Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:00

Die leraar moet echt op staande voet ontslagen worden. Wat een onverantwoordelijke zak hooi zeg! Als mijn kind nu met brandwonden lag was hij nog niet jarig. Ik neem ook aan dat deze sukkel vervolgd gaat worden en terecht!

Grietzz

Berichten: 1838
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Ede

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:33

Lijkt me ook wel dat hij vervolgd gaat worden.
Elk persoon kan bedenken dat dat niet mag.
Maar goed, we zullen zien. Ik neem aan dat hier nog wel een vervolg op komt!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:50

Jeetje het zal je maar gebeuren zeg. Mooie leraar neem je dan mee op kamp. Hoop dat ie goed straf krijgt...

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:40

Buitenom dat je gewoon nooit een lichtontvlambare vloeistof over vuur moet gieten had deze leraar ook nog eens het goede voorbeeld moeten geven en het dus al hélemaal niet moeten doen. Als het niet goed wil branden, dan maar géén vuur! Maar dit vind ik echt onverantwoordelijk, wat voor situatie het ook is/was. Wel erg sneu voor de leraar in kwestie en de gewonde en zwaar gewonde leerlingen... Wat zal die man zich schuldig voelen!

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:00

Jeetje, die leraar had toch moeten weten dat spiritus erover heen gooien onverstandig is (lees:dom).
Maar ja, het is gebeurd en diegene die de spiritus erover heeft gegooid zal nu ook wel een enorm schuldgevoel hebben. Erg vervelend voor de kinderen, zeker voor de kinderen met brandwonden.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:57

Ik heb er helemaal niks over gehoord.

wat erg zeg voor die kinderen en de leraar

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:23

Die leraar die het heeft gedaan is ook een leraar van mij.. Hij heeft ons het hele verhaal vertelt en het is echt zielig voor hem.. Jullie begrijpen t vast niet maar hij is onwijs aardig en hij heeft er zó veel spijt van.. Maar dat hij aardig is en spijt heeft neemt natuurlijk niet weg dat hij dat gedaan heeft..

Ik zou trouwens het hele verhaal even vertellen hoe het echt gebeurd is;

Die leraar ging al 7 jaar mee op dat kamp.. De laatste 4 5 jaar maakten ze een kampvuur. Hij had een gat gegraven voor het kampvuur en legde daar hout in.. Hij stak het aan en het wou niet branden.. Toen goot hij er een beetje wasbenzine overheen en toen brande het eventjes.. Toen stopte het weer.. Hij legde er wat papier op en toen begon het beter te branden, het drijgde weer uit te gaan dus hij gaat met die fles wasbenzine naast het kampvuur zitten om er een beetje bij te gieten.. Op dat moment kwam er een vonkje van het kampvuur in die fles en toen spoot het als een soort raket uit de fles op 3 jongens..
Hij heeft daarna onwijs goed gehandeld en is zelf boven op z'on jongen gesprongen en heeft met gevraar voor eigen leven de vlammen gedekt.. Daarna heeft hij de politie etc gebeld..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:31

Ik wil best geloven dat het een aardige kerel is, maar wat een afschuwelijke oetl*l dat hij wasbenzine giet op vuur in bijzijn van kinderen. Tuurlijk wist hij wat er kon gebeuren, maar hij onderschatte dat risico en ik neem hem dat zeer kwalijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-06-06 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:39

Ja je hebt wel gelijk.. Het punt is ook gewoon dát hij het meegenomen heeft... Maar dat mensen die hier een schreeuwen dat hij ontslagen moet worden die er niet eens wat vanaf weten vind ik ook een beetje vreemd.. Maar nu weten jullie hoe het echt gegaan is.. Het ik vind t knap van hem dat hij weer op school kwam en dat hij het aan onze klas ging vertellen: tegen een stelletje kritische 15 16 jarigen.. Hij stond gewoon te huilen voor de klas..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:43

Ik vind het niet knap, ik vind dat hij dat wel moest doen! Hij heeft dat aangericht dus hij moest zich ook verantwoorden! Zal me niets verbazen als dat hem verplicht werd door de schoolleiding...

