Homoseksualiteit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:27

Wat vinden jullie ervan + wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven + wie is er homo + wat voor invloed heeft het op je hormonen (laatste vraag = weten)

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:29

haaj,

Wat ik er van vind?

Nou GEWELDIG dat mensen zo zichzelf durven te zijn in een wereld waar er raar tegenaan gekeken word.

De rest van je vragen kan ik niet beantwoorden, ik ben hetro en een meisje

Noraly

Mleen
Berichten: 711
Geregistreerd: 17-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:33

Ik heb helemaal geen problemen met homo's. Een goede vriend van me is het ook naja oliebol happens. Als hij zich zo blij voelt waarom niet . Ik vind niet dat het veel invloed op zijn leven had. Ja op onze vorige school omdat hij er daar erg mee gepest werd... Maar ja dat is nu beter (Y)

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:04

Ik heb niks tegen homo's, echt knap dat ze ervoor durven uit te komen in een wereld waar homosexualiteit nog niet helemaal geaccepteerd is.
Ik ken een meisje wat lesbisch is en zich er enorm voor schaamt. Ze durft het niet te vertellen uit angst om al haar vriendinnen te verliezen.
Ik zelf ben 100% hetro.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:08

Veel homo's zijn juist veel spontaner. *tenminste de homo's die ik ken. Echt aardige mensen. Ik vind het idd echt knap van deze mensen dat zij er voor uit durven komen. Zelf ben ik ook 100% hetero.
Westernlover: Ik snap die angst van dit meisje wel, een vriendin van mij die is ook lesbisch en durfde er wel voor uit te komen. Al haar vriendinnen hebben hier respect voor.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:10

Juultj schreef:
Veel homo's zijn juist veel spontaner. *tenminste de homo's die ik ken. Echt aardige mensen. Ik vind het idd echt knap van deze mensen dat zij er voor uit durven komen. Zelf ben ik ook 100% hetero.
Westernlover: Ik snap die angst van dit meisje wel, een vriendin van mij die is ook lesbisch en durfde er wel voor uit te komen. Al haar vriendinnen hebben hier respect voor.


Vraagje; hoe denk jij nu over haar, anders of hetzelfde

Ik vraag dit trouwens ivm een project voor school, niet dat ik zelf zo dom ben ofzo hoor, maar ik gebruik jullie reacties

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:12

Homo's zijn echt wel aardig en cool hoor! Zat vrienden van mij die dat ook zijn. En heb zo iets van, boeie, laat die mensen! Ze zijn wie ze zijn en jij bent wie jij bent, get over it and move on! Ik bedoel, ze doen niemand kwaad en willen net zo als ons lekker leven, go for it!

Maar ja, der zijn altijd van die idioten die menen dat het een ziekte is om homo te zijn.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:17

Ik zelf vind homos niet echt speciaal.. Ze zijn juist wat vrolijker enzo.. Een homo is niet altijd hetzelde, de een is de een en de ander, de ander..

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:43

Geen problemen mee hoor! Vind ik niks mis mee
Ik vind ze juist hardstikke grappig altijd. Kan ik het meest mee lachen

Ik vind ze soms wel uh, voorspelbaar. In Wenen heb ik ook met iemand samengewerkt. Hij was hardstikke enthousiast over ons koningshuis, kende Maxima en Beatrix. Kende songfestivalnummers evenals heel veel nummers van musicals. Lekker vooroordelen misschien, maar bij hem viel het me gewoon op.

Maar zoals gezegd, hij was supergaaf om mee samen te werken of te kwebbelen.
Heb hem overigens nog Nederlands geleerd, maar dat terzijde

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:03

Een homo, vind ik gewoon een mens, ik zal er niet anders tegen aan kijken.
Maar er zijn best wle verschillende 'homo's'.
Je hebt echt van die overdrenen nichten, die zo met een handje staan enzo, weet je wel
Maar ik ken ook een homo, en daar merk je écht niks aan, die is gewoon stoer, werkt bij de Gamma enzo Maar die houd wel van knuffelen haha, maar gewoon ook met vrouwen.

Ik vind het altijd wel stoer, als ze gewoon echt homo durven te zijn. En meestal zien ze er ook nog verzorgder uit, en zijn ze grappiger

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:04

En oja Ik vind Gordon en Joling echt grappig, maar ik vind het wel eh.. stom, dat ze gebruik maken van hun homo zijn.

