Kabinet is gevallen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:56

Weet je wat ík hypocriet vind?
Dat ze nu alsnog met een demissionair kabinet doorgaan, en 'de rit uitzingen' tot de geplande verkiezingen in 2007.

Die regering hoort de wens van het volk te vertegenwoordigen.
Die wens negeerden ze al toen CDA een coalitie met de 2 grootste partijen, CDA & PVDA, uitsloot.
Naar mijn idee is Balkenende II één groot proces van elkaar het hand boven het hoofd houden en meelopen.
Dat D66 nu wél bij z'n standpunt blijft, zou eens tijd worden, maar gezichtsverlies hebben ze voor mij toch al geleden

Ik vind het belachelijk dat we het tot volgend jaar moeten doen met dit zooitje, en ik hoop van harte dat ze tot inzicht komen dat er eerder nieuwe verkiezingen moeten komen Ja

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 22:03

Maethoriel schreef:
Weet je wat ík hypocriet vind?
Dat ze nu alsnog met een demissionair kabinet doorgaan, en 'de rit uitzingen' tot de geplande verkiezingen in 2007.

Die regering hoort de wens van het volk te vertegenwoordigen.
Die wens negeerden ze al toen CDA een coalitie met de 2 grootste partijen, CDA & PVDA, uitsloot.
Naar mijn idee is Balkenende II één groot proces van elkaar het hand boven het hoofd houden en meelopen.
Dat D66 nu wél bij z'n standpunt blijft, zou eens tijd worden, maar gezichtsverlies hebben ze voor mij toch al geleden

Ik vind het belachelijk dat we het tot volgend jaar moeten doen met dit zooitje, en ik hoop van harte dat ze tot inzicht komen dat er eerder nieuwe verkiezingen moeten komen Ja


Hier ben ik het mee eens Ja

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:13

Ik kan alleen maar zeggen: HOERA! Wat een enorm flutkabinet was dit. Van mij mogen ze meteen nieuwe verkiezingen uitschrijven.

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:16

Maethoriel schreef:
Weet je wat ík hypocriet vind?
Dat ze nu alsnog met een demissionair kabinet doorgaan, en 'de rit uitzingen' tot de geplande verkiezingen in 2007.

Die regering hoort de wens van het volk te vertegenwoordigen.
Die wens negeerden ze al toen CDA een coalitie met de 2 grootste partijen, CDA & PVDA, uitsloot.
Naar mijn idee is Balkenende II één groot proces van elkaar het hand boven het hoofd houden en meelopen.
Dat D66 nu wél bij z'n standpunt blijft, zou eens tijd worden, maar gezichtsverlies hebben ze voor mij toch al geleden

Ik vind het belachelijk dat we het tot volgend jaar moeten doen met dit zooitje, en ik hoop van harte dat ze tot inzicht komen dat er eerder nieuwe verkiezingen moeten komen Ja


En ik ben het hier ook mee eens. D'66 draaide als een blad aan de boom om na de verkiezingen. Dat vergeef ik ze nooit. (ja, ik was 1 van die sukkels die op ze gestemd had)

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:17

Hoorde het net pas, tja wat moet ik er over zeggen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:32

De partij voor de dieren klinkt op zich erg interessant, maar;
Citaat:
4. De military en andere zeer blessuregevoelige paarden-evenementen dienen in hun huidige vorm verboden te worden.


Wie zegt dat Military nou zo slecht is? Maar dat is een andere discussie, maar wel een punt voor mij om daar misschien niet op te gaan stemmen. Al kan ik me goed vinden in hun andere punten.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:06

Het werd tijd, 1 grote poppenkast, zo hypocriet als maar wezen kan.

Tijd voor een nieuw kabinet Go jij! Go jij!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:12

He he eindelijk van Balkie af Go jij! Go jij! en van Zalm Go jij! Go jij! , die zit er al 10 jaar lijkt me wel genoeg
Waar zijn ze over gevallen, over het feit dat Rita gezegd heeft alleen overstag te gaan als Ayaan een schuldbekentenis zou leveren.
Die deed dat dus onder tijds dwang
En onze wakkere Balkie zei in de vergadering dat dat eigenlijk niet echt nodig geweest was.
Tja Donner hield zijn handje deze keer niet vast en dat werd hem fataal Ach gut

Rita die zie ik in een partij met Pastors en dat LPF mannetje samengaan. Wel logisch ze zeggen hetzelfde dus kunnen ze dat beter als kwik kwek en kwak doen Haha! .

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:16

I missed all the fun! Moest lesgeven vanavond maar kreeg gelukkig een SMS met het geweldige nieuws.
D66 was al tijden ongeloofwaardige, de VVD denkt alleen maar aan zichzelf en aan geld en het CDA zit in de kontzak van de VVD sinds dit kabinet dus ik zal er geen traan om laten!

