wedstrijd worden gehaald, waarom niet? Alle spelers zijn vervangbaar. En als hij bv slecht zou presteren, moet hij ook gewoon eruit. Je bent als voetballer nooit zeker of je wel de hele wedstrijd kunt spelen en welke je kunt spelen. Dus welk motief aan ook, de wedstrijd plotseling verlaten is nooit vreemd. Alle andere voetaballende aankomende vader hebben gewoon een pieper en laten zich oppiepen, waarom zou het voor hem anders moeten zijn?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:29

Ik vind dat je niet aan de natuur moet gaan rommelen.
Als het lichaam daar klaar voor is, dan komt het kind vanzelf wel...
Anders moet het nog gewoon langer in de buik blijven, dat zal toch wel z'n redenen hebben toch?

Straks gaat er wat mis tijdens het halen van de baby, tsja..dan is hij er helemaal niet meer met z'n hoofd bij