Luikse meisjes allebei dood gevonden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:45

rommie schreef:

Het feit dat hij zijn dochter heeft achtergelaten bij een van die ouders die hun kinderen mishandelden zegt aan de andere kant ook wel weer wat... Ik zeg niet dat hij zijn dochter koste wat kost bij haar moeder uit de buurt had moeten houden maar om haar op zo'n avond bij haar moeder te laten vind ik ook niet zo bijster slim Nagelbijten / Gniffelen


Erg domme opmerking. Meestal heeft de vader alleen bezoekrecht. De moeder krijgt de kinderen toegewezen. Daar heb je je als vader bij neer te leggen. Krom systeem maar zo is het nou eenmaal bij de wet geregeld.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:50

En bedankt!
Over het algemeen wordt er wel gekenen naar hoe de moeder met het kind omgaat voordat het wordt toegewezen hoor... Een moeder die haar kind mishandeld krijgt dat kind echt niet zonder meer toegewezen. Misschien had ze haar wel, maar in dat geval vind ik het weer raar dat de vader niet geprobeerd heeft haar terug te krijgen of dat dat niet gelukt is... Maargoed, het fijne ervan zullen we wel nooit weten.
Stel het in ieder geval niet erg op prijs als mijn posts in een topic als 'erg dom' worden bestempeld maar das weer een ander verhaal.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:55

Ik weet niet òf de vader dit heeft gedaan of niet, maar als hij zo het beste met zijn kind voorhad, zou hij ook allang eens naar de kinderbescherming of politie o.i.d gestapt zijn...
Ook vind ik het erg raar dat toen die meisjes nog leefden er blijkbaar geen actie is ondernomen, maar nu opeens weet iedereen hoe slecht die arme kinderen het wel niet hadden...
Als ze daar nou eens wat eerder wat aan hadden gedaan, hadden deze 2 meisjes niet eens dood hoeven te zijn! Boos! Maarja, das allemaal achteraf he...

Anoniem

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:35

Van wat ik gehoord heb woonde Nathalie bij de vader en was ze vanwege de bezoekregeling op dat moment bij de moeder. Maar goed, dat is wat ik gehoord heb.
Het maakt het hele gebeuren niet minder triest, maar als het waar is maakt het het misschien nog wel zwaarder voor de vader. Die blijft zitten met een heleboel "wat als?" vragen.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:07

Marreke, dat heb je goed gehoord iniedergeval, de man heeft echt wel ff dikke pech gehad... triest gewoon het hele verhaal

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:04

idd..
Ik denk wel dat de vader er al eens mee naar het gerecht etc.. is gestapt.
Want het hoederecht was de moeder nog maar net ontnomen.
en nu had ze bezoekrecht

Maar, wat is nu juist het verband tussen Stacey en Nathalie? Want het zijn toch STIEFzusjes?
Kan die toestand daar echt niet volgen hoor Verward

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:45

de een was de dochter van de moeder haar vriend.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:54

Marreke schreef:
Van wat ik gehoord heb woonde Nathalie bij de vader en was ze vanwege de bezoekregeling op dat moment bij de moeder. Maar goed, dat is wat ik gehoord heb.
Het maakt het hele gebeuren niet minder triest, maar als het waar is maakt het het misschien nog wel zwaarder voor de vader. Die blijft zitten met een heleboel "wat als?" vragen.



wie maakte er nou ook weer een domme opmerking? Lips are sealed

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:01

rommie schreef:

wie maakte er nou ook weer een domme opmerking? Lips are sealed



Jou opmerking was:

rommie schreef:
maar om haar op zo'n avond bij haar moeder te laten vind ik ook niet zo bijster slim


Kon de vader weten dat het zo'n avond kon worden??

En of die opmerking dom of slim was, mag je zelf invullen.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:21

hé seg.. hou het misschien een beetje gezellig ja..
Nu ja, niet dat dit topic gezellig moet zijn.. maar toch Rolleyes

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:22

Ik neem toch aan dat die vader ook wist dat er die avond een braderie was en dat de moeder een zuiplap is... Het spijt me wel maar ik vind dan niet dat hij slim was door zijn kind bij haar te laten. Nee ik vind mijn opmerking nogsteeds niet dom maargoed wat jij er van vind moet je zelf weten. Vind het alleen niet netjes om het op zo'n manier op bokt te zetten maar als dat jou manier is...
Wil het topic ook niet vullen met ditsoort onzin discussies dus ik hou er over op.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:41

Okee, blijft een trieste zaak..... Is natuurlijk niet bekend dat de vader dat wist (van die braderie). En moeder een zuiplap?? Vader heeft van Belgische autoriteiten opdracht gekregen het kind bij moeder te brengen. Ik weet niet hoe ver in België de mogelijkheid ligt om daar onderuit te komen. Misschien wilde het kind zelf ook wel naar mama.
Nee ik zou de vader het niet verwijten......
Ik denk dat hij zichzelf al genoeg verwijten maakt. Zoals iedereen uit hun omgeving zal doen.

Is gewoon ook enorm triest dat ze de verkeerde persoon tegen gekomen zijn...... Wie verwacht nu zoiets????

