Is er nog privacy en anonimiteit?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:38

Ik denk er maar niet teveel bij na. Maar volgens mij ben je als ze willen de hele dag te volgen!!!

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:01

Iedereen die George Orwell's 1984 gelezen heeft, krijgt een soort "Deja-Vu" gevoel. Ik ben ook helemaal niet blij met de ontwikkelingen dat ze bv DNA aan een paspoort willen koppelen. Zolang alles correct verloopt is er niets aan de hand. Maar zodra het verkeerd gaat....en waar mensen werken worden fouten gemaakt ! dan ben je aan de goden overgeleverd. Wie heeft er nooit eens een "discussie" gehad met een overheid, bank-of verzekerings instelling ?? ondanks alle bewijzen die je op tafel legt, schijnt het niet mogelijk te zijn deze mensen van hun re*t af te krijgen en eens echt uit te gaan zoeken hoe het precies in elkaar zit....ik hou mijn hart vast !

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:05

Ik denk er eigenlijk nooit aan
Het is dat ik het ooit op televisie ziet, maar ik heb er geen last van hoor, van een camera meer of minder.

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:51

Ha, wat een mooie discussie
Ik had er eigenlijk nog niet zo bij stil gestaan.. Maar die camera's ed. mogen van mij eerlijk gezegd wel weg blijven.. Het wordt er naar mijn mening niet veiliger op door die camera's, maar je kunt dingen die zich op die plek hebben plaats gevonden bekijken zodat de mensen die er wat mee te maken hebben, geidentificeerd kunnen worden. 'De criminelen' flikken toch wel wat ze flikken willen.

En over je identificeren.. Ik vindt dat eigenlijk wel een goede regel.. Maar dan meer van: Als er wat met je gebeurt, dan kunnen ze zo zien wie je bent.. Maar ook ik draag het niet altijd bij me. Met paardrijden oid. kan ik echt niet zo'n groot ding bij me houden..

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:35

Wat denk je dat ze nu bedacht hebben en zelfs al bezig mee zijn in te voeren... Het gehele openbaar vervoer willen ze gaan regelen met een ov chipkaart.

Je staat geregistreert en er is precies te zien waar je op stapt waar je heen gaat, hoe vaak, waar je uitstapt...

Je kan de kaart wel anoniem doen, maar dat kost extra geld, bovendien, je hebt er geld op staan waar je dus mee reist. Als je kaart kwijt of gestolen is ben je hem kwijt als je een anonieme kaart hebt, anders kan je bellen en je kaart blokeren.

Ik vind dit echt een schending op mijn privacy!

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:16

Shadow0 schreef:
Of het niets uitmaakt als je je aan de regels houdt, is niet zeker. Het oude Oost-Europa/Rusland was daar een duidelijk voorbeeld van. En in Amerika is dat al niet al te anders. Je kunt al verdacht zijn doordat je bepaalde boeken leest... En dat kan in Amerika bijvoorbeeld leiden tot afgewezen worden voor sollicitaties, aangehouden worden op vliegvelden, geen bankcrediet krijgen, etc.

En omdat dit onder staatsgeheim valt ivm de veiligheid, weet je nooit precies hoe het komt en wat je fout hebt gedaan.

Ik doe niets illegaals. Maar als mijn bibliotheekboeken worden nagetrokken zitten daar boeken tussen over het moslimextremisme en kernreacties, over het communisme en actiegroepen. Niet omdat ik op welke wijze dan ook daar aan mee wil doen, want ik zal mijn protest gewoon via woorden doen... Maar het zou zo maar kunnen dat er heel wat 'gevaarlijke' boeken op mijn lijst staan.

Daarbij, heeft de regering (met de verdwenen fotorolletjes, de lekken op het Openbaar Ministerie, een paar slordige foutjes in de beveiliging, het oeps-zoveelduizend belastingaangiftes kwijt) al bewezen dat ze de veiligheid van de gegevens kunnen waarborgen?


Niks aan toe te voegen