Scholen voeren mavo weer in

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kissyfur

Berichten: 30
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Oosterhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:31

Mijn dochter zit nu in tl -3 en krijgt helemaal geen frans.
En krijgt dat ook niet.
Ze heeft ook geen vakken laten vallen dit jaar,dus vraag ik me af of dit verschillend is op scholen?
Op deze school heet het trouwens tempoklas.

Jan_
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Scholen voeren mavo weer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:46

Ze kunnen beter het oude systeem op de havo/vwo weer invoeren...
studiehuis is waardeloos. Zelfstudie... ouders moeten toch weten dat pubers/tieners onderhand nogal snel afgeleid zijn... dus zelfstudie is niets

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:36

Veel mensen in dit topic zeggen dat het zo moeilijk is om over te stappen naar de havo, maar ik ken heel veel mensen die zijn overgestapt en waarbij de havo gewoon lukt. Een vriendin van me die bij mij in de klas zit is zelfs overgestapt van 4vmbo (ik weet niet welke vmbo soort) naar 4 vwo, die heeft het wel heel zwaar, maar de overgang naar 5vwo heeft ze in elk geval gehaald, het hangt nu een beetje van de laatste periode af of ze ook overgaat naar vwo6. Zij heeft het er trouwens vooral moeilijk mee dat ze nu iets moet doen, ze doet minder dan veel andere leerlingen, dus het ligt niet aan de intelligentie maar meer aan de motivatie dat ze misschien niet overgaat.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:55

Bij ons is de mavo geloof ik nooit weg geweest, naja de naam wel maar verder niet.
Zo was er toen ik in de 1e zat nog de mavo-havo-vwo brugklas, en 2 jaar later was het de tl-havo-vwo brugklas. Het werd dus gewoon tl genoemd maar verder was het hetzelfde.
Nu wordt het volgend jaar bij ons mavo nieuwe stijl ofzo. Ze zijn nu bezig 8 nieuwe lokalen bij te bouwen ofzo en die gaan allemaal naar de mavo nieuwe stijl...