Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 22:30

Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling

Uitgegeven: 27 juni 2006 08:37
Laatst gewijzigd: 27 juni 2006 16:13
RIJSWIJK - Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken is medeschuldig aan de uitschakeling van het Nederlands elftal in de achtste finales van het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. Dat beweert Johan Cruijff dinsdag in zijn column in De Telegraaf.

De voetbalgoeroe van Nederland doelt op de afwezigheid van Salomon Kalou bij Oranje. Verdonk weigerde de aanvaller uit Ivoorkust versneld een Nederlands paspoort te vestrekken, waardoor hij moest afzien van een zekere plek in de WK-selectie van bondscoach Van Basten.

Alternatief

"Nederland had te maken met een situatie, dat als Arjen Robben en Robin van Persie niet in de wedstrijd zaten, er geen alternatief was. En die hadden we met Salomon Kalou wel kunnen hebben", schrijft Cruijff. "Ik wil er vooral mee zeggen dat een minister er is om het landsbelang te dienen en dat heeft ze duidelijk niet gedaan".

Verdonk is het niet eens met de analyse van Cruijff: "Het was toch de bedoeling dat Kalou op rechts zou spelen? Daar stond met Van Persie onze beste man." Wel zei ze dat de bondscoach "heel goed werk" heeft geleverd en dat ze zich had zitten verbijten tijdens de laatste wedstrijd. "Maar ik ga niet over de inhoud van het voetbal. Nu is het niet gelukt, volgende keer beter."

Impuls

Cruijff gaat in zijn kritiek nog verder. Verdonk heeft met haar negatieve besluit de hele toekomst van het Nederlandse voetbal een slechte dienst bewezen. "Dankzij haar krijgt de doorgroei van het nationale elftal geen extra impuls. De ploeg is volop in ontwikkeling en als er straks nog zo'n twee à drie spelers uit Jong Oranje doorbreken, dan ziet de toekomst er richting het EK 2008 goed uit. Daarom is het zonde, dat je dit niet extra kan stimuleren met de aanwezigheid van een supertalent als Kalou".

De jonge aanvaller die afgelopen seizoen furore maakte bij Feyenoord, heeft inmiddels een contract ondertekend bij het Engelse Chelsea.

Opstappen

De oud-voetballer en -trainer van onder meer Ajax en Barcelona vindt eigenlijk dat de VVD-bewindsvrouw moet opstappen. Cruijff: "Ik vergelijk het maar even met een technisch directeur van een profclub. Als een grote speler van het kaliber Kalou zich bij mijn club zou melden en mijn manager stuurde hem weg, dan kon hij daarna zijn conclusies trekken. Dat geldt dus ook voor Verdonk".

Verdonk liet dinsdag via een woordvoerder weten dat ze de woorden van Cruijff geheel voor zijn rekening laat. "Er wordt zoveel over Verdonk geschreven. Dit is een vrij land en ieder mag zijn mening hebben". Hij wil wel benadrukken dat Verdonk Kalou niet zomaar een paspoort heeft geweigerd. "Ze heeft alle elementen afgewogen.

Integratietoets

Kalou kon een paspoort krijgen, maar dan moest hij wel de integratietoets halen. En dat heeft hij niet gedaan. De rechter heeft uiteindelijk de minister gelijk gegeven. Bovendien heeft de minister nooit de voetbalkwaliteiten van Kalou ter discussie gesteld".


www.nu.nl

Nou gaan ze het toch wel heel ver zoeken Nagelbijten / Gniffelen

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:34

Ongeacht of die jongen nou wel of niet een paspoort zou moeten krijgen, dit slaat werkelijk nergens op. Het WK hangt niet van 1 speler af, ook mét Kalou was Nederland uitgeschakeld. Cruijff blaast wel erg hoog van de toren en neemt het voetbal iets te serieus. Hij praat over voetbal alsof het oorlog is. Als je niet tegen je verlies kan moet je een andere hobby zoeken.

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:41

Haha tja je moet de schuld ergens zoeken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:55

Citaat:
Verdonk is het niet eens met de analyse van Cruijff: "Het was toch de bedoeling dat Kalou op rechts zou spelen? Daar stond met Van Persie onze beste man."


Geweldig, dit argument Haha!

Ik ben geen Verdonk-fan (verre van) maar dit gaat me toch wat ver hoor Clown

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:58

Ik geef die scheidsrechter de schuld Boos!
Die heeft het spel toch wel bedorven (NL- PRT)

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:59

Hopelijk is het een grapje, maar ik vrees het ergste. Nagelbijten / Gniffelen Landsbelang ja... Gestoord Lips are sealed Clown

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:04

ze had die scheits een NL paspoort moeten geven dan had hij deze wedstrijd niet mogen fluiten en hadden we tenminste een kans gehad Clown

Anoniem

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:08

Gut is die man dement aan het worden of zo? Nagelbijten / Gniffelen

En wat een arrogantie, het is maar een spelletje hoor, en tsja, Nederlanders zijn niet zo goed in dat spelletje Clown

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:36

Haha, ik vind dit wel lef hebben hoor!!
Als Verdonk haar werk goed doet is voetbal wel het laatste waar ze aan denkt denk ik.
En nee, ik ben ook geen groot Verdonk fan.

Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:37

Citaat:
Verdonk is het niet eens met de analyse van Cruijff: "Het was toch de bedoeling dat Kalou op rechts zou spelen? Daar stond met Van Persie onze beste man."


hihi 1-0 voor Verdonk..

Die Cruijff kan duidelijk niet tegen zijn verlies Ach gut

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:39

Poeh, een spel... beetje als een idioot achter een bal aan rennen.. vind het hele idee al een beetje achterlijk, en dan ook nog eens een minister de schuld gaan geven!? Haleluja! Verward

Dat wordt wat Nagelbijten / Gniffelen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:51

Nog een poging...

Verdonk had en heeft hier gelijk...

Nederlands meest beroemde voetballer zet zich hier in mijn ogen aardig voor schut...

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:52

Mijn vriend is het met Cruijf eens! AAAARG Haha!

Anoniem

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:54

Schimmelig schreef:
Mijn vriend is het met Cruijf eens! AAAARG Haha!



dumpen!!!!!!!! Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:26

Verdonk is een vrouw, wat weet die nou van voetbal? Zij zijn groot en ik is klein!

Justy schreef:
Citaat:
Verdonk is het niet eens met de analyse van Cruijff: "Het was toch de bedoeling dat Kalou op rechts zou spelen? Daar stond met Van Persie onze beste man."


Geweldig, dit argument Haha!

Ik ben geen Verdonk-fan (verre van) maar dit gaat me toch wat ver hoor Clown

Precies wat ik had willen zeggen. En het is maar een spelletje. Ach gut

Of denk ik nu te simpel? Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:29

Het is niet zomaar een spelletje... maar ik bedoel ze hebben van de Ivoorkust gewonnen... ik neem aan dat die spelers met gelijksoortige kwaliteiten zitten...

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:55

Mensen, maak je niet druk. Het is een column, daar staat wel vaker onzin in.

En als er iemand ''goed'' rechts kan spelen, dan is het Verdonk wel! Afbeelding

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:32

zowwwww die is grappig. Omdat ze waardeloos voetballen, en niet weten wat samen werken is ect ect. Tja iemand moet de schuld krijgen. Hahaha wat een idioot.Ze moeten maar blij zijn dat heel nederland niet om schade vergoeding vraagt vanwege al die oranje zooi die ze hebben aangeschaft en na 4x spelen weg moeten doen haha

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:25

Landsbelang?? Ziek Als inwoner van dit land ben ik blij dat we voorlopig weer even verlost zijn van de oranjegekte!

Ik dacht Kalou ook aannemelijk moest maken dat hij van plan was om iig een flink aantal jaar in NL te blijven, dat was hem niet gelukt en gezien het feit dat hij nu naar engeland vertrekt heeft Verdonk ook daar gelijk in.

En inderdaad, voetbal is maar een spelletje, dat er een heleboel mensen intrappen om daar veel geld oid in te steken is hun eigen schuld, dat hoeft niet...

En ik geloof dat ivoorkust met Kalou niet verder is gekomen dan de eerste ronde....

Wat een verschrikkelijke non-argumenten allemaal van Cruijf, hij zet zichzelf zo echt te kijk, in mijn achting is hij ver gedaald (en dat was al niet heel veel).

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:30

Ja hoor !!!!!!!!!!!!! Zeker net zo als dat de FIFA zegt dat de scheidsrechters corrupt zijn..... Verward (alhoewel ik de scheids niet echt euh..... 'goed' vond....)

Zucht..... Hallo het is een spelletje het is maar voetbal !!! Net of Kalou het hele nederlands elftal had kunnen redden..... Het is een teamsport toch.....

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:33

liever huntelaar dan kalou Haha! Haha!

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:37

als alle wel-nederlanders nou eens gewoon eens gingen werken voor die miljoenen die ze verdienen?
Cruijff is maf aan het worden hoor, als 1 speler het hele elftal had kunnen redden, zegt dat dus duidelijk wat over de gehele selectie, en niet over Verdonk.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:44

Toekie schreef:
Mensen, maak je niet druk. Het is een column, daar staat wel vaker onzin in.

Afbeelding



Ja dat ook zo dat zijn meestal een en al roddels.

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:51

Lekker dom...Net alsof kalou het verschil kon maken... Misschien had huntyelaar dat wel kunnen doen!!

_streepjes_
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Cruijff acht Verdonk medeschuldig aan uitschakeling Oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:56

tss
dit slaat ook nergens op
echt he?! hmm wie zal ik de schuld ns geven..