Kabinet is gevallen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:13

@ Quellian: Doet me denken aan een liedje van vroegah: Meneer de president, weltrusten, slaap maar lekker in uw mooie witte huis......... (van het presidentschap is het tot nu toe gelukkig nog niet gekomen Knipoog)

@Babsiej: omdat we in een verzorgingsstaat leven, dan werkt dat zo Knipoog

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:15

Blijkbaar dus toch niet helemaal Knipoog

Ik ben blij met de nieuwe ziektekosten regeling, en indirect betaal ik al mee aan de "armere"" door belasting geld af te dragen..
Iedereen kan toeslag krijgen oid als hij/zij het niet kan betalen.

De rijkere hebben er zelf voor geleerd gestudeerd, of carriere ingemaakt. Zie dus geen rede om die te gaan korten Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:18

Babsiej schreef:
De rijkere hebben er zelf voor geleerd gestudeerd, of carriere ingemaakt. Zie dus geen rede om die te gaan korten Haha!

En hier vergeet je dus iets HEEL belangrijks: veel mensen die in een uitkering zitten door ziekte, hebben ooit ook gestudeerd, carriere gemaakt en geholpen NL tot een welvarend en rijk land te maken en die worden nu gestraft.

CDA is altijd al een partij geweest die in de planning had om de rijken rijker te maken en de armen armer.

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:20

Mensen met ziekte, krijgen hier netjes hun uitkering waar wij dus ook aan mee betalen .. Als jij daarvoor een goede baan hebt gehad hoef je het nog echt niet slecht te hebben..

Mijn schoonouders hebben ditzelfde.. mijn schoonvader zit thuis met een nierziekte waardoor hij niet meer kan werken en mijn schoonmoeder is gestopt met werken toen de kinderen kwamen.

Maar mijn schoonvader had een goede baan voor hij ziek werd en heeft nu dus een goede uitkering en kan vrij riant leven.

Ik zeg niet dat dat voor iedereen geld maar voor veel mensen zijn er genoeg kansen, en ik geef ze groot gelijk dat het over moet zijn iedereen maar een aai over zn bolletje te geven en geld in het handje te stoppen ..

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:22

Ja, er is een tijd geleden een onderzoek gedaan naar welke partij het meest christelijke partijprogramma heeft (de manier waarop normen en waarden uit de bijbel in het programma terugkomen) Dat bleek niet het CDA te zijn, maar de SP Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:23

Babsiej schreef:
Mensen met ziekte, krijgen hier netjes hun uitkering waar wij dus ook aan mee betalen .. Als jij daarvoor een goede baan hebt gehad hoef je het nog echt niet slecht te hebben..

Mijn schoonouders hebben ditzelfde.. mijn schoonvader zit thuis met een nierziekte waardoor hij niet meer kan werken en mijn schoonmoeder is gestopt met werken toen de kinderen kwamen.

Maar mijn schoonvader had een goede baan voor hij ziek werd en heeft nu dus een goede uitkering en kan vrij riant leven.

Ik zeg niet dat dat voor iedereen geld maar voor veel mensen zijn er genoeg kansen, en ik geef ze groot gelijk dat het over moet zijn iedereen maar een aai over zn bolletje te geven en geld in het handje te stoppen ..


Tja, ik heb dus duidelijk een andere ervaring Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:23

odetteke schreef:
Ja, er is een tijd geleden een onderzoek gedaan naar welke partij het meest christelijke partijprogramma heeft (de manier waarop normen en waarden uit de bijbel in het programma terugkomen) Dat bleek niet het CDA te zijn, maar de SP Knipoog


Dat verbaast me Ja

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:26

Ik schaam me heel erg diep !!! Ik weet echt van niets tot nu !!!

(geen TV gekeken, of krant of zo)

Maar goed dit was wel te verwachten... Is er al nieuws over wat nu verder gaat gebeuren ??

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:26

Nope. Harry Potter zit nu bij de Koningin op de koffie.

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:27

Quellian schreef:
Babsiej schreef:
Mensen met ziekte, krijgen hier netjes hun uitkering waar wij dus ook aan mee betalen .. Als jij daarvoor een goede baan hebt gehad hoef je het nog echt niet slecht te hebben..

Mijn schoonouders hebben ditzelfde.. mijn schoonvader zit thuis met een nierziekte waardoor hij niet meer kan werken en mijn schoonmoeder is gestopt met werken toen de kinderen kwamen.

Maar mijn schoonvader had een goede baan voor hij ziek werd en heeft nu dus een goede uitkering en kan vrij riant leven.

Ik zeg niet dat dat voor iedereen geld maar voor veel mensen zijn er genoeg kansen, en ik geef ze groot gelijk dat het over moet zijn iedereen maar een aai over zn bolletje te geven en geld in het handje te stoppen ..


