Luikse meisjes allebei dood gevonden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:19

Citaat:
En met twee meisjes KAN hij het praktisch niet alleen hebben gedaan, die meisjes gaan niet vrijwillig mee naar zo'n locatie en laten zich niet vrijwillig verkrachten/vermoorden...


zeg nooit nooit, die lui zijn zo ziek in hun hoofd en hebben maar 1 doel, vaak kunnen ze meer als wij denken, helaas. gewoon een langzame dood, geef maar aan het publiek, dat overleven ze ook niet.

zoetekoek

Berichten: 17
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:34

Wat ik zo erg vind is dat ze voor hun dood zo vreselijk hebben moeten lijden. Dit is zo'n beestachtige afstraffing en dood, daar zijn gewoon geen woorden voor...

Monsters die dit doen mogen gewoon nooit meer vrijkomen. Dat geldt trouwens voor -alle- verkrachters, mijn inziens. In België komt het wel goed wat de strafmaat aangaat, maar in Nederland? Verkracht maar gerust een meisje hoor, want over twee jaar sta je toch weer op straat! Boos! Ik wordt ziek met hoofdletters van al die L-koek over dat ze een tweede kans moeten krijgen en dat ze behandeld moeten worden. En de slachtoffers dan? Krijgen die een tweede kans? Worden die ooit nog helemaal beter, als ze niet dood zijn? Wist je dat er mensen 12 jaar voor fraude in Nederland hebben gekregen en dat ze in de praktijk nog geen 5 jaar voor moord of verkrachting zitten? En hoeveel van de TBS-ers gaan niet in de fout als ze met verlof gaan? Wel ja, meneer heeft een 14-jarig meisje bruut verkracht en mag lekker twee weken de bloemetjes buiten gaan zetten. Er is iets mis met de daders, maar er is ook iets ernstig mis met de mensen die dit soort onzin uitprakiseren. Boos!

Sorry als dit een grof en pessimistisch bericht is, maar het is wel de realiteit waarin we leven. En ik kan me er gewoon zo vreselijk kwaad over maken!! Wanneer leren dat soort kerels toch eens hun tengels thuis te houden?? O ja, waarschijnlijk nooit... Totdat het Nederlandse volk misschien eens in opstand komt, ooit...

Het zijn dit soort kerels die ervoor zorgen dat mijn ouders me overal heenbrengen en ophalen en dat ik s'avonds niet alleen de deur uit mag. (Terwijl ik vind dat het gewoon zou moeten kunnen... Maar ja, je neemt geen risico, hè? Pepperspray mag je niet, een mes dragen mag je niet... Maar zij mogen je wel op je nek springen en alles met je uitvreten wat ze willen.) Ze terroriseren gewoon de hele samenleving met hun capsones zodat je je nergens meer veilig voelt.

Ik ga nu stoppen. Het is gewoon te gruwelijk voor woorden en ik ben nogal kwaad, laten we het daarop houden. Sorry voor het negativisme.

Eydis

Berichten: 4888
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:35

Niks sorry ik ben blij dat iemand het eens onder woorden brengt.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:24

pfff die anonieme brief naar de telegraaf was ook raar he..? of heb ik hier overheen gelezen dat t al is gemeld?

hieronder iig een stukje

Vindplaats meisjes gemeld bij De Telegraaf
door onze verslaggevers

AMSTERDAM - Uitgerekend op de dag dat de lichamen van de twee Belgische meisjes Stacy en Nathalie werden gevonden, ontving De Telegraaf per post een anonieme brief met gedetailleerde informatie over de vindplaats in Luik.

De envelop bevat twee plattegronden, met de handgeschreven tekst: ’ Vermoedelijke vindplaats Stacy + Nathalie’. Op de plattegronden is de vindplaats aangegeven met een kruisje naast een spoorlijn. Hoewel de kinderen hemelsbreed twee kilometer verderop naast een spoorlijn zijn gevonden, zou dit betekenen dat de afzender daderkennis heeft.

