Kabinet is gevallen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:59

Quellian schreef:
Maar ik drink niet... Slof sigaretten? Tong uitsteken


ok tegen een fles goede wiskye

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:59

Met dank aan Pim en paars zijn er partijen aan de rechterkant van de VVD bijgekomen. Op het moment dat de VVD met de PvdA in één kabinet gaat zitten jagen ze hun hele rechterkant inclusief stemmenkanon Rita in één keer in de armen van die partijen. Dat kan de VVD zich niet veroorloven.

Dan is rechts oppositie voeren en daarmee die partijen aan de rechterkant tot irrelevante splinters van de grote VVD maken veel interessanter voor hun op de langere termijn (4-8 jaar).

Jaila

Berichten: 211
Geregistreerd: 15-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:01

[quote="sarabande"]
Er zal een kabinet komen van PVDA met CDA waarbij het CDA in tegenstelling tot de afgelopen jaren haar christelijke menslievende gezicht zal moeten laten zien.

Het is maar goed dat dit kabinet is gevallen, ze waren al een hele poos niet meer geloofwaardig. Iedereen draaide overal omheen en het werd een grote rotzooi, dat kan niet goed voor het land zijn zoals het de laatste tijd ging in dit kabinet.

Ik denk hetzelfde als jij, dat als de PvdA de grootste partij gaat worden, dat ze in zee zullen gaan met het CDA en misschien aangevuld door een kleine partij. (Groen Links,SP of zelfs D66).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:01

Als Rita met Pastors en hoe heet dat lpf mannetje samen een partij gaan vormen zijn ze geen splinter meer, dan nemen ze een deel vvd en alle lpf stemmers over

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:03

sarabande schreef:
ok tegen een fles goede wiskye


Doen we!

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:08

sarabande schreef:
Als Rita met Pastors en hoe heet dat lpf mannetje samen een partij gaan vormen zijn ze geen splinter meer, dan nemen ze een deel vvd en alle lpf stemmers over


Vandaar dat de VVD het zich niet kan veroorloven met een te sociaal programma te komen en waarom ze Verdonk binnen moeten houden en ze dus nooit met de PvdA in zee zullen gaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:13

Maar als ze Rita binnen houden en die blijft als een gestoort projectiel haar meningen verkondigen, dan kost het dat hun traditionele aanhang

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:22

Ik stem niet. vind het kant en klare onzin. zie weinig beloftes die nagekomen worden in allepartijen.. nou ja het stemmen is geen onzin, maar laat ze eerst maar eens wat aan die kabinet zooi gaan doen, tis een pot nat allemaal die allemaal spannen om de hoogste "rang" doormiddel van beloftes beloftes en beloftes, land verbetering wereld verbetering etc, en hebzelfs al een keer dierenrechten gehoort?? Heb nog nooit ergens wat over gezien.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:31

Doet me denken aan een liedje..

"laat maar vallen, want het komt er toch wel van.."

Maargoed. Ik vind het 1 poppenkast het hele cabinet. En ik kan er niet wakker van liggen.

(en daarom ga ik nu lekker slapen Knipoog )

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:40

De enige die recht voor haar mening stond was Rita Verdonk.
De manier waarop d66 het kabinet heeft laten vallen is gewoon niet te geloven.
Het is een grote poppekast.

knollebol

Berichten: 366
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:43

tjonge wat een paasei weer... we blijven stemmen of niet dan..
het kabinet blijven voor mij tot nu toe een groot stel eikels die denken dat ze het allemaal zelf beter weten!!

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:41

Ik vind het helemaal niet erg dat het kabinet gevallen is op geruimt staat netjes.
Hoppelijk komen er niet weer z'n stom kabinet.
Die de minder kaal pluken laten ze de mensen maar met een dikke beurs kaal pluken.
En zo waren wel meer van die dingen die van mij part ander mogen.

miilou_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: limboland

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:44

oow, weer een nieuwtje voor mij!
ga eens even bijlezen, ik hoop dat ze het nu ees vol gaan houden!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:17

Eindelijk laat D66 haar ballen zien Haha! Haha! . verkiezingen w.s November 2006 . Wie weet krijgt D66 mijn stem.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:33

jaantsje schreef:
De enige die recht voor haar mening stond was Rita Verdonk.


Dat is ook de reden dat het kabinet gevallen is, ze had maar een mening, die van haar.
Enige vorm van flexibiliteit of samenwerken was er niet bij. Dat kan misschien wel als gevangenisdirekteur, maar niet als bestuurder, laat staan minister.
Ze had allang op moeten stappen.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:36

Nou haha! Haha! dat wist ik dus nog niet! Dan zal ik maar weer eens opnieuw gaan stemmen dan Tong uitsteken

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:57

Balkenende viel bijna echt toen brinkhorst en pechtold wegliepen!