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:46

Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurt is, laris@bokt was er ook bij en ze zat dicht bij iemand de in de fik is gevlogen Scheve mond Volgens mij raak je dan echt in shock. Ik hoorde laatst trouwens dat het met 2 van de 3 jongens redelijk goed ging Lachen

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:52

jeetje.. wij hebben op schoolkamp van groep 8 (3jaar terug) ook kampvuur gehad.. een behoorlijk grote, boven de leraar uit. Maar dat was gewoon met hout, zonder hulp van brandbaar spul..
Een beetje onverantwoordelijk, maar de leraar wilde waarschijnlijk alleen maar een gezellig groot kampvuur creëren dat uitgelopen is tot een nachtmerrie..

Tja, ik kan er verder mijn oordeel niet over geven, ik was er immers niet bij en ik vind het niet eerlijk om mensen te gaan beschuldigen ofzo..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:03

Hij zat hoe dan ook fout, vuur+brandbaarspul+kinderen erbij, dat is vragen om ongelukken!

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:57

Ik zit op die school, ik heb die leraar gehad, en 1 van die 3 jongens ken ik ook. Het gaat naar omstandigheden goed met ze, en ze maken zelfs al weer heel veel grapjes enzo.
Die leraar is echt zo ontzettend aardig, hij heeft ook echt een emotionele klap gehad hoor! Hij wilde gewoon het kampvuur wat aanwakkeren... De jongens zelf willen ook absoluut niet de leraar een schuldgevoel geven.

Misz_J schreef:
De leraar wilde waarschijnlijk alleen maar een gezellig groot kampvuur creëren dat uitgelopen is tot een nachtmerrie..

Precies.

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:37

Het echte verhaal is dat de groep een gat heeft gegraven om een kampvuur te maken, en het hout in het gat gegooit. Ze hadden speciaal hout van huis moeten mee nemen zodat er geen vies of nat hout tussen zou zitten. Vervolgens hebben ze het hout besprekent met wasbenzine en dit een tijdje in laten trekken. Vervolgens heeft de docent het vuur voorzichtig aangestoken en er ontstond een kampvuur. Doordat de houtjes niet volledig branden ging het kort hierna weer uit, en de leerlingen waren teleurgesteld omdat het vuur dus alweer uit was. Omdat de leraar dacht dat het vuur geheel gedoofd was, heeft hij geprobeerd voorzichtig het hout opnieuw te besprenkelen met wasbenzine. Hij had er geen rekening mee gehouden dat iets wat uit lijkt niet gelijk uit hoeft te zijn, dus door de straal wasbenzine die in het kampvuur kwam vatte de fles wasbenzine vlam en werd als een raket naar achteren gelanceerd, zodat de mensen die tegenover het kampvuur zaten door de steekvlam die uit de fles ontstond geraakt werden en hun kleren in de brand vlogen. De docenten hebben zich toen met hun eigen lichamen op de brandende kinderen gestort om het vuur te doven. Er zijn 3 leerlingen naar het brandwondencentrum afgevoerd met eerste, tweede en later bekend (kleine) 3de graads verwondingen.

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:38

Hm. Ook een behoorlijk dom idee om spiritus op het vuur te gooien.
Iedere malloot weet toch dat dat gevaarlijk is. Al helemaal als je verantwoordelijk bent voor die leerlingen.

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:43

Welke l*l haalt het dan ook in zn hoofd om er spiritus op te gooien. Als leraar moet je dat gewoon uit je hoofd laten.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:29

Iedereen moet dat uit zijn hoofd laten Knipoog
Ik vind het een onverantwoordelijk persoon die een voorbeeld moet zijn voor kinderen??? Nee ik had hem de laan uitgestuurd!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:20

Olympia schreef:
Hmm, heb dit op het nieuws gehoord, vond het wel een beetje raar, want deze school wordt waarschijnlijk strafrechtelijk behandeld, omdat er geen aanvraag zou zijn voor een kampvuur.. Nagelbijten / Gniffelen

Ja je moet een vergunning hebben voor een kampvuurtje.


Mooie boel is dat...... Daar zitten ze de rest van hun leven dan mee. Iedereen weet toch dat je geen brandbaar spul in iets moet gooien wat brand/net gebrand heeft/nog gloeit? Kans op ongelukken is erg groot.....