Om die reden heeft De Telegraaf de brief, die een dag eerder in Rotterdam op de post was gedaan, overhandigd aan de politie Amsterdam-Amstelland, die de informatie uiterst serieus neemt. De Belgische federale politie is zeer geïnteresseerd in de informatie en vroeg het Amsterdamse korps de envelop met plattegrond met spoed naar Luik te sturen.

foto's staan bij de link: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4549 ... graaf.html

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:56

misschien iemand met een helderziende blik geweest???

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:09

Pfff, laten we het hopen!

Wat ik wel heel erg eng vind... Stel dat de verdachte niet de schuldige is... Weten ze dan wel in welke hoek ze moeten zoeken? I doubt...

Brownie
Berichten: 206
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Zuidwolde (Dr)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:25

zoetekoek ik ben het helemaal met je eens !!! wij moeten lijden onder die vieze kerels die hun poten niet thuis kunnen houden .. overal zie je de polie bekeuringen uitdelen maar ze zouden eens meer met dit soort zaken bezig moeten .. !!!
ik heb ook gehoord van een docent van mijn vorige school die heeft bij de politie gewerkt dat als mensen die in de gevangenis zitten en zelfmoordpogingen hebben eruit worden gehaal en naar zo'n speciale persoon wordt gebracht die ze in de gaten houd weet niet meer precies hoe dat heet ... en als ze dan bijvoorbeeld een stukje gaan lopen in het park en die persoon die de gevangene in de gaten houd zegt kom je mee naar huis .. hoeft de gevangene dat niet te doen die mag dan gewoon naar huis gaan en dan krijgt hij geen straf want in nederland is het niet strafbaar als je wegloopt zo kan elke crimineel op staat komen ...!! en de straffen zijn normaal al zo kort :S

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:49

Quellian schreef:
Pfff, laten we het hopen!

Wat ik wel heel erg eng vind... Stel dat de verdachte niet de schuldige is... Weten ze dan wel in welke hoek ze moeten zoeken? I doubt...

Inderdaad. Ik denk niet dat ze dan enig idee hebben wie het dan kan zijn. Scheve mond

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:58

vreselijk dat die meisjes daar hun dood gevonden hebben..

Maar de ouders hebben nu nog geen rust hoor, dat heb je pas wanneer je het hoofdstuk kunt afsluiten. En zolang er nog geen échte dader is.. is er geen hoofdstuk om af te sluiten..

En dat de moeder nu in de bak zit.. Waarom zien mensen altijd te laat in dat er iets mis is..

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:21

Echt verschrikkelijk voor die meisjes :N

Ik vind het trouwens ook wel vaag, die anonieme brief.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:52

zoetekoek schreef:
In België komt het wel goed wat de strafmaat aangaat, maar in Nederland?


In Belgie komt het wel goed? Dat hebben we wel gezien in de zaak Dutroux... Scheve mond
Als het ergens een vies corrupt zootje is, is het in Belgie wel... Scheve mond

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:58

Nihoul is dacht ik al voorwaardelijk vrijgelaten... Dutroux zelf kan in principe dacht ik ook al over een paar jaar vrijkomen, maar dat doen ze denk ik niet.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:26

Nihoul is idd al vrij, maar Dutroux had toch levenslang? Ik bedoelde maar: Dutroux is de eerste keer ook snel vrij gekomen en zie wat er van kwam. En dan al die zgn. 'fouten' die gemaakt zijn... Knipoog
Ik hoop echt van harte dat ze deze zaak niet verknallen...

BloemBloem

Berichten: 16621
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:37

Ik hoorde op de radio dat de ouders gewoon in het
cafe zaten .... ( s'nachts) en dat die meisjes buiten aan het spelen waren ...