Dit had trouwens niets met een machtsstrijd te maken volgens mij, maar meer met de angst van d66 om geen kiezers over te houden. Door op enig moment het kabinet te laten vallen tonen ze een keer daadkracht!

Nu maar hopen op een ruk naar links straks om alle zooi van balkie 2 weer op te ruimen (liefst SP, GL en PvdA)

Ik zou het trouwens volstrekt ongeloofwaardig vinden als er weer een Balkenende 3 komt, die man heeft al bewezen er niets van te bakken (anders mislukt het niet tot 2x toe) dus nu wordt het tijd dat hij zijn positie afstaat. Doei!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:07

AMEN, het werd tijd ook, want mien got wat was het een zooi, je zou je toch schamen voor je land haast. Stel ongeregeld en totaal niet met elkaar communiceren lijkt wel.
Vind het behoorlijk knullig dat er nu alwéér opnieuw gestemt zal gaan worden, lijkt verdorie wel een kleuterklasje het kabinet.
Ik ben ook meer links dan rechts en D66 zat altijd in het midden zover ik het kon volgen, nou die krijgen mijn stem ook niet meer.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:08

tsja, of een nieuw kabinet nu veel gaat oplossen? Er wordt waarschijnlijk toch de begroting gemaakt door een demissionair kabinet, dus zalmpje gaat rustig door waar hij mee bezig is. Ik ben bang dat er gewoon een Balkenende 3 komt, gezien de populariteit van de VVD met Rita.. Van mij mag het volgende kabinet wel weer een stukje naar links trekken, maar hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien? ik geloof niet dat er substantieel dingen gaan veranderen. Ik vind wel dat het een ontzettende poppenkast is, het is voor D'66 een beetje te laat om opeens credibility te willen krijgen .

Wat betreft Rita, ze is kort door de bocht en wat onbehouden, maar het mens kan het ook gewoon niet goed doen. Zoveel mensen lopen al jaren te zeuren dat het immigratiebeleid veel strenger moet, dan komt er iemand die dat doet en dan is het nog niet goed.. Hoewel ik deze kwestie met Ayaan wel erg ongelukkig uitgespeeld vind.

Nou ja, we zullen het wel weer zien..

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:40

sarabande schreef:
jaantsje schreef:
De enige die recht voor haar mening stond was Rita Verdonk.


Dat is ook de reden dat het kabinet gevallen is, ze had maar een mening, die van haar.
Enige vorm van flexibiliteit of samenwerken was er niet bij. Dat kan misschien wel als gevangenisdirekteur, maar niet als bestuurder, laat staan minister.
Ze had allang op moeten stappen.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Rita Verdonk uitvoerde wat de regering aan regels had opgestelt.
Deze minister deed wat ze zei, ze voerde opdrachten uit zoals was afgesproken.
Waren er maar meer van deze mensen inplaats van al dat geklets.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:02

jaantsje schreef:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat Rita Verdonk uitvoerde wat de regering aan regels had opgestelt.
Deze minister deed wat ze zei, ze voerde opdrachten uit zoals was afgesproken.
Waren er maar meer van deze mensen inplaats van al dat geklets.


Helemaal mee eens!! OK dan!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:03

jaantsje schreef:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat Rita Verdonk uitvoerde wat de regering aan regels had opgestelt.
Deze minister deed wat ze zei, ze voerde opdrachten uit zoals was afgesproken.
Waren er maar meer van deze mensen inplaats van al dat geklets.

Alleen is ze onderuit gegaan in het Ayaan Hirsi Ali verhaal. Toen week ze dus wel af van de regels. En dat terwijl ze zichzelf zo recht door zee vindt.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:05

Nee, dat is het probleem ook niet, het probleem is dat Rita Ayaan een schuldverklaring heeft laten tekenen (vanuit haar machtspositie) om zichzelf van alle schuld te ontdoen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:06

odetteke schreef:
Nee, dat is het probleem ook niet, het probleem is dat Rita Ayaan een schuldverklaring heeft laten tekenen (vanuit haar machtspositie) om zichzelf van alle schuld te ontdoen!

Zodat ze zelf idd beter kon slapen.

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:12

Rashja schreef:
Ik vind het helemaal niet erg dat het kabinet gevallen is op geruimt staat netjes.
Hoppelijk komen er niet weer z'n stom kabinet.
Die de minder kaal pluken laten ze de mensen maar met een dikke beurs kaal pluken.
En zo waren wel meer van die dingen die van mij part ander mogen.



En waarom wel van de rijkere? waarom moeten die meer inleveren als de armere?