Soms lijkt het of ze zeg maar homo spelen, en dan vind ik het niet leuk meer, als je er 'gebruik' van maakt.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:08

NonnyNancy schreef:
Juultj schreef:
Veel homo's zijn juist veel spontaner. *tenminste de homo's die ik ken. Echt aardige mensen. Ik vind het idd echt knap van deze mensen dat zij er voor uit durven komen. Zelf ben ik ook 100% hetero.
Westernlover: Ik snap die angst van dit meisje wel, een vriendin van mij die is ook lesbisch en durfde er wel voor uit te komen. Al haar vriendinnen hebben hier respect voor.


Vraagje; hoe denk jij nu over haar, anders of hetzelfde

Ik vraag dit trouwens ivm een project voor school, niet dat ik zelf zo dom ben ofzo hoor, maar ik gebruik jullie reacties


Ik denk wel anders over haar, maar niet op een negatieve manier.
Ik denk niet van: Oeh straks vind ze mij of 1 van mijn andere vriendinnen nog leuk. Nee ik vind het knap van haar dat ze het heeft verteld.
Ik vind haar niet vies of zoiets. Als je lesbisch bent dan ben je zo. Je moet jezelf accepteren zoals je bent en daar voor uitkomen, ook mensen in jou omgeving moeten dat accepteren en respecteren. Dat is mijn mening

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:09

KimBalaa schreef:
Een homo, vind ik gewoon een mens, ik zal er niet anders tegen aan kijken.
Maar er zijn best wle verschillende 'homo's'.
Je hebt echt van die overdrenen nichten, die zo met een handje staan enzo, weet je wel

Maar ik ken ook een homo, en daar merk je écht niks aan
, die is gewoon stoer, werkt bij de Gamma enzo Maar die houd wel van knuffelen haha, maar gewoon ook met vrouwen.

Ik vind het altijd wel stoer, als ze gewoon echt homo durven te zijn. En meestal zien ze er ook nog verzorgder uit, en zijn ze grappiger


Dat ligt natuurlijk ook aan ´watvoor´ homo het is. Je hebt natuurlijk de zogenaamde ´mannelijke´ homos, waaraan je minder herkant dan de ´vrouwelijke´ homos. Die zijn its ´kakkeriger´ om het even duidelijk te zeggen (wel respectvol hoor)

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:16

NonnyNancy schreef:
KimBalaa schreef:
Een homo, vind ik gewoon een mens, ik zal er niet anders tegen aan kijken.
Maar er zijn best wle verschillende 'homo's'.
Je hebt echt van die overdrenen nichten, die zo met een handje staan enzo, weet je wel

Maar ik ken ook een homo, en daar merk je écht niks aan
, die is gewoon stoer, werkt bij de Gamma enzo Maar die houd wel van knuffelen haha, maar gewoon ook met vrouwen.

Ik vind het altijd wel stoer, als ze gewoon echt homo durven te zijn. En meestal zien ze er ook nog verzorgder uit, en zijn ze grappiger


Dat ligt natuurlijk ook aan ´watvoor´ homo het is. Je hebt natuurlijk de zogenaamde ´mannelijke´ homos, waaraan je minder herkant dan de ´vrouwelijke´ homos. Die zijn its ´kakkeriger´ om het even duidelijk te zeggen (wel respectvol hoor)


Ja dat zeg ik toch ook Je hebt van die homo's die klaar staan met hun armpje, en zo schudden met hun kont als ze lopen, en de manier van praten.
En dan de mannelijke homo.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:22

Ja idd

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:24

ik heb niets tegen deze jongens zolang ze mij niet lichaamelijk aanraken met bijbedoelingen

mijn beste schoolmaat was er eentje, zeer rustig verlegen mannetje, tot ik hem betrapt had op internet op een profiel dat hij homo was. heb hem rustig verder laten doen, een half jaar later is hij ervoor uitgekomen voor zijn ouders en school enzo, en sindsdien is die imens spontaner en gezelliger geworden, geen last met de man, had je vragen over het homo zijn beantwoorde hij die netjes, grapjes maken kon ook geen kwaad en hij bleef netjes van mij af zonder bijbedoeling, na de school is hij echter de vrouwelijke kant uit gegaan, maar achja, infeite is hij niets veranderd he

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:49

Ik denk dat de meeste homosexuelen (vrouwen en mannen) door zelf te hebben moeten "wennen" aan het "anders zijn" en met de acceptatie van anderen te hebben moeten worstelen en zichzelf te leren kennen, ontplooien en uitten, ze zelf ook wat opener en toleranter in het leven staan.

Ik ben zelf lesbisch en dat voelt prima. Ik woon samen en heb een hond en een kat, eigen huis, goede baan en leuke auto. Niets bijzonders dus... ben gewoon mens.