Dan heb je toch ook geen verantwoordelijkheidsgevoel of zie ik dat nou verkeerd Verward

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:14

Tieneke schreef:
Nihoul is dacht ik al voorwaardelijk vrijgelaten... Dutroux zelf kan in principe dacht ik ook al over een paar jaar vrijkomen, maar dat doen ze denk ik niet.


haha, Dutroux leeft geen 2min als hij vrijkomt.. ik denk dat ie maar beter kan smeken om daar te blijven ipv smeken om vrijgelaten te worden *LOL*

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:20

Fiej schreef:
Tieneke schreef:
Nihoul is dacht ik al voorwaardelijk vrijgelaten... Dutroux zelf kan in principe dacht ik ook al over een paar jaar vrijkomen, maar dat doen ze denk ik niet.


haha, Dutroux leeft geen 2min als hij vrijkomt.. ik denk dat ie maar beter kan smeken om daar te blijven ipv smeken om vrijgelaten te worden *LOL*


Idd, en 'levenslang' is al lang niet meer levenslang letterlijk opgenomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 09:32

Ook vrijdag werd het onderzoek naar de moordenaar of moordenaars van de Luikse meisjes Stacy en Nathalie voortgezet. De speurders blijven zich vooral concentreren op Abdallah Ait Oud, momenteel de enige beschuldigde en verdachte in het dossier. De speurders zochten vrijdag opnieuw in de buurt van de plaats waar de meisjes in de nacht van 9 op 10 juni verdwenen en waar hun lichaampjes woensdag gevonden werden. Ze zoeken er naar aanwijzingen en getuigen.

Op de plek waar de stoffelijke overschotten van de meisjes gevonden werden, zijn opnieuw stalen genomen die zullen onderzocht worden. De speurders proberen nog steeds te reconstrueren wat er gebeurde op de avond van de verdwijning van de meisjes en de daaropvolgende nacht. Volgens televisiezender RTL-TVi getuigden al verschillende jonge meisjes dat ze op de avond van 9 juni door Abdallah Ait Oud werden aangeklampt. Twee van deze vier getuigen zouden volgens de speurders geloofwaardig lijken. De meisjes werden door Ait Oud benaderd op straat en in de buurt van het podium aan de zijkant van het café "Les Armuriers".

Abdallah Ait Oud werd vrijdag niet verhoord. In de loop van volgende week zouden de ondervragingen opnieuw hervat kunnen worden.


www.hln.be

lijkt er toch echt sterk op dat hij het wel degelijk is Ja

zoetekoek

Berichten: 17
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:40

In België kan je tenminste 10 jaar of meer voor verkrachting krijgen en Dutroux heeft levenslang gekregen.

Van de Wikipedia:
Citaat:
Marc Dutroux (Ukkel (Brussel), 6 november 1956) is een van de bekendste en meest omstreden criminelen van België. Hij stond terecht op verdenking van ontvoering, gijzeling, verkrachting, moord en illegale handel en is veroordeeld tot een levenslange celstraf. Hij heeft de bijnamen het gezicht van het kwaad en het monster van België.


Citaat:
Op 22 juni 2004 werd hij veroordeeld tot levenslange celstraf en 10 jaar terbeschikkingstelling.


Meer kun je lezen hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Dutroux

Ik zeg trouwens echt niet dat het Belgische rechtssysteem perfect is of zo, er moet nog zo ontzettend veel veranderen.

Je ziet ook bij Dutroux dat hij een van die vuilzakken is die ze toch weer vrij hebben gelaten na zoveel jaar te hebben gezeten voor eerdere verkrachtingen. In Amerika is het allang bekend: verkachters en lustmoordenaars zijn veelplegers. Waarom ze dat in de Benelux niet begrijpen, gaat mijn petje te boven.

Ze houden zichzelf alleen maar voor de gek door te denken dat deze mensen "te genezen" zijn. Het is wel weer gebleken hoe verschrikkelijk effectief TBS is. En daarbij, zou ik het risico niet willen nemen door te zeggen "deze meneer is bij deze genezen" terwijl je drie dossiers voor je snufferd hebt liggen van drie moord- en verkrachtingszaken. Wat nu als je het voor de grap niet bij het rechte eind hebt, ondanks al je kennis en onderzoek over deze persoon? Is het risico het waard om te nemen?