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:19

als de moeder recht had dat weekend kind bij te houden, ben je machteloos en ben je verplicht je kind naar je ex-partner te brengen, wat zij daar dan mee doet staat de man machteloos tegenover, stel je voor dat hij ze niet gebracht had, dan had dit niet gebeurd maar dan had de moeder wel bewaar kunnen indienen omdat de man de opgedragen regels van de scheiding niet naleeft.

Anoniem

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:52

rommie schreef:
Ik neem toch aan dat die vader ook wist dat er die avond een braderie was en dat de moeder een zuiplap is... Het spijt me wel maar ik vind dan niet dat hij slim was door zijn kind bij haar te laten. Nee ik vind mijn opmerking nogsteeds niet dom maargoed wat jij er van vind moet je zelf weten. Vind het alleen niet netjes om het op zo'n manier op bokt te zetten maar als dat jou manier is...
Wil het topic ook niet vullen met ditsoort onzin discussies dus ik hou er over op.


Als er een bezoekregeling en recht is , heeft de vader niet zoveel te kiezen. Helaas. Het gebeurt maar al te vaak dat kids de dupe worden en de ene ouder achter blijft terwijl deze wist dat het een keer fout MOESt lopen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:22

Je vraagt je toch af waarom iemand die bekend staat bij kinderbescherming en andere instanties, die al voogdij over kinderen is kwijtgeraakt, die bekend staan als probleemgezin, en waarvan bekend is dat ze protituee is en een drankprobleem heeft(of haal ik de 2 moeders nu weer door elkaar? ), nog bezoekrecht heeft. Scheve mond

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:08

Die prostituee was de moeder van Stacey, dat is dus iemand anders.
In het Belgisch weekblad Humo staat een mooi stukje over gescheiden vaders die hun kinderen moeten afstaan aan hun vrouw. Ze mogen ondanks hun bezoekrecht de kinderen niet meer zien omdat de moeder er een stokje voor steekt en het gerecht alleen maar toekijkt. Citaat van een vader van Turkse origine die zijn kinderen aan zijn vrouw moest meegeven:

"Ik heb lang gedacht dat die man me geen omgangsrecht gunde omdat hij een racist was, maar nu weet ik beter. Of de vader nu Vlaming of Turk is, dokter of arbeider, dat maakt geen verschil. Moeders wil is wet! Zeker in Wallonië. In Vlaanderen is er een mentaliteitsverandering aan de gang, maar bij ons de moeder nog altijd zo heilig als de maagd Maria."

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:10

belachelijk eigenlijk. Waarom kijken ze niet gewoon naar wat het beste is voor de kinderen? Die worden hier de dupe van. Scheve mond

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:20

ik vraag me af..
2 weken geleden ging het dna onderzoek bekend worden gemaakt..
Ik hoor niets meer in het nieuws..

is dit een vorm van Steek-het-in-de-doofpot-zaak? Nagelbijten / Gniffelen
of ligt het nou aan mij..

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:03

Is weer typisch Belgie!

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:43

xKatleentjex schreef:
Citaat van een vader van Turkse origine die zijn kinderen aan zijn vrouw moest meegeven:

"Ik heb lang gedacht dat die man me geen omgangsrecht gunde omdat hij een racist was, maar nu weet ik beter. Of de vader nu Vlaming of Turk is, dokter of arbeider, dat maakt geen verschil. Moeders wil is wet! Zeker in Wallonië. In Vlaanderen is er een mentaliteitsverandering aan de gang, maar bij ons de moeder nog altijd zo heilig als de maagd Maria."



Orban schreef:
Is weer typisch Belgie!


Nee hoor, is ook in Nederland helaas nog de normaalste zaak van de wereld.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:59

Ach de komkommertijd begint bijna weer, zodra Zidane en de andere 'belangrijkere' dingen uit het nieuws zijn zullen ze wel terug komen...

Kitty

Berichten: 7709
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:11

BRUSSEL - De politie heeft nieuw forensisch bewijs gevonden tegen de enige verdachte van de moord op de twee Luikse stiefzusjes Stacy en Nathalie.

In de zakken van zijn spijkerbroek zou stuifmeel zijn gevonden dat hetzelfde is als het stuifmeel dat is aangetroffen langs de spoorweg waar de twee meisjes eind vorige maand werden gevonden. Dat meldde de televisiezender RTL-TVi zondag.

Ook zou stofweefsel dat op het lichaam van de verkrachte Stacy is aangetroffen overeenkomen met het weefsel van de broek van de verdachte, de 38-jarige Marokkaan Abdallah A.O..

Hij wordt donderdag voorgeleid aan de rechter. De onderzoeksrechter kan de verdachte begin deze week aanklagen voor de moord op Stacy en Nathalie en voor de verkrachting van Stacy. A.O. ontkent tot nog toe dat hij ook maar iets te maken heeft gehad met de ontvoering van de meisjes.

Bron: dvhn.nl

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:45

Vreemd, ze hebben altijd beweerd dat alleen Nathalie verkracht werd...

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:30

óf er staat een fout in dit artiekel óf er komen nu nog inneens dingen boven water

miloetje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:22

ik dacht dat Nathalie verkracht was? Of Beide? Het maakt ook niet uit, maar het is gewoon dieptriest wat dit op zijn geweten heeft!