Maar door het zelf erg fijn te vinden om geaccepteerd te worden als volwaardig mens ook al wordt je als "anders" gezien, vind ik het makkelijk om anderen te accepteren en vind ik eigenlijk niets meer raar.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:52

KimBalaa schreef:
En oja Ik vind Gordon en Joling echt grappig, maar ik vind het wel eh.. stom, dat ze gebruik maken van hun homo zijn.

Soms lijkt het of ze zeg maar homo spelen, en dan vind ik het niet leuk meer, als je er 'gebruik' van maakt.


Ik heb absoluut geen problemen met mensen die homosexueel zijn... Maar Lui zoals Joling en Gordon... Daar krijg ik echt de kriebels van... gadver... zo overdreven.. Bah.

marleenn

Berichten: 1301
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Tussen Arnhem en Apeldoorn.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:01

hier heb ik dus totaal geen problemen mee! ik vind het juist léuk om met homo's om te gaan. Hun hebben meestal echt leuke humor en meestal hebben ze de zelfde verslaving als ik SHOPPEN! Het belangrijkste is dat ze zichzelf zijn en geaccepteerd worden Ik vind het kanp als mensen er voor uit komen dat ze lesbisch of homo zijn. ik vind gordon en joling juist echt heel leuk!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:02

Ik vind het keer op keer wel erg opvallend dat homo's zo interessant gevonden worden...

'Buitenstaanders' weten altijd zo goed een onderscheid te maken in een voor hun vreemde groep uit de bevolking. Hierbij is men nogal tegenstrijdig in de uiting van de persoonlijke mening.

Laten we niet vergeten dat iedere persoon uniek is in zijn/haar doen en laten. Of men nu heteroseksueel of homoseksueel is, vrouwelijke of mannelijke trekjes heeft, toneel speelt of dagelijks leeft met bepaalde manieren. Daarbij overlapt alles elkaar ook nog eens lekker, waardoor hokjesindeling gewoonweg niet nuttig is

Topicstartster, mag ik vragen wat dit voor project is en waarom dit onderwerp gekozen is?

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:22

Laten we niet vergeten dat homo=zijn geen keuze is. Zo ben je... jezelf zijn is dus moeilijker in eerste instantie dan bij heterosexuelen. Jezelf uiten ook. Wanneer dat eenmaal kan zie je dus een verandering plaatsvinden in veel gevallen. De mannen worden wat vrouwelijker en andersom. Dat is geen spel. Dat is een eigen ik die eindelijk getoond kan worden.

marleenn

Berichten: 1301
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Tussen Arnhem en Apeldoorn.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:26

mee eens..iedereen moet je accepteren hoe die is!

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:27

Ik heb helemaal niets tegen homo's, en ik vind het knap dat ze er voor uit komen. Ik erger me dood aan mensen die hen niet accepteren... Zelf 100% hetero.

En idd wat Mireille1970 zegt.. Homo zijn is geen keuze..

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:28

NonnyNancy schreef:
Wat vinden jullie ervan

Hetzelfde als van hetero's en biseksuelen: de ene is tof en de andere minder. Ik heb heel erg veel homo's in mijn omgeving dus ik kijk er eigenlijk niet echt anders tegenaan of Jan met Klaas thuiskomt of met Petra.

+ wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven
Geen bijzondere invloed. Ik ben er van jongs af aan mee opgegroeid dus misschien dat ik er ruimdenkender door ben geworden maar niet bewust.
+ wie is er homo
Ikzelf niet, mijn broer, stiefvader en een heleboel vrienden en kennissen wel.
+ wat voor invloed heeft het op je hormonen
Ik geloof dat er een verschil zat in de testosteron/oestrogeenverhouding maar daar ben ik niet zeker van.
(laatste vraag = weten)

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:29

Hey... ja wat moet ik hierop zeggen eigeniljk... het heeft wel invloed op mijn dagelijks leven denk ik maar zeker niet op een negatieve manier, en ik schaam me oko nergens voor eigenlijk, ondanks dat het toch heel erg moeilijk is om het te vertellen. Vriendne maakte mij eigenlijk weinig uit om het te vertellen maar zag vooral op tegen mijn ouders (die gelukkig net zo reageerden als de meeste vrienden)...

Heb daarnaast ook erg veel steun gehad van bepaalde mensen om het te vertellen aan ouders, vrienden, enz. (thnx to Snowdon )

Achja en soms vind ik het ook wel heel leuk om een beetje anders te zijn (niet dat ik vrouwelijk ben ofzo)... soms levert het wel grappige situaties op waarin mensen heel apart kunnen reageren (meestal wel leuk )

Misschien was het ook alelmaal wel makkelijker geweest als ik hetero was geweest maarja, waarom je leven verpestn om zoiets? Je bent hier maar 1 keer!