Tja, ik heb dus duidelijk een andere ervaring Knipoog



Dan zul jij daardoor vast een andere mening hebben als ik Knipoog

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:31

wat een gedoe zeg
wouter bos smult hiervan! je ziet hem echt een lach van oor tot oor proberen in te houden voor de camera..

mag straks ook mee stemmen..maar nog geen idee waarop Nagelbijten / Gniffelen
vind het allemaal maar 10x niets

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:35

Net zo lang verdiepen tot je 1 parij wat minder niets vindt Knipoog

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:38

Quellian schreef:
Nope. Harry Potter zit nu bij de Koningin op de koffie.


Haha!

Tsja.....

Wat moet ik daar dan weer op zeggen ??

Heeft ie ooit meer gedaan voor ons land als dat ??

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:39

Ik denk dat Harry Potter meer doet dan wij denken.. Knipoog

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:42

jeej ben net 18 dus mag stemmen Bloos .. ik zag even een lichtpuntje

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:46

Jellie schreef:
Ik denk dat Harry Potter meer doet dan wij denken.. Knipoog


Ja, in blunderen is hij idd de beste Ja

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:48

Wouter Bos zal bij de vervroegde verkiezingen wel veel stemmen krijgen, maar of het land daar beter van wordt?! Boos!
Ik ben het overigens met Babsiej eens: Ook mensen met een uitkering hebben het erg goed in Nederland, iedereen is hier gewoon heel verwend!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:53

Go jij! Go jij!

Eindelijk van dit stelletje ongeregeld af!

haha, www.wouterbos.nl
Krijg je *bad gateway*op dit moment, hoe treffend! Jammer dat dat vast snel over zal zijn. Nagelbijten / Gniffelen


Iemand een idee of Rita (dmv voorkeursstemmen?) toch nog premier kan worden?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:53

LETS schreef:
Ik ben het overigens met Babsiej eens: Ook mensen met een uitkering hebben het erg goed in Nederland, iedereen is hier gewoon heel verwend!


Excuse me if I'm wrong, maarre... Dit is dus duidelijk een post van iemand die hier niet bekend mee is.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:59

Nee ik heb inderdaad geen uitkering, maar vergelijk het eens met andere landen: in nederland is het goed geregeld: Ook met een uitkering hoef je geen honger te lijden. Ik zeg niet dat het RIANT leven is, maar honger lijden hoeft niet. (Dan heb ik het overigens niet over mensen die door ernstige ziekte thuis zitten, die moeten goed verzorgd worden, en naar mijn idee gebeurt dit ook)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:02

LETS schreef:
Nee ik heb inderdaad geen uitkering, maar vergelijk het eens met andere landen: in nederland is het goed geregeld: Ook met een uitkering hoef je geen honger te lijden. Ik zeg niet dat het RIANT leven is, maar honger lijden hoeft niet. (Dan heb ik het overigens niet over mensen die door ernstige ziekte thuis zitten, die moeten goed verzorgd worden, en naar mijn idee gebeurt dit ook)


Ach nou ja... Sommige mensen mogen idd blij zijn dat ze elke dag 2 boterhammen hebben met pindakaas. Een warme maaltijd zit er niet in Haha!

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:07

Als je kan werken moet je aan het werk, kan je dit niet, dan heb je recht op een uitkering. En inderdaad, die mensen moeten vaak de touwtjes aan elkaar knopen.
Maar schijnbaar verschillen we van mening; ik vind het zo goed geregeld...

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:11

Ik ben er wel bekend mee, en wij zijn hier inderdaad veel te verwend met zijn alle!

Nu er wat tegen gedaan word is balkenende de boze man , maar hij helpt ons wel uit een economische crisis , de staats schuld is een stuk afgelost..
Komt gewoon omdat er een hoop mensen afgekeurd ook zijn die nog best wat kunnen doen of veel mensen die onterecht hun handjes ophouden.. en balkenende heeft groot gelijk dat moet eens afgelopen zijn! Je bent sowieso nooit te oud om te leren, dus dat kan ook geen rede zijn ..

Ik ben het dus wel eens met balkenende beleid Knipoog

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:12

En ik ben het volledig met jou eens!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:13

Mijn schoonmoeder heeft ook een uitkering. Is geen vetpot maar ze kan gewoon rondkomen.. Zelfs geld om een paar x per jaar naar centerparcs te gaan. Wat wij niet eens kunnen.. (maar wij hebben een paard Haha! )

Babsiej, vind dat je daar gelijk in hebt.
Laatst bijgewerkt door Jellie op 30-06-06 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt