man pleegt zelfmoord

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:34

Las laatst een artikel dat anti-depressiva geweldsdelicten veroorzaakte. Dat daar nu onderzoek naar komt. Wellicht kan het ook zelfmoord in de hand werken? Anti-depressiva heeft een kunstmatige invloed op verandering van je gevoelsleven, zonder therapie kan dat ook nog averechts werken.

Heel erg dat iemand tot zo iets komt, maar ik vind de keuze wel erg drastisch. Overdag en dan ook nog van zo een laagte springen. Een hoop mensen en kinderen worden er dan mee geconfronteerd.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:45

russel schreef:
Las laatst een artikel dat anti-depressiva geweldsdelicten veroorzaakte. Dat daar nu onderzoek naar komt. Wellicht kan het ook zelfmoord in de hand werken? Anti-depressiva heeft een kunstmatige invloed op verandering van je gevoelsleven, zonder therapie kan dat ook nog averechts werken.

Heel erg dat iemand tot zo iets komt, maar ik vind de keuze wel erg drastisch. Overdag en dan ook nog van zo een laagte springen. Een hoop mensen en kinderen worden er dan mee geconfronteerd.

moet wel zeggen dat als het anti-depressivia een kunstmatige invloedop verandering van je gevoelsleven veranderd, dat het stom is dat ze zulke dingen dan nog aan mensen geven Boos!

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:31

Citaat:
Heel erg dat iemand tot zo iets komt, maar ik vind de keuze wel erg drastisch. Overdag en dan ook nog van zo een laagte springen


denk je serieus dat als je zó verward bent dat je dan nog 3 uur gaat zitten wachten tot alle publiek naar huis is? Zo'n opwelling is dan niet meer te handelen

Ik denk ook wel eens van goh...als ik het zou doen, hoe zou ik het dasn doen. Maar dat is gewoon een stomme vraag, want ik denk dat je dan niet meer zo helder denkt.

Citaat:
Wellicht kan het ook zelfmoord in de hand werken?

van een aantal medicatie wordt gedacht dat dat inderdaad zo is, medicijnen hebben vaak veel meer bijwerkingen dan men denkt. Maar dat wordt vaak de kop in gedrukt.

Farmaceutische industrie is een goudmijn, slechte reclame kunnen ze niet gebruiken

Anoniem

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:32

Van een aantal antidepressiva staat gewoon in de bijsluiter dat bijwerkingen kunnen zijn dat men suicidaal of suicidaler ervan wordt hoor...?

schoen
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-11-05

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:35

De vader van mijn vriendin heeft dit 2 weken geleden gedaan..
Voor een trein gesprongen op 40-jarige leeftijd..
Heel triest want hij had een gezin (vrouw, zoon en dochter, mijn vriendin dus)

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:41

echt heel triest ja....
en ook nog zo jong!! Ach gut

Bij ons aan de overkant woonde ook een man[35] met zijn moeder..
de moeder kwam te overlijden,en de man woonde daar nog alleen!!
NOOIT maar dan ook NOOIT zag je daar familie..
totdat de man zelfmoord pleegde [overdosis pillen]...
de familie stond diezelfde dag nog op de stoep,
om zijn sportauto [celica ofsow] op te halen Boos! Ach gut
wat een mensen bestaan er zeg,kan dat niet begrijpen!!!

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 08:42

Ketaki schreef:
Citaat:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je kunt met therapie en anti-depressiva er weer bovenop komen, het kost alleen ontzettend veel moeite en de drempel om te zien dat het niet goed met je gaat en hulp gaat zoeken is voor veel mensen te hoog, en zien dan geen andere oplossing.


denk je dat anti- depressivia dan zo goed is:? .
echt niet.
en sommige mensen zijn al zover heen dat therapie dan al niet meer werkt Knipoog


Ik zeg niet dat anti-depressiva goed voor je is, maar het zou je misschien wel ergens door heen kunnen helpen in combinatie met therapie.
Therapie is volgens mij iets wat altijd werkt, het is alleen de vraag hoeveel tijd geef je jezelf ervoor.
Het probleem is namelijk ook dat er mensen zijn die therapie volgen, en na een paar maanden dan zeggen: 'ik stop ermee, want het werkt niet'. Natuurlijk werkt het wel, maar je zult meer geduld moeten hebben, en je zult er meer tijd en energie in moeten steken.

Nielsie
Berichten: 528
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Voorschoten

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:13

Was na de wedstrijd van oranje-portugal een nederlander die van 6 hoog sprong uit zijn hotel kamer , omdat we verloren hadden

Nielsie
Berichten: 528
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Voorschoten

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:16

En als we dan toch bezig zijn , in china zijn al 6 mensen om het leven gekomen door een hartaanval wegens spanning tijdens de wk wedstrijden , terwijl ze zelf nog niet eens meedoen

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:49

Citaat:
ik zeg niet dat anti-depressiva goed voor je is, maar het zou je misschien wel ergens door heen kunnen helpen in combinatie met therapie.
Therapie is volgens mij iets wat altijd werkt, het is alleen de vraag hoeveel tijd geef je jezelf ervoor.
Het probleem is namelijk ook dat er mensen zijn die therapie volgen, en na een paar maanden dan zeggen: 'ik stop ermee, want het werkt niet'. Natuurlijk werkt het wel, maar je zult meer geduld moeten hebben, en je zult er meer tijd en energie in moeten steken.


maar bij sommigen werkt dat al helemaal niet. een combinatie van anti-depressivia en therapie.
omdat ze het probleem of de problemen niet meer zien op te lossen.

die horen dan alleen nog een stemmetje van wat doe ik hier.

en er zijn ook mensen die er geen tijd meer in steken omdat ze zelf al weten dat het niet meer werkt

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:25

de 2de verdieping is toch niet zo hoog?
Wel erg sneu natuurlijk...

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:36

Nielsie schreef:
Was na de wedstrijd van oranje-portugal een nederlander die van 6 hoog sprong uit zijn hotel kamer , omdat we verloren hadden


was die niet dronken en uit de raam gevallen?? was toch op nieuws dacht ik

en als iemand dood wil, doet ie het toch wel, Als je zo depressief bent dat niet een opwelling is, maar goed doordacht plan, doen ze het toch, met therapie of anti depressieva.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:39

Ken ook wel mensen die het (waarschijnlijk) in een opwelling hebben gedaan en misschien onder invloed van middelen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 01:15

russel schreef:
Las laatst een artikel dat anti-depressiva geweldsdelicten veroorzaakte. Dat daar nu onderzoek naar komt. Wellicht kan het ook zelfmoord in de hand werken? Anti-depressiva heeft een kunstmatige invloed op verandering van je gevoelsleven, zonder therapie kan dat ook nog averechts werken.


Ik denk dat je het daarmee bij het rechte eind hebt!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:56

Ja, zielig hoor.. In wormerveer in Noord - Holland was laatst iemand voor de trein gesprongen.. (Splash...... Scheve mond )

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: man pleegt zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:32

Quellian schreef:
russel schreef:
Las laatst een artikel dat anti-depressiva geweldsdelicten veroorzaakte. Dat daar nu onderzoek naar komt. Wellicht kan het ook zelfmoord in de hand werken? Anti-depressiva heeft een kunstmatige invloed op verandering van je gevoelsleven, zonder therapie kan dat ook nog averechts werken.


Ik denk dat je het daarmee bij het rechte eind hebt!

hier sluit ik me bij aan Bloos