We moesten maar eens gaan accepteren dat sommige mensen gewoon niet te redden zijn en voor zichzelf en de maatschappij beschermd moeten worden, voor altijd. Het gaat mij niet om "lekker lang straffen" dus om voldoening of zo, het gaat mij om de tijdbomsituatie die je creeërt als je zo'n man weer terug de maatschappij instuurt. Als zoiemand dan al ooit de gevangenismuren verlaat, dan graag altijd in een tehuis en altijd beschermd.

Dank u wel voor het serieus nemen van onze veiligheid, Nederlandse Staat.

(klimt van het sinasappelkistje af en stopt met de toespraak)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:14

Wees gerust, Dutroux komt nooit meer vrij, die heeft dit keer levenslang in de letterlijke zin van het woord.

Ik geef je gelijk zoetekoek. Niet alle mensen zijn verloren. Sommige zijn nog in staat om na een behandeling terug normaal te kunnen functioneren. Iemand die lijdt aan schizofrenie bijvoorbeeld. Die persoon kan na een behandeling en gepaste medicatie weer helemaal genezen van zijn deliquent gedrag.
Maar een verkrachter die kickt op jonge meisjes, dat is iets zo goed als ongeneselijk. Ik heb althans nog nooit van een afdoende therapie of medicijnen gehoord om verkrachters van hun ideeën af te houden...

Ik las net in de krant van gisteren dat de vader van Nathalie wilde dat de meisjes apart begraven waren, omdat hij het zijn ex-vrouw en vriend bijzonder kwalijk neemt dat ze de meisjes zomaar buiten aan hun lot hadden overgelaten. Ik kan de arme man begrijpen, hij is zijn dochter voor altijd kwijt en hij kon er niets aan doen...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:54

Kan ik me idd ook goed voorstellen Kathleentje, maar aan de andere kant, ik weet ook niet meer wat ik van die vader moet denken, want beide gezinnen leken me verre van ideaal...Scheve mond Afschuwelijk dat er zo'n einde aan het leven van deze kinderen is gekomen.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:03

Die vader van Nathalie was nog de enige normale man van de hele 'familie'. Hij is de enige die nooit media-aandacht heeft gezocht, hij heeft nooit veel voor de camera zitten huilen ofzo, hij is de enige die z'n kinderen niet mishandeld heeft. Dat zegt genoeg vind ik.

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:07

pfff het is echt een verschrikkelijke gebeurtenis...

ze hebben zo lang gezocht en weten dat ze zo dichtbij waren.

ik vind dat je als ouder je kinderen toch wel wat meer in het oog moet houden op die leeftijd,maar het is gebeurt en het moet echt verschrikkelijk zijn voor de ouders om zoiets mee te maken.

belgie heeft er weer een drama bij pfff

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:33

Tieneke schreef:
Die vader van Nathalie was nog de enige normale man van de hele 'familie'. Hij is de enige die nooit media-aandacht heeft gezocht, hij heeft nooit veel voor de camera zitten huilen ofzo, hij is de enige die z'n kinderen niet mishandeld heeft. Dat zegt genoeg vind ik.


IS ook zo. Maar toch heeft hij wel kinderen met zeer discutabele vrouwen.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:41

Liefde maakt blind zeker? Verward

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:04

Tieneke schreef:
Die vader van Nathalie was nog de enige normale man van de hele 'familie'. Hij is de enige die nooit media-aandacht heeft gezocht, hij heeft nooit veel voor de camera zitten huilen ofzo, hij is de enige die z'n kinderen niet mishandeld heeft. Dat zegt genoeg vind ik.



Het feit dat hij zijn dochter heeft achtergelaten bij een van die ouders die hun kinderen mishandelden zegt aan de andere kant ook wel weer wat... Ik zeg niet dat hij zijn dochter koste wat kost bij haar moeder uit de buurt had moeten houden maar om haar op zo'n avond bij haar moeder te laten vind ik ook niet zo bijster slim Nagelbijten / Gniffelen