Op naar nieuwe verkiezingen, op naar een nieuw (links) kabinet!! Cool

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15482
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:19

Gitta1977 schreef:
I missed all the fun! Moest lesgeven vanavond maar kreeg gelukkig een SMS met het geweldige nieuws.
D66 was al tijden ongeloofwaardige, de VVD denkt alleen maar aan zichzelf en aan geld en het CDA zit in de kontzak van de VVD sinds dit kabinet dus ik zal er geen traan om laten!

Op naar nieuwe verkiezingen, op naar een nieuw (links) kabinet!! Cool

OK dan!

Helemaal mee eens. Nieuws waar ik al een hele tijd op heb gewacht!!!
Links natuurlijk!

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:23

Dan moet er nog wel aan de weg getimmerd worden door de betreffende partijen... Knipoog

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:25

Vraag me af of er een links kabinet komt, ze zitten nu nog maar op 70 zetels en dalen al een hele tijd.

Partij voor de Dieren klinkt leuk, maar hebben ze naast dierenwelzijn nog andere programmapunten?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:27

Partij voor de dieren vind ik zinloos, it's my humble opinion Knipoog

Maar ik denk dat je idd een links kabinet moet hebben, met een vleugje rechts. Beide hebben goede punten, maar dit ging werkelijk nergens meer over. Balkenende deed me erg denken aan George Bush en papa.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:31

Er komt nooit een links kabinet, er zal een kabinet komen van PVDA met CDA waarbij het CDA in tegenstelling tot de afgelopen jaren haar christelijke menslievende gezicht zal moeten laten zien.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:34

sarabande schreef:
Er komt nooit een links kabinet, er zal een kabinet komen van PVDA met CDA waarbij het CDA in tegenstelling tot de afgelopen jaren haar christelijke menslievende gezicht zal moeten laten zien.


Mwah... Als PvdA en CDA weer zo goed als gelijk opgaan als met de vorige verkiezingen, dan denk ik niet dat PvdA CDA zal toelaten. Hoef je alleen maar te denken aan hoe CDA het PvdA heeft afgeschudt.

Ik denk dat het dan PvdA, SP, evt. GroenLinks en VVD of D66 zal worden Ja

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:38

Wedje maken??? Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:39

Eerlijke mensen wedden niet Haha!

Hmmm... waar wedden we voor? Clown

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:41

VVD zal haar rechterkant tevreden moeten houden, willen ze niet een ontzettende leegloop aan die kant krijgen, dus die zal nooit met de PvdA in zee gaan.

De linkse partijen hebben geen meerderheid, sterker nog, volgens de peilingen van vandaag staan CDA/VVD op 69 tegen PvdA/GL/SP op 70. Vergelijk dat eens met een half jaar geleden Pling

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:42

Quellian schreef:
Eerlijke mensen wedden niet Haha!

Hmmm... waar wedden we voor? Clown



mooie fles wijn naar keuze

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:42

sarabande schreef:
Quellian schreef:
Eerlijke mensen wedden niet Haha!

Hmmm... waar wedden we voor? Clown



mooie fles wijn naar keuze


Maar ik drink niet... Slof sigaretten? Tong uitsteken

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:43

Karl66 schreef:
VVD zal haar rechterkant tevreden moeten houden, willen ze niet een ontzettende leegloop aan die kant krijgen, dus die zal nooit met de PvdA in zee gaan.


Ik denk niet zozeer dat het aan VVD is waarmee ze in zee gaan, ik denk meer dat het is afwachten waarmee PvdA in zee wil gaan.

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:43

even een misschien stomme vraag, maar wat houd het in; het kabinet is gevallen? Bloos

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:45

Quellian schreef:
Karl66 schreef:
VVD zal haar rechterkant tevreden moeten houden, willen ze niet een ontzettende leegloop aan die kant krijgen, dus die zal nooit met de PvdA in zee gaan.


Ik denk niet zozeer dat het aan VVD is waarmee ze in zee gaan, ik denk meer dat het is afwachten waarmee PvdA in zee wil gaan.


Voor de VVD is de oppositie waar ze een duidelijk rechts geluid kunnen laten horen veel interessanter dan samenwerking met de PvdA waarmee ze de helft van hun kiezers van zich vervreemden.

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:46

kady_, dat betekent dat er vervroegde verkiezingen gaan komen, aangezien het kabinet geen meerderheid in de 2e kamer meer achter zich heeft.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:49

Karl66 schreef:
Voor de VVD is de oppositie waar ze een duidelijk rechts geluid kunnen laten horen veel interessanter dan samenwerking met de PvdA waarmee ze de helft van hun kiezers van zich vervreemden.

Dus dan zou het zelfs nog interessanter voor ze zijn om als nutteloos gezelschap in de kamer te gaan zitten? Geloof ik niet