Een jaar lang elke dag een marathon

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Een jaar lang elke dag een marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:37

Marathon365.org schreef:
Richard Bottram start op 30 juli 2006 met het streefdoel om dagelijks een marathon-afstand van 42km en 195meter te lopen in 365 aaneengesloten dagen, hetgeen in 14 landen binnen Europa zal plaatsvinden. De totale afstand is 15.401 km en 175 meter
Doel van deze bijzondere actie is om zoveel mogelijk sponsorgeld bij elkaar te lopen voor onderzoek en directe ondersteuning van mensen met kanker.

Aanleiding en inspiratie voor het projekt "Marathon365 - run against cancer" is de ziekte longkanker waaraan Richard's partner Elise Bila op 37-jarige leeftijd is overleden.

Op http://www.marathon365.org/ staat meer informatie over dit project. De loop van Richard is daar vanaf 30 juli ook te volgen: hij draagt een GPS bij zich.

In het AD van vandaag (1 mei 2006) staat een artikel over dit project: http://www.ad.nl/binnenland/article308756.ece

De kop boven dit bericht is tevens de kop die vandaag op de voorpagina van de papieren versie van het AD staat.

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:42

Goed dat hij het doet!
Maar als hij niet van tevoren heeft getraind weet ik niet of hij het wel vol zal houden..

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:44

Ik neem aan dat deze man wel optimaal voorbereid aan zijn tocht begint, zoiets doe je niet zomaar even en zeker niet met zo'n hele stichting en een projectteam achter je. En ik neem ook aan dat hij goede begeleiding heeft onderweg.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:49


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:15

Gaan ze ook nog wedden hoe snel de beste man dood is? Geloof echt niet dat dit gezond is en dat iemand dit vol kan houden...Een mens is niet gemaakt om lange afstanden te rennen, dat zie je wel aan de gebeurtenissen in het verleden. Om het dan ook nog zó extreem te doen? Ben benieuwd...

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:21

In de endurancesport zeggen we It's the speed that kills the horse, not the distance. Het lopen van afstanden op zich is niet gevaarlijk, het risico zit hem veel meer in de snelheid waarmee je dat doet.

Ik deel je twijfels over de vraag of het wel gezond is om een jaar lang iedere dag een marathonafstand te willen lopen. Maar hij gaat sowieso niet op topsnelheid lopen, ik las in het AD dat hij uitgaat van een gemiddelde van 11 km/u. Ter vergelijking: het wereldrecord in de marathon staat op 21 km/u.

Ik ben ook heel benieuwd of het deze man gaat lukken én of hij heel blijft, ondanks zijn (ongetwijfeld) goede voorbereiding.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:44

Ok, ik snap wat je wilt zeggen maar ik denk niet dat je paarden en mensen kan vergelijken. Mensen waren jagers en verzamelaars. Niet voor niets hebben we speren uitgevonden

Paarden daarentegen zijn natuurlijk vluchtdieren en van nature zijn zij dus gewend lange afstanden af te leggen.

Ik vind het dan wel weer een beetje zwak van hem dat hij niet op topspeed gaat lopen

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:51

Toch gaat die uitspraak ook voor mensen op (behalve dan het woordje 'horse' ).

En een marathon blijft een marathon, of je 'm nou in 2 uur of in 20 uur aflegt. Hardlopers zijn sowieso doodlopers hè.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:54

Wedje doen? Ik zeg drie maanden

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:25

Ik las het vanmorgen ook in de krant. Ik had mijn twijfels, vooral over dat hij elke dag wilt lopen Ik zou dat NOOIT kunnen opbrengen, pfft elke dag 42,195m te lopen.
Ik ben ook benieuwd hoe lang hij het volhoudt.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:59

gedver, ik zou de eerste dag al niet uitlopen, petje af voor hem, krijgen we eens een forrest gump in RL met een goed doel in het vizier ! primah

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:14

VInd het wel heel knap van hem! Heel erg goed. Hij zal ongetwijfeld erg goed voorbereid zijn (anders hou je het nog geen week vol), maar zelfs dan heb ik toch wel mijn twijfels erover... elke dag is wel héél erg veel. Kan me niet voorstellen dat je dan genoeg rust hebt om even op adem te komen.

Maargoed, ik wens hem veel succes!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:37

dat is zoooo slecht voor je lijf he... de oom van mijn vriend loopt marathons, is een geoefend loper, maar zelfs als hij het rustig aan doet heeft hij wel een tijdje nodig om er van te herstellen... dus echt verstandig vind ik het niet.. en of hij het vol gaat houden? kweenie...

Maar goed, het streven is mooi

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:32

Hij komt zo op RTL4 bij 4 in het Land, hoor ik net.

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:33

Ik heb het vanochtend in de krant gelezen [bezorg het AD].
Ik vind het geweldig dat ie het doet!

Ik hoop voor 'm dat ie het volhoud; maar alleen het initiatief vind ik al geweldig.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:59

Knap dat die het doet hoor, of althans wil proberen enzo ..
maar heb er zo mijn twijfels bij!

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:05

Jaduuh schreef:
Knap dat die het doet hoor, of althans wil proberen enzo ..
maar heb er zo mijn twijfels bij!


idd..
ik snap ook niet waarom hij het een heel jaar wil doen?
volgens mij zijn mensen ook wel onder de indruk als hij het bv een maand doet ofzo..

Anoniem

Re: Een jaar lang elke dag een marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:36

Knap dat hij het wil proberen, vooral ook de reden waarom, maar ik denk niet dat hij het een jaar gaat volhouden.
De start is op het heetst van de zomer en alleen daardoor al een enorme fysieke belasting. Stel dat dàt nog lukt, dan volgt de psychische klap waarschijnlijk niet veel later door slechter weer. Minder toeschouwers, vervallen in routine, verslappende media-aandacht...noem maar op.

Akke, ik gok op 23 dagen. Wat is de inzet?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 23:52

Een lichaam moet wel voldoende kunnen herstellen en de vraag is maar of dat lukt in 20 uur tijd, dag in dag uit (ervan uitgaande dat hij vier uur per dag loopt).

Maar ik heb grote bewondering voor zijn gedrevenheid.

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Een jaar lang elke dag een marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:49

woow! wat goed van die man!
HOpen voor hem dat zijn lichaam het vol houdt
X

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:31

Ik heb ook zeker bewondering voor deze man! Ik heb er wel mijn twijfels bij, maargoed, ik ben dan ook een leek. Hij zal er vast wel goed over nagedacht hebben.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:09

Ik vind het echt heel erg knap wat die man gaat doen,heb er wel respect voor.
Ik vraag me alleen af of je dat wel echt volhoud zo elke dag een marathon rennen.

Als het hem echt lukt vind ik het echt super.

irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:39

wow dat zijn heel wat kilometers. Mocht hij het volhouden is hij wel een echte topsporter. moet er zelf niet aan denken