Sheriam
Berichten: 8
Geregistreerd: 16-02-06

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 02:46

Wel goed dat hij tegenover de andere leerlingen van de school zelf verteld heeft wat er gebeurd is. Maar toch ook erg dom. Waarom blijven mensen spiritus en wasbenzine enzo gebruiken om hun vuur aan te steken??? Het is algemeen bekend dat dat gevaarlijk is, en dat je NOOIT maar dan ook NOOIT uit de fles moet gieten. Aanmaakblokjes kosten nog geen euro per pak, liggen gewoon bij de supermarkt, en zijn veel en veel veiliger.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:34

Wat ontzettend banketstaaf. Scheve mond

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:43

hoi, ik zit op die school, en ik weet wat er echt is gebeurt. je kan het niemand kwalijk nemen.... vanauit school is die spiritus meegenomen voor als het vuurtje nii meer zou branden, niet die leraar zelf heeft het bewust meegenomen. Later wou het vuurtje nii meer branden dus gingen onze docenten overleggen wie er wat spiritus overheen zou doen. uiteindelijk koss die leraar ervoor het te doen. Hij doet het heel voorzichtig, maar met spiritus komt er altijd een deel terug, nu kwam er dus een beetje spritus terug maar ook een vlam kwam in de fles. Hij stond dus zo met een soort van vlammenwerper in zijn hand. daarmee heeft hij 3 kinderen geraakt die tegenover hem zaten. 2 kinderen maken het goed, maar 1 niet, die is voor heel veel procent verbrand over zijn hele lichaam. Waarschijnlijk zal hij er littekens etc. van over houden. het gebeurde vrijdagnacht. Maandag hadden wij het 1ste uur vrij, waarom wete iknii precies maar goed. Alle ouders kwamen hun kinderen diezelfde nacht nog ophalen. Maar er was 1 vader die was sterk onder invloed van de drank. Hij heeft die lerar bedreigd wou hem in elkaar rossen etc. uitendelijk had de politie de man geboeid en al afgevoerd en gezegd dat hij niet voor reden vatbaar was.... dat is dus het ware verhaal. Ik zit zelf op die school en die docent zelf is nu ook in shock hoor, hij voelt zich schuldig maar het had net zo goed de andeer docent kunenn zijn die het had gedaan.....

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:45

ohja het was in een strand in castricum, ze waren verborgen tussen 2 stranden in zodat ze nii ontdekt zouden worden omdat zegeen aanvraga op het kamvuur hadden gedana, maar al hadden ze dat wel gedaan weten ze zeker dat het was goed gekeurd..... het was dus ook heel moeilijk om hulp te halen omdat ze heel ver afgelegen waren en verborgen....

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:56

Als ik dit lees weet ik weer waarom ik zo superkwaad wordt als iemand spiritus of iets dergelijk voor vuur wil gebruiken. Als ik iemand echt niet tegen kan houden ga ik zelf dus een heel maar dan ook een heel eind weg staan. Dan maar uitgelachen worden, maar liever dat dan in Beverwijk te belanden. Ja

Ik vind het heel erg voor die kinderen, maar ook voor de leraar.
Met brandwonden ben je vaak voor je leven getekend, maar die leraar zal het hier ook echt niet makkelijk mee hebben.
Tuurlijk ben ik het er mee eens dat het een ongelovelijk stomme fout is geweest van hem, maar we maken allemaal continu kleine en grote fouten. Soms hebben die fouten gelukkig weinig gevolgen, soms vreselijke zoals in dit geval. Natuurlijk mag die leraar goed weten dat ie fout zat, maar dat weet hij zelf ook wel en hij zal het er moeilijk genoeg mee hebben. Ik vind alleen niet dat je de rest van iemands leven kapot mag maken omdat een domme beslissing zo ongelukkig uitgepakt heeft.
Hoe erg dit ook is, er is geen opzet in het spel geweest. Als je hem gaat ontslaan kun je net zo goed al die andere leraren ook ontslaan, die zijn dan net zo goed verantwoordelijk omdat ze hem niet tegen gehouden hebben!!!!